Strippari tuli uskoon?!

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kun näiltä ei koskaan saa vastausta. Kuka osaa vastata. Miksi kaikkivoipa olento on niin sadisti, ettei poista pedofilian tarvetta vaikka niin voisi tehdä, vaan katsoo vierestä tekemättä mitään vaikka on täysin itse aiheuttanut sen tarpeen ihmiselle. Ja siten toinen kysymys, miksi kukaan olisi niin mielenvikainen, että vielä palvoo tommoista perverssiä sadistia? Ja vastaukseksi ei kelpaa vapaa tahto, koska kaikkivoipa jumala näkee kaiken, myös vapaan tahdon aiheuttamat asiat. Ja silti, se ei edelleenkään poista tarvetta sairaisiin tekoihin.

Ja jos tätä tapahtuu esim jossain kaukaisella saarella, jonne ei ole kristinusko mennyt, joutuu se viaton uhri helvettiin täysin syyttä.
Tuotahan on pohdittu kautta historian, ja eikä siihen yksiselitteistä vastausta taida olla. Tuolle on oma nimikin: https://fi.wikipedia.org/wiki/Pahan_ongelma# .Tuossa lisää aiheesta. Turha noista nyt on lämpöjä ottaa. Uskonto ja logiikka harvemmin kulkee käsi kädessä. Uskokoon ketkä haluaa

Kun tunnistaa voimasuhteet, ja kapasiteettien tasoerot niin on helpompi hyväksyä Jumalaan ja elämään liittyvät mysteerit. Minä olen pieni ja ymmärtämätön ja rajattu, Jumala on suuri ja kaikkitietävä sekä rajoittamaton.

Raamattu ilmoittaa että on kolme aikakautta eli maailmanaikaa. Mennyt, nykyinen ja tuleva. Menneestä maailmanajasta kerrotaan aika vähän Raamatussa, tulevasta kerrotaan vähän enemmän. Itse hyväksyn sen, etten ymmärrä ja tiedä mikä on sen menneen aikakauden sekä ylipäätään tuonpuoleisen meille näkymättömän henkimaailman juridiikka ja systeemi. Jumalan tiedän olevan minun sekä kaiken olevaisen Isä. Käsitän että Jumalan poika Jeesus ilmestyi maailmaan tekemään tyhjäksi ja mitättömäksi aivan kaikki sielunvihollisen eli saatanan teot, ja kukistamaan saatanan jolla oli hallussaan kuolema. Nyt kuoleman ja tuonelan avaimet on ihmisenä eläneellä Jeesuksella jolle Isä antoi kaikkivaltiuden, ja koko kuolevaisessa olotilassa olevan luomakunnan edustajana ja esikoisena Hän astui tulevaan maailmanaikaan. Nyt Hänellä on valtuudet pyyhkiä pois synnit niistä kirjoista jotka vääjäämättä aikanaan avataan, sekä myös ihmisen sydämestä ja omastatunnosta. Ihan jokainen, joka herää kadotettuun tilaansa ja kääntyy veljemme Jeesuksen puoleen saa aivan konkreettisesti kokea kuinka tulevan tuomion kauhut sekä koko ihmiskuntaa painava kollektiivinen syntikuorma omien syntien lisäksi poistetaan kokonaisvaltaisesti koko psykofyysisen olemuksen yltä. Jumalan rakkaus ja hyvyys Jeesuksessa paistaa kuin aurinko sydämeen ja saa siirtyä kuoleman tilasta ja saatanan orjavankkureista universumin Majesteetin Jeesuksen perhekuntaan.

Usko on yliluonnollista näkemistä, sitä ei voi ihminen itsestään puristaa. Mutta jos herää ja kääntyy pois omalta tieltä ja synnistä, niin Jeesus elävöittää jotain meidän sielussa ja saamme kyvyn ja ulottuvuuden jota ei ole kuin Jumalan lapsilla, ja sillon asiat ikäänkuin loksahtaa paikoilleen. Ja se ulkopuolisuuden ja tyhjyyden ja orpouden sekä syyllisyyden tunne kun katoaa, niin muutos on kokemusperäisesti jokaiselle niin överi verrattuna ennen koettuihin iloihin, että varmuus ja rauha laskeutuu ja sitä on ihan kuin kytkettynä kokonaan uuteen elämään ja todellisuuteen. Vähä sama kuin jos osaisit yhtäkkiä lentää, niin sitä vaan lentelis meneen, eikä varmasti pystyisi toiselle tai itselle järjellisesti selittää että miten tää onnistuu.

En siis osaa, pysty enkä pyri selittämään miksi enkelimaailmassa tuli kapina ja miksi ihminen kaatui käärmeen petokseen ja miksi tätä ei estetty ja seurasi valtavasti pahuutta ja kärsimystä synnin ja kuoleman vuoksi. Sen pystyn sanoa kuitenkin, että olen kokemusperäisesti siirtynyt kuolemasta elämään ja saanut syntini anteeksi ja siitä on seurannut valtaisa olotilan muutos, kun toivottomuus ja pelot sekä synkeys otettiin pois. Edelleen kurjana heikkona erehtyväisenä kuljen, mutta on suuri ero kun en enää koe olevani syyllisyyden ja syytöksen alla, vaan tunnen että mua rakastetaan ja autetaan eteenpäin ja koko Kirkkauden maailma on nyt mun puolella enkä ole ikäänkuin henkipattona pakomatkalla.

Varmaan moni ei edes lue näin pitkää selostusta, mutta yritin kertoa omaa kokemusta sekä näkökulmaa, ja pyrkimys ei ole taistella tai väitellä vaan ihan vaan kertoa että mulla tää setti on näin, ja tältä pohjalta ymmärrän että näitä "miksi" kysymyksiä monella on, ja itselläkin on ollut sekä vieläkin on kysymyksiä, mutta luottamus on sydämessä silti eikä rauhattomuus.

Sanot lopussa että on luottamus sydämessä eikä rauhattomuus, yritätkö viitata että uskonnottomat ovat rauhattomia? Tehän sitä maailmanloppua ennustatte, en minä siihen usko, ihan levollisin mielin tässä ollaan. Ei mulla ole myöskään mainitsemaasi ulkopuolisuuden tai tyhjyyden tai orpouden tunnettakaan, en ymmärrä mistä näitä ajatuksia sulle tulee, tai miksi viittaat että muilla sellaisia olisi. Jos sulla on sellaisia ollut ennen kuin löysit satuhahmon niin varmaan ihan fine että se rauhoittaa sua ja on sun seurana se mielikuvituskaveri.

Ei mulla kyllä ole myöskään pelkoa mistään tulevasta tuomiosta, jos jostain syystä sellainen tulisikin niin haistattaisin sun jumalalle ja jesselle vitut ja lähtisin saatanan luokse bailaamaan, olis varmasti tarjolla bisseä huumeita antautuvaisia naisia ja uskon että se olisi omaan maailmaan lähempänä paratiisia kuin hengailla jonku Räsäsen Päivin kanssa pilven reunalla. Siellä pilven reunalla sitten istuisi papit pikkupojat sylissä tappi kolossa ikuisesti.

@Pawiaani täytyy tuosta uskon määritelmästä ja kokemuksesta todeta, että nähdäkseni näissä väännöissä mennään yleensä ohi siitä mitä usko Raamatussa tarkoittaa. Tätä tapahtuu kyllä nähtävästi usein ihan peruskirkossakin missä Jlasta puhutaan ihan kuin se olisi jossain kaukana eikä vaikuttaisi elämään tässä ja nyt. Kreikan sana "pistis" on Raamatussa perinteisesti käännetty "uskoksi", mutta termi ei tarkoita sitä, että hampaat irvessä uskotellaan tiettyä väitelausetta todeksi. Pistis sanan merkitys on lähempänä sanaa "luottamus" ja näin se onkin monessa kohtaa käännetty UT 2020 käännöksessä. Luottamus taas on jotain mikä kasvaa kokemuksen mukana. Niinkuin Paavali toteaa, pistis on hengen hedelmä. Se ei ole ihmisen valinta tai päätös vaan Jla kasvattaa sen omalla toiminnallaan. Ihan niinkuin ihmissuhteissakin luottamus toiseen kasvaa kokemuksen kautta ja mikäli luottamus kuolee niin sitä ei saa takaisin, vaikka miten toivoisi. Omalla kohdallani ymmärrän uskon niin, että kohtasin Jlan 12 vuotta sitten. Sen jälkeen olen tietoisesti pyrkinyt pysymään Hengessä kiinni, vaikka prosessissa on haasteensa, koska se tappaa omaa käsitystäni minusta. Uskon eläminen todeksi on päivittäistä kilvoittelua maan lapsen ja Jlan lapsen välillä. Alkuun usko Jlaan oli ehkä enempi hypoteesi siitä, että se mitä koin on sama asia kuin mihin Raamattu viittaa Jlana. Se kun ei koskaan ilmaissut olevansa kristinuskon Jla vaan kokemus oli samantapaan hämmentävä kuin Mooseksella pensaan kanssa, joka yllättäen antoi ohjeita ja ilmoitti sitten olevansa se joka on. Vuosien saatossa usko on kuitenkin kasvanut hypoteesista luottamukseksi, joka perustuu kokemukseen. Tämän asian todistelu väitelauseilla on ihan turhaa. Se väite mitä ihminen joutuu väittämään on niin älytön, etten itsekään hyväksyisi sitä kenenkään muun kuin Jlan esittämänä. Jeesuskin lupasi, että ainoa merkki mikä tulee on Joonan merkki. Käsittääkseni se tarkoittaa juuri kääntymiskokemusta. Joonan lailla ihminen pakenee, kunnes ei enää pysty. Sitä en sitten osaa sanoa miksei kokemus tule jokaiselle vai onko niin, että kaikki eivät pysty ottamaan sitä vastaan tai selittävät kokemuksen jotenkin muuten. Nähdäkseni evankelioinnin merkitys ei ole siinä, että se sinällään aiheuttaisi kuulijassa kääntymystä vaan enempikin siinä, että kun se Jlan initioima kokemus tulee, niin ihminen ymmärtää mistä on kyse ja osaa hakea itselleen tukea tradition viisaudesta ja elävistä uskonveljistä, jotta matka jatkuisi valoa kohti myös sitten, kun alkueuforia helpottaa ja koittaa rankempi jakso.

Mä vien sen jopa niin pitkälle, että Jumalalla itsellään on todistusvelvollisuus olemassaolostaan, ja Jeesuksessa Hän tuli todistuksena maailmaan, ja hyvänä sellaisena. Mutta nyt yksilöllekkin on oikeastaan itsellään Jumalalla se aloite, ilmaista itsensä. Raamattu kertoo senkin, että viimeisenä päivänä nekin iloitsee ja ylistää Jumalaa, jotka ei ole aiemmin nähnyt uskovaisissa ihmisissä sitä todistetta, vaan ovat pilkanneet tai jopa vainonneet. Jotenkin se sitten silti ilmestyy näkyväksi, se todistus. Mutta on moni saanut yhtäkkiä sen todistuksen, Jumalan maailmoista se on hoidettu. Sellasillekkin jotka ei oo ollu yhtään sen tyylisiä, tai myötämielisiä.

Mulle on vahvistunut ja varmistunut, että tää ei ole mikään sellanen peli, että Jumala nyt seuraa että miten ihmiset käyttää mahdollisuutensa. En silti vesitä ratkaisun tärkeyttä, mutta ihminen voi tehdä omia siirtojaan vain silloin kun Jumala lähestyy ihmistä. Ja ei se itselläkään ohi pystyny vahingossa menemään. Ja en usko että Jumala luomakunnan kanssa epäonnistuu, siitäkään huolimatta ettei me luotuina rajallisina ihmisinä paljoa ymmärretä, että miksi on tämä yhä jatkuva välivaihe jossa hirvittävää pahuutta ja kärsimystä kokee ihmiset. Se, että ihminen saa uskonlahjan sydämeensä, on yliluonnollinen ihme. Ja että se usko säilyy ja vahvistuu, on edelleenkin yliluonnollista konkretiaa. En minä ainakaan odota ja vaadi että joku toinen tän käsittää ja hyväksyy. Mutta oon varma että Jumala voi herättää ihmisessä kiinnostuksen, ja se päättyy hyvin. Tarve ja kaipuu voi herätä. Jumala myös yllättää, ja voi kutsua ja herätellä nopeaakin jonkun ihmisen kenen uskoontuloa ei kukaan pidä todennäköisenä.
Vaan yks kysymys: onko mahollista tulla uskoon keskellä kirkasta päivää, ILMAN että kärsii mielenterveysongelmista, tai on käynyt läpi hyvin rankkoja koettelemuksia? Kehtaan väittää ihan pokalla et teistä uskovaisista 100% on tullut uskoon joko noiden vuoksi, ja/tai teiät on kasvatettu siihen. Ja miksikö tämä on olennaista? No A) se uskonto on coping mekanismi näissä tapauksissa, ja itsehän kyseenalaistaisin homman uskottavuuden jo ihan siitä syystä. Omalle puolueellisuudelle voi valitettavasti olla erittäin sokea, jollon koko kuvaa ei nähdä. B) jos jumala olis oikeesti niin suuri, ni erikoista et on pakko eka käydä pohjalla et hänet voi löytää.

Vaan yks kysymys: onko mahollista tulla uskoon keskellä kirkasta päivää, ILMAN että kärsii mielenterveysongelmista, tai on käynyt läpi hyvin rankkoja koettelemuksia? Kehtaan väittää ihan pokalla et teistä uskovaisista 100% on tullut uskoon joko noiden vuoksi, ja/tai teiät on kasvatettu siihen. Ja miksikö tämä on olennaista? No A) se uskonto on coping mekanismi näissä tapauksissa, ja itsehän kyseenalaistaisin homman uskottavuuden jo ihan siitä syystä. Omalle puolueellisuudelle voi valitettavasti olla erittäin sokea, jollon koko kuvaa ei nähdä. B) jos jumala olis oikeesti niin suuri, ni erikoista et on pakko eka käydä pohjalla et hänet voi löytää.
Kyllä moni on kasvatettu uskoon, mutta täytyy se jossain vaiheessa muuttua henkilökohtaiseksi, kun ei ketään voi eikä pidä opettaa uskovaiseksi. On totta tuo, että moni on käynyt elämässä alhaalla, tai ahtaalla ainakin, ennenkuin on löytänyt Jeesuksessa uuden sävelen elämään. Tosi monella kyllä mennyt päällisin puolin hyvin, mutta elämän tarkoituksettomuus ja tyhjyys ruvennut kalvamaan ja sisäinen etsintä käynnistynyt. Kyllä joku tarve täytyy herätä, lähtökohtaisesti Jeesus ei ole myönteinen asia kenellekään meistä, niin turmeltunut on ihmisluonto että Jeesus koetaan pikemminkin kiusaannuttavana, se kammo tulee henkimaailmasta johon luontainen synergia on jokaisella. Jumala kuitenkin kun kutsuu, niin yhtäkkiä ne esteet väistyy ja tarve herää ja Jeesus on avain siihen lukkoon. Miettikääs, ensimmäiset Jeesuksen seuraajat oli kävellessä vastaantulevia kalastajia, joille Jeesus vaan sanoi että seuratkaa minua. Ei heillä menny huonosti eikä puhuttu saarnoja, joku kirkkaus vaan muutti heidät, kun he kohtasi Jeesuksen. Heidän uskoontulo oli siinä. Eräs tuttu jo edesmennyt vanha mies kertoi että ihan lapsena hän näki miten kirkas hahmo kulki huoneen poikki, ja hän tunsi kuinka tuo kirkas hyvä hahmo sanoi hänen tietoisuuteen, että "seuraa minua". Ja aikoinaan aikuisena tää mies sitten heräsi ja kääntyi ja kulki Jeesuksen kanssa lopun ikää. Kutsu oli säilynyt voimassa. Kyllä Jumalan hyvyys ja kirkkaus voi vetää puoleensa vaikka ihan hyvinkin menee elämässä. Voi nopeaa tajuta että täähän onkin se tärkein juttu, olennainen puuttuva elementti ja ihan ilolla eikä pakolla siinä sitten moni astunut uuteen elämään.

Ihan samaa paskaa tää kun mannisenkin ketju.
Niinkun Mike sanoi, ei näiltä saa vastausta, turha edes yrittää.
Kaikkiin kysymyksiin on vastattu. Se on eri asia kelpaako vastaus. Asiattomia viestejä ja huutelua en noteeraa. Jos haluat keskustella se käy.

Täällä on uskontokeskusteluketju "maailmankatsomus" tai jollain nimellä, täällä oli tämä sun eka ripuliketju, mihin on jo yhdistetty sun toinen ripuliketju, ja nyt siihen kytkettiin tää kolmas. Sä olet tehnyt 3 ketjua jo sen olemassa olevan uskontoketjun lisäksi ihan samasta ripulista. Jos haluat voit käydä lukemassa muutaman sata sivua tota maailmankatsomusthreadia missä paljon sua fiksummatkin uskovaiset ovat käyneet saarnaamassa ja tulleet todistetuiksi siitä että ovat väärässä.

Sä teet sitä ihan samaa kuten Mike tossa toikin esille, et vastaa mihinkään saarnaat vaan, et sä edes halua keskustelua etkä pysty siihen, sä haluat vaan saarnata. Se on todella raivostuttava piirre keskustelupalstalla ettet tule keskustelemaan. Sun pitäisi perustaa blogi ja jättää tämä alusta pois koska et tuo mitään arvoa mielestäni keskustelufoorumille koska siinä missä mulla puuttuu usko sulta puuttuu keskustelu.

Siellä toisella kotimaisella foorumilla (ei voimailuaiheinen vaan tietotekniikkaaiheinen) on saarnaaminen kielletty bannin uhalla koska siitä ei ole mitään hyötyä tälläisellä alustalla. Mike antaa sentään sun ripuliketjun täällä olla, niin turhaan valitat siitä että et saa perustella 2 viikon välein uusia ketjuja, tai varmasti saat mutta ne liitetään jatkossakin tähän.

Mulla on sulle ehdotus sille blogille nimeksikin niin voit poistua sinne saarnaamaan.

Rip(p)arin saarna

Saat käyttää.
Älä levitä valheita. 2 ketjua uskoon liittyen olen perustanut. Keskustelen, mutta vastaukset eivät kelpaa. En ole 2 viikon välein tehnyt ketjuja kun vain 2 tehnyt ja oli kuukausi väliä.

Tässä tulee ilmi, että ihmiset eivät tiedä mistä puhuvat. Huutavat tyhmyyttään. Asiatonta sekoilua ja päänaukomista. Eikö aikuiset ihmiset kykene keskustella?

Jos et ole huomannut, niin mä omistan tän forumin, tykkää ihan rauhassa, mutta älä spämmää tota muualle, saat ihan rauhassa saarnaa tässä ketjussa. Se, että avaat uusia ketjuja samasta aiheesta, ei vain sovi, sama pätee moneen muuhunkin aiheeseen. Sulla on nyt ihan oma ketju, jossa voit julistaa evankeliasi niin paljon kun huvittaa, tuurilla saat jonkun käännytettyä, mutta todennäköisesti väärään suuntaan.
Kiitos tästä mahdollisuudesta. Vaikka et uskon asioista tykkää toivon sinulle pelkkää hyvää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Salee lahjo kaloilla 😁.
Itseasiassa Jeesus kutsui Pietarin seuraamaan Häntä niin, että kun Pietari oli ollut koko yön kalastamassa, mutta ei ollut saanut yhtään kalaa. Jeesus sanoi, että heitä verkot veneen oikealle puolelle. Pietari totesi, ettei siitä ole hyötyä, mutta totteli kuitenkin. Kaloja tuli niin paljon, että verkot repeilivät. Pietari hämmästyi niin kovasti, että uskoi Jeesuksen olevan joku suurempi. Tavallaan olit oikeassa. 😆

Vaan yks kysymys: onko mahollista tulla uskoon keskellä kirkasta päivää, ILMAN että kärsii mielenterveysongelmista, tai on käynyt läpi hyvin rankkoja koettelemuksia?

Tämä on muuten hyvä kysymys. Jos ajatellaan uskoa laajemmin pyrkimyksenä seurata Jeesusta niin käsittääkseni koettelemuksia ei voi välttää. Jeesushan kulki autiomaassa kiusattavana ja meni lopulta Golgatalle tapettavaksi.
Lähtölaukaus Jeesuksen seuraamiselle lienee usein kriisi, koska kyse on elämän suunnan muuttamisesta. Näin ollen ihminen joutuu luopumaan niistä asioista, jotka elämän suuntaa ovat aiemmin määritelleet. Itse menetin paljon siitä mikä minua aiemmin liikutti ja sain tilalle jotain muuta. Vasta ajanmyötä todella ymmärsin, että olin aiemmin juossut turhuuden perässä. Raamatussa rikas mies kysyy Jeesukselta mitä hänen pitäisi tehdä ja Jeesus vastaa, että hänen tulisi luopua rahoistaan ja sitten seurata Jeesusta. Mies ei tähän pysty ja monella varmaan on näin. Tilanne on kuitenkin toinen jos mies menettää rahansa jossain kriisissä. Silloin hänellä ei ole niin paljoa esteitä Jeesuksen seuraamiseen. Toisaalta kriiseiltä ei ilmeisesti voi välttyä, vaikka yhdellä hetkellä olisi valmis luopumaan vanhasta suunnastaan. Yksi kristinuskon tradition tunnetuimmista mystikoista nimeltä Ristin Johannes on kuvannut omaa kriisiään sielun pimeänä yönä. Kaveri oli ruvennut jo munkiksi, mutta koki silti kauhen kriisin, kun Jla tuntui hylänneen kaikista ponnisteluista huolimatta. Koettelemus oli kuitenkin lopulta tarpeellinen välivaihe siinä mihin Johannes pyrki. Mikään mitä olen kokenut ja lukenut Kristuksen seuraamisesta ei viittaa siihen, että koettelemuksilta voisi välttyä.
Mitä tulee mielenterveysongelmiin niin sekulaarista näkökulmasta lienee niin, että tämä homma on kontrolloitua hulluutta. Vähän niinkuin sivuluisussa kaahaaminen autolla. Sulla on homma osittain hallussa, mutta ymmärrät ettei täyttä kontrollia ole. Ojaan mätkähtäminen ei edes sinällään haittaa, mutta jos meinaa pysyä funktionaalisena tämän maailman suuntaan niin enimmäkseen tulisi osua aurausviittojen väliin. Mun näkökulmasta taas olisi hulluutta körotellä koko elämänsä kahdeksaakymppiä tiellä, jolla ei ole nopeusrajoituksia. 😁

Oliko Nooan arkissa dinosauruksia?
Vastaus muodossa "Kyllä" tai "Ei"
En tiedä. Sitä ei mainita erikseen Raamatussa, mutta puhutaan kyllä muualla jostain dinosaurus lajeista.

Eikö nää Jeesus keskustelijat yleensä keskity uuden testamentin asioihin?
Kyllä keskitymme uuteen testamenttiin, koska sieltä löytyy pelastus, joka on Jeesus ja ohjeet uskovan elämään. Vanhan testamentin lakiliitto ei ole enään voimassa, mutta myös vanhasta testamentista löytyy paljon hyvää opittavaa.

Sanot lopussa että on luottamus sydämessä eikä rauhattomuus, yritätkö viitata että uskonnottomat ovat rauhattomia?
Ihmiset ilman Jeesusta ovat rauhattomia ja pelkäävät monia asioita kuten koronaa, sotaa, työttömyyttä, sairauksia, yksinäisyyttä ja vaikka mitä. Tunnen uskovan joka oli Al-Qaidan vankina 1,5v ja kiinalaisen uskovan, jota kidutettu vuosia esim sähköllä ja hakattu melkein hengiltä. Nämä uskovat ovat iloisimpia ja ystävällisimpiä ihmisiä mitä ikinä nähnyt, eikä ole tarvinneet terapiaa yms. Siinä näkyy Jumalan voima. Jeesus puhui tulevista vainoista joita uskon takia joutuu kärsiä, mutta Hän antaa voiman kestää ne. Tämän olen myös itse kokenut.

Tuotahan on pohdittu kautta historian, ja eikä siihen yksiselitteistä vastausta taida olla. Tuolle on oma nimikin: https://fi.wikipedia.org/wiki/Pahan_ongelma# .Tuossa lisää aiheesta. Turha noista nyt on lämpöjä ottaa. Uskonto ja logiikka harvemmin kulkee käsi kädessä. Uskokoon ketkä haluaa
Tähän on ihan selvä vastaus. Jumala rajoittaa valtaansa meidän vapaan tahdon takia. Sinä voit valita toimia oikein tai väärin. Ihmisen näkökulmasta murha tai pedofiilia on vakava asia, mutta Jumalan edessä jokainen synti on vakava asia. Jeesus sanoi, että joka vihaa veljeään on murhaaja yms ja jos rikot Jumalan lakia yhdessä kohtaa olet rikkonut kaikessa. Jäljelle jää, että me kaikki olemme syntisiä ja tarvitsemme vapahtajaa. Jeesus Kristus on tämä vapahtaja, koska kärsi ristillä sinun syntiesi rangaistuksen. Usko Jeesukseen niin saat syntisi anteeksi ja elävän suhteen Jumalan kanssa.

Älä levitä valheita. 2 ketjua uskoon liittyen olen perustanut. Keskustelen, mutta vastaukset eivät kelpaa. En ole 2 viikon välein tehnyt ketjuja kun vain 2 tehnyt ja oli kuukausi väliä.

Tässä tulee ilmi, että ihmiset eivät tiedä mistä puhuvat. Huutavat tyhmyyttään. Asiatonta sekoilua ja päänaukomista. Eikö aikuiset ihmiset kykene keskustella?
Jätit siihen ekaan ketjuun, tai tähän kun kirjoitin sulle pitkän vastauksen vastaamatta kysymyksiini ja totesit ettet jaksa tai jotain. Ei se ole keskustelua jos suollat tota jesseripulia tänne ja saarnaat ja sitten sulta kysytään jotain etkä vastaa vaan teet uuden ketjun ja ripuloit sinnekkin. Sinähän se et tiedä mistä puhut, sä puhut satuhahmoista todellisina, mitä jos mä perustan ketjun missä kerron miten aku ankka vaikuttaa meidän elämään, ei se ole ymmärrystä, se on kaukana siitä.

Olitkin vastaillut jotain tuohon ylle niin jatkan tähän,

Miksei vanhan testamentin osat ole muka enää voimassa? Mistä kohtaa raamattua löytyy tälläinen lause? Eikös teidän jesse sanonut että kaikki on voimassa mitä on sanottu tai jotain muuta sen kaltaista?

Eli sun väitteen mukaan uskovat eivät pelkää sotaa koronaa tai työttömyyttä? Täähän merkillistä, luulisi ettei KD olisi ajamassa Suomea natoon siinä tapauksessa, vai onko KDn kansanedustajat feikkiuskovia?

Predators of our world today were not predators at the start of Creation.
Lions used to eat straw and wolves didn't eat lambs.
It was not until sin came in and corrupted animals, bringing in death, predation, and "survival of the fittest."

Jumala loi leijonalle hampaat mitkä sopii lihan repimiseen, mutta laittoi syömään heinää.
Synnin jälkeen saivat vihdoinkin käyttää hampaitaan siihen mihin ne sopii.

Loogista.

Jätit siihen ekaan ketjuun, tai tähän kun kirjoitin sulle pitkän vastauksen vastaamatta kysymyksiini ja totesit ettet jaksa tai jotain. Ei se ole keskustelua jos suollat tota jesseripulia tänne ja saarnaat ja sitten sulta kysytään jotain etkä vastaa vaan teet uuden ketjun ja ripuloit sinnekkin. Sinähän se et tiedä mistä puhut, sä puhut satuhahmoista todellisina, mitä jos mä perustan ketjun missä kerron miten aku ankka vaikuttaa meidän elämään, ei se ole ymmärrystä, se on kaukana siitä.

Olitkin vastaillut jotain tuohon ylle niin jatkan tähän,

Miksei vanhan testamentin osat ole muka enää voimassa? Mistä kohtaa raamattua löytyy tälläinen lause? Eikös teidän jesse sanonut että kaikki on voimassa mitä on sanottu tai jotain muuta sen kaltaista?

Eli sun väitteen mukaan uskovat eivät pelkää sotaa koronaa tai työttömyyttä? Täähän merkillistä, luulisi ettei KD olisi ajamassa Suomea natoon siinä tapauksessa, vai onko KDn kansanedustajat feikkiuskovia?
Jos tulee 100 kommenttia joista 90 on päänaukomista niin en silloin kyllä ehdi ja vaivaudu kaikkia lukemaan. Enkä halua olla tämän ketjun keskiössä, siksi halusin aloittaa Kristinusko ketjun, mutta nämä niputettiin yhteen. Täällä on muitakin uskovia jotka vastailevat.

Vanha testamentti oli lakiliitto Jumalan kanssa eli tarkoittaa, että täytyy suorittaa käskyjä niin silloin Jumala hyväksyy sinut, mutta kukaan ei pysty siihen täydellisesti paitsi Jeesus. Lain käskyjen tarkoitus on tuoda itseriittoinen ylpeä ihminen oman voimansa päätökseen. Meistä kukaan ei kykene itse elää puhtaana ja synnittömänä vaan tarvitsemme pelastajaa. Jeesus sanoi, että ei kumoa lakia vaan täyttää sen. Tarkoittaa, että täytti lain vaatimukset. Uudessa testamentissa sanotaan monessa kohtaa, että Jeesus on lain päätös yms. Olemme nyt armoliitossa, kun uskot Jeesukseen olet hyväksytty Jumalan edessä. Jeesus itse on meidän voima elää puhdasta elämää.

Suuri osa KD on nimikristittyjä eli feikkejä Raamatun kuvauksen perusteella. Mihinkään kirkkoon kuuluminen ei tee sinusta oikeaa uskovaa. Aito uskova on sellainen, jolla on elävä suhde Jumalan kanssa ja Jeesus Kristus on hänen elämänsä Herra. Silloin Pyhä Henki asuu tässä ihmisessä ja antaa voimaa, iloa ja rauhaa eikä tarvitse pelätä mitään.

Predators of our world today were not predators at the start of Creation.
Lions used to eat straw and wolves didn't eat lambs.
It was not until sin came in and corrupted animals, bringing in death, predation, and "survival of the fittest."

Jumala loi leijonalle hampaat mitkä sopii lihan repimiseen, mutta laittoi syömään heinää.
Synnin jälkeen saivat vihdoinkin käyttää hampaitaan siihen mihin ne sopii.

Loogista.
Jumala loi maailman ja antoi sen ihmisen hallintaan. Kun ihminen lankesi syntiin ja turmeltui seurauksena koko maailma kirottiin ja muuttui. Myös eläimet muuttuivat eli mikään eläin ei ole alkuperäinen niinkuin Jumala tarkoitti. Tässä tulee myös hyvin esille asia, että Jumala antoi maailman ihmisen hallintaan ja kaikki mitä täällä tapahtuu on meidän vastuulla. Heti kun jotain pahaa tapahtuu syytämme Jumalaa, vaikka itse olemme eläneet itsekkäästi emmekä noudata Jumalan ohjeita, että säästyisimme ongelmilta. Tämä maailma on turmeltunut ihmiskunnan takia. Tarvitsemme apua, mutta Jumala ei voi puuttua peliin ilman lupaa. Siksi me uskovat rukoilemme, annamme Jumalalle luvan puuttua meidän asioihin.

Back
Ylös Bottom