Missä kohtaa vittuilin? Sanoit etteivät työllistyminen ja koulutus ole yhteensopivia. En oikein vieläkään sisäistä väittämääsi. Sen ymmärrän jos jonkinlaisilla media-alaa opiskelevilla on harhakuvia tulevaisuudesta, mutta väittäisin, että suurin osa ammattikouluopiskelijoista on selvillä siitä mihin kouluttautuvat. Tuskin kirvesmies, hitsaaja, ajoneuvoasentaja, parturi, kokki, lvi-asentaja, jne. ovat kovin pihalla mihin työmaailman toimenkuviin heidän koulutuksensa antaa eväitä. Mainitut media-opiskelijat ovat hyvin pieni rikka rokassa nykyisessä systeemissä.
Kuinka monella heistä oli edes jokseenkin selkeä kuva 15 vuotiaana hakupaperia täyttäessä mitä siellä ajoneuvoasennus -duunipaikassa tehdään päivärutiinina? Ja kuinka moni osaa sen hoitaa ilman erillistä "työhön koulutusta", entä kuinka moni selviäisi siitä duunista ihan siellä paikanpäällä tulevallakin opastuksella ilman 3-12v valmistautumista, riippuu miten yleissivistävään koulutkuseen suhtautuu?
Mainitsit yksilönvapauksien rajoittamisen ja sairaalaan pääsemisen samassa lauseessa. Sekin jäi minulle ihan rehellisesti hieman hämärän peittoon. Jos olisin oikeasti halunnut vittuilla olisin voinut sanoa vaikka että: turhaa sinne sairaalaan yritit, pitää mennä terveyskeskuksen kautta.
Mainitsin 2 eri epäkohtaa samassa lauseessa, eikai se ollut liian paha? Juuri siihen liittyvän vastauksesi tulkitisin typeryyden esittämiseksi/vittuiluksi jossakain hämärässä provomielessä, taisin käsittää väärin, mutta siltä se edelleen näyttää. e: Ja niin, tuosta lastenhuollosta valtionlaitoksissa, minä ilmaisin oman mielipiteeni siitä kuinka hyödyllistä se on, totesit että en sitten osannut vastata?
Minun mielestä AA ei ole näin sanonut, mutta tässä lienee kyseessä tulkintaero siitä mitä mahdollisimman hyvällä tarkoitetaan. Onko se paras mitä vain voi olla vai riittävä, tietyn tason saavuttava.
Viimeisestä ei tarvinne keskustella kun nuo tekstit voi lukea läpi, ei tarvitse kenenkään muistella.
Tutustuin myös tuohon esimerkkiisi tuosta omasta tilanteestasi. Kerro sinä minulle vastavuoroisesti:
Kuinka sinulla ja vaimollasi ei olisi mahdollisuutta opiskella jos olisitte saaneet enemmän rahaa opiskelua varten kuin nyt(jos siis oletettaisiin että laiskoilta vietäisiin rahat pois ja ns. "kansalaispalkkaa"[tai miksi sitä ikinä haluaa kutsua] saisi opintopisteitä vastaan vaikka n.1000e/kk, mutta ilman "tukia")?