Mike sanoi:
Aivan, ei ne rahat ihmisten tileille jää lojumaan, vaan kulutus lisääntyy tienestien mukana. Aika moni varmaan on huomannut, että vaikka palkka on noussut, niin sitä rahaa ei jostain syystä ole ikinä tarpeeksi, vaan aina ne jonnekin katoaa.
Tämä rahan kierto lisäisi työpaikkoja --> duunarit kuluttaisivat lisää ---> maksaisivat veroja taas kaikesta ---> homma etenisi taas.
Juu, ei ne rahat tosiaankaan jäisi ihmisten tileille lojumaan, kun katsoo esim. jonkun 1300€/kk tai vähemmän ansaitsevan tulotasoa, kun tasaveromalli tuo hänellekin sen 27%:n veroprosentin. Tuleppa sillä sitten toimeen tai säästäppä sillä perheellisenä pahan päivän varalle tai ruoki ja vaateta edes kakarat. Ostovoima rocks, eikö? Olen tämän sanonut aikaisemminkin ja sanon sen myös nyt: ostovoimaa pitää lisätä niille, joilla sitä ei ole; ne joilla ostoivomaa on jo, kuluttavat nykyään muutenkin. Siis ihan oikeasti, meneekö keski- ja yläluokalla verojen takia huonosti? Omasta mielestäni ei mene! Ne, joiden kuuluisi olla tyytyväisiä omaan tilanteeseensa, valittavat vain ihan turhaan ja ahneuttaan, kun mikään ei muka riitä, ja ne joiden pitäisi valittaa, eivät saa koskaan ääntään kuuluviin (muuten kuin sossun luukulla, jos sielläkään).
Eli mitä suurempi osa pääsee osalliseksi tästä "kulutusjuhlasta", sitä enemmän kulutusta -> sitä enemmän tuloja -> sitä onnellisempi kansa (yks vitun hailee, jos joku saatanan optiomiljonääri vähän nyrpistää plastiikkagirurgilla muotoiiltua nokkaansa; se kuluttaa kuitenkin ihan saman verran pienemmällä veroprosentilla, koska sillä on jo nyt, mistä kuluttaa).
Tähän tietenkin tulee taas joltain kommenttia "mutkun miks mä tekisin enemmän duunii, ku verot vie kuitenki rahat"? Niinpä, mieti sitä. Elätkö sinä mielummin pienellä työttömyyskorvauksella ilman ostovoimaa vai ansaitsetko duunillasi itsellesi sitä ostovoimaa? Ongelma ei siis todellakaan ole rikkaiden verotus, vaan köyhien verotus. Juu, juu, tää on taas tätä vasemmistolaista bullshittiä ja propagandaa... demari ja kommarikin varmaan olen ja "miksi en muuttaisi kuubaan tai Pohjois-Koreaan?"
Nimim. valtio kiittää hyvää veronmaksajaa - veronpalautus tänä vuonna yli 1600€ yli 6 prosentin korolla - ensi vuonna vielä paremmat palautukset ja korot. :kippis1: