Suomen huonoimmat autokuskit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seagram
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ärsytyksen kohteet onkin jo hyvinkin kattavasti lueteltu. Itse syyllistyn lähinnä kaahaamiseen, täysin tarpeettomaankin (huvi&urheilu). Joku ihmetteli miksi perässä roikutaan vaikka roikkuja näkee et roikuttavan edessäkin on auto. Tähänkin syyllistyn (harvoin jos on oikea kiire), syy on tietenkin se, että yritän saada edellä ajavan hiillostamaan taas edellä ajavaansa.
Itse olen aina ihmetellyt puskurissa roikkujia vailla tarkoitusta mennä ohitse, ymmärrän että ollaan puskurissa kiinni ja seuraavassa kohdassa jossa mahdollista ohittaa ohitetaan...sitä en ymmärrä lainkaan ja mikä ärsyttää on se, että on kiire roikkumaan puskuriin, muttei tosiaan sitten enää ole kiire mihinkään kun yksi takapuskuri on saavutettu....syytä tällaiseen en ymmärrä, se jono ei etene siitä mihinkään sen nopeammin ajaisit kuinka lähellä vain, päin vastoin meinaan jos edessäsi olen sattumoisin minä niin vauhtisi hidastuu toisen käyttämättä jättämäsi ohituspaikan jälkeen oikein huomattavasti....;)
Sitä piti kysymäni, että kuka olisi saanut mennä ensin kuvassa olevassa tilanteessa? Kyseessä on taajama, 30 km/h rajoitus, kaksi kaistaa suuntaansa. Tein (kuvassa: "mulkku") U-käännöksen risteyksentapaisessa missä sitä ei ainakaan merkillä ole kielletty. Parkkipaikalta oli joku (kuvassa: "töötmies") kääntymässä oikealle eli pyrkimässä kaistalle jonne ajauduin (ei käänny niin tiukasti että pääsisi keskikaistalle) ja tööttäsi "niin perkeleesti".

En tarkoituksella eteen mennyt, ennemminkin epähuomiossa mutta tuli heti vain mieleen että minähän ajelen siinä koko ajan TIETÄ kun tööttääjä oli tulossa PARKKIPAIKALTA noin lainopillisesti.
muistaakseni u-käännös on kaikkialla laiton....? joku joka tietää/muistaa paremmin korjatkoon.....:)
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eikös se oo niin että linkkua pitää väistää jos sillä on vilkku vasemmalle päällä (siis poistumis suuntaan)? Eihän noi nyt voi miten sattuu sieltä hyökkiä ilman vilkkua.:wtf:
muistelisin jotain tällaista, linja-autolla aina taajamalla etuajo-oikeus?! taajaman ulkopuolella, kai pätee samatsäännöt väistämisien kanssa kuin muillakin...?korjailkaa taas jos muistini on aivan metsässä.....
 
Eikös se oo niin että linkkua pitää väistää jos sillä on vilkku vasemmalle päällä (siis poistumis suuntaan)? Eihän noi nyt voi miten sattuu sieltä hyökkiä ilman vilkkua.:wtf:


Niin, kyllä minä sen tiiän että linkkiä pitää väistää. Varsinkin jos sillä on vilkku päällä vasemmalle.

Mutta et tainnu edes lukea noita mun posteja? Niissä nimen omaan kerroin, että tilanteet on ollu semmosia, missä oon ajamassa jo lähes linkin vierellä tai metrin linkin takana. Ja linkkikuski nappaa vilkun vasemmalle vasta tossa tilanteessa.

Eli usko pois, kyllä ne voi hyökkiä sieltä. Ainakin omalle kohalle on osunu tämmösiä.

Ja totta kai osaan ennakoida. Mutta enpä nyt vauhtia ala kokonaan tiputtamaan, jos nään linkin eessä päin tien sivussa pysäkillä, ja vielä ilman sitä vilkkua vasemmalle. Kyllä nekin suharit vois vähän katella, että lähetäänkö sitä linkillä sillon muiden eteen, kun takana tuleva on 1 metrin päässä.

Liikenneturva.fi sivuillakin sanotaan, että "Huolimatta edellä olevasta säännöksestä linja-auton kuljettajan on noudatettava erityistä varovaisuutta vaaran välttämiseksi ja annettava suuntamerkki siten kuin 35 §:ssä säädetään." (Koskee siis linkin lähtöä pysäkiltä.)
 
Niin, kyllä minä sen tiiän että linkkiä pitää väistää. Varsinkin jos sillä on vilkku päällä vasemmalle.

Mutta et tainnu edes lukea noita mun posteja? Niissä nimen omaan kerroin, että tilanteet on ollu semmosia, missä oon ajamassa jo lähes linkin vierellä tai metrin linkin takana. Ja linkkikuski nappaa vilkun vasemmalle vasta tossa tilanteessa.

Eli usko pois, kyllä ne voi hyökkiä sieltä. Ainakin omalle kohalle on osunu tämmösiä.

Ja totta kai osaan ennakoida. Mutta enpä nyt vauhtia ala kokonaan tiputtamaan, jos nään linkin eessä päin tien sivussa pysäkillä, ja vielä ilman sitä vilkkua vasemmalle. Kyllä nekin suharit vois vähän katella, että lähetäänkö sitä linkillä sillon muiden eteen, kun takana tuleva on 1 metrin päässä.

Liikenneturva.fi sivuillakin sanotaan, että "Huolimatta edellä olevasta säännöksestä linja-auton kuljettajan on noudatettava erityistä varovaisuutta vaaran välttämiseksi ja annettava suuntamerkki siten kuin 35 §:ssä säädetään." (Koskee siis linkin lähtöä pysäkiltä.)

Missäpäin Suomea on tällaisia ongelmia linja-autojen kanssa?
 
Missäpäin Suomea on tällaisia ongelmia linja-autojen kanssa?
Riihimäellä, Hyvinkäällä, Helsingissä ja Lahdessa.
 
Ei helvetti noita linkkikuskeja!

Siis jotkut niistä mulkuista käyttää täysin häikäilemättä hyväkseen sitä sääntöä, että ne saa puskea pysäkin vierestä takas tielle ja muut väistää. Monta kertaa joku työhönsä kyrpiintyny linkkikuski on laittanu vilkun päälle ja alkanu puskea eteen, kun ite on jo linkin vierellä ajamassa. :curs:

Eikös se oo niin että linkkua pitää väistää jos sillä on vilkku vasemmalle päällä (siis poistumis suuntaan)? Eihän noi nyt voi miten sattuu sieltä hyökkiä ilman vilkkua.:wtf:

Niin, kyllä minä sen tiiän että linkkiä pitää väistää. Varsinkin jos sillä on vilkku päällä vasemmalle.

Mutta et tainnu edes lukea noita mun posteja? Niissä nimen omaan kerroin, että tilanteet on ollu semmosia, missä oon ajamassa jo lähes linkin vierellä tai metrin linkin takana. Ja linkkikuski nappaa vilkun vasemmalle vasta tossa tilanteessa.

Luin kyllä ja kuten viestistäni voi päätellä niin olin kanssasi samalla kannalla. Tosin postitin vaan tuohon asiaan liittyen että milloin sitä linkkua pitäisi väistää ja milloin ei. Eli jos linkku ei vilkuta kuin vasta sinun ollessa vierellä tai ihan tuntumassa ja pukkaa ajokaistalle niin luulisi mahdollisen kolarin menevän linkku kuskin piikkiin? Vaikea asia tosin todistaa. Aika kusipäistä toimintaa.
 
Mainittiinko TAMPERE. Kaks kertaa ois oma oikee kylki rutissu jos en olis vetäny vasemmalle vastaantulevien kaistalle. Ja kyllä mäkin hiljennän ja katon, et oisko se lähössä, ne saattaa lähtee vaikka ovet sun muut ois auki.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Riihimäellä, Hyvinkäällä, Helsingissä ja Lahdessa.


Tuplaan Lahden.

Yksi aamu työmatkalla oli taas todellinen teiden keijo linkin ratissa ja päätti sitten tehdä kaistan vaihdon melkeinpä kyljestä sisään :curs: Siinä sitten teki mun takana pari autoa hätäjarrutukset ja onneks ei kehenkään osunu. Toi vitun apina ajaa luonnollisesti monena aamuna samaan aikaan samaan suuntaan joten vielä se ehtii osumaankin tolla menolla..:david:
 
Zone-sarja -42%
muistelisin jotain tällaista, linja-autolla aina taajamalla etuajo-oikeus?! taajaman ulkopuolella, kai pätee samatsäännöt väistämisien kanssa kuin muillakin...?korjailkaa taas jos muistini on aivan metsässä.....

Ei se ihan korvessa ole, mutta ei kyllä aivan torillakaan. Taajama sinänsä ei vaikuta, vaan 60 tai alle rajoitusalue. Taajamassa toki rajoitus on pienempi, eli sikäli oikein, mutta se väistää-ei väistää -rajakohta ei siis kulje siinä taajaman rajalla vaan on luettavissa nopeusrajoitusmerkistä.

-k
 
Ei jumalauta että nyt kyrsii.

Joo, on se tieraivo paska juttu, mutta kyllä se silloin tällöin on ihan perusteltua.
Tuossa salimatkalla tulen liittymäliuskalta maantielle (rajoitus 80km/h) rekan perässä. Vilkku hyvissä ajoin päälle, vauhti omassa autossa sellaiset 90km/h. Maantiellä 20 metrin päässä takana näkyy sellainen alkuysärin mersu. Ja se kiihdyttää kohti. Yritän rullata maantielle mutta mersu kiihdyttää vierelle, blokkaa minut ja liuska loppuu -> jarrut lukkoon, mersu jatkaa matkaansa ja itsellä syke tähtitieteellisissä lukemissa. Mersun kuski sellainen pulska keski-ikäinen äijä, joka ei vilkaissutkaan minuun, kun rullasi vierellä.

Siis VITTU MIKÄ APINA! :curs:
Seurasin tyyppiä vähän matkaa, mutta siinä vaiheessa kun piti kääntyä salille, jätin sikseen ja purin agret rautaan.
Jos en olisi ollut niin tiukalla aikataululla liikkellä, olisin seurannut paskiaista ja vähintäänkin päästänyt mersun kumeista ilmat ulos. Vittu mikä mulkero.
Eli, oma mielipiteeni on että jos toisen kusipäisyyden ja välinpitämättömyyden takia meinaa päästä hengestään, on ihan perusteltua olla äkäinen. Kyseinen tyyppi ei edes voittanut mitään minua kiilaamalla, sillä kuitenkin nopeus määräytyi edessä olevan rekan mukaan.
 
no nyt olen aivan vakuuttunut asiasta....kiitos tästä.....:hyvä:
U-käännöksen saa suorittaa "äärimmäistä varovaisuutta noudattaen ja muun liikenteen ehdoilla" ellei sitä kyseisessä paikassa kieltomerkillä kielletä, näin muistaakseni autokoulussa opetettiin.
 
Joku vitun sankari halusi tulla tuunatulla Opelillaan mun kylkeen huoltsikan pihassa...toinen Voyager-pelle myös heti perään Opelin vierestä koukaten. Eikö jumalauta vois sitä vauhtia hiljentää ja unohtaa ne nopeat kiihdytykset edes hetkeksi siellä parkkialueella? Kaiken kukkuraksi Opel-kuski ajoi väärällä kaistalla (ajosuunnat merkitty nuolimerkein, ja vaikkei olisi, kaikki tietävät, ettei Suomessa ajeta kuten Briteissä).
 
Olipa kolari lähellä tänään, joku saamarin tampio pakulla päättää vaihtaa kaistaa vilkuttamatta risteysalueella mun eteen (= etukylkeen).

Sain just ja just auton pysähtymään tönkkijarrutuksella :curs:
 
Tänään yksi sankari meinas ajaa mun päältä, ja tämä siis ihan tosi juttu! Olin torille päin kävelemässä koulun jälkeen ja vesijärvenkatua ylittämässä, niin eikös sieltä torilta päin käänny joku saatanan paviaani ja vedä juuri siitä nokan edestä tuhatta ja sataa! Eikä tuo nyt muuten niin kyrsis, mutta kun olin ehtinyt kuitenkin jo tien puoliväliin!!! Jumalauta, kortti kuivumaan heti tuommoisilta venkuloilta! :curs:

Hyvää mallia antaa ainakin tällaiselle autokoululaiselle. :arvi:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom