Suomen huonoimmat autokuskit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seagram
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Odottelin T-risteyksessä, että etuajo-oikeutettua tietä pitkin ajava auto menisi ohi (tuli oikealta muhun nähden), jotta voisin liittyä liikenteen sekaan. Kun tämä em. auto oli suunnilleen mun kohdalla, lähdin liikkeelle, jotta voisin ylittää vasemmalta tulevien kaistan ja liittyä heti tämän auton perään liikennevirtaan.

Eiköhän tämä vitun ääliö päätäkin juuri risteyksen sisään jo ajettuaan kääntyä sille tielle, josta olin tulossa... ja tietenkin ilman vilkkua! Mulkku alkoi painamaan vielä torvea, koska olin liikahtanut muutaman metrin jo risteyksen sisään, koska oletin tämän apinan jatkavan matkaa suoraan, eikä kääntyvän, koska vilkkuakaan ei ollut päällä. Eli ennakoin ihan normaalisti, jotta pystyisin liittymään jonon jatkoksi.

Ite painoin kanssa torven pohjaan ja fingeriä sille 40 v. insinöörin näköselle rillipäälle. Olisi joutunut kyllä "keskustelemaan", jos kyseinen henkilö olisi pysähtynyt ja osoittanut tällaiselle toiminnalle edes aavistuksen provokaatiota. Vittu että vitutti. :curs:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Vituttaa ihan helvetisti mukakiireiset puku-urpot työsuhdeaudeissaan jotka etenkin Helsingissä vetävät risteyksessä keskelle suojatietä tukkimaan ihmisten kävelyreitin. Siinä ne odottaa kärsimättöminä puhelin korvalla sitä liian pientä rakoa johon voi ampasta läheltä-piti tilanteita aiheuttamaan.

Tullutkin mieleeni: Saako tuollaisen idiootin konepellin päältä kävellä jos se tököttää keskellä suojatietä? Saako avata takaoven ja kulkea auton läpi? Tai saako vaan käydä repimässä sankarin autostaan ulos ja vetää pataan...
 
Tullutkin mieleeni: Saako tuollaisen idiootin konepellin päältä kävellä jos se tököttää keskellä suojatietä? Saako avata takaoven ja kulkea auton läpi? Tai saako vaan käydä repimässä sankarin autostaan ulos ja vetää pataan...

vastaavasti tulikin mieleeni: saatko varmasti oikeanlaista lääkitystä?
 
Zone-sarja -42%
Tästä on jo kuukausi aikaa, mutta tuli nyt vasta mieleen kun jotkut muutkin on noita linkkukuskeja kironnut.

Eli kävi ihan sama. Linja-auto on pysäkillä ja juuri kun ajan vierelle, se kusipää nappaa vilkun päälle ja lähtee liikkeelle. Kylkeen olisi tullut jos en olisi vetänyt vastaantulijan kaistalle. Hienointa tässä on se, että multa meni sen takia risteys pitkäksi, kun se änkesi eteen. Eli olisin kääntynyt seuraavasta oikealle, mutta enpä kääntynytkään kun oli bussi edessä.

Ei muuta kun lämä tiskiin ja bussista ohi. Suoraan edestä seuraavan liikkeen parkkipaikalle, käsijarrukäännös ja sentteri pystyyn. Sitten taas takaisin sinne mistä tulinkin niin pääsin kääntymään oikeasta risteyksestä.
 
Taisikin yksi suojatielle parkkeeraja jo löytyä. :curs:

kyllä. vitut kevyestä liikenteestä, kiertäkää sieltä missä minä en ole!

eli jos en halua vetää suojatietukkijaa turpaan niin olenko automaattisesti suojatietukkija? jos ei koppa kestä maailmaa niin kannattaa pysyä kotona.
 
Tullutkin mieleeni: Saako tuollaisen idiootin konepellin päältä kävellä jos se tököttää keskellä suojatietä? Saako avata takaoven ja kulkea auton läpi? Tai saako vaan käydä repimässä sankarin autostaan ulos ja vetää pataan...

Ehdottomasti kokeilet joskus kävellä kaverin auton takapenkkien läpi. Vois vaan kuvitella kaverin ilmettä, kun joku pomppais valoissa ovesta sisään ja toisesta ulos:D muistat vielä toivottaa yltiöpositiivisella äänensävyllä hyvää päivänjatkoa:D
 
Ehdottomasti kokeilet joskus kävellä kaverin auton takapenkkien läpi. Vois vaan kuvitella kaverin ilmettä, kun joku pomppais valoissa ovesta sisään ja toisesta ulos:D muistat vielä toivottaa yltiöpositiivisella äänensävyllä hyvää päivänjatkoa:D

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/ng4UZEq46hU&rel=1"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/ng4UZEq46hU&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
 
Ehdottomasti kokeilet joskus kävellä kaverin auton takapenkkien läpi. Vois vaan kuvitella kaverin ilmettä, kun joku pomppais valoissa ovesta sisään ja toisesta ulos:D muistat vielä toivottaa yltiöpositiivisella äänensävyllä hyvää päivänjatkoa:D

Eihän nuo vielä mitään ole mitkä tukkii suojatiet, kyllä sen auton yleensä mahtuu jostain kiertämään, mutta ai että kun ruuhka-aikaan joku pässi ajaa risteyksen tukkoon. Esim. Mäkelänkadun ja Sturenkadun risteyksessä näkee silloin tällöin porukkaa, jotka yrittävät kääntyä Sturenkadulta vasemmalle Mäkelänkadulle, eli pyrkivät siis stadista pois päin. Samalla 1 tai 2 autoa jää Mäkelänkadulle poikittain tukkien Mäkelänkatua stadiin päin menevien kaistat.

Nannaa.
 
Eihän nuo vielä mitään ole mitkä tukkii suojatiet, kyllä sen auton yleensä mahtuu jostain kiertämään, mutta ai että kun ruuhka-aikaan joku pässi ajaa risteyksen tukkoon. Esim. Mäkelänkadun ja Sturenkadun risteyksessä näkee silloin tällöin porukkaa, jotka yrittävät kääntyä Sturenkadulta vasemmalle Mäkelänkadulle, eli pyrkivät siis stadista pois päin. Samalla 1 tai 2 autoa jää Mäkelänkadulle poikittain tukkien Mäkelänkatua stadiin päin menevien kaistat.

Nannaa.

mites tää on mahdollista kun sturenkatua ulospäin (keskustasta) ajaville palaa se vihreä valo jonkin aikaa pidempään kuin sturenkatua sisäänpäin ajaville jolloin se vasemmalle kääntyvä letka pääsee rauhassa kääntymään mäkelänkadulle. tietty jos siinä suojatiellä kävelee porukkaa just silloin niin letka saattaa olla risteyksen keskellä vielä siinä vaiheessa kun mäkelänkadulle syttyy vihreät, muttei siinä pala aikaa kuin max 10sekuntia. isompi ongelma tossa risteyksessä syntyy silloin kun vasemmalle,mäkelänkadulle, kääntyvä autoilija ei tajua että sturenkatua suoraan jatkavien kaista siirtyy pari metriä vasemmalle vaan valuttaa autonsa liian pitkälle risteykseen. näin siis omien havaintojeni perusteella.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
mites tää on mahdollista kun sturenkatua ulospäin (keskustasta) ajaville palaa se vihreä valo jonkin aikaa pidempään kuin sturenkatua sisäänpäin ajaville jolloin se vasemmalle kääntyvä letka pääsee rauhassa kääntymään mäkelänkadulle. tietty jos siinä suojatiellä kävelee porukkaa just silloin niin letka saattaa olla risteyksen keskellä vielä siinä vaiheessa kun mäkelänkadulle syttyy vihreät, muttei siinä pala aikaa kuin max 10sekuntia. isompi ongelma tossa risteyksessä syntyy silloin kun vasemmalle,mäkelänkadulle, kääntyvä autoilija ei tajua että sturenkatua suoraan jatkavien kaista siirtyy pari metriä vasemmalle vaan valuttaa autonsa liian pitkälle risteykseen. näin siis omien havaintojeni perusteella.

Hmm. Nämä havainnot mulla on iltaruuhkan ajalta. Eli tällöin Mäkelänkatu ei vedä kunnolla varsinkaan stadista ulospäin, joten siinä risteyksen jälkeen saattaa olla jono. Siihen niitä Sturenkadulta vasemmalle kääntyviä sitten jää nököttämän sporakiskojen ja Mäkelänkatua pitkin ajavien kaistojen päälle poikittain.

En ole varma kuinka yleistä tuo on kyseisessä, mutta kertoo esimerkkinä lähinnä jotain siitä, kuinka paljon ihmiset ennakoivat liikennettä ennen kuin ajavat esimerkiksi risteykseen sisään.
 
Hmm. Nämä havainnot mulla on iltaruuhkan ajalta. Eli tällöin Mäkelänkatu ei vedä kunnolla varsinkaan stadista ulospäin, joten siinä risteyksen jälkeen saattaa olla jono. Siihen niitä Sturenkadulta vasemmalle kääntyviä sitten jää nököttämän sporakiskojen ja Mäkelänkatua pitkin ajavien kaistojen päälle poikittain.

En ole varma kuinka yleistä tuo on kyseisessä, mutta kertoo esimerkkinä lähinnä jotain siitä, kuinka paljon ihmiset ennakoivat liikennettä ennen kuin ajavat esimerkiksi risteykseen sisään.

tota en tullutkaan ajatelleeksi että olis jo valmiiks täynnä autoja. yleensä kun sinne mäkelänkadulle käännyn niin niissä ekoissa valoissa ei ole muita autoja kuin ne jotka ovat sinne juuri kääntyneet. näitä taas ei yleensä ole paljoa, varsinkin kun siinä on 3 kaistaa mistä valita jos tekee tiukkaa. jos se vasemmalle kääntyvä letka ei valuis keskelle sitä risteystä odottamaan tilaisuutta niin helposti tukkeutuisi ulospäin menevän sturenkadun vasen kaista, sinne vasemmalle kuitenkin kääntyy suht paljon porukkaa. omat työajat on silleen ettei tuosta tarvitse ajaa pahimpaan ruuhka-aikaan joten en osaa sanoa kovin hyvin miten toimii silloin, mutten jaksa uskoa että tämä olisi suuri ongelma.

runebergin ja pohjoisen rautatiekadun risteyksessä on imo suurimmat ongelmat risteyksen tukkiutumisen takia, johtuen siitä että risteyksen jälkeen eteläiselle rautatienkadulle kääntyvien ryhmittymiseen on varattu noin 2 autonmittaa. ja jos 1/3 siitä risteyksen läpikulkevasta porukasta kääntyy sinne niin risteys ja runeberginkatu ovat tukossa, toinen enemmän toinen vähemmän.
 
Vituttaa:

- auton valuttaminen 3 km/h tuntinopeudella liikennevaloihin, kun valot ovat juuri vaihtuneet punaisiksi
- toisaalta vituttaa myös se, jos TIETÄÄ tietyn liikennevalon rytmityksen ja tästä syystä ennakoi hyvissä ajoin moottorijarruttelemalla, niin joku kusipää liimautuu takapuskuriin
- suoraan ajavien kaistan tukkiminen auton valutuksella, kun ollaan vaihtamassa kaistaa kääntyvien kaistalle
- perässäroikkujat, jotka eivät sitten kykene ohitukseen edes kilometrinkään suorilla
- liikkeellelähtö niin, että menee satoja metrejä ennen kuin auto saadaan potkittua viiteenkymppiin
- kun kaksikaistaisella tiellä kaksi autoa luo liikenneruuhkan ajamalla kilometrejä rinnakkain alinopeutta
 
Kehä I

- Miksi Oulunkylänrampilla aina ruuhka-aikaan täytyy tukkia risteykset?
Vihreän palaessa ajetaan autot kaistalle (kehältä sillalle) poikittain vaikka jono ei liikukaan. Sitten kun Oulunkylästä/Tapaninvainiolta tuleville vaihtuu vihreät niin aina on auto poikittain edessä. Tarkennuksena että sillan yli ajavat ja kehälle kääntyvät eivät pääse eteenpäin tyhjille kaistoilleen --> liikenne tukkiutuu.
- Vilkun käyttämättömyys? Ei se polttimo siitä paljoa kulu.
- Kehälle liittyvät rampit joissa kaista jatkuu suoraan seuraavalle rampille. Aika hankalaa yrittää liittyä kehän autovirtaan mikäli joku vetelee rampilta alas 50-60km/h, jono perässä ja ei kiihdytä vain siksi että jatkaa kaistaa suoraa seuravalle rampille. Yhteispeliä ja kaasun painallusta kiitos!
 
Olettekohan ikinä kiinnittäneet huomiota siihen, että farmarikuskit ohittelee ihan järkyttävästi. Kerran kiinnitti vaan huomiota Porvoon moottoritiellä ku melkein kaikki ohittajat oli farkkuja. Ei luulisi, että lasten kanssa viitsii tehdä turhia ohituksia tai olisi järkyttävä kiire.
 
Vituttaa:

- auton valuttaminen 3 km/h tuntinopeudella liikennevaloihin, kun valot ovat juuri vaihtuneet punaisiksi

Itseäni taas vituttaa kuskit jotka ajaa rallia punaisiin valoihin ja pysähtyvät valoihin tukkien väylän. Itsellä kun on sitten jo valmiiksi vauhtia valojen vaihtuessa vihreäksi niin nopeemmin tällä valuttelulla pääsee. Tää perustuu tosin just niihin liikennevaloihin joiden rytmin tuntee.

- toisaalta vituttaa myös se, jos TIETÄÄ tietyn liikennevalon rytmityksen ja tästä syystä ennakoi hyvissä ajoin moottorijarruttelemalla, niin joku kusipää liimautuu takapuskuriin

Puskuriin liimautuminen ei mua vituta, mut se vituttaa kun tää sankari ampaisee tunnekuohuissaan ohi ja menee punaisiin valoihin tielle seisomaan ja itsekin pitää sitten jarruttaa kun tää paskapää yrittää saada autonsa seisahduksista liikkeelle.

- suoraan ajavien kaistan tukkiminen auton valutuksella, kun ollaan vaihtamassa kaistaa kääntyvien kaistalle
- perässäroikkujat, jotka eivät sitten kykene ohitukseen edes kilometrinkään suorilla
- liikkeellelähtö niin, että menee satoja metrejä ennen kuin auto saadaan potkittua viiteenkymppiin
- kun kaksikaistaisella tiellä kaksi autoa luo liikenneruuhkan ajamalla kilometrejä rinnakkain alinopeutta

Nää vituttaa muakin!
 
Tullaa normaalii nopeutta suht lähelle suojatietä ja sit annetaa mennä pyöräilijän ensi ja sit kattoo ku kuski pyörittelee päätää/kiroaa ku ei menty aikasemmi.
Pistää vihaks.
Toiv. joku tajus
 
Ei vittu mulla hajoo pää näihin ketkä roikkuu perseessä kiinni. Mun mielestä se on ihan vitun ahdistavaa kun roikutaan ihan perseessä kiinni, ei pysty kunnolla keskittyyn siihen omaan ajamiseen kun rupeen kelaamaan tota takana olevaa...
 
Olettekohan ikinä kiinnittäneet huomiota siihen, että farmarikuskit ohittelee ihan järkyttävästi. Kerran kiinnitti vaan huomiota Porvoon moottoritiellä ku melkein kaikki ohittajat oli farkkuja. Ei luulisi, että lasten kanssa viitsii tehdä turhia ohituksia tai olisi järkyttävä kiire.
Tilastoa ei ole mutta tuntuis, että noita farmareita on nykyään suhteessa esim. sedaneihin enemmän kuin mitä oli esim. 10-15 vuotta sitten.
 
Olettekohan ikinä kiinnittäneet huomiota siihen, että farmarikuskit ohittelee ihan järkyttävästi. Kerran kiinnitti vaan huomiota Porvoon moottoritiellä ku melkein kaikki ohittajat oli farkkuja. Ei luulisi, että lasten kanssa viitsii tehdä turhia ohituksia tai olisi järkyttävä kiire.
Eihän farmari tarkoita sitä, että siellä olisi aina lapsia kyydissä. Enkä myöskään näe, miksei farmarilla voisi ohitella, jos tehoa ja menohaluja löytyy sekä alusta on kunnossa.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom