MissEvilEve sanoi:
Mä en nyt tajua miksi siis häpeä on liian lievä ilmaisu ja porttikielto pitäis antaa Suomeen? Miten he ovat alimpaa kastia yms? Mä näen kuvassa perinteisiä thaikkunaisia, aikuisia sellaisia. [Toki pienikokoisia ja suomalaisen 13v kropan omaavia mut aikuisia ovat...] Heidän seurassaan ihan normaaleja suomalaisia 35-vuoden kieppeillä olevia miehiä joista toinen on ylipainoinen.
Kerro toki mikä tässä nyt siis on se kauhee juttu niin avautuis mullekin...
No voihan tuosta kuvasta vetää "johtopäätelmiä." Eli että kyseiset neidot ovat prostituoituja, ja suomalaiset miehet ovat ostaneet heidän palvelujaan. Mitään ei tietenkään valokuvien perusteella voi tasan varmasti sanoa, mutta kun tiedossa on, että monet suomalaiset käyvät Thaimaassa nimenomaan ostamassa seksipalveluja...
Ottamatta kantaa siihen, mikä totuus on tässä tapauksessa (voihan kyseessä olla aivan viaton baaripokauskin), niin mielestäni seksipalvelujen ostaminen maissa, joissa mahdollisuus siihen, että prostituoitu on vastentahtoisesti tekemässä työtään, on väärin. Viittaan tällä nyt seksiorjuuteen, naiskauppaan ja järjestäytyneen rikollisuuden toimintaan. Jokainen suomalainen, joka ostaa seksipalveluja maissa, joissa prostituutio on lainvastaista, syyllistyy paitsi rikokseen, myös potentiaalisesti naisten seksiorjuuden ja hyväksikäytön tukemiseen.
Tiedän, että länsimaissa suuri(n?) osa prostituoiduista on itse valinnut ammattinsa, mutta Itä-Euroopassa ja Kaukoidässä tilanne ei välttämättä ole niin ruusuinen. Usein kouluttamattomat, maaseudulta kotoisin olevat tytöt (huom. monet ovat selkeästi alaikäisiä Suomen standardien mukaan)/naiset ajautuvat järjestäytyneen rikollisuuden kynsiin, ja heitä painostetaan ja pakotetaan bordelleihin ja kaduille kauppaamaan itseään. Pakotietä heille ei juuri ole. Heidän ainoa toivonsa on se, että kysyntä lakkaa tai valtion valvonta lisääntyy.
Alistettuja naiskaupan ja prostituution uhreja on olemassa tasan niin kauan kuin on sellaisia palvelujen ostajia, joita ei kiinnosta vittuakaan...