Suorinjaloin maastaveto: Takareisien taikatemppu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Suorinjaloin maastaveto ja tässä tarkennettuna polviltaveto on kunnon massaliike reiden takaosille.

Liike kulkee seuraavanlaisesti:

Aloitus asento ylhäällä ja jalat sopivan pienessä haaravälissä.
Purista pakarat rajusti yhteen ja jännitä reidet.
Vie tanko hitaasti reiden viertä pitkin polvien korkeudelle, selkä suorana ja jalat koukistaen niin, että painetta tuntuu reiden takaosissa.
Vedä tanko rauhallisesti takaisin ylö ja purista samalla ylhäällä taas rajusti pakaroita.
Tee 5 sarjaa, 15 toistoa ja nosta painoja sitä mukaan kuin sarjat etenee.
Vetoremmit on suositeltavat, jos ja kun painot kasvavat suuriksi eikä sormien puristusvoima aina riitä.
Liike on hyvä ja sitä voi tehdä kohtalaisen isoilla painoilla.

Worth trying!!:thumbs:

PS. Koutsi Aki näytti aikoinaan liikkeen meikäläiselle vaiheessa, kun olin jo tehny alle pari sarjaa reiden koukistajia. Aika vaikea liike, mutta hyvin tehokas! Linkkasin pari kolme päivää, kun pakarat ja takareidet huusi leipää.

1.jpg

2.jpg

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Tuo exrx:ssä oleva sjmv on kuulemma huonosti näytetty, nii ois hyvä ku nyt ootte noita kuvia Miken kanssa ottanu, nii aattelin et jos tästä liikkeestä ottaisitte joskus kuvat nii ois varmaan suuri apu monelle.:thumbs:

Hemmetin hyvä liike on!! Selkeä kehitystä takareisissä niin ulkonäössä ja tietenkin sarjapainoissa tullut tässä viimeaikoina, kun olet liikkeen ottamut mukaan ja teen sen nyt oikeastaa jokaisessa takareisireenissä. Mutta itse teen kyllä lämmittelyt ja 1-2 kovaa sarjaa. Toistot siellä 8-15 riippuen painosta. Ja kova sarja on tässätapauksessa sellainen että viimeinen toisto on sit viimeinen toisto, eikä sen jälkeen paino tule ylös enää ainakaan mitenkään turvallisesti.

Jntn sanoi:
Tuo exrx:ssä oleva sjmv on kuulemma huonosti näytetty, nii ois hyvä ku nyt ootte noita kuvia Miken kanssa ottanu, nii aattelin et jos tästä liikkeestä ottaisitte joskus kuvat nii ois varmaan suuri apu monelle.:thumbs:

Tosiaankin, treenasin jonkun vuoden noilla exrx:n vinkeillä, eikä siitä oikein mitään tullut. Tässä muutama kk sitten tajusin tuon tekniikan ja on ollut siitä lähtien takareidet tulessa. Aivan liian moni tekee liikkeen selällä, vaikka tämä liike on takuuvarma tapa saada takareidet kipeäksi.

"Liike lähtee lantiosta" on kyllä kaikkein osuvin kuvaus liikkeelle. :rolleyes:

Mielestäni ehdottomasti paras liike takareisille. Reidenkoukistuslaitteet on yleensä ihan ok mutta enpä itse saa kyseisillä vekottimilla hittiä tuonne takareisille läheskään niin hyvin kuin sjmv:llä. Mikäli normimave joskus teknisellä vaikeudella säikäyttänyt niin ei huolta... sjmv reilusti iisimpi suorittaa ja "turvallisempi" (lue: vaikeempi vetää rassaavalla/väärällä tekniikalla).

Hyvä homma että tohonkin liikkeeseen tuli vähän lisäselvyyttä,meinasin sen korvata koneella seisten tehtävällä koukistajalla ku ei tiedä tippuuko kädet painon mukana ku on niin hyvässä kuosissa.Saan siis oikeasti pelätä lähteekö käsi sijoiltaan..mutta kait se ton 60kg ainaki kestää..toivottavasti

On kyllä tosi vaikee liike, ainakin aloittelijoille...Iteki tuli tehtyy pari kuukautta pitkin vittua :D Nyt on kyl tekniikka löytynyt ja näyttää vielä onneksi aika pitkälti samalta kuin tuossa kuvassa..jotain siis tehny kerrankin oikein :D

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Itse saan kyllä jullen paremmin perille kuin suorinjaloinmaastavedon. Kovat jullet sai takareidet melkeempä räjähtämään kasvuun vaikka sarjat olivatkin lyhyitä (voimanosto).

Itse tekisin tuon enemmän jalat suorina ja nimenomaan kunnolla pyllistäen, ikään kuin jakais persettään. :D

Mutta enhän minä ole mikään guru ja kaikki tekee tyylillään. Täytyy kuitenkin koittaa liikettä noinkin, niin tietää sitten kuinka se eroaa omasta tyylistäni.

Ihan hyvä, että saa näistä liikkeistä toistenkin kokemuksia/suoritustapoja, aina voi oppia uutta.

Venytys tuntuu minusta polvien kohdalla tai jo aiemmin riippumatta siitä, onko polvet suorana vai hieman koukussa, kunhan selkä pysyy suorana.

Mä olen myös tehnyt ton aina jalat suorina, täytyy kokeilla tota tyyliä ens kerralla.
Näköjään aina oppii uutta.
Rautaa saa varmaan vähän lisätä

Mitenkäs noissa kuvissa tehdään jalat koukussa maastavetoa, vaikka "suorin jaloin" antoi otsikko ymmärtää. Mun silmiin toi näyttää enemmän perusmavelta. Kyllä mulla ainakin paras tuntuma ja kovin lihaskipu perseeseen ja takareisiin tulee, kun tekee jalat suorina, tai melkein suorina. Melkein suorina siksi, että voi joskus tuntua kipua polvissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom