Street Workout

Meta title: 💥 Street Workout – kehonpainon kovin katuareena jossa näytetään voima ilman rautaa

Meta description: Keskustelua street workout -liikkeistä, treenistä, taidoista ja videoista – mitä pystytään tekemään pelkällä kehonpainolla ja kovalla asenteella?**

2011 aloitin kehonpainolla treenaamisen. Olin silloin 26 vuotias. Nyt neljä vuotta takana voimistelua ja ensi vuonna olisi tarkoitus osallistua ensimmäisen kerran SM-kisoihin 31 vuoden iässä. Paljon on tullut kehitystä, mutta vielä on kuitenkin paljon kehittämisen varaa kaikilla osa-alueilla.

Tervehdys! Hauskaa palata kyseisen touhun pariin 3-4 vuoden tauon jälkeen. Tässä välissä tullut väännettyä "bodypunttia". Noin kuukauden treenin jälkeen parhaita suorituksia lienee frog standista vapaaseen käsilläseisontaan n.10sek ajan(tosin paralleteilla). Tuohon en pystynyt koskaan viime "treenijaksolla", vaikka tuli varmaan yli vuoden treenattua kehonpainolla. Lisäksi painoa on n.10kg enemmän. Nyt jotenkin ymmärsi tuon vapaan käsilläseisonnan, mistä ei viimeksi tullut mitään, outoa mutta hienoa näin :) Back lever renkailla menee straddlena n.5 sek parhaimmillaan ja human flag puolapuissa ehkä samanmoiset. L-istunta menee renkailla sen 20sek(kädet siinä vittumaisessa asennossa :D), mutta muuten on vähän nihkeämpää, mutta eiköhän se tästä lähde :) Ei mene vielä renkailla yhtään muscle uppiakaan, mutta täytynee ottaa vähän painos pois :D Itse huomasin, kun tuossa tuli kolmena päivänä treenattua putkeen ja joka kerta näitä käsilläseisonta- juttuja, niin sunnuntaina oli ylivoimaisesti paras päivä, kun oli useamman päivän tauko ollut välissä. Keskiviikkona ei meinannut tulla enää oikein mitään, vaikka varsinaista lihaskipua ei juuri ole ollut. Lieneekö kyse pienten tukilihasten rasittumisesta? Itse vierastan vähän tuota "Street Workout" -sanaa, mutta ei nimi lajia pahenna :) Onko Pakkiksella näiden muutaman huipun lisäksi minkä verran harrastajia?

Kysymys! Monissa alottelijoiden tutoriaaleissa neuvotaan seisomaan käsillä niin, että kroppa ja kädet on samassa linjassa ja pää käsien välissä. Kuitenkin sekä livenä että kuvissa monien street workout ja joogaihmisten näkee seisovan käsillä selkä kaarella/notkolla ja kädet hartioihin nähden "etuviistossa", katse kohti maata. Onko tämä joku edistyneempi variaatio vai vaan erilainen tyyli?

Eikös tuo oo ihan erilainen tyyli vain.

Sitten kysymys, onko moni kokeillut käsilläseisonnan treenaamista ns. perse edellä puuhun-tyylillä? Itse olen treenaillut frog standistä nostoa käsilläseisontaan viikon-pari, alussa ei onnistunut yhtään mutta nyt meni jo pari-kolme sekuntia heiluvassa seisonnassa. Otan myös lisäksi lähes minuutin mittaisia handstand-pitoja maha seinää vasten ja välillä maksimiajan pitoja, nyt menee vähän päälle puoltoista minuuttia. Kiinnostaisi tietää onko kukaan muu kokeillut samanlaista lähestymistapaa? :D

Sitten kysymys, onko moni kokeillut käsilläseisonnan treenaamista ns. perse edellä puuhun-tyylillä?

Olen tehnyt tuota harjoitusta. Tuo opetettiin myös käsillaseisontakurssilla. Jukka Rajalalta ainakin löytyy youtube-video, jossa käytetään tuota perse edellä puuhun tyyliä.

Kysymys! Monissa alottelijoiden tutoriaaleissa neuvotaan seisomaan käsillä niin, että kroppa ja kädet on samassa linjassa ja pää käsien välissä. Kuitenkin sekä livenä että kuvissa monien street workout ja joogaihmisten näkee seisovan käsillä selkä kaarella/notkolla ja kädet hartioihin nähden "etuviistossa", katse kohti maata. Onko tämä joku edistyneempi variaatio vai vaan erilainen tyyli?

Tässä oma mielipide erilaisista käsilläseisonta-asennoista: http://konsta.m-nation.fi/2015/07/30/ei-ole-yhta-oikeaa-tapaa-seista-kasillaan/

18dffa0e0c8e01655d6ac87d8982b031.jpg

Mistäköhän kantsis lähteä hakemaan tommosia kahvoja? Paljonkohan ne maksaa halvimmillaan? Vai yritänkö rakentaa itse? Mielellään puiset just, ja tollaset vähän korkeammat, että pään sais edes jonkun verran tonne alapuolelle. Haluaisin telinevoimistelua varten (käytännössä ihan huvikseni siis, koska telinevoimistelua harrastan vain kerran viikossa ohjatusti, enkä niin tosissaan) harjoitella nojapuujuttuja, ja tommoset lienevät parhaat, kun kokonaisia nojapuita ei ihan tähän yksiöön mahdu. Eihän noissa saa harjoiteltua kuin ihan pientä osaa nojapuutemppuilusta, mutta kivaa se silti on ja parempi ku ei mitään.

18dffa0e0c8e01655d6ac87d8982b031.jpg

Mistäköhän kantsis lähteä hakemaan tommosia kahvoja? Paljonkohan ne maksaa halvimmillaan? Vai yritänkö rakentaa itse? Mielellään puiset just, ja tollaset vähän korkeammat, että pään sais edes jonkun verran tonne alapuolelle. Haluaisin telinevoimistelua varten (käytännössä ihan huvikseni siis, koska telinevoimistelua harrastan vain kerran viikossa ohjatusti, enkä niin tosissaan) harjoitella nojapuujuttuja, ja tommoset lienevät parhaat, kun kokonaisia nojapuita ei ihan tähän yksiöön mahdu. Eihän noissa saa harjoiteltua kuin ihan pientä osaa nojapuutemppuilusta, mutta kivaa se silti on ja parempi ku ei mitään.

Löytyy hakusanalla mininojapuut. Ite suosin puisia, koska niitä on keveämpi liikutella. Löytyy omasta vastuskuminauhat.fi -verkkokaupasta ja lisäksi ainakin dinoxilta ja compactfitiltä.

Löytyy hakusanalla mininojapuut. Ite suosin puisia, koska niitä on keveämpi liikutella. Löytyy omasta vastuskuminauhat.fi -verkkokaupasta ja lisäksi ainakin dinoxilta ja compactfitiltä.

Kiitos. Tosin vähän liian myöhässä tuli mainos, koska ehdin rakennella jo ite mokomat. Noissa on kylläkin toi tanko-osan yläreuna vaan reilun 13 cm korkeudessa, mutta kyllä se tuntuis riittävän. Harmi, etten vielä tänään viitsi kauheasti leikkiä, kun edellispäiväisistä ja eilisistä voimisteluista sekä salitreeneistä on lihakset nyt sen tuntuset, että on pakko antaa vähän lepoakin.

Moro vaan. Streetworkouttia harrastan. ja mulla on semmonen "vaiva", että vatsalihaksia reenatessa polttelu tuntuu kiveksissä asti. Oonko mää ainut jolla on tämmönen "vaiva"? Vituttaa suoraan sanottuna, kun haluais keskikroppaakin treenata samalla intensiteeetillä, mutta se jää vähälle, kun rupee palleja kolottaa. Voisko se johtua jostain kireistä lihaksista tai joku hermo jää puristuksiin tms. Ultraäänessäkin on tullu käytyä ja pallit on ainakin kunnossa eikä tyrää tai muuta vastaavaa löytyny :D Emt onko se vaarallista tai mitään mutta kun se tuntuu epämukavalta ja tulee hetki että on vaan pakko lopettaa kun pallien polttelu yltyy ylivoimaiseksi.

PS. Kiittäisin jos joku viitsisi vastaamaan, koska asia painaa mieltäni enkä ole saanut vastauksia ongelmaani enkä tunnu löytävän kohtalon tovereita :(

PPS. Jos täältä löytyy parempi lanka josta voisin kysellä vastauksia niin kertokaa ihmeessä (olen uusi käyttäjä) :)

Kiitos!

Viimeksi muokattu:
Back
Ylös Bottom