Marinin "Emme itse valinneet testaustapaa" on kusetus.
Huumetesti hiuksesta näyttää huumeet 3kk ajalta. Testi on innovatiivinen testi huumeiden sekä lääkkeiden käytön osoittamiseksi. Parempi kuin virtsan pikatesti.
easydna.fi
Tuolta voi kuka vain tehdä 159€ hiustestin, joka näyttäisi käytön 90 päivää. Normaali testi näyttää alle viikon, tämä oli tiedossa jo etukäteen. Kuka valitsi täysin turhan testin? Marinin olisi syytä valita sitten uudestaan, hänen tuloillaan tuossa testissä voi käydä kaksikin kertaa. Kun itse kehui maksaneensa.
Enemmänkin se että tähdentävät "Emme itse valinneet testaustapaa" vaikuttaa siltä, että tietävät ettei tuo testi mitään näytä ja etukäteen valmistelivat puolustusasemiaan kritiikin varalta. Mutta 99% suomalaisista nielee tämän narrativin, koska ei ymmärrettävästi tiedä huumeiden testaamisesta mitään.
A-klinikan asiantuntija: näitä asioita huumetestissä saadaan selville
Tuosta artikkelistahan se muiden kuin hiustestien hyödyttömyys kerrottiin jo 3 päivää sitten. Mutta kukaanhan ei lukenut edes. Kun teksti on aika pitkä ja toimittaja ei ole uskaltanut napakasti tiivistää tuota olennaista tietoa, vaikka se oli selkeästi motiivi jutun tekemiselle. Tieto pitää kaivaa sieltä, lukemalla koko juttu
Muutenkin tuo video on niin ilmiselvää kokaiinin käyttöä että huhheijaa. Kaikki "Tuuppa testaan" "Tulkaa testaan mun kans", pullojen puuttuminen jne. on toki huomattu. Mutta pari muuta harvinaisempaa mitä ei moni ehkä hokassut
View: https://www.youtube.com/watch?v=9sqyF_qPiu0&t=58s
Tuo Janita Autio vai mikälie olikaan Marinin "hovikuvaaja" peittelee ihan selvästi valuvaa nenäänsä tossa vaivihkaa toisella kädellä. Alkaen 0:58 paikkeilla. 1:07 meinaa räkä valahtaa kunnolla, käsi eteen. "Cocaine snorting side effects" voi pistää googleen, sieltä löytyy useasta eri lähteestä "nasal symptoms, runny nose" eli nenäoireet ja juokseva räkä.
Tuosta vaikkapa.
Toinen, "Mä tein ne linkut"
YouTube-shorts linkki
Linkku, linkut = huumeviiva, alan piiressä. Tuossa oli joku eristänyt siitä ääniraidasta musiikin AI:n avulla pois, puhe kuuluu selvemmin:
Google-drive linkki.
Ei nyt ihan hirveen selvästi kuulu, mutta jos ei osaa yhdistää kaikkia videolla nähtyä ja kuultua yhdeksi kokonaisuudeksi, niin kyllä saa olla melkoinen aasi. Tuo ihmeen Almakin tuolla on varmasti ollut kokkelibileissä ennenkin, sehän tuolla huutelee että "Tuuppa testaan". Samasta suunnasta mistä se lyllertää paikalle, siellä maassa joku akka (siniset housut, vaalee toppi) vilahtaa nelinkotin snorttaamassa lattialla kohdassa 1:02 muistakseni. "Testipaikalla"