Street Workout

Meta title: 💥 Street Workout – kehonpainon kovin katuareena jossa näytetään voima ilman rautaa

Meta description: Keskustelua street workout -liikkeistä, treenistä, taidoista ja videoista – mitä pystytään tekemään pelkällä kehonpainolla ja kovalla asenteella?**

Mut ei mitää robottimaista. Perus idea pysyy aina samana. Jos siihe liittyy jtn supersettiä, tai vähän erilaista, ni ei se mitään pilaa.
Välil päätän, et painotanki etu tai takareisiä selkeesti. Ei mitään historiallisia muutoksia, mut silti mm. hauskempaa ku tehä aina samaa.
''Huoh tää koroke mave alkaa kyllästyttää, teenpä jonkun aikaa mavea tempausotteella, joka ajaa samaa asiaa hyvin pitkälti.''

Jos haluat uutta, niin kokeile kuminauha-julleja sekä kahdella että yhdellä jalalla. Hulluja liikkeitä molemmat. Niskakin vahvistuu.

Ohan se. Teoria on tärkeetä, mut itelle toimii se parhaiten, et otan ite selvää, ja kokeilen. Tiiän oman potentiaalini, ja rajani about kaikessa tosi hyvin tän johosta. Mä en palaudu ainakaa yhes päivässä mistään treenistä. 3-5pv yleensä kestää, et 100% palautunu. Se nyt ei sinällää oo ylläri, ku sen varaan mä oon treenini perustanukki :D. Jos tekisin tiheemmin, ni treenaisin löysemmin tietenki. Mikä on btw kasakkakyykky?

View: https://www.youtube.com/watch?v=__XWEk_4SbI

Toi pirkko minusta kyllä tekee liian nopeasti tuota. Cossack on kasakka, siispä nimi kasakkakyykky suomeksi.

Täs tää jonkun sortin himakokeilu alakropalle. Salilla tehty jalkoja jo aiemmin samana päivänä kans. Täytyy sanoo, et hiki lens ihan simona, ja oli aika tuskaa, vaikkei tos miljoonii toistoi tullu. Tos on myös salee täysin uus liike, minkä keksin ;D. Kehon painon hack kyykky vähän niinku. Koitin tubesta ettii, ni ei muka ollu kukaa hokannu tollasta viel :O? Todella raskas liike kyl, vaikken nyt käytännöllisyydestä tietty mee vannoon. Kuhan kokeilin. Kokeilu on kivaa. Tube ei antanu laittaa kuvaukseen, mitä videolla on, ni pistin tohon kommenttiketjuun timestampit. Aika pitkä video nääs.

Kovaa tekemistä. Kannattaa kokeilla pientä painoa ton kasakkakyykyn kanssa, niin tasapaino ja itelle parhaan liikeradan löytäminen helpompaa. En ole itse voimailumielessä liikettä tehnyt, mutta sellanen viisi kiloa parantaa liikettä minusta paljon.

Tosta sun hack-variaatiosta oli Bodyweight fitness -osiolla redditsissä vasta hyvää juttua yhden jalan versiona.
View: https://www.reddit.com/r/bodyweightfitness/comments/87e8vm/new_amazing_leg_exercise_by_matteo_spinazzola/

Suora linkki videoon.

View: https://www.youtube.com/watch?v=g5p1FVxOHX8

Joo en ollu itekkään kasakka kyykkyä aiemmin tehny. Tai oon venytellessä joskus kauan sit, mut en mä sillon tienny, et toi on joku oikee liike.
Shrimppejen, & pistoolien jälkeen tuntu etureisissäki yllättävän hyvin, vaikka mielsin lähinnä venytykseks ekana. Joo, joku randomi itseasias tohon videoonki kommentoi, ja linkkas Scoobylta jonkun skedekyykky videon, ja ton, minkä säki.

Mun versiossahan on silti jalat kauempana seinästä. Täysin samanlailla siis, ku hack laitteissa. Työntö tapahtuu seinää päin enemmän, eikä suoraan ylöspäin. Keksin ton nyt aluks ihan läpällä, mut valehtelematta vaikein kehonpainon jalkaliike mitä on olemassa :D. Vaikka olis tuplasti koroketta shrimpeissä, mitä tossa käytin, ni toi seinä hack oli silti paljo vaikeempi. Ainaki tolleen, mite ite tein. Vaikeni vaan, mitä pidemmälle jalkoi laitto seinästä. Aikamoinen paine etureisissä, ja ihan polvissaki kyl.

Skene näyttää puhuvan samoista asioista. :D Onnittelut, että olet saanut päteviä seuraajiia.

Tuosta Natural GHR liikkeestä. Kyllä sitä yleisurheilun puolella tehdään (tunnetaan myös nimellä kinnerjänneliike). Suoralla vartalolla sitä tehtiin silloin kun itse kilpailin 15-20v. sitten. Junnut teki tietysti käsiavustuksella, mutta kyllä aikuisissa kansallisen tason pikajuoksijat (60m<7s ja 100m<11s.) tekivät liikettä suorana ilman käsiapuja. Itse sain 10kg lisäpainolla 4-5 toistoa, jolloin samanpainoisen (80kg) kaverini massa ei riittänyt painamaan kantapäitäni vaan toinen kaveri paino häntä hartioista alas. Brutaali liike, mut silloin kun ghr oli kunnossa niin kyllä kellokin tykkäsi.

Täytyypä kysäistä entiseltä koutsilta josko häneltä löytyisi videolta meidän takareisitreeneistä. Siihen aikaan ei Nokian tiiliskivillä treeneissä klippejä otettu.
Nykyään omalla kohdallani jalkojen voimatasot on selvästi silloisia alemmat ja yläkropassa on selvästi enemmän lihasmassaa joten ghr:t menee vain käsillä jeesaten.

Jos viittasit johki aiempaan juttuun, minkä ehkä olin mä heittäny täs ketjussa GHR:sta(en ees muista olinko, ku viestejä kertyny 4000+ ;D, mut oon ainaki jossain asiaa miettinyt), ni mua epäilyttää ihan sikski toi, et joku pystyis tikkusuorana GHR tekeen, koska youtubest en oo löytäny YHTÄKÄÄN videoo, missä joku siinä onnistuis. Ainakaan siis nyt sillä tekniikalla, mitä ite haen takaa.

Tää on paras suoritus GHR:stä, mitä oon nähny, ja tekee viel painoliivin kera. MUTTA... tässäki on se, et jos onnistuu väsään jonkun överi tukevan, ja tiukan systeemin tohon, ni helpottaa liikettä selkeesti. Siis tyyliin semmonen, missä nilkasta polviin on täysin lukittu, eikä mikään paikka pääse irtoon/nouseen tehdessä. Oma tyylihän on vaan, et kaveri pitää nilkoista, tai ängen jalat dippitelineen alle. En oo millään 100% tukevalla systeemillä ikinä päässy kokeileen, ni vaikee arvioida. Hyvin vaikee uskoo, et ainakaan tolla dippiteline systeemillä kukaan sais moista tehtyä. Voi olla, et joku saa, voi olla ettei. Mä uskon vasta, ku ensimmäinen sen videolla tekee, tai todistan livenä :D. 1 video youtubesta hirveellä ettimisellä, ni kyl sillon puhutaan jo äärimmäisen vaikeasta voimannäytteestä mielestäni =).

View: https://youtu.be/p8Qy-7p1t4w

Tässä on melko puhtaasti ja hallitusti tehty GHR.

Jos viittasit johki aiempaan juttuun, minkä ehkä olin mä heittäny täs ketjussa GHR:sta(en ees muista olinko, ku viestejä kertyny 4000+ ;D, mut oon ainaki jossain asiaa miettinyt), ni mua epäilyttää ihan sikski toi, et joku pystyis tikkusuorana GHR tekeen, koska youtubest en oo löytäny YHTÄKÄÄN videoo, missä joku siinä onnistuis. Ainakaan siis nyt sillä tekniikalla, mitä ite haen takaa.

Tää on paras suoritus GHR:stä, mitä oon nähny, ja tekee viel painoliivin kera. MUTTA... tässäki on se, et jos onnistuu väsään jonkun överi tukevan, ja tiukan systeemin tohon, ni helpottaa liikettä selkeesti. Siis tyyliin semmonen, missä nilkasta polviin on täysin lukittu, eikä mikään paikka pääse irtoon/nouseen tehdessä. Oma tyylihän on vaan, et kaveri pitää nilkoista, tai ängen jalat dippitelineen alle. En oo millään 100% tukevalla systeemillä ikinä päässy kokeileen, ni vaikee arvioida. Hyvin vaikee uskoo, et ainakaan tolla dippiteline systeemillä kukaan sais moista tehtyä. Voi olla, et joku saa, voi olla ettei. Mä uskon vasta, ku ensimmäinen sen videolla tekee, tai todistan livenä :D. 1 video youtubesta hirveellä ettimisellä, ni kyl sillon puhutaan jo äärimmäisen vaikeasta voimannäytteestä mielestäni =).

Pakko aina peukuttaa kun jaetaan Ross Enemaitin juttuja.

Se on kova, ja lähimpänä omaa reenifilosifiaani. Nettisivuilta ja Youtubesta löytyy ihan järjöttömiä helmiä.

Käsilläseinontapunnerrukset voi myös tehdä isolla ruumiinmassa ja painoliivien kanssa.

View: https://www.youtube.com/watch?time_continue=85&v=F2KhOikihvE

Moikka moro

Muutama kuukausi sitten sain päähänpiston että alan kuvaamaan vlogia kehonpainoharjoittelusta - tavoitteena on oppia uusi liike tietyn ajan puitteissa. Aloitan ensimmäiseksi back leveristä, joka luulisi olevan kohtuu nopeasti opittava kun perusta on kunnossa (+25 leukaa, 7 muscle uppia, front lever kohtuu lähellä), tällä hetkellä tosin back lever ei ole lähelläkään. Annan itselleni 8 viikkoa aikaa ja dokumentoin matkan varrella progressia. Samalla opettelen tässä videoitten editointia ja kuvaamista mikä on ollut myös yllättävän viihdyttävää.

Kommentteja / parannusehdotuksia otetaan vastaan. (Jatkossa treenit tulen kuvaamaan kunnon kameralla enkä kännykälle)

Ohessa linkki videoon:
View: https://www.youtube.com/watch?v=2d-D_R5UPVo&feature=youtu.be

-IS

Moikka moro

Muutama kuukausi sitten sain päähänpiston että alan kuvaamaan vlogia kehonpainoharjoittelusta - tavoitteena on oppia uusi liike tietyn ajan puitteissa. Aloitan ensimmäiseksi back leveristä, joka luulisi olevan kohtuu nopeasti opittava kun perusta on kunnossa (+25 leukaa, 7 muscle uppia, front lever kohtuu lähellä), tällä hetkellä tosin back lever ei ole lähelläkään. Annan itselleni 8 viikkoa aikaa ja dokumentoin matkan varrella progressia. Samalla opettelen tässä videoitten editointia ja kuvaamista mikä on ollut myös yllättävän viihdyttävää.

Kommentteja / parannusehdotuksia otetaan vastaan. (Jatkossa treenit tulen kuvaamaan kunnon kameralla enkä kännykälle)

Ohessa linkki videoon:
View: https://www.youtube.com/watch?v=2d-D_R5UPVo&feature=youtu.be

-IS

Oot vielä nuori jantteri joten varmasti tuut onnistumaan. Päättäväisyyttä ja oikeat metodit niin siinähän se. Ite oon tota elbow leveriä eli kyynärvaakaa nyt tammikuun alusta asti opetellut. Mä tosin laitoin aikajänteeksi koko tän vuoden. Ja se mun matka on näyttänyt tältä:

Oot vielä nuori jantteri joten varmasti tuut onnistumaan. Päättäväisyyttä ja oikeat metodit niin siinähän se. Ite oon tota elbow leveriä eli kyynärvaakaa nyt tammikuun alusta asti opetellut. Mä tosin laitoin aikajänteeksi koko tän vuoden. Ja se mun matka on näyttänyt tältä:

Kiitos kommenteista, noh nuori ja nuori, ollaan tässä jo lähempänä 40 kuin 20 :D 31 tulee täyteen. Välillä harmittelen että olisinpa löytänyt tämän lajin jo nuorempana mutta mitäpä sitä niin miettimään.

Oli kyllä huikea kehitys videossasi, en usko että tarvitset edes koko vuotta. Ehdottomasti itsekkin otan ton jossain vaiheessa projektiksi

-IS

Vagi kaipas videota mun YKL:stä, joten tässä vasuri, joka meni vasta nyt eli vuosi siitä kun asetin molempien käsien ykl:n tavoitteeksi. Oikea meni joulukuussa. Ei mitenkään stricti kun luontaisesti jalat menee kippuraan, mutta kelvannee kun leuka meni tangon yli ja lähti suoralta kädeltä. Normi lisäpainoykkönen on noin kympin alle oman painon jos haluaa verrata tehontuottoa yhdellä vrt. kahdellä kädellä.

Vagi kaipas videota mun YKL:stä, joten tässä vasuri, joka meni vasta nyt eli vuosi siitä kun asetin molempien käsien ykl:n tavoitteeksi. Oikea meni joulukuussa. Ei mitenkään stricti kun luontaisesti jalat menee kippuraan, mutta kelvannee kun leuka meni tangon yli ja lähti suoralta kädeltä. Normi lisäpainoykkönen on noin kympin alle oman painon jos haluaa verrata tehontuottoa yhdellä vrt. kahdellä kädellä.

Mun mielestä toi oli kyllä ihan nätti veto. Leuanvetotanko näytti melko tutulta vaikka en oo käynyt tuolla kuin kerran eli viime viikonloppuna. Jos en ihan väärässä oo niin kysessä on Sawo vai menikö ihan pieleen?

Tässä olis kesällä tarkoitus koittaa saada toi ykl ns. normisuoritukseksi eikä vain hyvän päivän onnistumiseksi. Nyt saa kyllä jo pidettyä joka kohdassa pidon, joten se negatiivinen hitaana lienee aika hyvä treeni . Myös kevennetyt ykköset 5kg-kevennys ja kakkoset 10kg-kevennys ohjelmassa, mutta ristiriipunta jäänyt vähän taka-alalle. Sitäkin pitäs muistaa ainakin kerran viikkoon kevyesti ottaa, että keho tottuu niihin rasituskohtien rajuun kuormaan.

(y). Olit jossain Street workoutin videollaki. Näyit taustalla siis vaan. Ei mitää muistikuvaa, missä ton näin. Varmaa facebookis. Onks leuanveto liitto, & Street workout kamuja keskenään, vai mitä sä siellä teit?
Joo, niin olin. Se oli ainakin fasessa. Usko tai älä mutta ihan osallistuin Street workoutin SM:n.

Joo, en minään vittuiluna ottanutkaan mutta tuli nyt vaan vastattua vähän samaan tyyliin mitä toi kysymys oli. Olisi pitänyt laittaa joku hymiö perään. Nää mun treenit ovat melkeinpä just tämmösiä oman kehonpainolla hössöttelytä koska ne tuntuvat tosi mielenkiintoisilta ja sit kun oppii jotain niin fiilis on aika makee. Toi perinteinen punttien nostelu ei kauheesti mua innosta. Muscle up on ollut jo muutaman vuoden tavoitteena ja tälle vuodelle otin sen elbow leverin opettelun myös mukaan. Ja on mulla pari muutakin liikettä mitä haluaisin oppia mutta niistä ei oo ainakaan vielä paljoa kerrottavaa. Noi street workoutin SM-skabat oli haave jonka pystyin nyt tänä vuonna toteuttamaan. Parina aikaisempana vuotena ne oli sellaseen aikaan etten saanut lomaa kyseisille päiville mutta nyt siis onnistui loman saaminen samaan aikaan eikä tullut mitään muutakaan estettä. Tarkoitus on tehdä tubeen videokin noista kisoista mutta en oo vielä kerinnyt. Mun facesta löytyy kyllä jo video mun ohjelmista. Mitään huikeeta en kyl esittänyt vaan ennemminkin näyttää varmasti samalata kuin jonkun afrikkalaisen hiihto MM:ssä. Enkä siis varmaankaan enää mene kisoihin (tai mistä sitä tietää vaikka menisinkin) mutta treenaaminen kyllä jatkuu.

Peukkuu. Miten musta tuntuu et tolleen puoliylhäällä menettää ylöspäin momentumia, joten oletko koittanut pikkuheijarilla suorilta käsiltä? Tärkeintä tankoa lähestyessä viedä koivet reilusti eteen eli nostaa niitä tasapainon vuoksi. Jos haluaa momentumia niin kunnolla koukkuun polvet vasta ylösmennessä, joka helpottaa sitä kuolokohdan vauhtia. Voi olla että kun sulla on se räjähtävyys leuoissa hankalaa niin se tekee tästä sulle niin vaikeaa. Ittellä kun toi lähtee sua leveemmällä otteella alussa rajusti taakse ja ylös ja siitä sitten tankoa kohden niin ei tarvi heijaria että pääse kuolokohdasta ylös.

Back
Ylös Bottom