Suositelkaa ensimmäistä autoa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hihna taitaa olla 90tkm/5vuotta ,eli periaatteessa tohon 60tkm ajettuun skodaan pitäs vaihtaa hihna jos siellä on vielä alkuperäinen kiinni.

Mistäs pirusta tuon repäsit? Ostin muuten tänään sen keltaisen skeidan. Pirun mahtava auto ajaa ja ei mitään vikaa tunnu olevan. Seuraava isomman huollon ajattelin tehdä ennen 90tkm ja vaihtaa hihnan siinä samalla.

Olo on kun just kortin saaneella ja myönnän, että pari kertaa ajoin "vähän" ylinopeutta :rolleyes::puntti:

Edit. siis mistä löysit tuon 90tkm tai 5vuotta??? Perkele pitääkö nyt jo muka vaihtaa, ei perkeleeeeeeee....
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos ei oo varmaa tietoo koska autoon on jakopään remppa tehty niin kannattaa vaihtaa uus hihna + tietysti kiristin :) Jos ei oo papereissa merkintää niin kyseleppä vielä entiseltä omistajalta huolloista..
 
Jos ei oo varmaa tietoo koska autoon on jakopään remppa tehty niin kannattaa vaihtaa uus hihna + tietysti kiristin :) Jos ei oo papereissa merkintää niin kyseleppä vielä entiseltä omistajalta huolloista..

Nyt on ajettu karvan vajaa 62tkm ja edellinen huolto tehty 58tkm kohdalla. Pitää aamulla tarkistaa mitä kaikkea se pitikään sisällä. Oon vaan ollut siinä uskossa kokoajan, että hihna vaihdetaan sitten tuossa 90tkm kohdilla, että siihen asti olisi suht huoletonta ajoa. Kiva nytten kuulla, että 90tkm/5v... :(
 
Nyt on ajettu karvan vajaa 62tkm ja edellinen huolto tehty 58tkm kohdalla. Pitää aamulla tarkistaa mitä kaikkea se pitikään sisällä. Oon vaan ollut siinä uskossa kokoajan, että hihna vaihdetaan sitten tuossa 90tkm kohdilla, että siihen asti olisi suht huoletonta ajoa. Kiva nytten kuulla, että 90tkm/5v... :(

Siis en ole satavarma tosta 90tkm/5v mutta niin olen käsittänyt.Kannattaa lukea ffp ja audifinns foorumeita siellä ainakin useasti mainitaan toi 90tkm/5v.Tai sitten soitat paikalliseen merkkiliikkeeseen ja kysyt sieltä.Ja lastutetussa autossa ainakin itse vaihtaisin hihnan jos sitä ei vielä koskaan ole tehty.
 
Koska itellä se ~5000e rahaa päivääkään töitä tekemättä ja n. 1000e pitäs mammalt viel saada:david:

Jos sä oikeasti haluat sen jonkun tietyn auton, niin raahaat takapuolesi töihin tai hankit rahat muuta kautta. Tai sitten tyydyt vaan edullisempaan ja rauhallisempaan. Ylläpitokin maksaa, joten kannattaa varautua siihenkin.

Mä sain pari päivää sitten päähäni että haluan auton. Eilen lähdin sitten bussilla toiseen kaupunkiin ja ajoin takaisin ikiomalla (amis)mondeolla :haart: Meni reilusti budjetin alle, maksoin itse ja säästötilille jäikin vielä rahaa. Kulkee hyvin, siinä on 5 ovea eikä se pidä outoja ääniä, joten riittää mulle.
 
Alyssa siisti kärryhän toi on. Tulee jenkkileffat mieleen. Eikä hinnallakaan oo pilattu, kai? :)
Ite oon enemmän motskapuolen väkeä enkä juuri autoista tiedä, mutta ens vuonnahan se pitäs kortti hakea ja auton mietintä alkaa olemaan kova. Oli vuos sitten sellaset ajatukset että hommaan mega-amiskaaran madallettuna ja kromivanteilla ja jeesusteippipatenteilla + satatuhatta vikaa ja vielä viis lisää, mutta nyt on tullu vähän jären kanssa ajateltua ja jotain ihan oikeaa autoa etitään. Citroeenia, Wolkkaria, audia tahi volvoa kiinnostas. Kaupitelkaahan ens vuonna. ;)
 
Onhan se ihan siisti, mä tykkään :) Mut jenkkileffat? Hä? :D Mulle tulee mieleen amikset. Tosin se johtunee luultavasti ihan vaan siitä että kämppiksen poikaystävällä on mondeo (missä on pienempi kone kuin mun mondeossa!),

Maksoin lopulta 2100e, eli ei todellakaan paha.

Ainiin ja nimesinkin ton jo :D
 
Zone-sarja -42%
Itse suosittelisin nuorille kuskeille ensi autoksi jotain alle tonnin autoa. Siihen hintaan saa ihan soivia peliä ja eikä vituta niin paljon, kun se kuitenkin ajetaan ojaan, puun ympärille, metsään, liikennejakajaan, toisen auton kylkeen tai kaahataan puhki :D

Mieluummin kunnollinen auto suoraan, jotta säilyy ehjänä onnettomuuden sattuessa :hyper:

Itsellenihän ei vielä ole mitään onnettomuutta liikenteessä sattunut...
 
Mieluummin kunnollinen auto suoraan, jotta säilyy ehjänä onnettomuuden sattuessa :hyper:

Itsellenihän ei vielä ole mitään onnettomuutta liikenteessä sattunut...

Niin jos onnettomuuksiin haluaa varautua niin ei muuta kun volovo alle!

Niissä on turvavarusteita ja peltiä niin perkeleesti. Ovat myös käteviä pakkipaikoilla, kun voi huoletta ajella eikä tuu kolhun kolhua:D Nuo vanhat 200 sarjalaiset ovat aika kovatekoisia.

Itse en tosin omista volvoa, mutta olen seurannut sivusta volvokuskien otteita:D
 
Timias tossa aika hyvin sanoikin, että mihin sä tollaista autoa tartteet, jos meinaat ihan rauhallisesti ajaa. Kyllä vähemmällä kerkeää. Ja sitä paitsi se on ihan turha väittää, että äitis ois jotenkin väärässä. Jos minulla olisi tollainen takaveto auto ollut pojan kloppina, niin se olisi ollut vaan ajan kysymys koska sattuu. Ja väitän, että suurimmalla osalla miehillä on tai olisi ollut ihan sama juttu. En edes tänä päivänä tyytyisi ajamaan rauhallisesti vaan satavarmasti talvisin leikkisin varjovatasta. Sen takia ajankin pienempi tehoisilla autolla, niin kauan kunnes tulee enemmän älliä päähän.
Tästä samaa mieltä tästä, varsinkaan ensiautoksi mitään järkeä ottaa autoa jossa 200hv. Tosin saahan itsensä hengiltä tehottomammallakin halutessaan, mutta kyllä se tehokas helpommin käsistä lähtee kokemattomalla kuskilla. Tuosta viisastumisesta samaa mieltä, kaverilla tais tapahtua lapsen saatua, siitäkö sitten syy siihen itselläkin.. :D
Niin ja tosta ohittamisesta, niin kyllä vähemmilläkin hevosilla pääsee ihan turvallisesti ohi. Itse suosittelisin nuorille kuskeille ensi autoksi jotain alle tonnin autoa. Siihen hintaan saa ihan soivia peliä ja eikä vituta niin paljon, kun se kuitenkin ajetaan ojaan, puun ympärille, metsään, liikennejakajaan, toisen auton kylkeen tai kaahataan puhki :D
Ei nyt välttämättä alle tonnin autoa, mikäli rahaa löytyy. Ostaa uudemman perusauton ja siihen täyskasko. Ei autonvaihtoa kun entisen kanssa harrastaessa menee rahat ja aika, sekä turvallisempi ja yleensä luotettavampi (jätetään ranskalaiset yms pois) kuin vanhat autot. Mullehan siis uudempi auto on 10 vuotta vanha, mikä jollekin toiselle on jo ikäloppu.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos sä oikeasti haluat sen jonkun tietyn auton, niin raahaat takapuolesi töihin tai hankit rahat muuta kautta. Tai sitten tyydyt vaan edullisempaan ja rauhallisempaan. Ylläpitokin maksaa, joten kannattaa varautua siihenkin.

Mä sain pari päivää sitten päähäni että haluan auton. Eilen lähdin sitten bussilla toiseen kaupunkiin ja ajoin takaisin ikiomalla (amis)mondeolla :haart: Meni reilusti budjetin alle, maksoin itse ja säästötilille jäikin vielä rahaa. Kulkee hyvin, siinä on 5 ovea eikä se pidä outoja ääniä, joten riittää mulle.

Mun mielestä teit kyllä hintaan nähden todella hyvät kaupat. :thumbs:

En mä tuota kovin amikseksi sanoisi, kun ei edes tuunauksia näy ja suurin osa amismaisuudesta lähti kun etuvetoinen Mondeo korvasi takavetoiset Sierrat vuonna 93. Ei muuta kun kovaa ajoa ja huolettomia kilometrejä. Terveisin neljättä vuotta viininpunaisella -91 Sierralla ajava tyytyväinen foordisti.
 
Mä sain pari päivää sitten päähäni että haluan auton. Eilen lähdin sitten bussilla toiseen kaupunkiin ja ajoin takaisin ikiomalla (amis)mondeolla :haart:
Juu, toi ei oo mikään amis. Toi on pappa, eli amiksen vastakohta. Mutta hyvä ostos taisi silti olla, varsinkin kun hintaa ei paljoa ollut. Tosin jos huonosti käy, niin tuon ikäisessä on jatkuvasti jotain laitettavaa. Meinaan ihan normaalia kulutusosaa, kuten jarrut tai puslat...
 
Vähän asian vierestä, mutta kun on tullut viimeiset 15 vuotta ajeltua vanhoilla rasseilla ja jarrupaloja ja öljynvaihtoa lukuunottamatta ei niissä mitään laittoa ole ollut. Niin että minkä takia joku vaihtaisi autoon puslat?
 
Kiva nytten kuulla, että 90tkm/5v... :(

En nimenomaisesti Skodan huoltovälejä tunne, mutta hihnalla on aina kilometrien lisäksi myös aikamääräinen vaihtoraja, yleensä 4-5 vuotta. Henkilökohtaisesti pelkäisin enemmän liian vanhalla kuin liian paljon ajetulla hihnalla ajamista, aika kuitenkin haurastuttaa materiaalia.
 
Vähän asian vierestä, mutta kun on tullut viimeiset 15 vuotta ajeltua vanhoilla rasseilla ja jarrupaloja ja öljynvaihtoa lukuunottamatta ei niissä mitään laittoa ole ollut. Niin että minkä takia joku vaihtaisi autoon puslat?

Joko sulla on käynyt helvetin hyvä tuuri tai joku on vaihtanut niitä puolestasi jo aikaisemin. Meinaan kyllä 15 vuotta vanhassa autossa on järjestään vaihdettu eri puslia jo moneen kertaan.

Mutta halpojahan puslat yleensä ovat ja helppoja vaihtaa, jos vain mahdollisuus on tehdä työ itse.
 
Vieläkään ei ole huoltokirjaa kädessa, mutta ihmetyttää kun edellinen omistaja ei vaihtanut sitä 58tkm huollossa kun nyt on ajettu se 62tkm ja kun kone on lastutettu eli ammattikielellä kuulemma "optimoitu" :D

Ehdottomasti vaihdan mikäli vähenkin on osviittaa siihen, että se voi katketa. Pitää tuolta skeida clubista kysellä enemmän kunhan saan tunnukset sinne.

Menee vaan koko päivä ja yökin ajellessa uudella perheenjäsellä, että ehtii lukemaan foorumeita vasta myöhemmin :D
 
Vaihtaisin hihnan, se on halpa vakuus siitä että ei katkea. Ei tuo pelkkä hihnan vaihto tainnut paljoa yli 400e maksaa. Ja jos hihna on 4tk ajettu niin sen kyllä näkeee paljaalla silmällä, että onko vaihdettu vai ei.
 
Siis en ole satavarma tosta 90tkm/5v mutta niin olen käsittänyt.Kannattaa lukea ffp ja audifinns foorumeita siellä ainakin useasti mainitaan toi 90tkm/5v.Tai sitten soitat paikalliseen merkkiliikkeeseen ja kysyt sieltä.Ja lastutetussa autossa ainakin itse vaihtaisin hihnan jos sitä ei vielä koskaan ole tehty.

Varmaan helpompaa kun kaivaa sen huoltokirjan hanskalokerosta esiin ja tavaa sieltä. En ole vielä sellaiseen autoon törmännyt, jossa ei huoltokirjassa lukisi hihnanvaihtoväliä. Yleensä lukee vielä suhteellisen isolla fontilla ja selkeällä kirjasimella. Sen verran tärkeä asia kyseessä.
 
Juu, toi ei oo mikään amis. Toi on pappa, eli amiksen vastakohta. Mutta hyvä ostos taisi silti olla, varsinkin kun hintaa ei paljoa ollut. Tosin jos huonosti käy, niin tuon ikäisessä on jatkuvasti jotain laitettavaa. Meinaan ihan normaalia kulutusosaa, kuten jarrut tai puslat...

No ehkä se on mun mielestä amis, koska niin monella tutulla amispojalla on just mondeo :D Tai joku muu vanha Ford.

Tuulilasi tosta pitää vaihtaa, koska siinä on särö. Tai siis se ei haittaa mitenkään eikä enää leviä, mutta vaihdatan sen silti tässä jossain vaiheessa. Ei mun edes tarvitse maksaa muuta kuin uuden lasin hinta, kaveri on mulle palveluksen velkaa ja lupasi tehdä ilmaiseksi :rolleyes:
 
No ehkä se on mun mielestä amis, koska niin monella tutulla amispojalla on just mondeo :D Tai joku muu vanha Ford.

Tuulilasi tosta pitää vaihtaa, koska siinä on särö. Tai siis se ei haittaa mitenkään eikä enää leviä, mutta vaihdatan sen silti tässä jossain vaiheessa. Ei mun edes tarvitse maksaa muuta kuin uuden lasin hinta, kaveri on mulle palveluksen velkaa ja lupasi tehdä ilmaiseksi :rolleyes:

Mulla on ollu tuulilasissa kiveniskelmä viimeiset 2 vuotta. Ei ole levinnyt eikä katsastuskaan piittaa mitään. Jossei ole ikävästi tiellä niin voi olla ihan turha vaihtaa, mutta tapansa kutakin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom