Sushin ystäviä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hemina
  • Aloitettu Aloitettu
Pietarissa tuli syötyä. Sytyin hitosti, harmi vaan, että Suomessa niin kallista. Pietarissa tosin 8/12 sai ruokamyrkytyksen :DD epäilen, että syömällämme sushilla olisi osuutta asiaan, nevasta lie onkineet..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kovin kalliita susheja tuntuu olevan. Itse olen tykännyt thaimaalaisten ravintoloiden yhteyksissä olevista sushibuffeteista. Esim. Tikkurilassa saa joka päivä (muistaakseni 11-18 tms.) sushibuffetin 9 eurolla, samoin Jyväskylässä on pari kympin paikkaa. En tiedä sitten onko valikoima ihan yhtä laaja kuin noissa kalliimmissa paikoissa mutta riittävän monipuolinen minun makuuni. Ja jos haluaa niin voi sushin lisäksi syödä thaikkuruokaakin samaan hintaan.

Pietarissa tuli syötyä. Sytyin hitosti, harmi vaan, että Suomessa niin kallista. Pietarissa tosin 8/12 sai ruokamyrkytyksen :DD epäilen, että syömällämme sushilla olisi osuutta asiaan, nevasta lie onkineet..
Kuljen vakkariin Pietarissa työn vuoksi ja 1/4-1/3 ravintolaruokailusta sushimestoissa. Tason tiputus viimeisen puolen vuoden aikana on ollut järkyttävä. Veikkaisin, että venäläisten (massan) heikohko maksukyky aiheuttaa sen, ettei enää käydä mestoissa -> raaka-aineet eivät ole yhtä tuoreita -> taso laskee jne. Esim. työpaikkaani lähimmän metroaseman liepeillä, so. 500 metrin säteellä siitä, on 6 eri sushiravintolaa, joten tarjontaa kyllä on. Hinnat tosin ovan euromatkustajalle kohillaan.

Syön mielelläni sushia, jos sitä on tarjolla. Itse en varsinaista sushia ole tehnyt, mutta kotona menee sellainen raaka variaatio, että leikkaan lohifileestä palasia ja kastan niitä soijaan. Niitä sitten ääntä kohti. Jonnekin se lohifile häviää..

Noi liukuhihnamestat oli Japanin reissuilla kyllä petollisia.. Yleensä 2-3 pinoa sai rehata niitä lautasia kassalle ja olihan siinä paikallisilla taas ihmettelemisen aihetta :nolo: Kiotossa yks muusikkokaveri vei meidät johonki ihan real deal raflaan, jonne ei ilmeisesti kovin helpolla pääse kuka tahansa sisään. Minkäänlaista listaa tuolla ei ollut, vaan kokki valmisti aina yhden palleron kerrallaan, sen perusteella minkä koki asiakkaalle sopivan. Olihan tuo aikamoinen makuelämys ja varmaan yhtä hyvää sushia en tule missään saamaan :(
Helsingissä tulee käytyä aika harvoin sushilla. Joskus Hakaniemessä siinä mäkkärin takana olevassa paikassa tai Punavuoressa Len'sissä. Jälkimmäinen taitaa myös olla kaupungin ainoita, ellei ainoa, paikka josta saa ihan kunnon ramenia.

Jossain vaiheessa tuli tehtyä kasvisshushia soijapaloista tai tofusta kun kalaa en syö. Ihan hyvää vaihtelua perussafkaan, joskin hieman mauttomampaa kuin normaalit ruokani, koska mausteina toimii pääasiassa vain vasabi ja soijakastike. Vielä olisi merilevääkin hieman kaapissa odottamassa että jaksaa taas keitellä sopivat riisit, soijat ja kääriä.

Ite teen sushia muutaman kerran vuodessa. Graavi ja/tai kylmäsavulohesta, porkkanasta ja kurkusta. Meillä ei vaimo eikä lapset voi sietää tuota levämaton tuoksua, mutta he tekevätkin sitten omanlaisia versioitaan. On noi vaan hyviä, sekä myös silmänruokaa. Telkkaria katellessa paloja vaan katoaa suuhun ihan huomaamatta tolkuttoman määrät, soijaan ja wasabiin dippaillen.

Jossain vaiheessa tuli tehtyä kasvisshushia soijapaloista tai tofusta kun kalaa en syö. Ihan hyvää vaihtelua perussafkaan, joskin hieman mauttomampaa kuin normaalit ruokani, koska mausteina toimii pääasiassa vain vasabi ja soijakastike. Vielä olisi merilevääkin hieman kaapissa odottamassa että jaksaa taas keitellä sopivat riisit, soijat ja kääriä.

Tosta soijasta tuli mieleen että ne savustetut soijapalat on kyllä jees! :kuola: Toimii hemmetin hyvin wokeissa ym. Pitää kokeilla niitä joskus laittaa makeihin kun itse taas tekee.

voitko kertoa reseptisi kun en osaa valmistaa soijapaloista mitään maistuvaa :kuola:

Sen verran tuli puhuttua paskaa, että tarkoitin siis TOFUA! :D

Pannulla voin kera oon noita paistellut.

Näitä saa esim. Prismasta:

1405447331.011652.jpg

csm_Paistopala_mieto_chili_98892182ad.png

Yritin etsiä noi omatekemien sushien kuvia, muta en nyt kirveelläkään onnistu löytämään niitä. Sen sijaan löyty muita sushikuvia.

Tässä pari kuvaa Konnichiwasta(kampissa):

IMG_0159_zpsmzzc79qi.jpg

IMG_0160_zps3zft6f4n.jpg

Tässä Espanjasta:

735014_10151370720192590_1105318622_n_zpsw1z1bbw6.jpg

734734_10151370720727590_889559438_n_zpssyax7t43.jpg

603110_10151370720772590_1649987968_n_zpscdw9k5os.jpg

Oli muuten AIKA HYVÄÄ toi savustettu ankerias mitä otin täyden lautasellisen! :kuola:

Japanissa ollessa tuli syötyä sushia kyllä huolella, kun oli aivan erinomaista siellä. Omia suosikkeja oli mm. merisiili "veneet", tonnikala nigirit ja nattomakit.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom