Strategiset mitat?

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
^Joo siis mun vyötärö ei oikeen ikinä oo laardinen vaik kuin olisin lihonnu, mulla kaikki meneeki tonne "ratsupusseiks" reisiin :D Eli sellaset läskisäkit reisissä ja maha on timminä. Hieno ruumiinrakenne tällä hetkellä.

Pituus 171cm
Paino 61kg
Rinta:92cm
Vyötärö: 70cm
Lantio(leveimmästä kohtaa): 91cm
Hartiat: Miten ite mittaan...? ei onnaa...
Reisi: 48cm
Pohje:34cm
Hauis: Miten ite mittaan...? ei onnaa...

Tällästä näin 2013 vuoden vimosten päivien aikoihin.

Tässä sitten vuoden vikat mitat:

Paino 59,5 (pitää skarpata, ettei enää laske). Pituus se sama kuin aina, eli 171.

Rinta: 94
Vyötärö: 67
Lantio: 94

Vyötäröstä toivottavasti saa treenillä rutistettua vielä vähän. Mutta sikäli, kun edes tosi (liian) laihana kymmenen kiloa sitten, ns. laihaläskiversiona, eli vain aerobista harrastaen se ei alle 66 mennyt, niin eiköhän se tähän jää, ja on samalla ihan hyvä sekin. Lantiolta ehkä vielä treenaan sentin tai pari pois. Kaikkein pienimmillään nuo mitat ovat olleet 89-66-89, mutta siihen en missään nimessä enää halua. Saa ja kuuluu näin aikuisena naisena muotojakin olla. Uuden vuoden lupauksena keskityn siis jatkossa säilyttämään nykyiset mitat, ja päinvastoin lisäämään pikkasen kohtiin hartiat, hauis ja peba.

Mistä tosta enää rutistaa? Pituuteen nähden mun silmissä aika pieni paino :wtf:
Etenkin kun on lihasta. Mutta niinhän se Penelope sanokin ettei painon tarvii enää alaspäin mennä ja rutistaminen tarkoitti varmaan sitä, että lihaksen kasvaessa keho tiivistyy kun rasvaa palaa eli rasvaprosentti pienentyy? Keskittyisin tosiaan tuohon "lisää tiettyihin kohtiin" ja unohtaisin senttien pienentämisen tuossa kunnossa. Jos siis Penelopella on oma kuva tuossa avattaressa :)

Mistä tosta enää rutistaa? Pituuteen nähden mun silmissä aika pieni paino :wtf:

Etenkin kun on lihasta. Mutta niinhän se Penelope sanokin ettei painon tarvii enää alaspäin mennä ja rutistaminen tarkoitti varmaan sitä, että lihaksen kasvaessa keho tiivistyy kun rasvaa palaa eli rasvaprosentti pienentyy? Keskittyisin tosiaan tuohon "lisää tiettyihin kohtiin" ja unohtaisin senttien pienentämisen tuossa kunnossa. Jos siis Penelopella on oma kuva tuossa avattaressa :)

Kiitos rakkaat huolenpidosta! <3

Joo, siis ei painoa alemmas. Skarppaus nimenomaan siltä osin, ettei paino tästä enää laske. En missään nimessä halua sitä alaspäin, joten nyt vaan lisää ruokaa koneeseen. Varsinkin kun rasvaprosenttikin jo hurjan alhaalla, vaikka onneksi näköjään sekin tosi yksilöllistä, mikä kullekin sopii. Tuossa aiemmin painavampana, pidemmän treenitauon myötä jne. kun söin turhan 'vapaasti' eli liikaa hiilaria ja liian vähän rasvaa, kuukautiskierto alkoi heittelemään. Nykyisellään, kun saan ruoasta tarpeeksi rasvaa, iho ei kuivu enää, ja kierto takaisin aiemmassa ihan kellontarkkuudessa, eli kuukautisten alkamisjankohdassa heittoa nykyisellään vain pari tuntia taas. Siitä uskallan päätellä, ettei mulle ole kuitenkaan huono se, vaikka alhaisissa rasvoissa olenkin. Ja yleisesti olo on huiman hyvä.

Ihan en olisi suoraan uskonut reilu vuosi sitten, kun taas aloitin treenit, että päädyn tilanteeseen, jossa pitää huolehtia siitä, ettei rasvaprosentti mene liian alas. On sitä kaikenlaista ;)

edit: Sen yhden sentin vyötäröstä vetäisen silti pois. Mutta sillä ajatuksella, josko se treenillä lähtee, niin hyvä on. Jos ei, niin näillä mennään. Painoa tai rasvoja en pudota.

Päivitystä puolen vuoden jälkeen.

Paino 71,2
Ry 86 (alta 77)
Hauis 32 (rentona)
Vy 74
Ly 102
Reisi 60
Pohje 39

Rasvat samat 19,3% samalla mittaustavalla kuin aiemmin. Kävivät välillä 17,7%, mutta päätin dieetin sijasta kasvatta massaa.

Yllä olevat mitat ovat kesäkuulta. Heinä-elokuussa tuli ylikunnon oireita ja syksy meni kropan ehdoilla, mutta mittaillaanpa kuitenkin, mistä vuosi 2014 lähtee. Painoa 74kg, pituus edelleen 174cm ja rasva% 20,5.

Ry 93 (alta 80) ihmekös tuo, ettei yhdet ShockAbsorberit mene enää kiinni... :D
Hauis 32,5
Vy 78
Ly 105
Reisi 61
Pohje 39

Hauberi ei ole mitoissa kasvanut, mutta siihen, ojentajaan ja olkapäihin on tullut uudenlaista muotoa kesän jälkeen :) Jalkojen treenauksessa oli 2kk totaalitauko, mutta tilanne on ihan hyvä silti.

Minäpä tulen vähän rikkomaan kaavaa suuremmilla luvuilla. Muahaha.

Eli dieetti alkanut ja seuraavia lukuja vois saada vähän alemman tässä kevään aikana.

Rinta 96cm
Vyötärö 80 cm
Lantio 107 cm

Pituutta 163 cm
Painoa 74 kg

Näillä mennään tällä hetkellä ;)

Pituus 161 cm

mitat 02/09 - 11/09 - 01/13 - 01/14

Paino 54kg - 56kg - 50kg - 51kg
Rinta 84 - 86 - 83 - 84
Rinnan alta 68 -70 - 69 - 70
Vyötärö 61 - 61 - 59 - 60
Lantio 91 - 93 - 86 -86
Hauis 27 - 27,5 - 26,5 -27
Forkku ? - ? - 25 - 26
Reisi 56 - 55 - 52 - 53
Pohje 34 - 33 - 34 - 33

Eipä oo mitoissa kummempaa muutosta, en juuri hae lisää enää massaa, mut ennemmin voimaa. Peili ja miehenturjake kertoivat, että selässä ja hartioissa on massa lisääntynyt. Vinoihin vatsalihaksiin oon saanut kans vähän massaa. Joidenkin mielestä ne leventää vyötäröä, mut what the hell ne on just siistin näköset :) Ja forkkukin on snadisti kasvanut :D

M-Nutrition Sports Greens 1, 210 g, Lemon-Lime

Todella tykki viherjauhe

-33%
Mimmien lihasmassa?

Ilmeisesti pakkiksen mimmit on isolta osalta (ainakin ne jotka kirjottelee täällä jotain avoimesti) pitkää ja hoikkaa kaliiberia... Good for you! :hyvä:

Itse 156cm teletappina mua kiinnostaa ehkä vähän verrata tuota varsinaisen lihasmassan määrää varressa kuin varressa.
Ei tietty oo absoluuttinen totuus, mutta Inbody mittauksen mukaan varsinaista lihasta oon onnistunut kasaamaan 25,2kg... ja rasvaton massa lukuna oli 45,2kg

Tämä lähtee nyt vähän siltäkin ajatuspohjalta, että vaikka näin pätkä olenkin niin tommonen kokonaispaino 60kg alkaa olee mulle jo varsin kiva keho... (Rasvaahan mulla on nyt varressa riittämiin ja sitä tässä tiputtelenkin, mutta se on nyt sivuseikka tän uteliaisuuspointin ollessa lihasmassa) Nähnyt kuitenkin monta postia diettiketjuissa missä 169cm/64kg tiputtelee vielä eikä siinä kait mitään jos on kisoihin menossa niin sinne tarttee ollakin sit toooodella rasvattomassa kuosissa, mut olettaisin et ainakin osa näistäkin on ihan omaks ilokseen treenaavia jotka mahdollisesti vain näkevät muuta kuin hoikan/timmin vartalon peilissä vaikka sitä ovatkin...?) Kropan mallikin tietty voi ajaa siihen riippuen siitä josko se fläbä sit kerääntyy tasan yhteen kohtaan tai kuten itselläni tasaisemmin vähän joka puolelle...

Kehtaako mimmit laittaa lukuja - ne joilla se tieto on antaa...?

Utelias... -jaa mää vai? :D

Niitä lukuja on monella tuolla Kehonkoostumusmittaus -topicissa, mutta oikeassahan olet, että loogisempia ne tavallaan tässä yhteydessä ovat, kun pelkkä paino ei kerro paljoa kehonkoostumuksen ollessa se ratkaisevampi.

Pituutta 171, vaaka sanoi tänään 60,5. Kuukauden takainen InBody-mittaus, ja jonka jäljiltä paino suunnilleen samoissa, antoi lihasmassaksi 29,6 kg ja rasvattomaksi massaksi 53,2 kg.

Ja hoikassa kunnossahan minä, mutta vaikuttaisi mun urheilumäärillä olevan silti ihan realistinen ylläpitokunto, ja jollaista olin alkujaankin hakemassa, ainakin tällä hetkellä. Kisoihin en ole menossa.

Äh, no niin käynpä kollailee tuolta kun jotenkin päässy ohi silmien koko threadi, kiitos!

PS. Ainakin avatarin perusteella oot Penelope ilmiömäisessä iskussa, Wow! Todella inspiroivaa!

Mä laitan nyt omani, vaikka muitten lukuihin verrattuna oon ihan kauhea läski! Lyhyt, rintava ja persevä malli.

Pituus 153
paino 63

hartiat noin 110 (tää voi heittää sentillä puoleen toiseen kun yksin yritin mittailla, tosi vaikeaa)
rinta 106 (push upit päällä)
rinnan alta 85
vyötärö 82
lantio 100
reisi 55
pohje 32,5 (noloa!)
hauis levossa 28,5 (pullistettuna jopa 30 :D )

toivottavasti kuukauden parin kuluttua saa mitattua pienempiä lukemia :)

Jakoon tännekkin kun tuli pitkästä aikaa huvikseen mittailtua :D
Hartiat 100
Rinnanympärys 87
Rinnan alta 66
Vyötärö kapeimmasta kohtaa 64
Lantioluiden kohtaa 85
Lantio leveimmästä kohtaa 96
Reisi 55
Hauis 27 :lol2:

Pituus 165 ja paino 57.5-59 välillä heittelee riippuen mihin aikaan päivästä punnitsee :D

Ja yhä/taas mittaillaan. Mutta hyvä kun mittasin. Laihdutus oli mulle helppoa, koska se oli niin loogista. Nyt sitten taas toisinpäin, kun koittaa olla pienellä plussalla, logiikka on tästä kaukana. Mitat kuitenkin puhuvat sen puolesta, että se plussaus tekee vain hyvää.

Paino 61, pituus 171

Rinta: 94
Vyötärö: 66 (Jippiiiiiii!)
Lantio: 94

Heippa...verrataa näitä vuoden päästä...nyt mitat
168 cm paino 58-60kG
Rinta päältä. 89cm alta 76cm
Vyötärö 71cm lantio91cm
Hartia Ympäri 107cm
Reisi 54cm pohje 35
Hauis 29cm
39vuotta 3 lasta nuorin 1,2v.vanhin 5v
Tähän postailun tarkoitus, verrataan vuoden päästä ;D

Heippa...verrataa näitä vuoden päästä...nyt mitataan
168 cm paino 58-60kG
Rinta päältä. 89cm alta 76cm
Vyötärö 71cm lantio91cm
Hartia Ympäri 107cm
Reisi 54cm pohje 35
Hauis 29cm
39vuotta 3 lasta nuorin 1,2v.vanhin 5v
Tähän postailun tarkoitus, verrataan vuoden päästä ;D

tän hetkistä tulosta:
paino 74kg / 174cm

hartiat 120 cm
hauis 35 cm
forkku 27 cm
rinta 94 cm
rinta alta 85 cm
vyötärö 83 cm
lantio 102 cm
reisi 63,5 cm
pohje 39 cm

mahan kohalta sais aika paljon kiristellä.

Kesäkuu 2013:

Pituus 162
Paino 58
Ry 95
R-alta 79
Vyötärö 74
Lantio 82
Reisi 55
Hauis 30
R-prosentti 23%

Pituus 162,8 ;)
Paino 59-60
Ry 87
R-alta 77
Vyötärö 70
Lantio 79
Reisi 55
Hauis 32
R-prosentti 24%

Ei kovasti ole muuttunut mutta keskivartalo saanut parin vuoden takaisen muodon ja etureisikin paremman muotoinen. haukkari isontunut muttei näy viiltoa :/

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom