Suomen huonoimmat autokuskit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seagram
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Olettekohan ikinä kiinnittäneet huomiota siihen, että farmarikuskit ohittelee ihan järkyttävästi. Kerran kiinnitti vaan huomiota Porvoon moottoritiellä ku melkein kaikki ohittajat oli farkkuja. Ei luulisi, että lasten kanssa viitsii tehdä turhia ohituksia tai olisi järkyttävä kiire.

En minä ainakaan oo tämmöseen kiinnittäny huomiota. Ei ne farmarikuskit kyllä mun mielestä ohittele sen enempää kun muutkaan.

kaistalta X pääsee suoraan ja kaistalta Y pääsee vasemmalle. kaistalla X on jonoa ja kaistalla Y ei ketään, autoilija A tulee kaistalle Y mutta tarkoitus on mennä suoraan ja kelailee tykittävänsä itsensä X-kaistan jonon keulille valon vaihtuessa.

jos teet virheen ryhmittymisessä niin joko ajat sinne minne on mahdollista tai laitat kiltisti vilkkua ja toivot että joku ystävällinen autoilija antaa sinulle tilaa. etkä yritä kiihdyttää komeasti suoraan eteenpäin koko jonon ohi kun sulle palaa punainen nuolivalo.

annoinko tämän tapahtua? en. laitoinko autoilijan A nöyrtymään juuri sopivasti että varmasti joutui jarruttelemaan? kyllä. vituttiko? kyllä. vituttiko autoilijaa A? toivottavasti.

tänään alkoi bussit ärsyttämään hiukan kun pysäkiltä lähtiessä vilkutetaan vasemmalle vaikkei vaihdeta kaistaa. tilanteessa jossa varsinaista pysäkkiä ei ole vaan tien laidassa on se tolppa/koppi. bussi pysähtyy siis kaistalle ja jatkaa matkaansa suoraan. monesti vilkun käyttö näissä tilanteissa aiheuttaa sekaannusta jos on pienikin epävarmuus siitä onko bussi vaihtamassa kaistaa vai ei.

Zone-sarja -42%
Ei kannata vaihtaa tuttua autopaikkaa. Menin duuniin aamujumissa, ja vetäsin vähän liian läheltä betonitolppaa sillä seurauksella, että apukuskin puolen takaovessa n. metrin mittainen syvä naarmu ja pelti painui sisään. Tolpassa kiinni oleva metallikaide oli vääntynyt, ja eihän sitä nähnty peilistä. Tämän takia en osta koskaan uutta/kallista autoa. Ei tartte täyskaskoa tai jännittää peltilehmän puolesta. Tuollakaan naarmulla ei ole mitään väliä, eikä harmittanut muutenkaan yhtään. Paitsi se, että piti jättää auto kauemmas kuin normaalisti.

vituttaa sellaiset homot mitkä ei yksinkertaisesti voi käyttää sitä vilkkua.
Mikä vittu siinä on niin vaikeata? Suurin osa liikenteessä aiheutuneista vitutuksista johtuu nimenomaan kehtaamisen puutteesta. Saatana.

ps.

Minä haluan Mersun. Mersun saa pysäköidä mihin haluaa, mersulla ei ole pakko pitää valoja päällä, mersuun saa ostaa halvimmat renkaat.
Eikö niin?

Pk-seudulla vilkun käyttö tuntuu olevan jotenkin aliarvostettua muualle verrattuna. Kaikki on muutenkin täällä suurhelsingissä erilailla. Jos jonkinlaista säätäjää liikkeellä ja mikä yhteistä kaikille: Helvetinmoinen KIIRE!:david:

Auto pitäis kieltää noilta, jotka vievät kahden auton tilan parkki-alueella. Muutenkin on niin vitun ahdasta, ja sitten kun jotkut älykääpiöt jättää autonsa miten sattuu niin menee hermot..:curs:..törmään tähän päivittäin kotiin tullessani...

Ja mersukuskit on maailman saasta:urjo:

Pk-seudulla vilkun käyttö tuntuu olevan jotenkin aliarvostettua muualle verrattuna. Kaikki on muutenkin täällä suurhelsingissä erilailla. Jos jonkinlaista säätäjää liikkeellä

oho ompa ihan helvetin yllättävää että siellä missä on eniten autoilijoita on myös eniten säheltäjiä? en tiedä missä kukin ajelee mutta minä + kaikki joiden kanssa olen asiasta keskustellut ovat sitä mieltä että loppujenlopuksi pk-seudulla liikenne pelittää helvetisti paremmin kun missään muualla. kanssa-autoilijoilta löytyy enemmän joustoa kuin muualla, vilkun käytöllä ja rampeilta tultaessa saa suhteellisen helposti tilaa yms. eikä sekoiteta autojen määrästä johtuvia ongelmia yksittäisten autoilijoiden ajotavan/asenteiden aiheuttamiin ongelmiin.

kaistalta X pääsee suoraan ja kaistalta Y pääsee vasemmalle. kaistalla X on jonoa ja kaistalla Y ei ketään, autoilija A tulee kaistalle Y mutta tarkoitus on mennä suoraan ja kelailee tykittävänsä itsensä X-kaistan jonon keulille valon vaihtuessa.

jos teet virheen ryhmittymisessä niin joko ajat sinne minne on mahdollista tai laitat kiltisti vilkkua ja toivot että joku ystävällinen autoilija antaa sinulle tilaa. etkä yritä kiihdyttää komeasti suoraan eteenpäin koko jonon ohi kun sulle palaa punainen nuolivalo.

annoinko tämän tapahtua? en. laitoinko autoilijan A nöyrtymään juuri sopivasti että varmasti joutui jarruttelemaan? kyllä. vituttiko? kyllä. vituttiko autoilijaa A? toivottavasti.

tänään alkoi bussit ärsyttämään hiukan kun pysäkiltä lähtiessä vilkutetaan vasemmalle vaikkei vaihdeta kaistaa. tilanteessa jossa varsinaista pysäkkiä ei ole vaan tien laidassa on se tolppa/koppi. bussi pysähtyy siis kaistalle ja jatkaa matkaansa suoraan. monesti vilkun käyttö näissä tilanteissa aiheuttaa sekaannusta jos on pienikin epävarmuus siitä onko bussi vaihtamassa kaistaa vai ei.

Tuollainen kiihdyttely ja estäminen on typerää. Toki olisi voinut laittaa vilkun päälle mutta se, että se A kiihdyttää jonon keulille valittuaan väärän kaistan tuskin haittaisi ketään. Mutta suomalaisessa liikennekulttuurissa ei tietä anneta. Havaintojeni mukaan taksikuskit harrastavat tätä.

Ja mitä tulee tuohon bussien vilkuttaluun niin kerros miten muuten se bussi ilmoittaa, että on lähdössä pysäkiltä? Itse asiassa sinun, vaikka tuletkin viereistä kaistaa, on annettava tietä pysäkiltä lähtevälle bussille. Kyllä se varmaan aiheuttaisi enemmän sekaannusta jos bussit vain "hyökkäisivät" ilman vilkkua sinne liikenteen sekaan.

Tuollainen kiihdyttely ja estäminen on typerää. Toki olisi voinut laittaa vilkun päälle mutta se, että se A kiihdyttää jonon keulille valittuaan väärän kaistan tuskin haittaisi ketään. Mutta suomalaisessa liikennekulttuurissa ei tietä anneta. Havaintojeni mukaan taksikuskit harrastavat tätä.

Ja mitä tulee tuohon bussien vilkuttaluun niin kerros miten muuten se bussi ilmoittaa, että on lähdössä pysäkiltä? Itse asiassa sinun, vaikka tuletkin viereistä kaistaa, on annettava tietä pysäkiltä lähtevälle bussille. Kyllä se varmaan aiheuttaisi enemmän sekaannusta jos bussit vain "hyökkäisivät" ilman vilkkua sinne liikenteen sekaan.

voi olla typerää mutta ihan periaatteesta. jos nöyrästi pyydetään niin annan kyllä mielelläni tilaa, rampeista tuleville annan usein tilaa ilman että pyytävät, mutta kaupunkiliikenteessä vilkku ja nöyrä käytös saa usein aikaa sopivan raon.

ja mitä tulee busseihin niin et tainnut ymmärtää mitä tarkoitin.

tälläiseltä pysäkiltä lähdettäessä ehdottomasti vilkku, itkua tulee ja pelti vääntyy aika nopeasti muuten.
bussipysakki3.gif

mutta kun pysäkki on tämänlainen, eli ei mitään erillistä tilaa bussille vaan se pysähtyy siihen kaistalle, ja jatkaa matkaansa suoraan. eli bussikuski ei käännä rattia, mutta silti käyttää vilkkua vaikka lähtee vain liikkeelle suoraan eteenpäin. tämä saa melkeen aina aikaan turhaa jarruttelua liikenteessä.
Img_regular_bus_stop.jpg

oho ompa ihan helvetin yllättävää että siellä missä on eniten autoilijoita on myös eniten säheltäjiä? en tiedä missä kukin ajelee mutta minä + kaikki joiden kanssa olen asiasta keskustellut ovat sitä mieltä että loppujenlopuksi pk-seudulla liikenne pelittää helvetisti paremmin kun missään muualla. kanssa-autoilijoilta löytyy enemmän joustoa kuin muualla, vilkun käytöllä ja rampeilta tultaessa saa suhteellisen helposti tilaa yms. eikä sekoiteta autojen määrästä johtuvia ongelmia yksittäisten autoilijoiden ajotavan/asenteiden aiheuttamiin ongelmiin.

Tuota en kyllä itse allekirjoita. Minä ensin toiminta tuntuu olevan monella veressä. Autojen määrä ja sitä kautta ruuhkat juuri synnyttävät monessa pienen sankarin. On se hienoo lähtee tykittämään bussikaistaa. Sitten kun sattuu juuri oikeaan saumaan ja vaikeuttaa esim. ambulanssin etenemistä kyseisellä toiminnallaan niin voidaan taas miettiä mitä tuli voitettua:curs:

Meinasin kolaroida eilen oikein huolella, ja mun piikkin olisi mennyt. Linja-auton katveesta tarjoiltiin henkilöautoa n.50-60km/h kylkeen, onneksi kerkesin väistämään. Siis niin rookie-moka kun vaan voi olla:wall: En tiedä mikä tuli, Joku blackout tai muu huomiokyvyn totaalinen herpaantuminen:wtf: Jarrua jos olisin painatut niin sitten olisi rytissyt suoraan kylkeen, onneksi vanhana formulakuskina pääsin väistämään alta pois:david: Varmaan lunastukseen olisi kumpikin mennyt, koska vauhtia sieltä suunnasta tulevilla autoilla on helposti se 60km/h koska jyrkän mäen laskevat alas tähän risteykseen.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Meinasin kolaroida eilen oikein huolella, ja mun piikkin olisi mennyt. Linja-auton katveesta tarjoiltiin henkilöautoa n.50-60km/h kylkeen, onneksi kerkesin väistämään. Siis niin rookie-moka kun vaan voi olla:wall: En tiedä mikä tuli, Joku blackout tai muu huomiokyvyn totaalinen herpaantuminen:wtf: Jarrua jos olisin painatut niin sitten olisi rytissyt suoraan kylkeen, onneksi vanhana formulakuskina pääsin väistämään alta pois:david: Varmaan lunastukseen olisi kumpikin mennyt, koska vauhtia sieltä suunnasta tulevilla autoilla on helposti se 60km/h koska jyrkän mäen laskevat alas tähän risteykseen.

Vähän samantapaista mulla yksi päivä. Odotin risteyksessä, että pääsen kääntymään risteävälle tielle. Vasemmalta tulee vielä kaksi autoa joilla molemmilla vilkku oikealle. Toinen kun lähti kääntymään, ampaisin minä sitten tielle ja meinasin jäädä sen toisen alle, joka sitten ei kääntynytkään. Omaan piikkiin olisi mennyt. Olisi tietysti voinut odottaa vielä sen viisi sekuntia, kun ei ihan niin kiire ollut.

Joo kyllä pitäisi oikeasti noille vanhemmille ihmisille järjestää useamminkin tota ajokyvyn seuraamista. Tänään risteyksessä jossa olin itse kääntymässä vasemmalle ja yksi mummeli menossa vastapäätä suoraan sain odotella ikuisuuden että rouva pääsi liikkelle, pää pyöri kumpaankiin suuntaan mutta auto ei liikkunut kuin pikkuhiljaa vaikkei ketään näkynyt mailla eikä halmeillakaan.

No ei tämä vielä mitään, vartti tästä ajoin kaupan pihaan nostamaan rahaa ja yhtäkkiä takaani kuulu ihme pauketta, no tämä sama mummeli oli lähdössä parkkipaikalta, oli jo ruudusta peruuttanut mutta ei vissiin kääntänyt tarpeeksi kun lähtiessään eteenpäin ajoi viereisen mersun perään viistosti. Ja tämän mummeli toisti moneen kertaan, ei peruuttanut lisää että pääsisi pois vaan aina vaan uudestaan ajoi päin. Onneksi mersun omistaja tuli kaupasta ja meni selvittämään tilannetta.

Muutenkin varsinkin mummelit saavat aikaan pientä ärtymystä allekirjoittaneessa, istuvat siellä syvällä autossaan niin että permanentti vain vähän vilkkuu ja silmälasit ratin ja etupaneelin välistä. Risteyksissä käyttäydytään todella epäloogisesti, kääntyessä esim kaupan pihaan ei osata ajaa reunassa vaan keskellä ajokaistaa jolloin pihasta tulevat saavat pelätä peltiensä kohtaloa. Ei osata ajaa tiettyä nopeutta, vaan nytkytettään välillä konttausvauhtia ja välillä taasen kohelletaan sama tyhjä katse silmissään. Varsinkin tämä tyhjä katse joka vanhuksilla usein on havaittavissa heidän autoillessaan saa itseni epäilemään onko siellä pääkopassa mitään liikettä vai mennääkö nollat taulussa, pelottavaa... Ja kaupungissa jos tien varressa on autoja ja vastaan tulee mummeli niin itse lasken nopeuden lähes nollaan ja menen niin kiinni autoihin kun on turvallista, toisella puolella mummolla on vähintään kaksi metriä tilaa eikä sinnepäin väistetä tippaakaan, monet kolarit olen tällä välttänyt. Toisaalta kyllä tätä samaa papparaisetkin harrastavat useasti.

No ei tämä vielä mitään, vartti tästä ajoin kaupan pihaan nostamaan rahaa ja yhtäkkiä takaani kuulu ihme pauketta, no tämä sama mummeli oli lähdössä parkkipaikalta, oli jo ruudusta peruuttanut mutta ei vissiin kääntänyt tarpeeksi kun lähtiessään eteenpäin ajoi viereisen mersun perään viistosti. Ja tämän mummeli toisti moneen kertaan, ei peruuttanut lisää että pääsisi pois vaan aina vaan uudestaan ajoi päin. Onneksi mersun omistaja tuli kaupasta ja meni selvittämään tilannetta.

Siis pakitti sen mesen kylkeen monta kertaa?:lol2:
"No rutataan sitten kunnolla kun ruttuun meni" :lol2:

Siis pakitti sen mesen kylkeen monta kertaa?:lol2:
"No rutataan sitten kunnolla kun ruttuun meni" :lol2:
Siis ei se pakittanut, vaan kun oli pakittanut ruudusta ja lähti eteenpäin, niin ajoisen vieressä olleen auton perään, siis eteenpäin. Ton pakittamisen olisin vielä ymmärtänyt mutta kun siis eteenpäin ajoi ja vielä monta kertaa:D

Kaveri (naispuolinen ;)) ajoi harjoitusinssissä 8 konfliktia (välitön hylkääminen inssissä).
En ymmärrä miten vajaaseen 30 minuuttiin saa ne kaikki 8 konfliktia mahdutettua?

Noista turhista ohituksista sanoisin, että yksi hatuttava asia on moottoritiellä ohittava rekka, vaikka muuten ammattiautoilijat erittäin epäitsekkäästi ja joustavasti liikenteessä ajavatkin.

Ottaa mielettömästi päähän kun ajat motaria 120 lasissa ja edellä olevista rekoista toinen ajaa 90 km / h ja toinen 95 km / h. Tämä 95 km / h ajava paukauttaa siihen eteen yhtään peiliin sen tarkemmin katsomatta, että joku lähestyvä varmasti haluaisi myös käyttää sitä vasenta kaistaa ja liikkuu melkoisen paljon rivakammin.

Tiedän että tuo sanottiin kolme vuotta sitten, mutta rekan kyydissä matkanneena sanon mielipiteeni.

Eli jos ajetaan vaikka turku-jykylä väliä, edessä raskaassa lastissa oleva rekka jonka vauhdi laskee pienessäkin ylämäessä rankasti. Perässä tuleva kevyempi rekka ei pääse ohitse kuin moottoritiellä, joten joskus on "pakko" lähteä ohitse, koska ei todellakaan kiinnosta hidastaa 50km/h pienessäkin ylämäessä.
En tällä tarkoita ettei rekkojen tarvitse katsoa peiliin, vaan että jos autoja tulee takaa melkein koko ajan, täytyy vain johonkin väliin puskea ohitse päästäkseen.

Siis ei se pakittanut, vaan kun oli pakittanut ruudusta ja lähti eteenpäin, niin ajoisen vieressä olleen auton perään, siis eteenpäin. Ton pakittamisen olisin vielä ymmärtänyt mutta kun siis eteenpäin ajoi ja vielä monta kertaa:D

HAHAHAHAHAH!:lol2::lol2::lol2: ei helvetti :hyvä:

Ajoin parkkiruutuun ja jäin odottamaan, että edessä oleva lähtee, että saa auton
ajettua suoraan lähtövalmiiksi.
Edessä olevan papan auto sitten nytkähti liikkeelle, taaksepäin.
Sitten sama juttu uudestaan.
Ja eikö se perkele yrittänyt vielä kolmannen kerran oikeen kunnolla, meinasi tulla syliin.
Ehdin juuri ja juuri pistää pakin silmään ja kaasuttaa puoli metriä alta pois.

Onneksi jäin odottelemaan, olis muuten oma keula rutussa, eikä maksajaa missään.

Minä, loppui bensa kesken ajon 50 metriä ennen bensa-asemaa. Onneksi sai työnnettyä sivuun, sammui meinaan juuri valoissa ja ruuhka-aikaan :D

Itseäni vituttaa se että jos joku ajaa vaikka 80km/h sitten ohitan sen vaikkapa 90-100km/h ja jatkan edessä samalla nopeudella, niin hirveellä kiireellä nää molopäät ajaa heti perseeseen kiinni tai menee ohi ja sitten taas ajavat sitä 80km/h siinä edessä. Vituttaa niin suunnattomasti tommonen vammailu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom