Suomen huonoimmat autokuskit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seagram
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Se se vasta kivaa on, kun omassa autossa on huomiovalot. Niitä käytän päiväsaikaan, kun ei viitsi luukut ylhäällä ajaa, niin eikös päivään mahdu monta semmoista kanssa-autoilijaa, jotka katsovat parhaakseen vilautella pitkiä.

Ilmeisesti luulevat, että ajan sumarit päällä. Mukavia nämä kyläpoliisit. Harmi vaan, etteivät useinkaan ole itse perillä tieliikennelaeista. :rolleyes:

Eiköhän ne luule, että sulla on vaan ajovalot unohtuneet pois päältä ja ajat parkit päällä. Ilmeisesti noita huomiovaloja saa ihan laillisestikin valoisalla pitää ajovalojen asemasta...? Onko nuo huomiovalot ja parkkivalot kovinkin eri asia?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Eiköhän ne luule, että sulla on vaan ajovalot unohtuneet pois päältä ja ajat parkit päällä. Ilmeisesti noita huomiovaloja saa ihan laillisestikin valoisalla pitää ajovalojen asemasta...? Onko nuo huomiovalot ja parkkivalot kovinkin eri asia?

Huomiovalojen valaisevan pinnan täytyy olla yli 40 cm2. Kaikkien autojen parkit eivät taida täyttää tätä ehtoa.
Huomiovalot yleensä jo koon ja valotehon puolesta erottaa selvästi parkeista.

Lisäksi huomiovalot eivät saa olla samaa aikaa päällä parkki-, lähi- tai kaukovalojen kanssa.
Takavalojen täytyy yllätäen toimia samaan aikaan, kuin myös vilkkujen.

Huomiovalojen valaisevan pinnan täytyy olla yli 40 cm2. Kaikkien autojen parkit eivät taida täyttää tätä ehtoa.
Huomiovalot yleensä jo koon ja valotehon puolesta erottaa selvästi parkeista.

Lisäksi huomiovalot eivät saa olla samaa aikaa päällä parkki-, lähi- tai kaukovalojen kanssa.
Takavalojen täytyy yllätäen toimia samaan aikaan, kuin myös vilkkujen.

Mistä nuo tiedot löytyy, onko mitään linkkiä?

Ovatko nuo autossasi ( tai yleensä ) jälkeen päin asennettuja?

Mistä nuo tiedot löytyy, onko mitään linkkiä?

Ovatko nuo autossasi ( tai yleensä ) jälkeen päin asennettuja?

Aika huonosti löytyy tietoa noista huomiovaloista googlella.
AKE pdf
Finlex
Spinneri

Yleensä asennetaan jälkeenpäin, mutta käsittääkseni Mazda BG 323f:ssä (:nolo:) on jo vakiona ollut huomiovalot luukkulamppujen takia.
Itse pistin hellan huomiovalot, kun ei vanhoista paljoa jäljellä ollut. Ja ovat kyllä asennettu kaikkien lakien mukaan oikein.

Heh... yleensä kun tulee oikeen saatanan häikivät valot vastaan niin kysessä on uudehko kalliimman luokan auto (yleensä mersu) eli varmaan niitä xenoneita. Noista sumuvaloista sen verran että poliisi tuskin niihin puuttuu nykyään kun jatkuvalla syötöllä tulee vastaan autoja joissa ne palaa. Töissä jos lastaan tai purkaan rekan kuorman niin olen kysellyt kuskien mielipiteitä noista sumuvaloista ja poikkeuksetta kiroavat ne ja muutama on väittänyt niiden häikivän jopa pahemmin kuin pitkien valojen.

Töissä jos lastaan tai purkaan rekan kuorman niin olen kysellyt kuskien mielipiteitä noista sumuvaloista ja poikkeuksetta kiroavat ne ja muutama on väittänyt niiden häikivän jopa pahemmin kuin pitkien valojen.

Kyllä ne melkein yhtä paljon häikäsevätkin. Mutta aika nopeesti ne sumarit/pitkät lähtee pois kun kuorma-autolla väläyttää pitkiä+lisäpitkiä :D

Kyllä ne melkein yhtä paljon häikäsevätkin. Mutta aika nopeesti ne sumarit/pitkät lähtee pois kun kuorma-autolla väläyttää pitkiä+lisäpitkiä :D

Valistakaas nyt tyhmää, että millaiset sumuvalot on niin tehokkaat, että oikein häikäisevät vastaantulijoita? Jotkuthan on vaihtanut xenon polttimot myös sumuvaloihin, mutta näistä ei varmaan nyt ole kyse?

Mulla tosin ajot on ollut oikeastaan suurimmaksi osaksi pk-seutu ajoa, joten sen takia en varmaan ole törmännyt koskaan noihin sumuvaloihin, jotka häikäisee.

Kunhan sumarit on suunnattu pitkin vittua, niin häikäisy on taattu. Eli jotkut sepät suuntaa sumarinsa niin, että ne näyttää pidemmälle kuin lyhyet. Silloin häikäisee. Muutaman kerran on tullut pimeällä tämmöinen sankari vastaan, ei juuri eroa pitkät päällä vastaan ajavasta.

Zone-sarja -42%
Valistakaas nyt tyhmää, että millaiset sumuvalot on niin tehokkaat, että oikein häikäisevät vastaantulijoita? Jotkuthan on vaihtanut xenon polttimot myös sumuvaloihin, mutta näistä ei varmaan nyt ole kyse?

Mulla tosin ajot on ollut oikeastaan suurimmaksi osaksi pk-seutu ajoa, joten sen takia en varmaan ole törmännyt koskaan noihin sumuvaloihin, jotka häikäisee.
Siis kyllähän pieni taskulamppukin häikäisee jos sillä pimeässä osoittaa suoraan silmiin. Eli ei niiden valojen tarvitse olla hirveän tehokkaat jos ne osoittaa suoraan silmiin. Miks niitä pitää pitää päällä, kun kerran se on kiellettyä? Onko jollakin jotain oikeaa syytä kertoa?

Se on muuten hienoa, kun näin joulun alla jätetään porukkaa kyydistä keskellä ajokaistaa, eikä esim. älytä jättää heitä vapaalle ja laajalle bussipysäkille (kun ei ole pahemmin busseja näin sunnuntainakaan). Turun Kauppiaskadun Kinopalatsin edusta on kyllä unelmapaikka ajaa, kun porukat vetää zig zaggia kolmella kaistalla, osa koittaen päästä eteenpäin, osa jättäen puoli sukua juuri siihen tiettyyn kohtaan, ettei tarttis kävellä 20 metriä.

Ja Myllyn suunnalta tullessani eräs mukava paku-kuski päätti tulla joulurauhamielellä 60 km/h rampin (ja luonnollisesti kolmion) kautta suoraan eteeni 100 alueella. Maha makasi ratin päällä, mikä selitti pitkälti miehen rentoa liikennekäyttäytymistä. Ja vilkku laitettiin päälle tietenkin samaan aikaan kaistalle tultaessa, jolloin ko. kaveri halusi mitä ilmeisemmin testata kitkarenkaiteni pitoa äkkijarrutuksen avulla.

Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta tälle tyypille, ellei olisi rauhan aika ja muita kyydissä, seuraisin tyyppiä vaikkapa seuraavaan lääniin ja tuikkaisin lumilapion poikittain hänen peräsuoleensa seuraavalla pysähdyspaikalla. :)

Hyvää joulua kaikille.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
vituttaa sellaiset homot mitkä ei yksinkertaisesti voi käyttää sitä vilkkua.
Mikä vittu siinä on niin vaikeata? Suurin osa liikenteessä aiheutuneista vitutuksista johtuu nimenomaan kehtaamisen puutteesta. Saatana.

ps.

Minä haluan Mersun. Mersun saa pysäköidä mihin haluaa, mersulla ei ole pakko pitää valoja päällä, mersuun saa ostaa halvimmat renkaat.
Eikö niin?

Terveisiä satulasta vaan uudehkolla corsalla tänään jyväskylä-oulu välillä ihmishenkiä vaarantaneelle idiootille, kyllä itsekin ajan joskus lievää ylinopeutta ja ohittelen mutta jos vastaantuleva auto on alle kolmensadan metrin päässä niin ohitukseen lähteminen on erikoinen ratkaisu. Kyseessä oleva itsemurhakanditaatti toisti saman tempun vielä useamman kerran. Itselläni ei riitä ymmärrys että mitä voi tuollaisella hetkellä päässä liikkua. Aivan sama jos itsensä teilaa mutta jos vaikka jonkin lapsiperheen niittaa niin sen kanssa voi olla jo elämistä.

Minua ärsyttää ihmiset jotka antavat tietä. Yleensä tässä käy juuri niin, että auto alkaa hitaasti hidastamaan, eikö tiedetä antakaa tuo auto nyt tietä vai ei. Tällainen arvailu ärsyttää. Jos oletetaan tilanne, jossa autot ylittäisi suojatien yhtään hidastamatta, niin luultavasti sen ohi pääse myös nopeammin. Kätevämpää molemmille osapuolille. Tien ylittäminen pitäisi aina olla jalankulkijan vastuulla.

Eri asia on tietysti vilkkaat tiet joissa ei sopivia aukkoja löydy, mutta näissä pitäisikin aina olla liikennevalot (aikakytketyt).

Entä lapset, mummot? Jep, eihän tämä koskaan tule toteutumaan, mutta näin se minun ihannemaailmassani menisi.

Lisätään tässä nyt, että ajan harvakseltani autoa ja erityisesti jalankulkijana tämä aina ärsyttää minua.

Jos on jonoa takana ni sit en kyllä ymmärrä jos suurinpiirtein vetää jarrut lukkoon että porukka pääsee yli vaikka on siinä kiltisti odotellu mut sillo ku yksin ajelee ni sillo tälläin päästelen

Jos on jonoa takana ni sit en kyllä ymmärrä jos suurinpiirtein vetää jarrut lukkoon että porukka pääsee yli vaikka on siinä kiltisti odotellu mut sillo ku yksin ajelee ni sillo tälläin päästelen

Mä oon oppinu että auton vika jos yli ajaa ja senpä takia meinasin auton alle jäädäkin :jahas: Ei pitäs olla näin maalta.

Miks niitä pitää pitää päällä, kun kerran se on kiellettyä? Onko jollakin jotain oikeaa syytä kertoa?

Samaa ihmetelty jo jonkin aikaa? Osa haluaa esitellä omia angel eyessejä ja sitte vääntää sumarit päällä menee.. (esim: http://www.carpartstuning.nl/web parts/G3-angel-eyes-site.jpg)
Ei ne nii hienot kuitenkaa oo.. Ja ympyrää tultaessa ja kun vielä tiedetää et heti ensimmäisestä liittymästä pois nii miksi vi***sa se vilikku pitää pistää sitte just enne ku kääntyy? :curs:

Minua ärsyttää ihmiset jotka antavat tietä. Yleensä tässä käy juuri niin, että auto alkaa hitaasti hidastamaan, eikö tiedetä antakaa tuo auto nyt tietä vai ei. Tällainen arvailu ärsyttää. Jos oletetaan tilanne, jossa autot ylittäisi suojatien yhtään hidastamatta, niin luultavasti sen ohi pääse myös nopeammin. Kätevämpää molemmille osapuolille. Tien ylittäminen pitäisi aina olla jalankulkijan vastuulla.

Niin.. eikös se nyt kuitenkin ole ihan liikennesäännöissä että suojatielle astumassa olevalle on annettava tietä? Muistaakseni jotenkin näin joskus autokoulussa setä opetti.

Laki on onneksi suunniteltu niin että se on heikomman puolella. Voin kertoa että aika villiä tuo meno olisi jos autoilla saisi suhailla juuri niin kuin haluaa ja jalankulkijoiden pitäisi sitten yrittää löytää jostain se rako johon hypätä.

Väitän vahvasti että nykyinen lainsäädäntö ehkäisee aika paljon onnettomuuksia ja alentaa jonkin verran keskinopeuksia taajama-alueella.

Laki on onneksi suunniteltu niin että se on heikomman puolella. Voin kertoa että aika villiä tuo meno olisi jos autoilla saisi suhailla juuri niin kuin haluaa ja jalankulkijoiden pitäisi sitten yrittää löytää jostain se rako johon hypätä.

Väitän vahvasti että nykyinen lainsäädäntö ehkäisee aika paljon onnettomuuksia ja alentaa jonkin verran keskinopeuksia taajama-alueella.

Jep, näin on suomessa mutta piipahdappas Sumu joskus Puolassa :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom