Suositelkaa ensimmäistä autoa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aiemman mallinen oli joskus ja ei siinä tainnut muuta olla kuin takajarrut välillä temppuili ja automaattiryyppy ei oikein pelannut. Mutta tuossa on kai jo ruisku? Menee luultavasti todella vähällä bensalla tuolla koneella. Tuo malli on IMO tyylikäs aikalaisekseen.
Siistissä kunnossa näyttää olevan. 1100 aika paljon noin vanhasta, mutta ei taida paljon halvemmallakaan toimivia autoja myynnissä nykyään olla?
Tuo on aika kova hinta kyllä, mutta kyseinen auto oli vain esimerkkinä. Toki tuosta löytyy täyd. huoltokirja mikäli oikein ymmärsin, ja auto on muutenkin tosi siistikuntoinen. Eikä ole edes paljoa ajettu. Tuon ikäisissä alkaa olla kaikissa jo ruisku, joten bensankulutus on Melko Pieni. Tietysti 4x4 gt-s/gt-r/gt-x mallit houkuttelee, mutta hinta on hieman suolainen noin vanhalle autolle.

http://www.nettiauto.com/mazda/323/2350254 :kuola:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
http://www.nettiauto.com/mazda/323/2700548

Kenelläkään kokemusta noista 323 mazdoista (90->)? Suunnitelmissa tuollaisen osto keväällä, tai sitten talliin tulee joku turbodiesel farkku joka on rekisteröity pakettiautoksi. Tuollainen mazda todennäköisesti kuitenkin talliin tulee. Himottaisi ostaa GTI tai turbotettu 4x4 gt-r / gt-s versio tuosta. GTI:tä todennäköisesti ei löydy siistikuntoisia asialliseen hintaan, kaikki on pilalle kepitettyjä. Muttasiis, onko kenelläkään tuollaisesta normaalilla 1.3-1.6 koneella olevasta kokemuksia?

Mulla oli reilun vuoden verran (2004-05) tuollainen 323 vuosimallia -91 ja 1,3 litrasella (kaasari)koneella, mittarissa 250 000 km.

+Aina lähti käyntiin eikä ikinä jättäny tielle.
+Tekniikka pelas eikä sähköpuolellakaan ollu hämminkejä.
+Öljyä ei syönyt eikä muitakaan asiaankuulumattomia nesteitä.
+Kulkupuoli riittävä arkipäivän tarpeisiin ja kyllä sillä täysperävaunuveijareistaki ohi pääsi.

-Kulutus oli yllättävän suuri, noin 7,5l/100km maantiellä.
-No pakko myöntää, olihan se 1,3 aika nuhanen pitemmän päälle :)
-Katto noista ruostuu helposti tuulilasin yläreunan ja -kulmien vierestä. Ruostuuhan se toki muualtakin ihan...kivasti.

Kerran vaihdoin renkaita ja tunkkasin Masukan kulman ilmaan (ohjekirjan suosittelemasta kohdasta). Kuulu vaan räks ja tumps. :D
 
http://www.nettiauto.com/mazda/323/2700548

Kenelläkään kokemusta noista 323 mazdoista (90->)? Suunnitelmissa tuollaisen osto keväällä, tai sitten talliin tulee joku turbodiesel farkku joka on rekisteröity pakettiautoksi. Tuollainen mazda todennäköisesti kuitenkin talliin tulee. Himottaisi ostaa GTI tai turbotettu 4x4 gt-r / gt-s versio tuosta. GTI:tä todennäköisesti ei löydy siistikuntoisia asialliseen hintaan, kaikki on pilalle kepitettyjä. Muttasiis, onko kenelläkään tuollaisesta normaalilla 1.3-1.6 koneella olevasta kokemuksia?

Mulla on ollut kolme kappaletta noita BG-korimallin mazdoja (323 HB 1,6, 323f GT ja 323 HB 1,3). Viimesimmän mainituista kävin toissapäivänä hakemassa pihaan.

Eipä noista mitään pahaa sanottavaa ole. Luotettavia ovat, enkä itse ole kertaakaan tielle noilla jäänyt. Ruostehan noita pahiten riivaa. Halvassa hintaluokassa hyvin vaikeeta löytyy edes kohtuuruosteetonta yksilöä. Ajettuja kilometrejä ei ehkä pahemmin kannata ton ikäisissä autoissa katsella, vaan enemmänkin huoltohistoriaa.
Tuolla 323f GT:llä, jonka myin pari viikkoa sitten oli ajettu 355 tkm. Ainoa asia mistä noi kilsat huomasi selvästi oli se, ettei siitä meinannut päästä myymällä eroon ollenkaan. Eli ostajat isot kilometrilukemat kyllä karkottaa tehokkaasti.

Itse kyllä uskaltaisin ostaa myös GT-mallin. Kyllä niitäkin löytyy hyviä yksilöitä siinä missä pienemmällä koneellakin olevia.
GT-mallit ovat suhteellisen helppoja rekisteröidä myöhemmin GT-X/R:n tekniikalle, mutta neliveto jää tietysti saamatta. Pienemmillä joutuu osaa vaihtamaan enemmän. Noita X:n ja R:n moottoreita ja halfcut-autoja saa kohtuulliseen hintaan Aasian suunnalta tilattua. GT-S oli edeltävän 323:n korimallin tekniikoita.

Pistetään nyt vähän jotain plussia ja miinuksia:
+ Luotettavia. Vielä en ole tien päälle jäänyt
+ Melko halpoja ylläpitää, jos ei marmoritiskillä tarvitse käydä
+ Kaikki toimii niin kuin pitääkin
+ Kuluttavat kohtuullisesti
- Ruostuvat todella herkästi
- Viimeistely ulkoolta ja sisältä perinteistä vanhaa japskia. Sisusta mm. nitisee ja natisee
- Perusmallit ovat ajettavuudeltaan mitä ovat.
 
No nyt löyty ajankohtainen aihe :)

Tämmössiä vaihoehtoja olen itse ajatellut ja hintaluokkana olisi noin 1000-3000€:

Vw Golf Mk3 vr6 / 1,9tdi
Opel Calibra 16v
Bmw e36 / Bmw e34 525 td

Kenelläkään kokemuksia kyseisistä autoista tai jonkin näköisiä ehdotuksia?
 
No nyt löyty ajankohtainen aihe :)

Tämmössiä vaihoehtoja olen itse ajatellut ja hintaluokkana olisi noin 1000-3000€:

Vw Golf Mk3 vr6 / 1,9tdi
Opel Calibra 16v
Bmw e36 / Bmw e34 525 td

Kenelläkään kokemuksia kyseisistä autoista tai jonkin näköisiä ehdotuksia?
Tuon vr6 jätät pois samantien, aivan täysiä susia.
 
No nyt löyty ajankohtainen aihe :)

Tämmössiä vaihoehtoja olen itse ajatellut ja hintaluokkana olisi noin 1000-3000€:

Vw Golf Mk3 vr6 / 1,9tdi
Opel Calibra 16v
Bmw e36 / Bmw e34 525 td

Kenelläkään kokemuksia kyseisistä autoista tai jonkin näköisiä ehdotuksia?

Calican voi myös jättää pois :D

Jos Ooppelia haluat ja vielä suht' rivakkaa sellaista, hae ennemmin Gsi Kadettia. Ne vaan ruostuu.
 
No nyt löyty ajankohtainen aihe :)

Tämmössiä vaihoehtoja olen itse ajatellut ja hintaluokkana olisi noin 1000-3000€:

Vw Golf Mk3 vr6 / 1,9tdi
Opel Calibra 16v
Bmw e36 / Bmw e34 525 td

Kenelläkään kokemuksia kyseisistä autoista tai jonkin näköisiä ehdotuksia?

Eikä bemaria missään tapauksessa. Tuolla hintaluokalla saat vain roppakaupalla ongelmia.
 
Zone-sarja -42%
No nyt löyty ajankohtainen aihe :)

Tämmössiä vaihoehtoja olen itse ajatellut ja hintaluokkana olisi noin 1000-3000€:

Vw Golf Mk3 vr6 / 1,9tdi
Opel Calibra 16v
Bmw e36 / Bmw e34 525 td

Kenelläkään kokemuksia kyseisistä autoista tai jonkin näköisiä ehdotuksia?
Osta Corolla tai Nissan. Noi on kaikki täysiä pommeja.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Audi 100 typ44 (eli c3, vuoteen 1991-asti)

audi_100_typ44_1.jpg



+vakaa ajaa
+hiljainen
+noissa vanhoissa on vielä suht yksinkertainen tekniikka. Voi korjailla itsekin jos ruuvari yhtään pysyy kädessä
+ei ruostu juurikaan
+tilava
+hinta noin 1000 euroa
+kori ja perustekniikka kestää yleensä pitkälti päälle 500 tkm.
+ohjaustehostin ja absit (ainakin uudemmissa)

-kaupungissa vähän kömpelö
-suurikoneisissa kova kulutus. Ota siis 2.0E ja manuaali
-ei aivan yhtä huoleton kuin riisikupit, vaikkei major tyyppivikoja olekkaan.


Ja näistä kahdesta pitää sitten kunkin henkilön itsensä valita omien preferenssiensä perusteella:

+klassinen ulkonäkö
vai
-vanhahtava ulkonäkö
 
Hiton komea audi!

vaikkei nyt ihan ensiautoksi tulisikaan, niin kokemuksia MB w124-malleista ja 190:sistä, (w201) Bensakoneella tietenkin.
Kyllä tollainen audikin rupesi just houkuttelemaan, Kyl noi vanhemmat saksalaiset autot on vaan todella hienoja autoja.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom