Suomen huonoimmat autokuskit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seagram
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitä landemmalle mennään sitä vähemmän ihmiset osaa ajaa.
Voi vittu sun kanssas. En paljoa lähtisi arvostelemaan toisten kommentteja tuolla tasolla. Ensinnäkin monet kaupunkilaiset eivät osaa ajaa motarilla/motarille (mm. rampit tuottavat suuria vaikeuksia, kun ajetaan vaan ympäri keskustaa, ja harvemmin poistutaan sieltä).
Eri asia ehkä, kun puhutaan pk-seudusta.

Toisekseen kaiken maailman puikkelehtijat ja vilkunvitulleenkäyttäjät löytyvät pääosin kaupunkiliikenteestä, tosin vaikea sanoa kuka tulee maalta ja kuka ei. Mutta aika turha yleistääkään. Itse sanoisin, että maaseudulla saa varoa eniten traktoreita (ja perävaunuja), joissa ei valot pala.

Tervetuloa Turkuun katsomaan paskaa ajamista. :thumbs:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
En väitä, että helsinkiläiset ovat hyviä ajajia, mutta yksi mitä saa kuulla usein on juuri tuo "tulkaa stadin ulkopuolelle, niin liikenne toimii kuin junan vessa". Eli kun helsingissä rytisee, on se heti stadilaisten kädettömyyttä, vaikka itseasiassa ytimessä taitaa aika vähän sattua noita rytinöitä? Suurimmat rytäkät on stadiin päin tulevalla porukalla, ketkä aamuruuhkissa tulevat ulkopuolelta. :)
Esim. hämeenlinnanväylä helsinkiin päin on aamuisin aikalailla ulkopuolisten autoilua, tuskin paljoa hesalaisia siellä autoilee.
 
En väitä, että helsinkiläiset ovat hyviä ajajia, mutta yksi mitä saa kuulla usein on juuri tuo "tulkaa stadin ulkopuolelle, niin liikenne toimii kuin junan vessa". Eli kun helsingissä rytisee, on se heti stadilaisten kädettömyyttä, vaikka itseasiassa ytimessä taitaa aika vähän sattua noita rytinöitä? S.

Jos Suomen asukkaista saadaan viidesosa mahtumaan pk-seudulle niin kai täällä hiukan enemmän rytisee. Ihan puhtaasti tilastoja katsellen. Täällä kun tuntuu olevan pari kuskia enemmän mitä mitä perähikiä kirkonkylällä. Oikeessa paikassa kun jysähtää niin se on "koko" kaupungin liikenne sekaisin ja lisää paukkuu.
 
no totta vitussa se on tyhmää jos jarruttaa turhaan mutta jos ite ajat rajoitusten mukaan ja joku hinttari ajaa perseessä kiinni niin eikun vaan jarrua ja sydämentykytyksiä.
Ja oli miten oli. Sillä ukolla oli oikeus ajaa vaikka sitä kuuttakymppiä jos mieli teki.

Joo ajakoot vaan...mutta tekee sen sit hitaammalla kaistalla eli oikealla kaistalla.
 
Vaikka omaan melko pitkän pinnan liikenteessä...niin siltikin pistää vituttamaan joskus.
Ajan motarilla yleensä ~115km/h vakionopeudensäädin päällä. Siinä sitten joku lähtee ohittamaan meikäläistä vauhdilla 115,1 km/h. Ajettuamme rinnakkain kilometrin verran alkaa rekan/hitaamman perä lähestymään niin eikö siinä sivulla/etuviistossa sitten roikuta niin pitkään että joudun "pussiin" ja täytyy jarruttaa melko voimakkaasti. Pieni kaasun painallus riittäisi, mutta kun ei niin ei :david:
 
Voi vittu sun kanssas. En paljoa lähtisi arvostelemaan toisten kommentteja tuolla tasolla. Ensinnäkin monet kaupunkilaiset eivät osaa ajaa motarilla/motarille (mm. rampit tuottavat suuria vaikeuksia, kun ajetaan vaan ympäri keskustaa, ja harvemmin poistutaan sieltä).
Eri asia ehkä, kun puhutaan pk-seudusta.

Toisekseen kaiken maailman puikkelehtijat ja vilkunvitulleenkäyttäjät löytyvät pääosin kaupunkiliikenteestä, tosin vaikea sanoa kuka tulee maalta ja kuka ei. Mutta aika turha yleistääkään. Itse sanoisin, että maaseudulla saa varoa eniten traktoreita (ja perävaunuja), joissa ei valot pala.

Tervetuloa Turkuun katsomaan paskaa ajamista. :thumbs:

En oo koskaan Turussa ajellu. Helsingissä ja Tampereella vähän enempi sit.

Erot helsingin ja Treen välillä:
- Tampereella ei anneta tietä kun vaihdat kaistaa, vaan pikemminkin kiihdytetään ettei vaan pääse edelle
- Sillon ku on latu auki niin Helsingissä mennään vähän reippaammalla vauhdilla (joillain 40 alueilla ajoittain nopeudet yli 60 pintaan, esim. mansku)
- motareilla lähes poikkeuksetta se vasen kaista on se nopeampi kaista

Siinä muutama esimerkki...liikenne on vaan selkeesti sujuvampaa pk- seudulla.
 
Joo ajakoot vaan...mutta tekee sen sit hitaammalla kaistalla eli oikealla kaistalla.

Juuri näin. voi jumalauta, että ottaa päähän, kun joku idiootti vetää siinä vasemmalla kaistalla sitä samaa nopeutta, kuin oikealla. Sitten kun joku vilkauttaa kerran pitkiä valoja merkiksi, että ollaan tulossa ohi niin ei muuta kuin lisää hidastelemaan ja lyömään jarruja pohjaan. :david::david: Esim. Saksassa on ihan normaali käytäntö, että hitaampi väistää oikealle, jos ajaa ite vasemmalla kaistalla ja joku tulee kovempaa ja esim. vilkulla näyttää että tulee ohi, mutta eihän täällä peräpohjolassa semmoinen käy päinsä! "mulla on oikeus ajaa ohituskaistalla vaikka 20km/h!"

Itekkin vihaan perässä ajavia, mutta sillon kyllä alan hiillostamaan, jos joku pappa köröttelee ohituskaistalla/vasemmalla kaistalla samaa vauhtia oikean kanssa , eikä suostu tajuamaan/väistämään toiselle kaistalle tai lisäämään vauhtia (olettaen tietenkin, että sen edessä ei ole mitään estettä ajaa kovempaa).
 
Zone-sarja -42%
Eilen meinasin jäädä 7-tiellä (leveäkaistainen osuus) toisen auton kiilaamaksi. Lähdin siis ohittamaan pakettiautoa ja rekkaa, kiihdytin ohitusnopeuteen ja juuri kun olin ohittamassa pakettiautoa, tämä iski vilkun päälle ja yhtään katsomatta (minut oltaisiin havaittu sivupeilistä) veti vasemmalle. Oli pakko tehdä hätäjarrutus tai paku olisi tullut kylkeen. Tööttäilin siinä sitten niin vimmatusti, että pakun kuljettaja ilmeisesti säikähti ja ajoi karkuun reilua ylinopeutta...

Onneksi ei ketään ollut takanani. Olisi 100% varmasti tullut peräänajo.

Liikenteessä pieni osa autoilijoista aiheuttaa 90% vaaratilanteista ja onnettomuuksista. Ne on näitä kaahareita, päihtyneitä, huonon hahmotuskyvyn omaavia ja ennen kaikkea KESKITTYMISKYVYTTÖMIÄ. Jos ei pysty keskittymään autolla ajamiseen, ei pitäisi ajaa.
 
Siinä muutama esimerkki...liikenne on vaan selkeesti sujuvampaa pk- seudulla.
Niin on, mutta miten helvetissä Tampere liittyy landeen? Sitten pitäisi tarkentaa "lukuunottamatta pk-seutua, muuta alueet ovat landea". No ei asia nyt aivan näinkään ole, kyllä tuo lande on tähän mennessä tarkoittanut muuta kuin yhtä Suomen suurimmista kaupungeista (Tamperetta siis tarkoitan).

Vaikka liikennekulttuurit ovat täysin erilaisia monessa eri paikassa ympäri Suomea, se ei kuitenkaan ollut mun pointti, vaan tuo "lande-kommentti".

Muttei asiasta sen enempää. Menee jo aiheet ristiin.
 
Eilen meinasin jäädä 7-tiellä (leveäkaistainen osuus) toisen auton kiilaamaksi. Lähdin siis ohittamaan pakettiautoa ja rekkaa, kiihdytin ohitusnopeuteen ja juuri kun olin ohittamassa pakettiautoa, tämä iski vilkun päälle ja yhtään katsomatta (minut oltaisiin havaittu sivupeilistä) veti vasemmalle. Oli pakko tehdä hätäjarrutus tai paku olisi tullut kylkeen. Tööttäilin siinä sitten niin vimmatusti, että pakun kuljettaja ilmeisesti säikähti ja ajoi karkuun reilua ylinopeutta...

Onneksi ei ketään ollut takanani. Olisi 100% varmasti tullut peräänajo.

Liikenteessä pieni osa autoilijoista aiheuttaa 90% vaaratilanteista ja onnettomuuksista. Ne on näitä kaahareita, päihtyneitä, huonon hahmotuskyvyn omaavia ja ennen kaikkea KESKITTYMISKYVYTTÖMIÄ. Jos ei pysty keskittymään autolla ajamiseen, ei pitäisi ajaa.

Pakettiautolla ajaessa jää kyllä helposti huomaamatta rinnalla ajava. Peileistä ei näe, eikä sivulasista kurkkimallakaan.
Toki helpottaa huomattavasti, jos pitää koko aika vähän silmällä mitä siellä takana tapahtuu.

Esimerkiksi suurien automäärien seassa ärsyttävää vaihtaa kaistaa, esimerkiksi työ- ja kotiinpaluuliikenteessä.
Sen takia pakulla ajaessa olisi hyvä laittaa se vilkku vielä aikasemmin päälle ja vaihtaa kaistaa hitaasti.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Vaikka omaan melko pitkän pinnan liikenteessä...niin siltikin pistää vituttamaan joskus.
Ajan motarilla yleensä ~115km/h vakionopeudensäädin päällä. Siinä sitten joku lähtee ohittamaan meikäläistä vauhdilla 115,1 km/h. Ajettuamme rinnakkain kilometrin verran alkaa rekan/hitaamman perä lähestymään niin eikö siinä sivulla/etuviistossa sitten roikuta niin pitkään että joudun "pussiin" ja täytyy jarruttaa melko voimakkaasti. Pieni kaasun painallus riittäisi, mutta kun ei niin ei :david:

ihan samalla tavoin sultakin riittäisi se pieni jarrun painaminen tai vakionopeuden säätimen hetkellinen irrottaminen jo ennen sitä rekan perää, mutta kun ei niin ei.

En väitä, että helsinkiläiset ovat hyviä ajajia, mutta yksi mitä saa kuulla usein on juuri tuo "tulkaa stadin ulkopuolelle, niin liikenne toimii kuin junan vessa". Eli kun helsingissä rytisee, on se heti stadilaisten kädettömyyttä, vaikka itseasiassa ytimessä taitaa aika vähän sattua noita rytinöitä? Suurimmat rytäkät on stadiin päin tulevalla porukalla, ketkä aamuruuhkissa tulevat ulkopuolelta. :)
Esim. hämeenlinnanväylä helsinkiin päin on aamuisin aikalailla ulkopuolisten autoilua, tuskin paljoa hesalaisia siellä autoilee.

kuten Jakob sanoi, enemmän porukkaa = enemmän tapahtumia. ihan sama aina talvisin kun tulee ensilumet tänne niin heti ollaan stadilaisille nauramassa. vaan kukapa muistaa että saatiin vähän aikaa sitten lukea kuinka lumi yllätti OULUN autoilijat ja siellä rytisi. eli näissä on aina sitä helsinkivastaisuus-lisää. moni muukin on varmasti huomannut saman asian kuin minäkin, eli mitä kauemmaksi isosta autokeskittymästä, eli tässä tapauksessa pk-seudusta, mennään sitä vähemmän jengi keskimäärin joustaa liikenteessä. kokeileppa liittyä stadissa jollekkin valtaväylälle taajaman ulkopuolella niin hyvin usein se vasen kaista tyhjenee autoista kun joustavat autoilijat tekevät sulle tilaa. vilkullakin saa harvinaisen paljon tilaa verrattuna muihin kaupunkeihin, kunhan on nöyrästi ja laittaa sen vilkun hyvissä ajoin.

löytyisköhän mistään tilastoja paikkakuntien kolarimäärästä suhteutettuna sille paikakunnalle rekisteröityinä oleviin autoihin?


mua liikenteessä vituttaa enimmäkseen röyhkeät kuljettajat. yksi idiootti voi saada kunnon harmonikka-efektin ja hidastelut aikaan hyvinkin helposti. oma ajokäyttäytymiseni riippuu täysin toisesta osapuolesta, sitä saa mitä tilaa. on myöskin yllättävän palkitsevaa kun annat jollekkin nöyrälle autoilijalle tietä ja tämä nostaa kätensä kiitokseksi.

edit:
- Sillon ku on latu auki niin Helsingissä mennään vähän reippaammalla vauhdilla (joillain 40 alueilla ajoittain nopeudet yli 60 pintaan, esim. mansku)

omien havintojen perusteella mäkelänkatu on se pätkä stadia missä painetaan keskimäärin nopeammin kuin missään muualla.
 
siis kuinka kapea käsitys on oltava suomesta jos kaikki elämä helsingin ulkopuolella on landetouhua? jaa, jos näin todellakin ajattelee niin sitten on ehkä parempi ettei lähdetä spekuloimaan tätä kuskihommaa yhtään enempää..

eli ihmiset siellä "landella" ei aja kyllä yhtään sen huonommin tai paremmin kuin stadilaiset.
 
ihan samalla tavoin sultakin riittäisi se pieni jarrun painaminen tai vakionopeuden säätimen hetkellinen irrottaminen jo ennen sitä rekan perää, mutta kun ei niin ei.

Totta tämäkin, mutta en minä vaan ne muut :D

(periaatekysymys...)
 
Pakettiautolla ajaessa jää kyllä helposti huomaamatta rinnalla ajava. Peileistä ei näe, eikä sivulasista kurkkimallakaan.
Toki helpottaa huomattavasti, jos pitää koko aika vähän silmällä mitä siellä takana tapahtuu.

Esimerkiksi suurien automäärien seassa ärsyttävää vaihtaa kaistaa, esimerkiksi työ- ja kotiinpaluuliikenteessä.
Sen takia pakulla ajaessa olisi hyvä laittaa se vilkku vielä aikasemmin päälle ja vaihtaa kaistaa hitaasti.

Juuri näin. Huonoin tekosyy ikinä (esimerkiksi Tomppa85:n kuvaamaan tilanteeseen): "noku pakulla ajaessa ei oikee nää sivuikkunasta ja peileistä".

Edellispäivänä moottoritiellä pisti vituttamaan ne, jotka ohittavat ja vaihtavat heti takaisin oikealle kaistalle (vilkku tietysti valinnainen). Keli oli mallia "paskaa ja vettä" eli koko ajan sai pestä tuulilasia, että näki eteensä.
 
Eilen ajelin satakunnantietä turussa siinä menee 2 kaistaa molempiin suuntiin. No vanhempi ihminen oli sit ylittämässä sitä tietä autolla ku huolta-asemalta pääsee tien yli toiselle puolelle (hankala selittää) no kuitenkin mies päätti sit jäädä odottamaan keskelle tietä että pääsee tien yli ja tukki vasemmalta tulevan kaista (tuli itse kolmion takaa). Toinen on se et jos joku sivutieltä kääntyy eteen ja painaa sen verran kaasua ni ei siinä mitään mut välil on sillasia ku ei sitä kaasua paina että ite joutuu melkein heittää jarrut lukkoon.
 
Täällä kun tuntuu olevan pari kuskia enemmän mitä mitä perähikiä kirkonkylällä. Oikeessa paikassa kun jysähtää niin se on "koko" kaupungin liikenne sekaisin ja lisää paukkuu.


:offtopic:
Mutta pistää taas silmään asenne, "Suomi on Helsinki ja kaikki muu on perähikiää". :curs:

Ihan samanlainen junttila tää koko Suomi on joka paikassa!

Ja topicciin liittyen: taksi -ja linkkikuskit on kyllä ehdotonta eliittiä liikenteessä törttöilyssä.
 
siis kuinka kapea käsitys on oltava suomesta jos kaikki elämä helsingin ulkopuolella on landetouhua? .

Näin sitä tulee kieltämättä ajateltua, tai oikeastaan kehäkolmosen ulkopuolella. :joulu3: :piis:. On tuo stadin keskusta ylivoimaisesti hankalin paikka ajaa, jos verrataan muihin suomen kaupunkeihin.
 
On tuo stadin keskusta ylivoimaisesti hankalin paikka ajaa, jos verrataan muihin suomen kaupunkeihin.

johtuiskohan ihan yksinkertaisesti siitä että ylivoimaisest suurimman kaupungin keskustassa on ylivoimaisesti eniten liikennejärjestelyitä ja autoja?

aika itsestäänselvää että mitä vähemmän autoja kaduilla niin sitä helpompaa se eteneminen siellä on. stadin ruuhkissa esim kaistanvaihto kuitenkin onnistuu paljon mukavammin ja helpommin kuin esim tampereen. muista kaupungeista mulla ei hirveästi omakohtaista ajokokemusta ole mutta näistä kahdesta tarpeeksi.
 
johtuiskohan ihan yksinkertaisesti siitä että ylivoimaisest suurimman kaupungin keskustassa on ylivoimaisesti eniten liikennejärjestelyitä ja autoja?

aika itsestäänselvää että mitä vähemmän autoja kaduilla niin sitä helpompaa se eteneminen siellä on. stadin ruuhkissa esim kaistanvaihto kuitenkin onnistuu paljon mukavammin ja helpommin kuin esim tampereen. muista kaupungeista mulla ei hirveästi omakohtaista ajokokemusta ole mutta näistä kahdesta tarpeeksi.
En mä kyl usko, et se siitä johtus. :rolleyes:
 
Pakettiautolla ajaessa jää kyllä helposti huomaamatta rinnalla ajava. Peileistä ei näe, eikä sivulasista kurkkimallakaan.

No jos minä näin kuljettajan sivupeilistä niin olisi hän minutkin nähnyt jos olisi vaivautunut kurkkaamaan. Itselläni oli vielä kookas ja korkea tila-auto käytössä. Pakettiauton sivupeileistä näkee ihan yhtä hyvin kuin millä tahansa muullakin autolla. Peruutuspeilistä ei sitten näekään tietysti.

Itselläni on vielä sellainen tapa, joka on moottoripyöräilystä jäänyt päälle, eli käännyn aina katsomaan mihin ajan enkä luota pelkästään peileihin. Itseasiassa useammin kuin kerran on vieressä ollutkin moottoripyörä, jota en peilistä ollut huomannut.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom