Strategiset mitat?

Heh, itseänikin kieltämättä huvitti lukea noita omia silikonijuttujani kun joka välissä totean, että "kukin saa tehdä miten tykkää" jne. Mutta ei kai sille mitään voi, että olen sitä mieltä :) Tapelkaa muut jos jaksatte - ja jos sopivia aiheita tulee, ehkä minäkin sitten... :D

Toisaalta on ollut mukava huomata, että täällä on samanhenkistä porukkaa ja turhat eipäs-juupas -väittelyt eivät kukoista viestiketjuissa. Toki perusteltuja mielipiteitä sisältävät väittelyt ovat ainakin silloin tällöin ihan piristäviä ja tuovat keskusteluihin uutta puhtia.

Minä en edes muista mitä olen joskus kommentoinut...
Mittojakaan en ole muistanut/ehtinyt vielä ottaa. Okei, nyt mittaan sitten.
--- 5 min. myöhemmin---
94-76-94

Pituutta 173,5 cm ja painoa 63,5 kg. Tulipas tarkasti :D

Niin, silikoneista... Itsellä kun on luomua sen verran runsaasti niin en oikeasti pysty asettumaan kenenkään "rinnattoman" asemaan ja miettimään, ottaisinko silikonit vai en. Mitä olen kilpailijoita katsellut, niin mielestäni kauniimpia ovat silikonittomat (kamala sana), vaikka rinnattomia olisivatkin. Suoraan sanottuna mikään ei ole kamalamman näköistä kuin rasvattoman rintakehän ja hyvin kehittyneiden rintalihasten päälle asetetut pallot, joiden rajat erottuvat selvästi. En ymmärrä kuinka sellaiset voisivat ratkaista kisan jonkun "rinnattoman" jäädessä häviölle.
No, vielä hirveämpiä ovat kyllä kehonrakentajanaisten "pallot", kun lähes miehiseltä vaikuttavan vartalon kruunaavat ainakin kolme kuppikokoa liian isot rintsikoidentäytteet... vrt. Pauliina Talus :evil:
Sen lisäksi kun mietiskelen terveydellisiä riskejä sekä mikä vielä tärkeämpää sitä, että leikkaus saattaisi pilata mahdollisuudet toteuttaa rintojen luonnollista tehtävää eli lapsen ruokkimista maailman parhaalla ravinnolla... no way. Ymmärrän kyllä, että aktiiviurheilijana tuskin tulee ensimmäisenä mieleen se, että 10 vuoden päästä rinnoilla saattaisi olla muutakin tehtävää kuin olla tuomareiden syynättävänä, mutta silti soisin, että ainakin nuoret naiset miettisivät todella tarkkaan mihin ovat sitoutuneet koko loppuelämäkseen silikonit otettuaan. Geelipussit liiveissä eivät ehkä sittenkään ole kovin huono vaihtoehto.
;)

Ryhdyinpä minäkin mittailemaan, joten:
105-82-98. Pituutta on tarkkojen mittausten mukaan ainakin ollut 169,5cm ja painoa on kertynyt kokonaista 76kg. (tonnikeiju) On noista fitness-kisoista vierähtänyt sen verran aikaa...:D

Mun mitat ovat: 93-66-92, pituus 171 cm ja paino 56 kg.

Lueskelin noita aiempia viestejä tässä ketjussa ja päätinpä tällä kertaa ottaa osaa myös tähän silikoni-keskusteluun, eli:

Mun mielestä tässä asiassa on monta eri näkökantaa mutta lopunperin meillä kaikilla on, ja pitääkin olla, täysin itsenäinen päätäntävalta omaa kehoamme ajatellen. Kuitenkin tässä silikoni-tapauksessa olen sitä mieltä, että leikkauksilla pitäisi olla ikäraja, joka mielestäni tulisi olla 20 v. Tämä siksi, että monen naisen, tai siis tytön, hormonitoiminta sekä keho muokkautuu vielä murrosiän jälkeenkin ja ennen 20-ikävuotta voidaan mun mielestä vielä puhua fyysisestikin tytöistä, eikä niinkään naisista. Plus että siihen leikkiin ei liene syytä ryhtyä kovin nuorena, koska päätös on aika suuri (siis henkisestikin) ja koskaan ei voi tietää, mitä se juuri sinun kohdallasi tarkoittaa (voi tulla uusintaleikkauksia esim. kiinnikkeiden yms. takia, tai mitä tahansa muita ongelmia, vaikkeivät ne kovin yleisiä olekaan).

Mitä sitten tulee siihen, että miltä ne silarit näyttävät, niin sehän riippuu täysin siitä, miten leikkaus toteutetaan. Jälki voi tosiaan olla kauhean rumaa (kuten joku tuolla mainitsi mallin á la P. Talus), mutta kaiken voi hoitaa toisinkin. Ensinnäkin, implantteja on saatavilla eri mallisia (nk. vanhoja, pyöreitä malleja sekä uudempia, enemmin pisaraa muistuttavia). Toiseksi, implanttien koko tulee valita tarkasti: mitä suuremmat suhteessa henkilön raameihin/vartalon malliin, sitä vaikeampi ne on saada näyttämään luonnolliselta. Kolmanneksi, leikkaus voidaan tehdä joko a) rintalihaksen päälle taikka b) rintalihaksen alle. Alle laitettaessa implantit näyttävät (ja tuntuvat) hyvin luonnolliselta, mutta leikkaus on tekniikaltaan erilainen sekä esim. mammografiassa virhemarginaalin määrä lisääntyy. Lihaksen päälle laitettaessa (varsinkin, jos se alla oleva rintaLIHAS on rasvaton ja tiukka mallia kehonrakentaja) implantit tietysti helpommin erottuvat.

Ja vielä lopuksi haluaisin kommentoida sitä, että voiko leikkauksen tehdä "vain itselleen". Vastaukseni on: kyllä voi. Henkilökohtaiset perusteluni tulevat tässä: olen itse melko isopovinen ja nyt sattuu olemaan niin, että ihan rehellisesti sanottuna (vaikka tämä voikin kuulostaa oudolta tai ties miltä), satun pitämään omista rinnoistani suuresti. Siksi, että ne ovat iästäni ja niiden koosta huolimatta kiinteät ja mielestäni täysin looginen ja sopiva osa minua. MUTTA: on toki fysiologinen tosiseikka, että eivät ne sellaisenaan tule lopun elämääni pysymään, eivätkä varsinkaan, jos joskus saan lapsia. Eli kun tilanne joku päivä muuttuu ja en enää näe peilistä samaa kuin tänään, tulen ehdottomasti turvautumaan kirurgin veitseen. Miksi en sitä tekisi, kun kerran nykypäivän teknologia moisen mahdollisuuden minulle suo? Ja tästä omasta näkökulmastani katsottuna en todellakaan voi allekirjoittaa näkemystä, jonka mukaan implantit laitetaan jonkun ulkopuolisen (ihmisen taikka ihailun) takia. Ulkonäön takia? Tottakai. Mutta siksi, että MINÄ haluan näyttää siltä, miltä olen tässä tähänkin asti ihan Luojan luomana näyttänyt. Muiden läheisteni mielipiteet (myös ja etenkin miesten) ovat 99%:sti tämän omani vastaisia, joten en edes teoriassa voisi rakentaa ajatuksiani kenenkään muun varaan.

Minun näkökulmastani katsottuna tässä on oikeastaan ihan samasta asiasta kyse kuin esim. urheilussa/kunnossa pysymisessä. Jos joku henkilö on koko ikänsä ollut hyväkuntoinen ja urheilullinen ja siis TOTTUNUT siihen olotilaan/vartaloon osana omaa persoonaansa, niin hyvin harvoin hän tieten tahtoen antaa kuntonsa repsahtaa. Vaikka elämä toisikin esteitä ja ikää lisää, niin kyllä tälläisellä ihmisellä on yleensä tarve käytettävissä olevin keinoin säilyttää se oma olotilansa.

Vaikka viestistä tuli pitkä, niin mikään saarna tämän ei ole tarkoitus olla eikä se siis luonnollisestikaan poissulje muita näkökantoja. En vain osannut tätä omaani kovin lyhyesti ilmaista, koska kaikki yllä mainitsemani seikat ovat tämän näkökannan muodostamiseksi hyvinkin oleellisia.

Multa oli menny koko galluppi ihan ohi! 175 cm, 68 kg, 85-71-98. Oli muuten ihan hauska mittailla kun en sitä ennen oo oikeestaan tehnykkään :)

Mä en löytänyt mittanauhaa mistään, mut nyt on mitat. Pituus 160,5 cm (toi puoli senttiä on tosi tärkeä!), paino 65 kg muut mitat

95-70-90

Ja tohon silikonikeskusteluun senverran, että itse luopuisin mielelläni parista desistä, koska rintavarustusta mulla on ihan tarpeeksi... Treenin myötä on alkaneet pienentyä ja kiinteytyä ja se on aivan sairaan jees :D

Tuli mieleen että mittailetteko te miten usein? Mä mittasin viimeksi toukokuussa ja nyt oli mukava huomata että vyötäröltä oli lähteny pari senttiä ja haba oli kasvanu :)

heh, mä mittaan neuroottisesti habaa noin joka toinen päivä, ja se EI ole kasvanut tippaakaan varmaan vuoteen... :( Paljon muuta en sitten mittaakaan kuin ehkä kerran puolessa vuodessa, jos sitäkään.

Originally posted by K1kk1
ihan ulkomuistista heittäisin n. 100, 65, 95.
enpäs mittaile juuri koskaan, huomasinkin että tuli vedettyä tuossa arviossa vähän kotiin päin..:p
98, 67,95.. oli näköjään jäänyt terdeltä jotain tuohon vyötärölle:(
166cm & 60kg

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Enpä ole paljoa mittaillut, tulokset olisivat niin masentavia :( Vaatteiden sopivuus (tai sopimattomuus) kertoo riittävästi mitoista. Hauista olen joskus mittaillut eikä siinä juuri muutosta ole tapahtunut :mad:

Originally posted by Xedra
Tuli mieleen että mittailetteko te miten usein? Mä mittasin viimeksi toukokuussa ja nyt oli mukava huomata että vyötäröltä oli lähteny pari senttiä ja haba oli kasvanu :)

En yleensä mittaile, paitsi rintsikkaostoksia varten... Olen sen verran rintava, reitevä ja persevä ettei se mittailemalla parane/huonone/muutu miksikään. Treeni se on joka jyrää!!!! :D

En enään saanut lisättyy uutta tietoa edelliseen kirjottamaani viestiin, mutta kun äsken mittasin mittojani uudelleen niin kyllä sille rinnalle tulikin lisää senttejä eli nyt tulos oli 94cm eli peräti kolme senttiä lisää.

Taisi tämä mittanauha olla luotettavampi kun edellinen tai sitten ihmeitä todella tapahtuu yhdessä yössä..
Tai sitten en osannut viimeksi pullistella tarpeeksi ;)

Mistä kohtaa muuten vyötärö virallisesti mitataan? Navan kohdalta? Kapeimmasta kohdasta? Itse mittasin jenkkakahvojen kohdalta.

Vyötärönympärys mitataan kapeimmasta kohdasta! Sehän se vyötärö on:D Miehillä sitä ei tosiaan periaatteessa ole, joten he voivat mitata vaikkapa sitten jenkkojen kohdalta!

No mittailemeen kävin vihdoin minäkin
Pituutta on 175 cm painoa 65 kg josta katoaa diettaamalla viitisen kiloa.
Mittoja löytyi 95-75-95 ja pitihän toi habakin mitata tuloksena surkeat 32.3 cm, tahtoo lisää lihasta !!!

Kyllä minä aika usein mittailen, nyt on jostain syystä jäänyt vähemmälle, vaikka kehitystä on tapahtunut, on mukava tietää missä mennään noin yleisesti, vaikka mielestäni peili on kyllä totuudenmukaisempi kuin yksikään mittanauha. :lol1:

112-75-88
pituus 162,5cm ja paino 72kg,
kyllä on paksussa kunnossa... mutta onneks siä on lihaakin alla tota painoo tekemäs...

Originally posted by Katariina
Vyötärönympärys mitataan kapeimmasta kohdasta! Sehän se vyötärö on:D Miehillä sitä ei tosiaan periaatteessa ole, joten he voivat mitata vaikkapa sitten jenkkojen kohdalta!
Onpa mukavaa, muutaman sentin pieneni vyötärönympärys kun mittas siitä kapeimmalta kohdalta :D

Humps, mä olen sitten varmaan se kaikista pygmein tapaus täällä :D

Pituutta mahtavat 156cm, painoa 45kg...

Mitat on hmm 91-65-89

No niin löytyi tällänen vanha viestiketju, joka sai mut ottamaan mittanauhan esiin...

94 - 75 - 94 , pituus 167 paino pyörii 60 kg hujakoilla.;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom