Suomen huonoimmat autokuskit

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Seagram
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Eilen olin ohittamassa autoa moottoritiellä, katoin peilistä & kuolleen kulman, kerkesin puoleenväliin ohituskaistaa. Samassa kuulin auton äänen ja kerkesin vähän väistää takas oikealle kun joku suhahti 180 km/h ohi, mun ja ohitettavan vasemmalta puolen.:curs:

Itsellä vauhtia oli ~115 km/h.. Ei ole koskaan ollut mälläys noin lähellä..

Zone-sarja -42%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Jos haluaa ohituskaistalta mennä ohi kun minä siinä olen ni ei kannata ainakaan perässä kiinni ajaa:D kauemmin vaan kestää
Jep, en itsekkään ainakaan kasvata nopeutta vain siksi että joku haluaisi kaahata, ei niitten kaahaajienkaan tartte toimia poliisina vilkuttelemalla valoja ja ajamalle perseessä kiinni.

Joskus voi käydä paska säkä ja siellä edellä ajavassa autossa palaa kiinni jos on yhtä hermoheikko kun ne perseessä ajajat ja se lyö jarrut kiinni. Voi olla että siinä sen sekunnin sadasosan ehtii tajuta että ois vitu vissiin pitäny pitää turvaväli.

Takapuskurissa roikkujille teen siten, että painan kaasua ja jarrua samaan aikaan, jolloin jarruvalojen palaessa lieska-ry:n jäsenillä menee peukalo perseeseen. Kokeilkaa, hillitsee kummasti kiireisiä, myös muuallakin kuin motarilla. :D

Eilen olin ohittamassa autoa moottoritiellä, katoin peilistä & kuolleen kulman, kerkesin puoleenväliin ohituskaistaa. Samassa kuulin auton äänen ja kerkesin vähän väistää takas oikealle kun joku suhahti 180 km/h ohi, mun ja ohitettavan vasemmalta puolen.:curs:

Itsellä vauhtia oli ~115 km/h.. Ei ole koskaan ollut mälläys noin lähellä..

Suomalaiset yleensäkin katsovat siihen sivupeiliin 0,1sek, vaikka siihen voisi käyttää hieman enemmän aikaa.
Ei siinä mitään, kyllä toi 180km/h on silti törkeä ylitys.

Suomalaiset yleensäkin katsovat siihen sivupeiliin 0,1sek, vaikka siihen voisi käyttää hieman enemmän aikaa.
Ei siinä mitään, kyllä toi 180km/h on silti törkeä ylitys.
Itse on tullut moottoripyörällä mokattua pahemman kerran ohitustilanteessa. Ajelin jonkin aikaa 5 auton letkan perässä, ja muutama suora meni ilman että kukaan ohitti ketään. Päätin sitten heittää koko jonosta ohi kun ne eivät selvästikään halunneet toisiaan ohitella. Pieni suoranpätkä, pari pykälää pienempää silmään ja rivakka kiihdytys. Juuri kun olen jonossa 3. ajavan auton kohdalla, 2. ajava auto päättää myös lähteä ohittamaan. No ongelmana on se että itsellä on jo lähemmäs 180km/h vauhtia ja tällä ohittajalla noin 100. Jarruttaa ei enää ehdi vaan on pakko yrittää molemmista ohi. Kuin ihmeen kaupalla mahduimme 3 rinnan siihen tielle ja mitään ei saattunut, mutta tuon tilanteen jälkeen on oppinut poimimaan ohitettavat autot yksi kerrallaan. Olisihan tuo autoilija voinut katsoa hiukan kauemmin ja tarkemmin siihen peiliin, mutta eihän se voinut arvata että joku sieltä jonon perältä pomppaa siihen rinnalle...

Korttiin tarvitaan pelkkä kirjallinen koe joka havaintoni mukaan suoritetaan useimmiten arvaamalla, eli tuntuu kaikilla olevan useampia yrityksiä takana ennenkuin lupa tulee.

Ehkä hieman rauhoittaa tuo kirjallinen koe mutta jos noita liikennesääntöjä koitetaan paukuttaa mopoikäisten päähän pitäisi ehdottomasti olla ajokoe.

itse suoritin mopokortin ekalla yrityksellä läpi, tosin luin siihen (ja opiskelin liikennesäännöt) mitä moni ei tee.
3 vuotta myöhemmin ajoin bec-kortin joista jokainen sekä kirjallinen että inssi meni kerralla läpi, ja suuresta osaa liikennetietoutta voin kiittää mopovuosiani. 18 000km mopon selässä on tullut vietettyä. :)

kevarikuskeihin liittyen... yli 50cc olevaa kakspyörästä varten tarttee jo ainakin a1-ajokortin, mihin kuuluu myös inssi ja ajotunteja. :worship:

ajotunteja suosittelisin kyllä mopokorttiinkin, sen verran tullu törttöjä vastaan. :jahas:

ei kyllä liittynyt varsinaisesti aiheeseen... :rolleyes:

Joo-o, ohituskaistalla 105-110km/h. Eikös toikin oo ylinopeutta monessa paikassa? Millä perusteella saat ajaa noin lujaa? Muuten, jos saat perseesi toisen auton ohituskaistalla, et osaa käyttää sitä.
Itse polkaisen aina reippaasti jarrua (vaikka ilman syytä) jos joku ajaa perseessä kiinni. Ajaa sitten perään ja maksaa tai ainakin säikähtää kunnolla.
Itse soitan _aina_ poliisit kun joku ei osaa ajaa ja polkee turhaan jarrua :rock:

Itse polkaisen aina reippaasti jarrua (vaikka ilman syytä) jos joku ajaa perseessä kiinni. Ajaa sitten perään ja maksaa tai ainakin säikähtää kunnolla.

Tais tulla koko ketjun typerin kommentti tähän väliin :hyper:

Kerran muistan ku ajoin Tampereella Hervannan valtaväylää (rajoitus 70 km/h) joku keski- ikäinen äijä ajeli vasemmalla kaistalla noin 55-60km/h. Ei millään meinannu antaa tietä...väläyttelin pitkiä, ajoin hieman peräimuun. Ei mitään reaktiota. Sellasia pellejä en vaan käsitä jotka ei osaa ajaa noilla motareilla.

No lopulta sit ohitin papan oikealta (kaistan vapauduttua).

Mitä landemmalle mennään sitä vähemmän ihmiset osaa ajaa.

Tais tulla koko ketjun typerin kommentti tähän väliin :hyper:

Kerran muistan ku ajoin Tampereella Hervannan valtaväylää (rajoitus 70 km/h) joku keski- ikäinen äijä ajeli vasemmalla kaistalla noin 55-60km/h. Ei millään meinannu antaa tietä...väläyttelin pitkiä, ajoin hieman peräimuun. Ei mitään reaktiota. Sellasia pellejä en vaan käsitä jotka ei osaa ajaa noilla motareilla.

No lopulta sit ohitin papan oikealta (kaistan vapauduttua).

no totta vitussa se on tyhmää jos jarruttaa turhaan mutta jos ite ajat rajoitusten mukaan ja joku hinttari ajaa perseessä kiinni niin eikun vaan jarrua ja sydämentykytyksiä.
Ja oli miten oli. Sillä ukolla oli oikeus ajaa vaikka sitä kuuttakymppiä jos mieli teki.

MIKÄÄN tilanne ei oikeuta ajamaan perseessä kiinni.
väläyttelin pitkiä, ajoin hieman peräimuun.

eli perseeseen kiinni? eli teit kaikkein kyrpämäisimmän tempun minkä voi liikenteessä tehdä.
ja miks ihmeessä niitä pitkiä piti väläytellä?
Itse soitan _aina_ poliisit kun joku ei osaa ajaa ja polkee turhaan jarrua

"haloo? Poliisi? tässä edellä ajaa motarilla yks jätkä 120km/h ja kun olin siinä kahden metrin päässä takapuskurista niin voitteko kuvitella?? tämä jätkä painoi jarrua! tulkaan nyt ainakin ja antakaa sille elinkautinen!"

voi vittu!:david:

missähän siellä on kolareita ja autoja pientareella kolmessa kerroksessa aina kun ensilumi tulee tai on muuten vaan pikkuisen huonompi keli:rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

No ei tässäkään ole mitään järkeä:david:

Mua vois vähempää kiinnostaa jos joku ajaa perseessä kiinni, nauran vaan ja jatkan samaan malliin. Omaa ajoani en muuta jonkun mulkun takia.

Mua vois vähempää kiinnostaa jos joku ajaa perseessä kiinni, nauran vaan ja jatkan samaan malliin. Omaa ajoani en muuta jonkun mulkun takia.

jep ja vitun mukava kun joutuu katsomaan peiliin ennenkuin jarruttaa.
Jos joku ajaa siinä metrin päässä niin jos tulee tositilanne niin et ehdi sanoa edes änkkäri kun se on jo perässä se auto.

Eikös tosta saa paskaa vaan omaan niskaan, jos iskee jarrut pohjaan kun joku roikkuu perässä? Aiheutat silloin kuiteskin aikamoisen vaaratilanteen sinäänsä turhan takia, koska edessä ei ollut mitään pakottavaa syytä jarrutukselle.
Ite hiljentelen vauhtia, jos joku roikkuu perässä. En toki alinopeutta aja, mutta en ylinopeuttakaan aja sen takia, että joku perässä roikkuu.

Jos joku roikkuu hanurissa himmaan juurikin jonku kympin alle rajotuksen. Sen jälkeen voi taas vähän polkaista väliä ja jos taas tullaan konttiin niin himmataan uudestaan jos menis toisella kerralla vihje perille. Tiedän, olen mulkku :haart:

ja miks ihmeessä niitä pitkiä piti väläytellä?

siis mitä helvetiä? se ilmaisee että tulet kovempaa ja haluat ohi. se tehdään, koska yleensä tauno-petteri siinä vasemmalla kaistalla ei huomaa mitä maailmassa ympärillä tapahtuu, tällä yritetään herättää hänet tähän maailmaan.

ei pitäisi olla edes provosoivaa jollei niitä väläyttele paria minuuttia siellä.

jumalauta että vituttaa taunot, jotka ovat jotain vitun kaistapoliiseja. ei se sulta pois ole jos joku haluaa mennä kövempaa.

tossa vielä TLL:stä:
"24§
Liikennettä estävän tai haittaavan ajon kielto

Liikennettä ei saa estää tai haitata ajamalla aiheettoman hitaasti tai tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla."

Ehkä kaupungissa voi liikennevaloissa tulla hanuriin kiinni, mutta kyllähän se väli täytyy pitää. Vittumaisinta on jos itse pitää väliä ja joku mulkku tunkee siihen väliin.

siis mitä helvetiä? se ilmaisee että tulet kovempaa ja haluat ohi. se tehdään, koska yleensä tauno-petteri siinä vasemmalla kaistalla ei huomaa mitä maailmassa ympärillä tapahtuu, tällä yritetään herättää hänet tähän maailmaan.

ei pitäisi olla edes provosoivaa jollei niitä väläyttele paria minuuttia siellä.

jumalauta että vituttaa taunot, jotka ovat jotain vitun kaistapoliiseja. ei se sulta pois ole jos joku haluaa mennä kövempaa.

tossa vielä TLL:stä:
"24§
Liikennettä estävän tai haittaavan ajon kielto

Liikennettä ei saa estää tai haitata ajamalla aiheettoman hitaasti tai tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla."

siis kysehän oli siitä alunperin että mihinkään ei ole mahdollista väistää. jos siitä huolimatta joku mulkku ajaa perseessä kiinni ja välkyttelee pitkiä niin voi sitä :david: juhlaa.
ei se sulta pois ole jos joku haluaa mennä kovempaa.

ei olekkaan. Jos joku haluaa mennä kovempaa niin menee sitten mutta perseessä kiinni ajaminen on asia mistä palaa kyllä hermot totaalisesti. ja kuten edellä mainittiin, varsinkin jos ei ole edes mahdollista väistää.
Liikennettä ei saa estää

ei niin mutta ihan vapaasti saat ajaa sen kympin alle rajoituksen.
koskaan ei tiedä MIKSI se edellä ajava ajaa hiljempaa, eikä se syy kuulu mitenkään perässä ajavalle.
...tarpeettomasti äkkiä jarruttamalla.

no jos tulee tilanne että jarrutat tarpeettomasti (kun joku ajaa perseessä kiinni) ja perässä ajava törmää perään niin on siinä perään ajaja aika heikoilla jos perään ajettu sanoo vaikka että viereisellä kaistalla ajava oli töytäisemässä eteen jne.
Ehkä kaupungissa voi liikennevaloissa tulla hanuriin kiinni, mutta kyllähän se väli täytyy pitää.

täysin samaa mieltä. kaupungissa ärsyttää se kun jotkut haluavat pitää sen 300 metrin turvavälin siellä kaupungissakin:D

Se harmittaa kun joku ajaa edellä, edessä on vihreät valot, niin tämä idiootti edessäajava rupee jo jarruttelemaan niihin valoihin vaikka ne on vihreet. "Kun ne kuitenkin kerkiää vaihtumaan punaisiksi".

Jos olisi pitänyt saman nopeuden, niin valoista olisi ehtinyt helposti. :curs::curs::curs::curs::curs::curs:

En ole ennen tätäkään huomannut, mutta jos pääsee valoista viimeisenä läpi, niin ilmeisesti käy itsetunnon päälle jos joutuu pysähtymään seuraaviin valoihin kun muut pääsevät siitä läpi. Auto oli varmaan 100m päässä kun valot menivät keltaisiksi ja meni reilusti punaisia päin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom