Nythän oli juuri EM-kisat, mitäs lajeja siellä oli tässä Strongman Fitnessissä? Entä minkälaisia tuloksia?
Morjens!
Harvemmin tulee tänne Pakkikselle kirjoteltua, mutta nyt liippaa sen verran läheltä itseäni että aion asialliseen kyssäriin vastata.
Vastaan siis miesten sarjan osalta, koska naisten sarjan lajipainoja en ulkoa muista.
Lajit olivat esimmäisenä kilpailupäivänä :
Tukkipunnerrus, toistokisana maasta suorille käsille, tukin paino 90kg ja aikaraja 60sek. Itse tein kahdeksan toistoa.
Maastaveto, toistokisana 210kg ja niin ikään minuutin aikarajalla. Itse tein 13 toistoa.
Frame (eli farmarikävelyä vastaavan häkkyrän kanto) paino 290kg ja matka 9,15m nopein kävelijä voittaa. Oma aika taisi olla 10sek pintaan.
Conanin pyörä, paino about 250kg ja maksimimatka, itse kävelin hieman yli 2,5 kierrosta.
Toisena kilpailupäivänä:
Apollon akseli, maksimi ja last man standing-menetelmällä. Tämä oli itselle hienoinen pettymys, vyökannatusta ei sallittu ja itse olin treenannut siltä osin "väärin" 110kg akselin toin kisoissa, kun treeneissä tähän astinen enkka on ollu 130kg. Mutta ei sen väliä, kisatilanne on kisatilla ja nyt näin, ei kuitenkaan soteknut kokonaiskilpailua.
Arm over arm veto , eli istualtaan trukkilavanveto, painosta en tiedä mutta kaikki kisaajat eivät vissiin saaneet lavaa liikkeelle, itsellä laji kulki hyvin.
Atlaskivi taisi olla about 120kg kivi ja tanko 130cm:ssä, aikaraja minuutti. Itse tein 4 toistoa.
Farmarisalkkujen pito 125kg per käsi ja maksimi aika, itse pitelin 59, jotain sekuntia.
Jos jotain meni pieleen ja muistin väärin, niin Jyrki voi varmasti oikaista. Tulokset, raportit ja kuvat kilpailusta tulevat kuulemma piakkoin Power News-Nettilehteen ja videot youtubeen.
:Sami Pätäri