Street Workout

Meta title: 💥 Street Workout – kehonpainon kovin katuareena jossa näytetään voima ilman rautaa

Meta description: Keskustelua street workout -liikkeistä, treenistä, taidoista ja videoista – mitä pystytään tekemään pelkällä kehonpainolla ja kovalla asenteella?**

Kiitos neuvoista!
Negatiivisia jo tehnyt, mutta tuntuu, että tulen liian nopeesti alas, ranteet/kädet kääntyy liian nopeesti.
Kuten myös maasta ponnistettuja. Himan lähellä leikkipuisto jossa tankoja 4:llä eri korkeudalla, hyvä paikka harjoitella. :puntti::puntti:
Toi 8 maksimi leukaa on tullut hartiota 20cm leveämmällä hammer-oteella tehtyen jalat suorassa nilkät yhdessä. Alaselkä kipuilee, joten räjähtäviä= polvet rintaa leukoja en ole juurikan kykenyt harjoittelemaan. Kun nuo räjähtävät opettelee, niin eiköhän mene paljon enemmän leukoja/ muscle-upin treeni paranee.

Jaahas, ja siellähän ollaan jopa valmiita harkitsemaan asiaa. En olisi uskonut. :D

Toivottavasti pykäävät moisen :) On itselläkin käynyt mielessä, että vanha yksinäinen leuanvetotanko paikallisen lenkkipolun varrella voisi kaivata pari lisuketta. Millainen prosessi tuo oli? Pikainen googletus näemmä löysi mukavan oloisen nettipalvelun kansalaisille: kuntalaisaloite.fi.

Sali treenailuun olen ruvennut vaihtelua miettimään ja Street Workout on kyllä niin mielenkiintoisen näköistä, että tässäpä sitä sitten olisi.

Kävin tänään pururadan varressa olevalla voimailupisteellä testaamassa ja juuri mitään en kyllä pystynyt tekemään. Rungon pituus 186 cm ja paino 92 kg taitaa tuoda oman haasteensa tähän, mutta eiköhän tämä tästä.:whip:

Toivottavasti pykäävät moisen :) On itselläkin käynyt mielessä, että vanha yksinäinen leuanvetotanko paikallisen lenkkipolun varrella voisi kaivata pari lisuketta. Millainen prosessi tuo oli? Pikainen googletus näemmä löysi mukavan oloisen nettipalvelun kansalaisille: kuntalaisaloite.fi.

Oli niin pikkuinen homma, etten menisi aivan prosessiksi sanomaan. :D Osoitteessa aloiteoululle.fi laitoin liikuntatoimelle aloitteen, ja jonkin ajan päästä olikin päätös jo tehty. Aloitteen lähettäjänä sain myös kyseisellä sivustolla kirjeen asiasta vastaavalta henkilöltä.

Minä olen ollut Kuopion liikuntatoimeen yhteydessä, mutta sieltä tulee aina se perusvastaus, että mihinkään ei ole rahaa. Tai siis mitään vastausta ei edes tule sähköpostitse, mutta kun kuntosalin kunnossapitäjälle ohimennen sanoo, niin tulee se vastaus, että ei ole rahaa. Mihin ihmeeseen ne kaupungin rahat oikein menevät... [/retorinen kysymys]

Millainen olisi hyvä ohjelma (tai suunnitelma) täysin aloittelijalle tässä lajissa? Kunnollista sali taustaa noin vuosi (ennen sitä oli vähän sellasta heilumista). Tavoitteena muscle ups, käsillä seisonta ja useampia käsilläseisonta punnerruksia seinää vasten.
Tällä hetkellä leukoja ja dippejä menee useampia. Käsilläseisonta punnerruksia (seinää vasten) 1-2
Kiitos vastauksista :)

^^ Varsinainen Tarzan. :D

Mutta hei kysymys! Kokeilin tänään ekaa kertaa helpotettua versiota käsilläseisontapunnerruksesta niin että tein polvet boksilla. Muuten sujui yllättävänkin hyvin, mutta ihmettelin kun liike tuntu aika paljonkin selässä (puolivälistä ylöspäin, lapaväli tms?). Kuuluuko asiaan vai johtuuko toi jostain virheestä? Yritin kyllä pitää selkää suorana ja päätä käsien välissä ts. "ryhdikästä" asentoa, mutta ei ollut ketään fiksumpaa katsomassa vierestä tekniikkaa. Mikä tuossa yleensäkin olis oikea etäisyys käsien ja boksin välissä?

Kai se nyt tuntuu selässä kun trapsit ulottuu sinne. Ja makuasia tuo käsien leveys, mitä kapeammalla kädet, sitä rankempaa. Ja ei selän tarvitse olla viivasuora (voi toki olla jos niin haluaa..). Kehonpainoharjoittelu ei ole voimistelua.

Tarkoitin tuolla lauseella sitä, ettei sua arvostella niinkuin voimistelussa. Eli jos selkä on kaarella, se ei ole virhe, joka pitäisi välttämättä korjata.

Joo ymmärsin kyllä. :) Kysymys koski vaan sitä voiko tossa esim. olla selkä jotenkin väärässä asennossa (vrt. esim. mave, kyykky) vai "kuuluuko" ko. lihakset olla töissä. Tänään tuntuu kyllä ihan hyvät kokovartalodomssit, vaikka eilen en koskenut yhteenkään painoon. :D

Suomen Street Workout ry, Calisthenics Tampere ja Nokian Street Workout ry Lappsetin telineillä SGGF-messuilla viime viikolla!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Olis ollu kyllä kiva käydä tutustumassa teiän uusiin telineisiin, sekä muutenkin tapahtumaan ja pitikin tulla, mutta olivat sitten laittaneet messut keskelle viikkoa...

Onko turussa aktiivisia harrastajia? Itsellä rupee noi perus salit vähän tympii ja tän tapainen treenaus kiinostaisi kovasti. Hieman harjoitellut jo kotona ja todennut että kuinka kunnossa sitä oikein onkaan. Tässä lajissa se penkki ykkönen on melko sama mitä se on [emoji6]

Onko turussa aktiivisia harrastajia? Itsellä rupee noi perus salit vähän tympii ja tän tapainen treenaus kiinostaisi kovasti. Hieman harjoitellut jo kotona ja todennut että kuinka kunnossa sitä oikein onkaan. Tässä lajissa se penkki ykkönen on melko sama mitä se on [emoji6]

Olen itse myös etsinyt porukkaa Turusta, joka on kiinnostunut Street Workoutista. Katsotaan, jos tämän ympärille voisi kehittää jotain. Laitan tarkemmin viestiä.

Olen itse myös etsinyt porukkaa Turusta, joka on kiinnostunut Street Workoutista. Katsotaan, jos tämän ympärille voisi kehittää jotain. Laitan tarkemmin viestiä.

Cool... Tähkäpuistossa on varmaan ainoo paikka missä on edes hiukan telineitä.

Back
Ylös Bottom