Suorin jaloin maven tekniikasta...?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jay82
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by JSmith
[BItse saan takareisiin sattumaan ainoastaan romanialaisen, perinteinen sjmv tuntuu enemmän jullelta eli alaselässä. [/B]

Suunnilleen näin myös minulla. Romanialaisella saan takareidet paremmin kipeiksi.

Tässä on mielestäni hyvä video romanialaisesta maastavedosta, persettä taakse vaan.

Originally posted by Hannibal
Suunnilleen näin myös minulla. Romanialaisella saan takareidet paremmin kipeiksi.

Tässä on mielestäni hyvä video romanialaisesta maastavedosta, persettä taakse vaan.

Jep, mä teen vähän tuota suoremmin jaloin (ja pienemmällä painolla;) )

Selkä napsahtaa kohta

Oon käyny salilla nyt jonkun viikon, ja oon reenannu selkää ihan selän ojennuksella siinä "tuolissa"(?), kunnes viimeks yks kaveri ehdotti että vaihtasin ton ojennuksen maastavetoon.

Se sit selitti sitä et pidä ne jalat suorina koko suorituksen ajan. Perkele rupes alaselkään sattuun (pistämään) kun pyöristy kait selkä siinä ihan noston alotusvaiheessa.

Luin kuitenki yhestä kirjasta että perse lasketaan noston alussa aika alas->jalat koukistuu. Siis ainakin itselläni tuntuu siltä että selän suorassa pitäminen on mahdotonta jos jalat on aivan(melkein) suorina...

Niin, ja selkälihakseni taitaa olla aika rapakunnossa tietokoneen ääressä istumisen takia. Koitan siis olla mahdollisimman varovainen reenatessani selkää. (viimeks nostin: tanko~25kg(?)+levyt 10kg yht.)

KR1M, kaikkia ei kannata kuunnella, ja lienee melko selvää että kukaan ei pysty lähellä omaa maksimiaan nostamaan niin että on jalat suorina, eikä se ole fiksua.

Minä haluan salilla tehdä sellaista, ja sellaisia liikkeitä, joista saa *jotain* hyötyä arkielämässä tai duunissa irti. Toiset taas vaikeuttavat elämänsä salin ulkopuolella huonoilla liikkeillä.

Ootko muuten ikinä nähnyt duunaria raksalla joka nostaa hiekkasäkkiä suorin jaloin ja selkä niin kuin kissalla katsoen itseään vielä peilistä? :lol2:

Seriously, KR1M varovaisuus on tärkeää, ja opettele liikkeet oikein, alkuasento maastavedossa on vaikea jopa urheilullisille ja hyvärakenteisille. Sumo-maastaveto on siksi helpompi alkuasentoa ajatellen, ja jos ei ole minkäänlaisia kilpailullisia tavoitteita niin voi hyvin tehdä ihan muita selkäliikkeitä tai tehdä maastavedon korokkeelta tai roomalaisena.

Jos vaan treenaa oikein niin voi nostaa omat ennätykset vaikkapa 60-vuotiaana, joten sanon ettei ole niin pirun kiire kehittyä. Hyvä tapa opetella liikkeet on että koko ajan ylläpitää niitä, jokaisella treenikerralla miettii, että mitä oikein tekee vaikka on nostanut kymmeniä vuosia...

Onnea matkaan.

Vielä hieman tuosta romanialaisesta, kannattaako tehdä ennen vai jälkeen tavallisen maastavedon (selkäpäivänä), vai olisiko syytä vallan siirtää liike jalkapäivälle..?

Originally posted by ressukka
Vielä hieman tuosta romanialaisesta, kannattaako tehdä ennen vai jälkeen tavallisen maastavedon (selkäpäivänä), vai olisiko syytä vallan siirtää liike jalkapäivälle..?

Riippuu treenijaosta ja tavoitteista.
Kehomiehellä se ainakin nelijakoisessa sopii vallan hyvin jalkapäivälle kohtuupainoilla tehtynä.

Originally posted by Sam225
Riippuu treenijaosta ja tavoitteista.
Kehomiehellä se ainakin nelijakoisessa sopii vallan hyvin jalkapäivälle kohtuupainoilla tehtynä.

Ja painotetaan nyt vielä kerran KOHTUUPAINOILLA, jos laittaa liikaa painoa menee koko liike selälle!!

Kiitos vinkeistä, varsinkin tuohon kohtuupainoilla -juttuun taidan kiinnittää seuraavalla kerralla huomiota :) Tein meinaan eilen ekan kerran ko. liikettä ja kun ei tuntunut oikein missään niin lisäilin painoja ja lopulta tein kutosen samalla painolla milla olin juuri mavessa ottanut kutosen (tosin ei ihan max kutonen se mave ollut). Tänään tuntuisikin alaselän lihakset olevan eniten reeniä saaneet, tosin takareisissäkin tuntuu.. mutta niin on aina maven jälkeen tuntunutkin.

Ja ainiin, nelijakoisella ohjelmalla 8 päivän kierrolla teen. Tosin jalkapäivänä kyykky aika leveällä ja jalkaprässi yhdellä jalalla ja vielä koukistukset niin saa takareidet riittävästi harjoitusta, kait... joten taidan pitää romanialaisen selkäpäivänä, eiköhän se alaselkä jaksa mavenkin jälkeen vielä varsinkin kun laskee painoja vielä.

Originally posted by ressukka
Kiitos vinkeistä, varsinkin tuohon kohtuupainoilla -juttuun taidan kiinnittää seuraavalla kerralla huomiota :) Tein meinaan eilen ekan kerran ko. liikettä ja kun ei tuntunut oikein missään niin lisäilin painoja ja lopulta tein kutosen samalla painolla milla olin juuri mavessa ottanut kutosen (tosin ei ihan max kutonen se mave ollut). Tänään tuntuisikin alaselän lihakset olevan eniten reeniä saaneet, tosin takareisissäkin tuntuu.. mutta niin on aina maven jälkeen tuntunutkin.

Ja ainiin, nelijakoisella ohjelmalla 8 päivän kierrolla teen. Tosin jalkapäivänä kyykky aika leveällä ja jalkaprässi yhdellä jalalla ja vielä koukistukset niin saa takareidet riittävästi harjoitusta, kait... joten taidan pitää romanialaisen selkäpäivänä, eiköhän se alaselkä jaksa mavenkin jälkeen vielä varsinkin kun laskee painoja vielä.

Saan tuon tuntumaan takareisissä 60kg painolla,vaikka mave huitelee jossain reilussa kahdessa sadassa.Vaikea liike,mutta pienillä painoilla menee idea perille.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä teen nykyisin suorinjaloin maastavedon aina korokkeelta ja lasken painon hitaasti alas venyttäen takareisiä ja vahtien selän kaarta. alaasennossa olen pysäyttänyt liikkeen n. sekunniksi ja sittten ylös.

Painoina olen käyttänyt lämmittelysarjoissa sellasta 50 kiloa ja työsarjoissa 100-140kg.

Kyllä takareisissä ja persauksissa tuntuu seuraavan päivänä, alaselkä on taas ollut paremmassa kunnossa kuin aikoihin...

Rupesin tekemään sjmv:tä takareisille pari kuukautta sitten ja perkl taitaa pitää kohta lopettaa, kun tuntuu että perse kasvaa järjettömiin mittoihin!? Noh liike tuntuu toimivan :)

Kaikenkaikkiaan loistava liike. Nyt kun olen vähentäny maastavetoa, niin on mukava tehdä sjmv:tä niin vertyy pikkasen samalla alaselkäkin eikä jää aivan treenittä. Toki kyykkääminen käy selkään muttei siinä tule samanlaista liikerataa..

Kiitos tästä threadista! Opin juuri, että teenkin romanialaista enkä SJMV:a :D Ja kiva kuulla, että jotkut asiantuntijat käyttävät samaa treenijärjestystäkin kuin minä, eli tuo tehdään viimeisenä takareisiliikkeenä. Minäkin saan tuntuman takareisiin parhaiten juuri noin.

Smjv tulee tehtyä 15-20cm korokkeelta toiseksi viimeisenä liikkeenä ennen pohkeita, Sarjapainot tuntuman mukaan 80-120 . yli 120kg painot menee mulla ihan hukkaan "selälle".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom