Suositelkaa ensimmäistä autoa

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Asiaa. Muutenkin sanoisin, että tuollaisissa vanhoissa romuissa ei kannata kilometrilukemiin paljoa huomiota kiinnittää.


Kannattaa ostaa vanha Opel tai Ford. Niissä kun matkamittarinlukemat päättyivät 99.999 kilometriin eli oli aina alle satatonnia ajettuja. :hyvä:

Eikä nyt puhuta edes mistään 70-luvun kärryistä vaan esim. viimeisistä Escorteista eli vuodesta 1999. :rolleyes:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kannattaa ostaa vanha Opel tai Ford. Niissä kun matkamittarinlukemat päättyivät 99.999 kilometriin eli oli aina alle satatonnia ajettuja. :hyvä:

Eikä nyt puhuta edes mistään 70-luvun kärryistä vaan esim. viimeisistä Escorteista eli vuodesta 1999. :rolleyes:

Fordien kanssa on hyvä muistaa, että Ford ei ole auto. Epäluotettavampaa kulkupeliä saa etsiä, eikä siltikään löydä. Ruostuu jopa Saharassa ja tyyppivikoja on varmaan enemmän kuin missään muussa autossa. Äidilläni on Focus ja sille tehtyjen remonttien hinnalla olisi ostanut jo hyvän auton.
 
Osta Honda Civic. Ja yritä löytää joku ruosteeton yksilö. Tuollaiset -92 ja sitä uudemmat on ikäänsä nähden aika modernin oloisia vekottimia, ja suht tehokkaita ja taloudellisia. Ja on helppo myös myydä eteenpäin sitten kun et enää itse tartte.
 
Äiteellä oli volvo 440 ja olipas se mullakin hetken aikaa. Kone oli ihan ok kunnossa, mutta pellit ja sisustus rapistui silmissä.
Itsellä Renault Laguna ja oli kyllä sellainen virhe ostos että voin teitä muita neuvoa pysymään kaukana kyseisestä merkistä.

Viimeksi kun kävin pirssin katsastamassa niin selasinpa paikallisen K1-aseman taulukoita niistä autoista jotka helpoiten pomppaa:

1. vm-06 Renault Lagunoista pomppaa 30% siis vittu 3v vanha auto ja kolmannes on hylsy :D
 
Corolla vaan.
Samaa mieltä, toyota pesee luotettavuudessa monen muun merkin autot mennen tullen. Eikä ole myöskään niin tarkkaa joka pikkuhuollon suhteen kuin esim ranskalaiset. Jarruja sai räpeltää joka kevät, syksy, kesä ja talvi ja silti ne paskat oli jatkuvasti jumissa. + piti räpeltää ties mitä toimenpiteitä ettei jäädy huohotin, leviä taka-akseli ym "kivaa". Ylipäätään kaikki pakollinen "harrastaminen" loppui täysin kun vaihdoin toyotaan (avensis).
Noh, jos nyt ei liioitella niin melkein heti oston jälkeen tein seuraavat toimenpiteet tavoitteena pitkä ja huoleton ajo: Jarrupalat ja levyt vaihdettu, jakopäänhihnan vaihdon yhteyssä alkuperäinen vesipumppu ja akku vaihdettu +200tkm jälkeen. Tuon jälkeen vajaan 1,5 vuoden aikana vaihdettu vain öljyjä ja 2-3 polttimoa. Näistäkin "uuden" auton huolloista, vähemmän autoa arvostava tyyppi olisi jättänyt puolet tekemättä ja edelleen ajanut tyytyväisenä.
 
Älä ikinä osta Renaulta. Piste.
Opel olisi varmaan se sopivin, hinta/laatu suhde on erittäin hyvä ja tekniikka on yleensä järjellä tehtyä ja varsinkin opelin 2.0 8v kesti ukon autossa 450tkm ilman koneen aukaisua.
Tähän voisin kyllä sen verran puuttua, että kyllä niistä relluistakin hyviä yksilöitä löytyy. Mulla on ollut kolme:

Megane -97 sedan, piti kerran putkea hitsata (kustannus 0e), muuten ei mitään vikaa, ajettu oli 235tkm kun multa lähti.

Laguna -01, ajettu 160tkm, kun multa lähti, ei koskaan mitään vikaa.

Ja nyt ajellaan -02 laguna 1.8, ajettu 90tkm, eikä mitään vikaa missään.

Varmaan semmoinen 30tkm nyt siis ajettu ranskalaisilla, ja varsin tyytyväinen olen.Tosin kaikki mun autot on ostettu autoliikkeestä. Olkoonkin sitten että kaikkien tuttujen citikat, pösöt ja rellut (vuosimallista riippumatta) on ollut täysiä susia ja pommeja.


Eli jos ranskiksen ostaa niin ainakin pirun tarkka syyni pitää tehdä ostohetkellä, ja suurin osa (tai ainkin pirun suuri osa) on susia, mutta jos sen hyvän yksilön löytää niin hyviä vehkeitä noi on kunhan toimii. Ja varsin mukavia ajaa.


Tohon hintaluokkaan itse ostaisin meganen. Mutta siinä sit on riski saada nippu vikoja kylkiäisiks. Toisaalta tohon hintaluokkaan löytyy japseja (corolla, civic jne.) pilvin pimein, niissä vaan se riski että kun ne on aika suuressa suosiossa ns. karjalalippisten ekoina autoina niin ei välttämättä oo pidetty ihan ku kukkaa kämmenellä. Toisaalta taas varaosia löytyy vissiin pilvin pimein käytettynä ja halvalla.
 
Omassa Rellussa on Volvon kone ja konehan on pelannut aivan loistavasti. Mutta ne sähkö- ja koriviat...
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nissan Almeran voisi vielä pistää soppaan mukaan.

Paras neuvo autokaupoissa on kuitenkin ottaa mukaan joku, joka asioista jotain tietää. 18-vuotiasta ensiauton ostajaa kun on helppo kusta silmään.
 
Tosiaan, inssi meni tänään läpi ja pitäis alkaa nyt kattelemaan sitä autoa ihan tosissaan.

Mitäs mieltä ootte Volvo 440, 2.0l ja -95? tai Ford escort 1.8TD Special ja -96?
 
Zone-sarja -42%
no jos noista kahdesta niin volvo ennemmin. margariini ei oo voi eikä ford auto.
 
Mitäs mieltä ootte Volvo 440, 2.0l ja -95? tai Ford escort 1.8TD Special ja -96?

Ei ja ei. :)

Harkitse esim.http://www.nettiauto.com/toyota/camry/2439287 tai vastaavaa, kilometrejä on ihan turha säikähtää. Tuollaisen Camryn 400000kilometriä vastaa edellä mainittujen Volvojen ja Fordien sataatuhatta.

Perushuollot kun teet niin kelpaa kruisailla ja on astetta parempia ajaa kuin Corollat.
 
Ei ja ei. :)

Harkitse esim.http://www.nettiauto.com/toyota/camry/2439287 tai vastaavaa, kilometrejä on ihan turha säikähtää. Tuollaisen Camryn 400000kilometriä vastaa edellä mainittujen Volvojen ja Fordien sataatuhatta.

Perushuollot kun teet niin kelpaa kruisailla ja on astetta parempia ajaa kuin Corollat.



Niin, kuhan vaan kattoo että nipponien tunnetusti laadukkaat pellit ei oo ruostunu ihan puhki. Joku ~17 vuotta vanha japski alkaa olla nykyään jo ihan hyvin ruostunu...
 
Niin, kuhan vaan kattoo että nipponien tunnetusti laadukkaat pellit ei oo ruostunu ihan puhki. Joku ~17 vuotta vanha japski alkaa olla nykyään jo ihan hyvin ruostunu...

Joo noissa on sinkityt korit, eli se ei ainakaan ihan äkkiä puhki ruostu. En tuota mallia ole ikuna nähnyt kori ruostuneena. Helmat tosin saattaa ruostua, mutta sekin riippuu miten on pidetty. Toista tietty Corollat ja muut japskit. :)
 
Nyt muuttu vähän suunnitelmat :) tarkotus ois huomenna mennä kattelemaan näitä

Mitäs sanotte Toyota aygosta +, 1,0 3ov ja -08
Mun mielestä ihan kivan näkönen ja näppärä, tollanen perusajoon sopiva, ostaisin sen niin että makselisin sitä aina tietyn summan kuukaudessa, meinaan on vähän kalliimpi ku mitä ensin ajattelin. siin on ollu vaan yks omistaja ja vähän ajettu

Tai Toyota Yaris 1,3 5ov ja -06
 
Itse ottaisin mieluummin kyllä tuon Yariksen. Kuitenkin vähän enemmän tehoa joten kivempi ajella. Muutenkin käytännöllisempi tuo Yaris kuin Aygo jos ajelet maantiellä.
 
Nyt muuttu vähän suunnitelmat :) tarkotus ois huomenna mennä kattelemaan näitä

Mitäs sanotte Toyota aygosta +, 1,0 3ov ja -08
Mun mielestä ihan kivan näkönen ja näppärä, tollanen perusajoon sopiva, ostaisin sen niin että makselisin sitä aina tietyn summan kuukaudessa, meinaan on vähän kalliimpi ku mitä ensin ajattelin. siin on ollu vaan yks omistaja ja vähän ajettu

Tai Toyota Yaris 1,3 5ov ja -06



Mikset osta vaan jotain vanhempaa Yarista 1,3l koneella? Hyviä pelejä.

Siskolla tollanen 99-vuoden 3ovinen ja takapenkit saa käännettyä ihan nurinperin ja eteenpäin. Mahtuu hyvin tollanen 65kg bordeauxin doggi ja chihuahua taakke kyytiin. Melkonen tilaihme on kyllä.
 
Nissan Almeran voisi vielä pistää soppaan mukaan.

Mulla o '98 Almera ollut muutaman vuoden jo alla, eipä ole pahaa sanottavaa kun o 110k mittarissa, paitsi että vanhemman korimallin 1.6-litrainen on vähän laiska. Ei ole ruostetta eikä isoja vikoja ilmaantunut, hyvin tilaa takapenkillä eikä edes näytä silmään pahalta kymmenen vuotta vanhaksi autoksi. 2.0 GTi-versio voisi jo olla oikein näppärä ensiauto, 6ke tienoilla hinnaltaan ovat vissiin tällä hetkellä.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom