Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
mikä tämä tavallinen on? kaikki näkemäni maastavedot ISOILLA romuilla suoritetaan enemmän tai vähemmän 'suorin jaloin', vaikka tarkoitus kuinka olisikin nostaa 'normaalisti' niin tuppaa se nosto olemaan sellanen että:Tavallinen on parempi.
Originally posted by Ämmbee
ELIKKÄ: sanoisin, että on paras tehdä pienillä painoilla jos ollenkaan, koska suorinjaloin/melkein suorinjaloin tehty maastaveto ei kuulu "tärkeisiin" liikkeisiin. Tavallinen on parempi.
Originally posted by tappara
Miksi teette tuon viimeisenä tai kakkosliikkeenä takareisille? Minä käytän tässäkin periaatetta isot ja rankat ensin ja pienet ja "kevyet" jälkeen, eli eka sjmv ja sitten koukistus. Voisi kyllä kokeilla toisinkin päin, mutta on niin kovaa iskostunut tuo periaate takaraivoon.
Originally posted by tappara
Miksi teette tuon viimeisenä tai kakkosliikkeenä takareisille? Minä käytän tässäkin periaatetta isot ja rankat ensin ja pienet ja "kevyet" jälkeen, eli eka sjmv ja sitten koukistus. Voisi kyllä kokeilla toisinkin päin, mutta on niin kovaa iskostunut tuo periaate takaraivoon.
[BSam225, Romanialainen maastaveto on vanha ja perinteinen liike jossa on selkä suorana, ja sitä tekevät painonnostajatkin.
[/B]
Originally posted by JSmith
Mikä ero on romanialaisen ja suorinjaloin MV:n välillä?
Yhden selityksen olen nähnyt ja se sanoi että romanialainen alkaa sillä että suorana seistessä vedetään takamusta vähän taakse (kallistetaan lantiota eteenpäin) jolloin selkään tulee hyvä kaari ja rinta menee rottingille. Sitten paino lasketaan tosiaan sääriä hipoen niin että perää työnnetään sitä myötä taaksepäin mitä alemmaksi painot laskevat (eivät mene kovin alas koska lantion kallistus aiheuttaa kovan venytyksen takareisiin). Tasapaino on tuossa koko ajan enimmäkseen kantapäiden puolella.
Tavallisessa SJMVssa painot viedään vähän kauemmaksi kropasta, eli taitutaan selkeämmästi vain lantiosta eteenpäin mutta ei pusketa takapuolta niin paljon taaksepäin. Selkä tietysti suorana koko ajan.
Olenko ymmärtänyt oikein? Itse saan takareisiin sattumaan ainoastaan romanialaisen, perinteinen sjmv tuntuu enemmän jullelta eli alaselässä.
Peace,
Joo, nk. sjmv on ennenkaikkea bodaus/ kehonrakennusliike, ja takareisille tarkoitettu.
Sjmv ei taida sopia millekään urheilulajille erityisharjoitteluna, vai miten on ?