Sushin ystäviä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu
Ja jos käyttää kalalajeja missä ei esiinny loisia ;)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En ole koskaan syönyt, mutta olen aina halunnut päästä maistamaan oikeaa sushia. Osaisiko kukaan suositella hyvää sushiravintolaa Lahden seudulla? ;)

Sushi on todella terveellistä mättöä. Ite tuli vedettyy sitä napaan ku budjasin Japanissa. Japanilaiset elää muutenkin pisimpään maailmassa, ja uskonkin että ravinto on siinä suurena tekijänä. Kumma, että elävät niin pitkään vaikka lähes jokainen vetää spaddua ku korsteeni.

Sushi on todella terveellistä mättöä. Ite tuli vedettyy sitä napaan ku budjasin Japanissa. Japanilaiset elää muutenkin pisimpään maailmassa, ja uskonkin että ravinto on siinä suurena tekijänä. Kumma, että elävät niin pitkään vaikka lähes jokainen vetää spaddua ku korsteeni.

Noni kerros nyt mitä siel Nipponissa kannattaa skruudaa? Siis sushin lisäksi :) Voit toki myös kertoa, että minkätyyppisissä paikoissa on hyvää sushia ja mistä löytyy budjettiversioita(varmaan joku liukuhihnamesta)

En ole koskaan syönyt, mutta olen aina halunnut päästä maistamaan oikeaa sushia. Osaisiko kukaan suositella hyvää sushiravintolaa Lahden seudulla? ;)

Voip olla et pitää ottaa reissu Helsinkiin :D

Nam!

Liitteet

• sushi2_edited.JPG
    sushi2_edited.JPG
    49,3 KB · Katsottu: 683
Onkos kukaan tänne kirjoitteleva käynyt testaamassa Helsingissä Gyosai sushia?
Ihan ok sushipaikka, hintakin ok tosin valikoima on aika suppea. Joku siinä kyseli riisittömiä vaihtoehtoja samaan aikaan niin Esim. sashimia ei saanut ollenkaan, vaikka tarvikkeita olisi varmasti ollut. Perus temakit 2,5€/kpl, makit 5€/6kpl ja nigirit (hintaa en muista) löytyy,ja olivat sopivia sushihimon tyydyttämiseen. Paikka on pieni ja fiilis on kuin olis kioskilla, veikkauspiste vaan puuttuu. Annokset saa myös mukaan ja sitä meinaan itse ensi kerran kokeilla.

Ihan ok sushipaikka, hintakin ok tosin valikoima on aika suppea. Joku siinä kyseli riisittömiä vaihtoehtoja samaan aikaan niin Esim. sashimia ei saanut ollenkaan, vaikka tarvikkeita olisi varmasti ollut. Perus temakit 2,5€/kpl, makit 5€/6kpl ja nigirit (hintaa en muista) löytyy,ja olivat sopivia sushihimon tyydyttämiseen. Paikka on pieni ja fiilis on kuin olis kioskilla, veikkauspiste vaan puuttuu. Annokset saa myös mukaan ja sitä meinaan itse ensi kerran kokeilla.

Aika nihkeeltä kuulostaa :| Temakit on tosin edullisia verrattuna ravintoloihin, johtunee varmaa tosta kioskityyppisyydestä :)

Noni kerros nyt mitä siel Nipponissa kannattaa skruudaa? Siis sushin lisäksi :) Voit toki myös kertoa, että minkätyyppisissä paikoissa on hyvää sushia ja mistä löytyy budjettiversioita(varmaan joku liukuhihnamesta)

Voip olla et pitää ottaa reissu Helsinkiin :D

No siel kannattaa syödä kaikkea. Tofusta viskihärkään ja niistä mädätettyihin papuihin. Yoshinoya on suosikki "pikaruokalani", josta saa perusmättöä eli riisiä ja lihaa. Ainoa miinuspuoli on se, että lihan ja riisin suhde on riisivoittoisa. Se on kyllä todella hyvää ja edullista. Kannattaa myös kokeilla izakaya (vai mikä se oli :D) paikkoja, ns. kansankuppiloita, joissa on todella suuret valikoimat ruokaa. Ja parasta näissä paikoissa on se, että annoskoot ovat aika pieniä, jolloin ei tule syötyä vain samaa ruokaa vaan myös kokeiltua muita herkkuja.

Ei tohon nattoon kyl uskalla koskee pitkällä tikullakaan, meinaa byyttaa pelkästä ajatuksestakin :D Juu oon kuullu hyvää noista Izakaya-paikoista.

Aivan loistavaa tuo sushi ja yleensä nuo japanilaiset ruuat. Tosin annokset ovat yleensä liian pieniä ja hintavia Suomessa.

Osaatteko suositella Tampereelta sushi mestaa? Tai mitä sitä kannattaa maistaa ensikertalaisen?

Täs on pari paikkaa, en tiedä laadusta enkä tiedä onko muita: http://sushiref.com/listings/eu/fin/tampere/

Kantsii kysyy tarjoilijalta et mitä ensikertalaiselle. Ei siellä nyt mitään kauheen isoja ylläreitä pitäs tulla kuitenkaan :D

Noni kerros nyt mitä siel Nipponissa kannattaa skruudaa? Siis sushin lisäksi :)

Donburi, karee, ramen, udon, nigiri, sukiyaki, yakiniku, perinteistä bentouta kun on jossain matkalla ja kiire, kiinalaissafkoja Ooshou:ssa..

Just something off the top of my head! :kippis1:

Osaatteko suositella Tampereelta sushi mestaa? Tai mitä sitä kannattaa maistaa ensikertalaisen?

Marusekissa on tullut käytyä muutaman kerran. Hyvä paikka.

Omat suosikit on ihan perus tonnikala ja lohi. Sushi-termistö on valitettavan huonosti hallussa, eli en osaa varsinaisia annosten nimiä listailla.

Marusekissa on tullut käytyä muutaman kerran. Hyvä paikka.

Omat suosikit on ihan perus tonnikala ja lohi. Sushi-termistö on valitettavan huonosti hallussa, eli en osaa varsinaisia annosten nimiä listailla.

Tonnikala on maguro ja lohi on sake :)

SushiPlatter.jpg

mmm..

MM sushi on kyllä aina yhtä makunautinto. Itse kannattaa toki tehdä, tuppaa nuo japskirafloista olemaan suht hintavia(sherlock?).
Ps. Täytyypä ehdotella mamille ja fabulle jos vaikka pyöräyttäis sushia pitkästä aikaa tässä lähiaikoina :)

Me käytiin Tallinnassa syömässä sushia. Helvetin hyvää oli. Kolmannen kerran koetin ja nyt vasta isku kunnolla.
Pakko tehdä viikonloppuna itse.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom