Hahahah! Tuota samaa paskaa on tupakkateollisuus ja sitä lähellä olevat tahot suoltaneet maailmaan jo yli 60-vuotta. Ihme, että joku on vielä niin idiootti, että jaksaa uskoa tuohon humpuukiin.
Ok, ole sitten ignorantti, mutta anna sedän sivistää vähän:
Kriminalisointi:
1.) Kriminalisoidaanko tavat, joista enemmistö ei pidä tai joka heitä ärsyttää? Minä haluan kriminalisoida samantien nuorison moporallin, hiphop-musiikin, puhelinmyynnin, jehovantodistajat ja 7 päivää -lehden.
2.) Kriminalisoidaanko tavat, jotka vahingoittavat terveyttä? Kriminalisoidaan viina, rasvainen ruoka, liikkumattomuus, loukkaantumisalttiit harrastukset ja esiaviollinen seksi (sukupuolitautiriski). Osuiko mikään omalle kohdalle?
Terveydenhuollon kustannukset ja itseaiheuttaminen:
1.) Onko tupakoitsija kuinka paljon kalliimpi yhteiskunnalle kuin tupakoimaton, kun otetaan huomioon tupakoimattoman pidempi vanhuus (sairastelee nekin) ja eläkekustannukset? Antakaa tilastoja! Toisekseen, enstä savuketta vähemmän haitalliset tupakkakasvin nautiskelun muodot: nuuska, piippu ja sikari? Pitääkö nekin kieltää?
2.) Rajataanko kaikki itseaiheutetut sairaudet sairaan itsensä maksettaviksi? Hajotit olkapääsi salilla? Maksa itse! Mitäpäs menit kokeilemaan penkkiykköstä! Rasva, viina, ylinopeus jne.
Haisu:
Se, mitä teet, häiritsee minua: kiellän sinua tekemästä sitä.
Ihon vanheneminen:
Mikä muu vanhentaa ihoa kuin tupakka?
Bottom line:
Minä tykkään polttaa joskus sikaria. Olisi helvetin hauskaa, jos saisin varsinkin talvisaikaan polttaa sitä sisällä ravintolassa hyvässä seurassa hyvän juoman äärellä. Mutta anti-tupakka-natsit ovat päättäneet, että en saa tehdä niin. Ravintola ei saa itse päättää, saako siellä polttaa vai ei. Vapautta ei anneta asiakkaalle äänestää lompakollaan tupakallista tai tupakatonta ravintolaa. Ravintolojen tupakoimattomat asiakkaat ja henkilökunta on asetettu mielipiteen - ei tieteellisten tutkimustulosten vuoksi - ensisijalle ja pakotettu tupakoitsijat pihalle tai pieneen koppiin ilman juomaa. Saattaa menetellä juuri ja juuri sen paperossin kanssa, mutta entäs jos sikarini palaa tunnin tai kaksi? Tilanne oli parhaimmillaan mielestäni silloin, kun ravintoloissa oli erilliset ilmastoinnilla erotetut alueet savullisille ja savuttomille: kaikki voittivat. Nyt vähemmistöä vituttaa, kun enemmistä sortaa väärin perustein.