Verorahoillakin saisi enemmän jos se ei katoaisi siihen massiiviseen byrokratian koneistoon. Kuinkakohan paljon siitä menee oikeasti eteenpäin? Meniskö edes 60%?
Suuri osa näistäkin rahoista kulutetaan siihen, että puolueet saavat pelailla erilaisilla julkishallinnollisilla viroilla ja varmistella itselleen niissä paikkoja, jotta edustajuuden jälkeen on hommia ja että on kavereita paikoissa.. palvelus sulle, palvelus mulle... Ja pakkohan näin on tehdä kun kilpailevatkin puolueet tekevät.
Faksaillaan vähä keskenään. Pidettäiskö seminaari, tilataan sinne catering kun ite ei jaksa keittää kahvia ja otetaan agendaksi vaikka yhteistoiminta 2007 jossa varataan risteilyn budjetti. Voidaankin sitten niissä kosiskella hiihtäjiä ynnä muita silmää tekeviä puolueeseen, ja yhtestoiminta siksi että tarvitaan hieman julkisia vaikuttajia, joiden paikat me on pedattu.
Yksityiselle sektorillehan pääsee kun firmat repii hallituksen jäsenistöön, ihan siksi koska ollaan niin vitun päteviä, lobbauksella siinä ei ole mitään tekemistä. Lisääpäs budjettiin kaks miljoonaa edustuskuluihin, täytyyhän SAK:n läskejä edustajia myös viihdyttää, eivät enää juo kossua vaan ovat siirtyneet kalliimpiin vodkiin eikä ihan perus kabanossikaan anna sen kummempia lupauksia uhkausten jättämisestä kotiin tälle vuodelle.
Pidetään huolta samalla siitä, että ne jotka rahavirtoja pyörittää ei todellakaan ole koskaan saanut työtä liikemaailmasta, koska tälläkin rahalla voidaan palkata meidän omia sukulaisia katsomaan että operaatiot sujuu mallikkaasti.
Ja sitten ohjeisiin.. jos joku tätä mallia haastaa, muistakaa vetää esiin ensimmäiseksi natsi-kortti, sen jälkeen köyhyys-kortti, sitten soitetaan luottotoimittajille että ryöpytetään niiden maineet. Muistutetaan, että jos me ei hallita, tämä maa menee konkkaan ja köyhät kuolee ekana. Muistakaa myös, että sosialistista dystopiaa ei saa mainita uudessa sanakirjassa eikä siitä saa kirjoittaa. Alistavia hallinnon muotoja on vain ja ainoastaan fasismi.
Muista, me ollaan hyväntekijöitä. SIis, jos olet eri mieltä, olet hyväntekijöitä vastaan. Olet siis köyhiä vastaan ja kaikkia muitakin ryhmittymiä, paitsi rikkaita. Niiltä homoilta me revitään kaikki pois, ovat ne kuitenkin meiltä varastaneet. EIHÄN NE OLE ARVOLTAAN PAREMPIA IHMISIÄ KUIN MEKÄÄN!
PS. minä tiedän miten sinun kuuluu elää, koska .. minulla on paremmat arvot.