Minun mielestä Suomalainen...
:thumbs:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Minun mielestä Suomalainen...
Lakihan lähtee siitä että ensin valtio ja sitten ihmiset. Eli siksi esim. waretus on pahempi rikos (vie valtion verotuloja) kuin raiskaus (kohdituu yksilöön(ihmiseen), mutta kun esim. minun maailmassani ihmiset muodostavat valtion eikä toisinpäin.
Tuomiot pitää pystyä nykyisi perustelemaan, ja vaikka teko olisi kuinka vakava, katsotaan tilastoja n. 80-luvulta tähän päivään ja annetaan sieltä keskiarvo. Case closed.
Itse paljon väkivaltaa kohdanneena työmerkeissä olen kysellyt mm. työkavereiltani huvikseni aina silloin tällöin "kuinka paljon on törkeän pahoinpitelyn max rangaistus kovaa?" Vastaukset ovat korkeimmillaankin osuneet kuuteen vuoteen, kun max on kymmenen vuotta kovaa.
Eli ihmiset luulevat että törkeästä pahoinpitelystä ei voi edes antaa tarpeeksi kovia tuomioita. Miksi näin? Koska mediasta saa lukea juttuja todella törkeistä tapauksista ja tuomiot ovat vuoden-kahden väliltä, eli mittarin ihan alapäästä.
Yhteiskuntapalvelu, joku vitutuskäyrää nostattava, on minusta ehdollista paljon parempi vaihtoehto. Ja jotenkin niin, että kukaan ei sotke työnsuorittajaa ns. normaalista ihmisestä vankiin. Mutta kun täällä rikollista suojellaan..
Miksi niitä rikollisia pitää salailla? Jos mokaa, niin sit tulee penaltia. Huput jne. pois oikeudenkäynneistä ja naama mediaan. Koska totuushan on, että media on yksi erittäin voimakas vaikuttaja. Jos hölmöilee, niin sit ollaan julkisuudessa, koska paska myy aina. Käytetään sitä siis hyväksi.
Samoin kun nuorten tekemiin rikoksiin pitää puuttua samantien. Oikeudenkäynti pitäisi olla jo viim. kuukausi teon tekemisen jälkeen. Eikä niin kuin minulla, vappuna -07 sattunut juttu ei ole edes vielä esitutkinasta edennyt tutkinnanjohtajalle.. Ei näin. Näpistys tapahtuu, kytöt paikalle, heti samana päivänä äidin ja isän kanssa sossuun sieltä kuulusteluihin, vanhemmat sossuun, kouluun ilmoitus ja näpistelijä kuraattorin seurantaan ja esim. läksyjä tekemään valvovan silmän alla, ja juttu käräjäoikeuteen alle kuukausi tapahtumasta.. ...kumpa meniskin näin..
Ja elinkautinen elinkautiseksi. Ei ihminen sopeudu, ainakaan helpolla, yhteiskuntaan 14 vuoden jälkeen. Se on oikeasti jo pelottava kokemus sinänsä, ja kunnon murhamiehet ja huumePOMOT joutaakin istua 4ever vankilassa.
Niin, mutta sillä korkealla moraalilla ei oikeasti perhettä elätetä. Karu fakta joka vaan on myönnettävä.
Koko setti
Jantu;1791831[/QUOTE sanoi:Oman todistuksesi mukaan olet väkivallan moottori ja vastustajat tappelivat kuin tarhatytöt.
Miksi ne sit piti hakata niin että yksi joutui sairaalaan?Tarhatyttöjä paimentavat lastentarhatädit ja sedät lempein ja kasvattavin ottein.
Miksi ne sit piti hakata niin että yksi joutui sairaalaan?Tarhatyttöjä paimentavat lastentarhatädit ja sedät lempein ja kasvattavin ottein.
Ei tullut jälkiä, pääsyy varmaan siinä että kerkesin reagoimaan tilanteeseen niin nopeasti. Ja siis tuli jotain "asfaltti-ihottumaa", muutama pieni mustelma ja naarmuja. Mutta ei siis mitään pahaa jälkeä tarkoitin. Ei riittästi että oikeudessa olis uskottu että me ei alotettu tilannetta.
Yks juttu vielä..
Eli tämä tapaus oli sitten oikeusjärjestelmän vika. Vastapuolelta kaveri sairaalaan, teillä ei ruhjeita, sana sanaa vastaan, ei ulkopuolisia todistajia. Miten itse tuomitsisit ulkopuolisena, jos kummallakin osapuolella eri tarina.
Ok, nyt on sulle vääryys tapahtunu, mut en näe sitä todisteiden puuttuessa ratkaisevan tuomioistuimen vikana. Ja sitten nämä samat henkilöt vaatii kovempia rangaistuksia, huoh.
Jätkän ulosannista päätellen taisit vähän nauttia sen toisen kaverin pieksemisestä, kun tappelikin kuin pikkutyttö. Toivottavasti mainitsit tuon myös siellä oikeudessa.
Varo ettei mee kamomillateet väärään kurkkuun
Samoin kun nuorten tekemiin rikoksiin pitää puuttua samantien. Oikeudenkäynti pitäisi olla jo viim. kuukausi teon tekemisen jälkeen. Eikä niin kuin minulla, vappuna -07 sattunut juttu ei ole edes vielä esitutkinasta edennyt tutkinnanjohtajalle.. Ei näin. Näpistys tapahtuu, kytöt paikalle, heti samana päivänä äidin ja isän kanssa sossuun sieltä kuulusteluihin, vanhemmat sossuun, kouluun ilmoitus ja näpistelijä kuraattorin seurantaan ja esim. läksyjä tekemään valvovan silmän alla, ja juttu käräjäoikeuteen alle kuukausi tapahtumasta.. ...kumpa meniskin näin..
Itellä kans sama, syyskuussa ajoin "lievää" ylinopeutta (lue: törkeä liikenteen vaarantaminen). Ensimmäinen yhteydenotto poliisilta tuli vasta 1,5kk jälkeen, joka kutsui kuulusteluihin. Ja sossutädin puheille olen menossa vasta huomenna. Jos tässä alkaa nyt laskemaan, niin aikaa on kulunut reilu 3kk melkein 4kk.
Jos rikokseen syyllistynyt oppii teostaan, ja jos hän sattuu olemaan heikko henkisesti, niin tämä kyseisen prosessi on aivan liian pitkä. Kuitenkin ottaen huomioon, että rikos on näin lievä..