Starting Strength - 1-jakoinen perusohjelma aloittelijalle

mulla on ainakin olkapäät ja ojentajat kasvanu silminnähden, hauiksesta en kyllä sanoisi, ei toisaalta ihmekään. Olkapäät tosiaan aivan selkeesti, joku ihme möykky tonne taaksekkin ilmestyny josta en koskaan edes ollut tietoinen :D ja tissit on kasvanu selkeesti ja selkä
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Hyviä vastauksia tuli kysymykseeni, kiitos. Itsellä kun tein tätä ohjelmaa, niin eniten näkyvää muutosta tuli reisiin, olkapäihin ja ojentajiin. Seuraavaksi eniten ehkä epäkkäisiin ja pohkeisiin. Rintaankin varmaan jonkin verran, mutta selän ja hauiksen kasvamisesta en nyt osaa sanoa... Joka tapauksessa hyvä ohjelma ja ajattelin kokeilla piakkoin uudestaan.
 
Kyllä luulis selänki kasvavan pull-upeilla, rivellä ja soudulla. Ohan tässä vain mave ja kyykky jaloille, loput onki korkeemmalle tähättyjä.
 
Kyllä luulis selänki kasvavan pull-upeilla, rivellä ja soudulla. Ohan tässä vain mave ja kyykky jaloille, loput onki korkeemmalle tähättyjä.
No enemmä paksuutta on tullu selkään kuin leveyttä, toisaalta vaikee arvioida tota latsien kasvua kun ne kehitty jonkin verran jo edellisellä ohjelmalla. Ja omat kasvut on arvioitu ihan peilin kautta. En oo mittaillu mitää paikkoja enkä kuvannu. Joka tapauksessa tällä ohjelmalla saa ihan hyvin pattia.
 
Ah, no kasvua sekin on. Samanalaista olen itse huomannut kanssa.

Kyykky: 102,5kg (1. kerran tehnyt deloadin, 100kg>90kg)
Mave: 95kg (1. kerran tehnyt deloadin 105kg > 95kg, samalla tarkistin tekniikan paikalliselta powerlifteri-mäiseltä tyypiltä - anto vihreätä valoa. En ollut aiemmin uskaltanut edetä tässä kun en tiennyt kuinka hirveä mun tekniikka oli)
Penkki: 60kg (edelleen ongelmana a-viikko jolloin pitäisi lisätä kahesti painoa penaan, ei vaan omat kädet/rinta kerkeä palautua)
Pysty: 42,5kg (ja tämä ei meinaa noussa millään yli 45kg:n)
Soutu: 60kg.
 
Ah, no kasvua sekin on. Samanalaista olen itse huomannut kanssa.

Kyykky: 102,5kg (1. kerran tehnyt deloadin, 100kg>90kg)
Mave: 95kg (1. kerran tehnyt deloadin 105kg > 95kg, samalla tarkistin tekniikan paikalliselta powerlifteri-mäiseltä tyypiltä - anto vihreätä valoa. En ollut aiemmin uskaltanut edetä tässä kun en tiennyt kuinka hirveä mun tekniikka oli)
Penkki: 60kg (edelleen ongelmana a-viikko jolloin pitäisi lisätä kahesti painoa penaan, ei vaan omat kädet/rinta kerkeä palautua)
Pysty: 42,5kg (ja tämä ei meinaa noussa millään yli 45kg:n)
Soutu: 60kg.
Mulla samansuuntaiset tulokset. Alla sarjapainot:
Kyykky 100 kg
Mave alle sadan, siinä olis ollu löysää, mut pelkäsin selkäni puolesta.
Penkki 75 kg
Pysty 47 kg
Soutu 73 kg tässä olis kans ollu löysää.
Raakariven tekniikkaa reenailin sellasilla ihan 30 kg painoilla, mutta täytyy sitä siirtää tuonnemmaksi. Tykkäsin enemmän tehä soutuu.
 
miten kaikki on saanu ton kyykyn noin hyväks noin pienessä ajassa suhteessa muihin liikkeisiin, itellä on toi 100kg viä kaukana mut esim penkki 85, mave 130, pysty 55, ja kyykkyssä saa verta pierren 90:llä sarjat :D onko mulla jaloissa jotain vikaa vai ettekö tee pohjaan asti ;)
 
apuja penkki meinaa jo toisella viikolla alkaa junnamaan , kalorit plussalla reilusti 4500-5000 luokkaa ja muissa liikkeissä ei mitään ongelmia :/
 
miten kaikki on saanu ton kyykyn noin hyväks noin pienessä ajassa suhteessa muihin liikkeisiin, itellä on toi 100kg viä kaukana mut esim penkki 85, mave 130, pysty 55, ja kyykkyssä saa verta pierren 90:llä sarjat :D onko mulla jaloissa jotain vikaa vai ettekö tee pohjaan asti ;)

itse käyn sen parallelin alla (tiä nyt suomenkielistä sanaa, 'below parallel' kuiteski'). itse olen ihmetelly muitten kyykyn ja maven suurta väliä ku itellä niissä on ollut vain viiden kilon heitto.
 
miten kaikki on saanu ton kyykyn noin hyväks noin pienessä ajassa suhteessa muihin liikkeisiin, itellä on toi 100kg viä kaukana mut esim penkki 85, mave 130, pysty 55, ja kyykkyssä saa verta pierren 90:llä sarjat :D onko mulla jaloissa jotain vikaa vai ettekö tee pohjaan asti ;)

itselläni oli nuorena sama juttu eli mave oli noin 1,4 kertaa takakyykky. kyykkääminen oli hätäistä, keskikroppaan en osannut ottaa paineita. maven taas pystyin tekemään vielä selkä mutkalla jalat suorana(karmea tekniikka), kun ei ollut alaselän vaivoja. nykyään mave kyykky suhde on noin 1,1.
 
apuja penkki meinaa jo toisella viikolla alkaa junnamaan , kalorit plussalla reilusti 4500-5000 luokkaa ja muissa liikkeissä ei mitään ongelmia :/
Aloitit liian suurilla painoilla penkissä. Aloituspaino tulisi valita niin, että saavutat entisen sarjapainomaksimin 4-6 viikon päästä ohjelman aloittamisesta, näin luot hyvän pohjan tuloksen kehittämiselle.
 
miten kaikki on saanu ton kyykyn noin hyväks noin pienessä ajassa suhteessa muihin liikkeisiin, itellä on toi 100kg viä kaukana mut esim penkki 85, mave 130, pysty 55, ja kyykkyssä saa verta pierren 90:llä sarjat :D onko mulla jaloissa jotain vikaa vai ettekö tee pohjaan asti ;)
No sulla on ainakin jaloissa jotain vikaa ;), jos penkki on melkein yhtä kova kuin kyykky. Tolla penkillä ja mavella kyykyn pitäis olla jtn 110-120kg luokkaa.
 
Kuukausi sairastelua takana ja pitäisi palata tekemään tätä ohjelmaa taas salille. (yskää, nuhaa ja kurkku kipua).
Millaisen tiputuksen sarjapainoissa tekisi noin niin kuin prosenteissa mietittynä?
Painot mihin jäin (muistaakseni):
Penkki 70kg
kyykky 75kg
mave 100kg
pysty 40kg
rive 50kg
 
miten kaikki on saanu ton kyykyn noin hyväks noin pienessä ajassa suhteessa muihin liikkeisiin, itellä on toi 100kg viä kaukana mut esim penkki 85, mave 130, pysty 55, ja kyykkyssä saa verta pierren 90:llä sarjat :D onko mulla jaloissa jotain vikaa vai ettekö tee pohjaan asti ;)
Kyllä mä meen low bar tyylillä niin alas kun menee eli mites se sanotaa yli vai ali 90 astetta. Jouduin kyykyn tavallaan opettelemaan uusiks ja lähin tosi pienillä painoilla liikkeelle. Mulla oli vaan treeneissä periaate et kyykyn kun saa tehtyy nii loput on sitten extraa. Pari viikkoo tossa pumppailin pitemmillä sarjoilla ja tän viikon oon tehny jo SS:iä. Kyykyn aloitin 80% maksimisarjapainoista.
 
Paino n.73kg, pituus 180cm, ikää 22v, painoja saa nyt vaan 50kg mutta aion ostaa isompia kiekkoja ja syötyä tulee ekan kerran töissä 9 aikaan yleensä 2 palaa vaaleeta/tummaa leipää+ täytteet ja yleensä 1 jogurtti, sitte 11 lämmin ruoka ja taas klo 13 sama ku aamulla 9, sit himassa taas lämmin ruoka ja illalla perstuntumalla :D Nii ja yleensä on vähintää se 40h/viikko.

Elikkä, mites on? Olisko jotain neuvoja/vinkkejä?
 
Back
Ylös Bottom