supersarjat käsille...

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Käyttääkö kukaan vielä käsitreeniä jonka savolainen esitteli kirjassaan?Eli viikko 1 isoilla painoilla lyhyempää sarjaa,erikoistekniikoita mukana.Viikko 2 supersarjatreenit,20 toistoa hauista/20 ojentajaa putkeen...Itse olen kokeillu,tuntuu toimivan hyvin:) Supersarjojen jälkeen kädet aivan finaalissa.Olen tehny aina pari kertaa vuoteen,pari kuukautta.TOIMII...
Onko muilla minkälaisia kokemuksia???

Tänään tossa pari tuntia sitten kävin tekemässä. Tähän astiset kokemukset hyviä, pumpit aivan järkyttäviä, saa kyllä hinkutettua kädet niin piippuun. Forkut vielä loppuun vääntää niin paketti on valmis :) Tuntu tuo autolla ajaminen aika vaikeelta noitten jälkeen (autossa ei ohjaustehostinta :D) Massaahan tuolla tulee mukavasti hanskoihin. Itse olen kolmannella kierrolla käyttänyt aina tuota. Suosittelen ainakin kokeilemaan!! :whip:

Aika kulutettu aihe Pakkiksella, että eiköhän aika moni täällä ole kokeillut.

Käsille tosiaan supersarjat on silkkaa nannaa, aina kuin vain voi tai jaksaa, niin kyllä niitä supereita tekee. Käsille nuo superit toimii törkeän hyvin kun ei ole kovin isoja lihasryhmiä. Supersarjat reisille on silkkaa tuskaa, tehokasta varmaan tosin.

Noissa 3 kertaa kroppa viikossa -ohjelmissa oli muuten nimenomaan helmeä se, että pitempiä sarjoja tehtäessä tuli nopeasti moneen lihasryhmään samanlainen vastapumppi kuin noissa supereissa.

Jonee sanoi:
miten niinku teette ton käytännössä..siis sarjoina ja minkälaisina liikkeinä? :nolo:

En ole nyt varma, että tajusinko kysymyksen. Mutta liikepareina minulla on toiminut mm.
Hauiskääntö taljassa - Ojentajapunnerrus taljassa
Hauiskääntö mutkatangolla(sama siis mikä ranskalaisissa) - Ranskalaiset maaten/istuen
Noissa saa pienellä vaivalla vaihdettua liikettä, kun ensimmäinen sarja loppuu.

Kride sanoi:
En ole nyt varma, että tajusinko kysymyksen. Mutta liikepareina minulla on toiminut mm.
Hauiskääntö taljassa - Ojentajapunnerrus taljassa
Hauiskääntö mutkatangolla(sama siis mikä ranskalaisissa) - Ranskalaiset maaten/istuen
Noissa saa pienellä vaivalla vaihdettua liikettä, kun ensimmäinen sarja loppuu.
Noin mäkin olen tehny. Painoa sen verran, että molemmissa liikkeissä tulee sellanen 15-20 toistoa. 3 sarjaa per liike. Normaalisti olen tehnyt kolme liikettä.

Edit: Noi sarjojen määrät ja toistot on taas makuasioita, mutta mulla noi on toiminu hyvin.

supersarjat esim.Hauiskääntö tangolla 20x heti perää ranskalainen punn.20x...Pari sarjaa/liikepari.Yhteensä 6 sarjaa on tullu tehtyä...Kaiketi kaikki liikkeet käy??Oon ottanu aluks ns.raskaat liikkeet.Voimaviikolla 6-10 toistoa perusliikkeitä,hauiskääntö tanko,käsip..Ranskalainen punn,kapea penkki...Ohjelma löytyy ainakin savolaisen kirjasta,hieman laimennettuna toimii ns.kuntoilijallekin.Ainakin mulle:)

Eli tossa on screenshotti tuosta supersarjoista, tuo on vissiin siitä savolaisen kirjasta, ite käytän tätä. Toimii loistavasti.

Liitteet

• superit.webp
    superit.webp
    18,6 KB · Katsottu: 4 378
Vielä sen verran ettei varmaan ihan suoraa kannata kopioida ohjelmaa joltain ammattilaiselta...Ellei satu olemaan itsekin jo erittäin kovassa kunnossa.Ne on liian rankkoja ns.kuntoilijalle.Ei niistä palaudu ihan helpolla.Mutta vähän iisimmin ottaa niin hyvä tulee...Kovia treenejä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
No ei tässä mitään pro bodaajia olla ja tuo ohjelma toimii ihan loistavasti. Ottaa sen verran kevyemmillä painoilla. Ja ei tee tuota kun vaikka joka kolmannessa tai neljännessä kierrossa, ettei joka toinen viikko.

siis, tehdäänkö hauis ja ojentaja samalla kerralla? ..ja mites tuo savolaisen kirjasta tuo supersarja ohjelma, rasittaako se liikaa hauista ja ojentajaa(liika reenaus)?

Molemmat lihakset tehdään samalla kertaa. Eli aina vuorotellen, ensin hauista ja sitten listalta vierestä ojentaja, sitten taas hauis ja taas ojentaja. En nyt sanos että rasittaa liikaa, vaikka sarjat tuntuu pitkiltä, mutta aika moni vääntää joka tapauksessa hauista normaalistikki lähes tulkoon saman verran, lyhkäsempinä mutta ehkä useempina sarjoina, mitä nyt tulee seurattuu ihmisiä joskus :) Tossa sivussa mainitaan: "Näitä supersarjoja en suosittele käytettäväksi joka viikolla vaan ainoastaan joka toisessa treenikierrossa koska tämäntyyppinen harjoittelu kuormittaa lihasta todella paljon ja palautumiseen kannattaa varata riittävästi aikaa. Lisäksi normaali treenit antavat sitten vaihtelua aina vuoroviikoilla." Elikkä palautumiseen menee aikaa. Tekee vaikka joka kolmas viikko, niinkun aikasemminkin sanoin..

Käsille tosiaan supersarjat on silkkaa nannaa, aina kuin vain voi tai jaksaa, niin kyllä niitä supereita tekee. .
kyllä minä tekisin ne maksimissaan joka toinen viikko, mielummin kerran kuussa.

supereista palautuu kyllä paljon helpommin kuin normaalista raskaasta käsitreenistä IMO. hirveän poltteen ja pumpin sillä saa, sen takia sitä mun mielestä on joskus mukava tehdä. samanlaista lihaskipua joka tulee illalla tai seuraavana päivänä sillä ei saa, toisin kuin raskailla ja lyhkäsemmillä sarjoilla.

Supersarjoilla on treenattu säännöllisesti koko ajan esim. Dave Draper aikoinaan ja varmaan vieläkin ( www.davedraper.com )

Itse tykkään treenata (jos kädet samassa treenissä) sillätappaa, että yksi massa/voima-liike, tyyliin h.kääntö tangolla & ransk. pun. erikseen ja sitten jotain superia päälle (eri liikkeet), ihan hyvin pelittää & palautuu..

Metalviking sanoi:
Itse tykkään treenata (jos kädet samassa treenissä) sillätappaa, että yksi massa/voima-liike, tyyliin h.kääntö tangolla & ransk. pun. erikseen ja sitten jotain superia päälle (eri liikkeet), ihan hyvin pelittää & palautuu..

Sama systeemi on ollut täälläkin paljon käytössä. Yleensä hauiskääntö käsipainoilla ja kapea penkki lyhyinä suorina sarjoina alkuun. Päälle superina 2 liikeparia, niissäkin toistot ovat yleensä 6-10 per liike. Pidempiä supersarjoja vois kokeilla, sais nämä säälittävät narut kasvamaan.

neutraali sanoi:
kyllä minä tekisin ne maksimissaan joka toinen viikko, mielummin kerran kuussa.

supereista palautuu kyllä paljon helpommin kuin normaalista raskaasta käsitreenistä IMO. hirveän poltteen ja pumpin sillä saa, sen takia sitä mun mielestä on joskus mukava tehdä. samanlaista lihaskipua joka tulee illalla tai seuraavana päivänä sillä ei saa, toisin kuin raskailla ja lyhkäsemmillä sarjoilla.

Jos niistä palautuu helpommin kuin normaalista hanskatreenistä niin miksi supersarjatreenejä ei voisi tehdä kuin kerran kuussa?
En näe mitään syytä miksi supersarjatreenejä ei voisi tehdä monta viikkoa putkeen.

syöttösika sanoi:
Jos niistä palautuu helpommin kuin normaalista hanskatreenistä niin miksi supersarjatreenejä ei voisi tehdä kuin kerran kuussa?
En näe mitään syytä miksi supersarjatreenejä ei voisi tehdä monta viikkoa putkeen.
siis toki voi tehdä jos haluaa. sen takia sanoin, että kerran kuussa koska se tuo hyvää vaihtelua perus käsireeniin ja mun mielestä se perusreeni kehittää kokonaisuudessaan paremmin kuin ainaiset supersarjat joissa on mieletön polte ja pumppi, mutta ei kunnollista lihaskipua. muutaman viikon välein tehtynä uskoisin niiden toimivan paremmin.

Tässä on käsitelty asiaa niin että tehtäisiin supersarjat aina vastakkaisille lihasryhmille esim. koukistaja/ojentaja. Toimiiko kyseinen treenimuoto jos tehdään supersarjoja vain yhdelle lihasryhmälle, eli kaksi peräkkäin tehtävää saman lihasryhmän liikettä?

samaa tässä mietin itsekin kun ajattelin kokeilla tänään tuota kyykylle ja maastavedolle. Varmaan aika ihana olo sen jälkeen :evil:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom