Sukilla salille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja peepe
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko teiän mielestä ok mennä sukilla salille, koska ite meen mutta mietin vaan että onks se hyvien tapojen mukasta

Ekalla salilla (Fitness24Seven) jossa aloin käymään kertoivat että sisäkengät olisi hyvä olla mutta ei siellä kukaan pahasti katsonut vaikka sukkasilteen kävinkin kun tajusin ettei perus sählykengät sovi maastavetoon ja kyykkäämiseen. Treenasin siis jonkin aikaa sukkasilteen kunnes alkoi vituttamaan varpaiden kolhiminen laitteiden ja muiden kulmiin. Siitä ostin tasapohjaiset treenikengät Fitnesstukulta ja jatkanut sillä linjalla.

Henkilökohtaisesti mua ei myöskään kiinnosta että treenaako joku ilman kenkiä. Hitto, treenatkoon mun puolesta vaikka ilman päällysvaatteita kunhan putsaa paikat jälkikäteen. Ja pitää huolen ettei ne sukat ole olleet kahta viikkoa jalassa joka tappaisi hajullaan jo rikkaruohotkin kun ohi kävelee.

Ite treenannut vajaan kymmenisen vuotta sukilla pl. päivät kun tempausta ja työntöä niin näiden aikana painonnostokengät. Kookas ja kattava duunipaikan sali itellä kyseessä, paha sanoa miten joillain kaupallisilla saleilla. Satunnaiskäyntejä tulee tehtyä kaupungin saleille ja ainakaan siellä ei ole kukaan tullut huomauttelemaan... kaupunginosasta riippuen sukkasiltaan treenaaminen näillä saleilla on muutenkin varmasti "paheiden" pienimmästä päästä.

Lähtökohtasesti jos aatellaan hygienian kannalta niin ne sukat koskettaa samoja tasoja mitä kengänpohjatkin, niin enpä äkkiseltään "sukkakiellolle" keksi mitään järkipohjaista perusteluakaan.

Painitossuja käytin vielä vuosia sitten ennenkuin ratkesivat, pehmeäpohjaisilla koen henkkoht. vaarana alaselän nitkahduksen ja siitä seuraavan treenitauon Sirdaludilla maustettuna. (Näitä osui omalle kohdalle aikanaan lyhyen ajan sisään ihan riittävästi.) Makuasioita sano musti kun muniaan nuoli.

Totta kai voi olla sukilla. Potentiaalinen riski tai haitta kohdistuu sukilla kulkijaan itseensä, ei muihin. Ja joissain salitreeneissä jopa parempi tehdä ilman kenkiä.

Toinen juttu sitten on ulkokengillä treenaaminen, mitä kaikki - onneksi hyvin harvat - ei tunnu ymmärtävän. Kerran seurasin kun joku oman elämänsä leijona harmistui kun salin henkilökunta huomautti ulkokengillä treenaamisesta ja urputti että ”mitä vittua se kellekään muulle kuuluu millä kengillä treenaa”.

Valaiskaa nyt viisaammat että mikä järki on jättää sijoittamatta muutamaa kymppiä treenikenkiin tai vaikka jumppatossuihin jos haluaa mahdollisimman minimaaliset? Mitä etua siitä sukkasilleen sipsuttelusta saa?

Valaiskaa nyt viisaammat että mikä järki on jättää sijoittamatta muutamaa kymppiä treenikenkiin tai vaikka jumppatossuihin jos haluaa mahdollisimman minimaaliset? Mitä etua siitä sukkasilleen sipsuttelusta saa?
Sukat on ihan selkeesti tukevammat ku kengät, mut ehkä liukkaammat. Paljaat jalat tukevin kontakti lattiaan mitä mahollista saada, koska ei mitään jalan & lattian välissä. Poislukien sementtikengät lol. Musta tää on aika itsestäänselvyys, mut silti jotkut kyykkää esim. jotkut säälittävät, joka suuntaan notkuvat sisäpelikengät jalassa. Sit vedetään sambaa, ja ihmetellään mistä uudet tanssimuuvit tulee :d.

Sukat on ihan selkeesti tukevammat ku kengät, mut ehkä liukkaammat. Paljaat jalat tukevin kontakti lattiaan mitä mahollista saada, koska ei mitään jalan & lattian välissä. Poislukien sementtikengät lol. Musta tää on aika itsestäänselvyys, mut silti jotkut kyykkää esim. jotkut säälittävät, joka suuntaan notkuvat sisäpelikengät jalassa. Sit vedetään sambaa, ja ihmetellään mistä uudet tanssimuuvit tulee :d.
Miten vaikka kovapohjaiset painonnostokengät on vähemmän tukevat? Pohja on leveä ja teräväreunainen, tosi hyvä grippi! Ainoastaan mavea ei kannata niillä tehdä koska vie liikettä väärään suuntaan, siihen liikkeeseenkin on silti erinomaisia kenkiä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miten vaikka kovapohjaiset painonnostokengät on vähemmän tukevat? Pohja on leveä ja teräväreunainen, tosi hyvä grippi! Ainoastaan mavea ei kannata niillä tehdä koska vie liikettä väärään suuntaan, siihen liikkeeseenkin on silti erinomaisia kenkiä.
Siis hyvät kengät on varmaan ihan jees, mut en mä nää miten mikään voi antaa parempaa kontaktia lattiaan ku paljas jalka. Oon tesmannu jtn pn-kenkiä, ja kai ne ihan jees oli. Jos omistaisin salini, tai tekisin himassa, ni aika varmaan vähintäänki mavettaisin paljain jaloin. Niin hyvin tolleen saa jalat liimattua lattiaan. Sivuhuomiona korotetuista kengistä, että ei Saatana noi teki omista kyykyistä omaperäsiä. Dorsifleksioo itellä jo ihan simona ilmanki, ni pn-kengät jalassa mun kyykyt muuttu joksku sissykyykyksi 😹 . Lievästi sanottuna omituinen tasapaino oli tuon vuoksi.

Ei sukkasiltaan salille. Monella salilla taitaa olla erikseen kiellettykin sukkasiltaan treenaaminen, mutta luulisi olevan aikuisille ihmisille itsestäänselvä asia. Sen ymmärrän, että esim. maastavedon ajaksi voi kengät riisua, mutta muuten se on ihan selkeä turvallisuusriski sukkasiltaan hiihtää menemään. Sali on täynnä laitteiden reunoja, teräviäkin ja lisäksi kenkä suojaa kuitenkin aina jonkin verran jalkaa painojen pudotessa. Salista riippuen myös esim. liukastumisvaara on olemassa, kun tulet hiestä märillä sukilla yhtäkkiä kivilattialle tai parketille. Järki päähän ja kengät jalkaan (piste)

Omalla ja taloyhtiön salilla voi sitten hiihtää niillä läpimärillä sukilla ihan vapaasti, mutta kun kokemusta kertyy ja tekeminen alkaa hahmottua niin yleensä ne treenikengät löytää jalkaan ihan luonnostaan painostamattakin. Eipä noilla yleisillä kaupallisilla saleilla sipsuttele juuri kukaan laitteelta toiselle ilman jalkineita paitsi ihan vasta-alkajat.

Lol tuutteko suoraan laivalta salille, vai mitkä ihmeen märät sukat 😅? Ottakaa ny ees räpylät pois välissä! Ei oo tullu kyl tuijoteltuu muiden kinttuja, mut jos pitäis vetoa lyödä ni laittaisin sille, että suurin osa ihmisistä vetää ihan vaan sukilla. Täytyy alkaa tutkaileen. Sukkakieltoa en oo myöskään ikinä nähny millään salilla. Löytyykö faktaa, että jollain salilla noin olisi?

Viimeksi muokattu:
Lol tuutteko suoraan laivalta salille, vai mitkä ihmeen märät sukat 😅? Ottakaa ny ees räpylät pois välissä! Ei oo tullu kyl tuijoteltuu muiden kinttuja, mut jos pitäis vetoa lyödä ni laittaisin sille, että suurin osa ihmisistä vetää ihan vaan sukilla. Täytyy alkaa tutkaileen. Sukkakieltoa en oo myöskään ikinä nähny millään salilla. Löytyykö faktaa, että jollain salilla noin olisi?
Vedäppä työpäivä turvakengät jalassa ja siitä salille sukkasiltee reenaa. Hikijälkiä pitkin voi seurata vielä tuntienkin päästä, missä on menty

Vedäppä työpäivä turvakengät jalassa ja siitä salille sukkasiltee reenaa. Hikijälkiä pitkin voi seurata vielä tuntienkin päästä, missä on menty
On mulla kesäsin työkengät jalassa yleensä(talvisin omani on helvetin liukkaat, ni en oo käyttäny nyt). Tuossa tapauksessa kävisin suihkussa välissä, ja/tai vaihtaisin sukat ennen salille menoa. Siis jos uisin hiestä tahmeena. Ite hikoilen kyllä aivan saatanasti aina, mut en jaloista. Enkä varsinkaan missään niin aerobisesti kesyssä lajissa, ku joku kuntosaleilu. Mieleni on kyllä räjäytetty, koska sukkasilteen treenaus ollu ihan vakio mulle, ja kuvitellut näin olevan monelle. Joskus kauan sit oli sisäpelikengät repussa(ei todellakaan jalkoja treenatessa), mut tajusin et eihän niillä tee vittuakaan. Tajusin myös tässä, kuinka vähän tuijotan toisten jalkoja :d.

Viimeksi muokattu:
Itse taas olen ajatellut, että ei ole kohtelias tapa, mutta ei kyllä mua häiritse. Ja juurikin tuo, että itsekin tajusin, että en mä ole huomannut, millaisilla kengillä/ilman kenkiä muut treenaa 😁

Parikymmentä vuotta treenannut kymmenillä eri saleilla ja noin 90-95 % treenaajista käyttää kenkiä. Ja varmaan lähes jokaisen salin ilmoitustaululla on jotain "käytäthän sisäpelikenkiä" tai vastaavaa.

Suositut

Back
Ylös Bottom