supersarjat käsille...

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Mä oon ottanut aina yhtenä käsipäivän reeninä kaksi tsettiä superia. Eli ensin normaalit hauis- ja ojentajasarjat ja siihen pari superitsettiä päälle. Voi ristus kun on komia polte naruissa sarjojen jälkeen.

Siis kun teette ekalla viikolla lyhyitä sarjoja (vissiin 5 toistoa?) niin monena päivänä? Ja teettekö peräkkäisinä päivinä? Ja sama kysymys sitte koskien viikko 2:sen 20 toiston sarjoja?

Muuta mitä erityistä hyötyä noista 20 toiston sarjoista muka voi olla.Kun 20 toistoahan on kestävyysharjoitusten toistomäärä.Eli kyllähän se lihaksissa tuntuu paremmin ku tavallinen voimatreeni mutta ei sen niitä pitäisi kasvattaa.Ellei se sit ois joku triple treet -sarjan tapanen juttu missä tehään ensin 20-30 toistoo ja sitte minuutin palautusten jälkeen n.15 toistoo ja sitte taas minuutin jälkeen n.11 toistoo. Siis jokasella kerralla niin paljo ku jaksaa.No siis kyllä te varmaan tiedätte miten toi menee mutta voisko joku selittää että mitä vaikutuksia tällä treeniohjelmalla sitten on, tai pitäisi olla?

Onhan tuo 20 toistoa kieltämättä aika paljon. Itse olen tehnyt niin, että otan painon jolla saan ensimmäisessä sarjassa 12 toistoa ja seuraavissa n. 7-10.
Liikkeitä on 2 per lihas ja sarjoja 6 (kolme per liike). Eli käytännössä vedän putkeen yhteensä 6 sarjaa ojentajia ja hauista, jonka jälkeen huillaan ja vaihdan liikettä.

esim. tämän päivän hanskatreeni

ranskalainen punnerrus 60kg toistot 12, 10, 8 / hauiskääntö käsipainoilla 25kg 12, 10, 9

ranskalainen punnerrus taljassa istuen 14, 8, 6 / Hauiskääntö narulla taljassa 12, 10, 8

En tiiä meneekö tää nyt offtopic kun otsikkona on supersarjat käsille, mutta toimiikohan noi vaikka rinnalle ja hauikselle sovellettuna? (Itsellä rinta ja hauis samana päivänä, joten en haluis sekottaa ojentajia siihen)

En tiiä meneekö tää nyt offtopic kun otsikkona on supersarjat käsille, mutta toimiikohan noi vaikka rinnalle ja hauikselle sovellettuna? (Itsellä rinta ja hauis samana päivänä, joten en haluis sekottaa ojentajia siihen)

Miksi ihmeessä tekisit niin?

Yleensä noi superit on vastalihaksille. Mutta en silti suosittelis tekemään isoille lihaksille, kuten rinta/selkä parille tollasta reeniä.

Ainoo hyöty minkä saat on ajan säästö.

Tällänen ohjelma on mulla nyt:

päivä 1
penkkipunnerrus 2x6
vinopenkki tang./ vinopenkki kp. 3x10

pystysoutu/pystypunnerrus 2x8
viparit sivulle 3x8

ristik.talja 3x10
vatsat ja selät

päivä 2
kyykky 2x6
etukyykky 2x8
jalanojennus 2x8

Pohkeet 2x20

hauiskääntö Z tangolla 3x8
hauiskääntö kp 2x8
Leuanveto 3x8
Ranteet 2x15

päivä 3
kapea penkki 2x6
ranskalainenpunnerrus 3x8
Ojentajat taljassa 2x8

maastaveto 2x6
kulmasoutu tangolla 2x6
Ylätalja 3x8

vatsalihakset

Nii kysymys kuuluu voiko noi supersarjat käsille tehdä vaikka esim. 1kk välein tuossa hauis reenin paikalla.?? Voiko sitä ylipäätänsä sovelluttaa kyseisen ohjelman sekaan?

Kyllä se varmaankin toimii.Kannattaa kokeilla...Viimeksi tein supersarjatreenin 2 tuntia sitten:) Suihkussa oli vaikea pestä kainaloita:)Oli kädet aika tönkköinä...Mulle ainakin toimii hyvin,kädet saanu aika hyvin kasvamaa.En saa kyllä muihin lihasryhmiin tota toimimaa...En ole suoraa tollasena kokeillu,mut pitkillä sarjoilla ja pienillä palautuksilla saa aika hyvän pumpin ja polton.Ei kyllä vedä vertoja tolle käsisupersetille...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
siis toki voi tehdä jos haluaa. sen takia sanoin, että kerran kuussa koska se tuo hyvää vaihtelua perus käsireeniin ja mun mielestä se perusreeni kehittää kokonaisuudessaan paremmin kuin ainaiset supersarjat joissa on mieletön polte ja pumppi, mutta ei kunnollista lihaskipua. muutaman viikon välein tehtynä uskoisin niiden toimivan paremmin.

täysin samaa mieltä neutraalin kanssa. hyvää vaihtelua käsitreeniin mut toi on mun mielest enemmä jotai fitness touhuu ku varsinaist lihaksen kasvatusta. kyl raskas perustreeni kasvattaa paremmi ku pumppailu vaikka kyllähä se helvetin hyvält tuntuu ku kädet menee iha tukkoon. supersarjoi voi ehkä ottaa joka kolmas tai joka neljäs käsitreeni. :thumbs:

Mutta pari asiaa tässä jäi vielä epäselväksi:

Kuinka pitkät palautukset on sarjojen väillä??

Ja tehdäänkö se silleen että ensin 2x20 käsipainokääntö ja ojentaja punnerrus taljassa jne..vai ensin 1x20 edellämainitut liikkeet ja sitte seuraavat?!

Mutta pari asiaa tässä jäi vielä epäselväksi:

Kuinka pitkät palautukset on sarjojen väillä??

Ja tehdäänkö se silleen että ensin 2x20 käsipainokääntö ja ojentaja punnerrus taljassa jne..vai ensin 1x20 edellämainitut liikkeet ja sitte seuraavat?!
eka hauista vaik tangolla 2kympin sarja ja heti perään vaik ranskalaist ja sit vähä lepoo(joku 1min) ja sit toistetaan.

Supersarjohan voi tehdä periaatteessa kaikille vastalihaksille. Yleisin kombo on varmasti kädet(hauis/ojentaja) mutta myös selkä/rinta ja etureidet/takareidet yhdistelmiä on käytetty.

Itse en ole kuitenkaan vielä tähän päivään mennessä keksinyt (enkä mistään vakuttavasta lähteestä lukenut) mitään järkevää asiaa joka tukisi supersarjojen hyödyllisyyttä kehonrakennus mielessä. Ainoastaan jo mainittu ajansäästö voidaan laskea positiiviseksi puoleksi.

Supersarjohan voi tehdä periaatteessa kaikille vastalihaksille. Yleisin kombo on varmasti kädet(hauis/ojentaja) mutta myös selkä/rinta ja etureidet/takareidet yhdistelmiä on käytetty.

Itse en ole kuitenkaan vielä tähän päivään mennessä keksinyt (enkä mistään vakuttavasta lähteestä lukenut) mitään järkevää asiaa joka tukisi supersarjojen hyödyllisyyttä kehonrakennus mielessä. Ainoastaan jo mainittu ajansäästö voidaan laskea positiiviseksi puoleksi.

Eiköhän tuo JO mainittu vaihtelukin voida positiiviseksi asiaksi laskea :rolleyes:
Tekee hyvää lihaksille ja mielelle välillä irtaantua arjesta :D

Eli tossa on screenshotti tuosta supersarjoista, tuo on vissiin siitä savolaisen kirjasta, ite käytän tätä. Toimii loistavasti.

Elikkäs meinaako toi sitä että nuo kaikki sarjat vedetään kerralla läpi samassa reenissä?

En kyl saa tota screenshottia tähän mut se löytyy viestiketjun ekasivulta...

Tässä on käsitelty asiaa niin että tehtäisiin supersarjat aina vastakkaisille lihasryhmille esim. koukistaja/ojentaja. Toimiiko kyseinen treenimuoto jos tehdään supersarjoja vain yhdelle lihasryhmälle, eli kaksi peräkkäin tehtävää saman lihasryhmän liikettä?

Mulle joskus kauan sitten eräs kokeneempi jermu opetti supersarjat just niin että ne tehdään samalle lihakselle. esim. ensin tehdään penkki ihan normaalisti, sarjan jälkeen hypätään samantien pec-deckiin. Tietysti pec-deckissä joutuu painoja pudottamaan aika kovasti, koska lihas on valmiiksi väsytetty penkissä.

Hauikset on ainut lihasryhmä, jolla ite olen vetänyt näitä "supereita" (termi on uusi minulle). Ja, hauikset ovat minulla se lihasryhmä, joka kehittyy parhaiten kaikin puolin, kun vertaa kavereihin jotka käy salilla. Tämä kertoo minulle tarpeeksi: on käsieni kehitys superien ansiota tai ei, niin habat kehittyy mulla niin hyvin tällä tekniikalla että en rupea tyyliäni muuttamaan.
Superit tekee sen, mistä jossain täällä foorumeilla onkin puhuttu: aktivoi niitä heikkojakin lihaksia. vahvat ei jaksa suurta toistomäärää niin heikot tulee paremmin avuksi, jotenkin näin ymmärsin? Ja tosiaan, kun superit on reenissä mukana, tuntuu hauisreeni kaikenkaikkeaan siltä, että kaikki mahdollinen hyöty on otettu irti.

Pakkohan tuota savolaisen treeni metodia oli kokeilla normaalin päivä ähryämisen päätteeks ja kannatti. Aivan mahtavat hapotukset ja toisaalta tosi "HAUSKA" vaihtelu normi treeniin! Suosittelen kyl kaikille ottamaan ainakin kokeilu mielessä kerran pari treeniin mukaan!!!! :hyper::whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom