Staffordshirenbullterrieri

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko noilla staffeilla muuten taipumus kuolata niinku bulldogeilla?

Eipä juuri. Joskus kuumalla ilmalla läähätyksen yhteydessä saattaa jotain tippua, mutta periaatteessa ei.

Laittakaahan kuvia uusista staffivauvoista tännekin.

Oman staffini vanhemmat:

Englannin tuonti uros Kramstaff Mr Solo
ja mamma Scarface Seesam

Väritykseltään hauvamme on aika hyvä kopio papastaan.

Quadzilla sanoi:
Oih, onpa se suloinen
:haart: Otan joskus tulevaisuudessa Amstaffin itsekin. Tykkään hieman isommista koirista, tuo tavallinen staffi on vähän liian pieni mun makuun, tosin nekin rokkaavat! :rock:
Meillä on ennestään jo bokseri, niin siksi otettiin vähän pienempi toiseksi koiraksi. Nyt mahtuvat sentään farmariauton takaosaan kumpikin. Kummasti löytyy ihmisiltä mielenkiintoa kun ulkoilutan noita kahta koiraa. Varsinkin staffista tuntemattomat huutelevat kehuja. Koirista vähän tietävät tosin luulevat staffia bokserimme pennuksi.

Iso koira olisi kyllä komea. Tänään näin kaupan pihalla harmaan tanskandogin, upea koira ja paljon samoja piirteitä kuin bokserilla. Ehkä joskus hankitaan iso koira, jos on rahaa omakotitaloon.

treenaisko sanoi:
Meillä on ennestään jo bokseri, niin siksi otettiin vähän pienempi toiseksi koiraksi. Nyt mahtuvat sentään farmariauton takaosaan kumpikin. Kummasti löytyy ihmisiltä mielenkiintoa kun ulkoilutan noita kahta koiraa. Varsinkin staffista tuntemattomat huutelevat kehuja. Koirista vähän tietävät tosin luulevat staffia bokserimme pennuksi.

Iso koira olisi kyllä komea. Tänään näin kaupan pihalla harmaan tanskandogin, upea koira ja paljon samoja piirteitä kuin bokserilla. Ehkä joskus hankitaan iso koira, jos on rahaa omakotitaloon.
Bokseritkin ovat todella hienoja. Mulla on vaan se ongelma tuon amstaffin kanssa, että se pitäisi tuoda esim. venajältä, että saisi sen typistetyillä korvilla. Siinä on aina oma hommansa lähteä sitä sieltä hommaamaan. Olen googlettanut amstaffisivuja ja kyllä ne vaan on sitten komeita kavereita. Tuo tanskandoggi on jo taas liian iso mun makuuun.

Mariko sanoi:
Tässä oli parhaat kuvat, mitä oon vähään aikaan nähnyt :)

Onhan noi kivoja... vajaaseen kuukauteen yli tuhat kuvaa noiden kehittymisestä.

Pitäs nyt tehä Järkäleen sivut valmiiks, niin sitten taas panen sen linkin tänne kaikkien kammotukseksi...

Mulla on vaan se ongelma tuon amstaffin kanssa, että se pitäisi tuoda esim. venajältä, että saisi sen typistetyillä korvilla. Siinä on aina oma hommansa lähteä sitä sieltä hommaamaan.

Joo voi ongelmia tulla :rolleyes:

Venäjältä, jos hankit tuon rotuisen koiran, on todennäköisyys sille, että sen verestä löytyy "taistelijaa" on huomattavasti suurempi ja moninkertainen verrattuna suomalaisten kasvattajien koiriin. Luulenpa, että Suomessa muutenkin seurataan koirien terveyttä ja perinnöllisiä sairauksia hieman tarkemmin.

Jos et itse ole tai et tunne amstaffispesialisteja, älä ole täysi :david: ja hanki koiraa ulkonäön takia ryssistä. Pistä hyvä mies koiran terveys ja luonne etusijalle typistettyjen korvien sijaan. Se ei paljon lohduta, jos koira näyttää samalta kuin räppivideoissa, mikäli se on agressiivinen tai sairas. Vai luuletko, että ei ne isoa bodaria sieelä uskalla kusettaa. Jos sulla on suhteita sinnepäin, niin sitten on ihan eri juttu.

N.O.Kummonen sanoi:
Joo voi ongelmia tulla :rolleyes:

Venäjältä, jos hankit tuon rotuisen koiran, on todennäköisyys sille, että sen verestä löytyy "taistelijaa" on huomattavasti suurempi ja moninkertainen verrattuna suomalaisten kasvattajien koiriin. Luulenpa, että Suomessa muutenkin seurataan koirien terveyttä ja perinnöllisiä sairauksia hieman tarkemmin.

Jos et itse ole tai et tunne amstaffispesialisteja, älä ole täysi :david: ja hanki koiraa ulkonäön takia ryssistä. Pistä hyvä mies koiran terveys ja luonne etusijalle typistettyjen korvien sijaan. Se ei paljon lohduta, jos koira näyttää samalta kuin räppivideoissa, mikäli se on agressiivinen tai sairas. Vai luuletko, että ei ne isoa bodaria sieelä uskalla kusettaa. Jos sulla on suhteita sinnepäin, niin sitten on ihan eri juttu.
Niin, mullahan oli ulkomailta tuotu dobberi. Enkä mä sitä mistään saatanan punaiselta torilta ole menossa ostamaan. Ja mitä tulee koiran ulkonäköön, et kai säkään ottais koiraa, minkä ulkonäöstä et pidä? Miksi koira olisi agressiivinen tai sairas, jos se on sattunut syntymään suomen rajojen ulkopuolella. Omistajahan siitä tekee, tai tässä tapauksessa on tekemättä siitä agressiivisen! Fyysisestä terveydestähän ei tiedä ikinä.

Ostakaa ihmeessä koiranne Venäjältä. Saatte taatusti luotettavia ja hyvätapaisia eläimiä itsellenne. Elävät pitkään, eivät kärsi mistään sairauksista, jotka voisivat johtua esim. huonosta ja välinpitämättömästä periyttämisestä ym. ym.
Oikeasti, kannattaa aina hieman miettiä myös sitä eläintä itseään.
Kannattaisi "Quadsilsan" ja hänen hengenheimolaisten kasvattaa vaikka noita jalkojaan, niin ei tarvitse hommata itsetunnon kohottamiseen typistetyillä korvilla varustettuja koiria. Typistä ensin omat korvasi ja katso sitten uudelleen, että tehdäänkö sama myös koiralle.

Niin, mullahan oli ulkomailta tuotu dobberi. Enkä mä sitä mistään saatanan punaiselta torilta ole menossa ostamaan. Ja mitä tulee koiran ulkonäköön, et kai säkään ottais koiraa, minkä ulkonäöstä et pidä? Miksi koira olisi agressiivinen tai sairas, jos se on sattunut syntymään suomen rajojen ulkopuolella. Omistajahan siitä tekee, tai tässä tapauksessa on tekemättä siitä agressiivisen! Fyysisestä terveydestähän ei tiedä ikinä.

Joo, en ottais koiraa, jonka ulkonäöstä en pitäis, mutta en lähtis sitä leikkelemään ulkonäön takia. Omalla staffilla on hieman liian lurppakorvat (tosin se on pentu vielä), mutta en aio edes teipata niitä, vaikka se siihen saattaisi auttaa. Suhtaudun koiraani kuten perheenjäseneen en aio leikellä tyttöystävääni tai tulevia lapsianikaan ja koirani ulkonäkö on vähiten tärkeä asia sen ominaisuuksissa. Luonnollisuus on kaunista.

En puhunut ulkomaista yleensä, vaan Venäjästä.

Koira ei ole automaattisesti agressiivinen, jos on syntynyt Suomen rajojen ulkopuolella. Esim. staffin voisin tuoda Ruotsista tai Englannista. Tosiasia on kuitenkin, että Venäjällä järjestetään vieläkin koiratappeluita. Suomestakin varastetaan koiria siihen tarkoitukseen. Mitä lähempänä koiran sukuhistoriassa on näitä tappelukoiria, sitä suurempi todennäköisyys on sille, että pentukin tykkää flaidata.

Mitä terveyteen tulee niin kaikista maista varmaan juuri Venäjällä on Suomen tapaan tehokas PEVISA ohjelma perinnöllisten sairauksien voittamiseksi. Fyysisestä terveydestä ei voi olla tosiaan koskaan varma, mutta tälläinen valvonta parantaa huomattavasti mahdollisuuksia saada terve koira.

Sanonpahan vaan, että itse en ottais riskiä sen takia, että pääsee silpomaan sen korvia.

Suosittelen: Staffordshirenbullterrieriyhdistys

Kapu sanoi:
Ostakaa ihmeessä koiranne Venäjältä. Saatte taatusti luotettavia ja hyvätapaisia eläimiä itsellenne. Elävät pitkään, eivät kärsi mistään sairauksista, jotka voisivat johtua esim. huonosta ja välinpitämättömästä periyttämisestä ym. ym.
Oikeasti, kannattaa aina hieman miettiä myös sitä eläintä itseään.
Kannattaisi "Quadsilsan" ja hänen hengenheimolaisten kasvattaa vaikka noita jalkojaan, niin ei tarvitse hommata itsetunnon kohottamiseen typistetyillä korvilla varustettuja koiria. Typistä ensin omat korvasi ja katso sitten uudelleen, että tehdäänkö sama myös koiralle.
Heh, näen edessäni idolin...Pusipusi
:haart:

Ainakin mitä itse olen jutellut koiraihmisten kanssa, niin kyllä moni on sitä mieltä, että Venäjällä koirat ovat terveempiä kuin suomalaiset, varsinkin JOS ostetaan koira kunnon kennelistä...Luuleeko porukka tosiaan vieläkin että kaikki mikä on venäjältä, on paskaa?
Ja tuohon typistysasiaan...Itsekkin meinasin aluksi ottaa typistetyn boksun venäjältä/virosta, mutta tyydyin kuitenkin kotimaiseen. Koira EI tunne minkäänlaista kipua jos typistys tehdään viimeistään toisena päivänä koiran syntymästä. Mitä vanhempana typistys tehdään, sitä suurempi riski koiralla on halvaantua(hermosto kehittyy).
Venäjälle sitä paitsi haetaan esimerkiksi boksuja keskieuroopasta jalostukseen, ja tunnetusti parhaat boksut tulevat juuri sieltä.

Ja Quadzilla: Mulla olis erään pentuvälittäjän numero, joka tuo venäjältä koiria(tai ei itse tuo, soittaa tutuilleen sinne, jotka hankkivat sellaisen koiran kun haluat). Suomalainen nainen, eikä välitä/anna koiria kelle tahansa. Kyselee tosi tarkkaan miksi juuri se ja se rotu etc...

Kyllä se taitaa olla usean kasvattajan mielipide, että juuri amstaffia ei oikein Venäjältä kannata hakea.
Ja miksi korvat pitäisi olla typistetyt? :eek:
Sitäpaitsi, luuletko että se koira paikaillistaa paremmin mistä suunnasta äänet tulevat, kun korvat eivät suuntaa korvaan sitä ääntä, ja tykkääkö koira siitä kun korviin sataa vettä tai lunta?
Etkö sitten USA:sta voi sitä koiraa hakea, paljon paremmin hoidettu jalostaminen siellä?
Kyllä se amstaffi on yhtä amstaffi, oli sillä sitten typistetyt korvat tai ei!

... ettet vaan mieluummin halua isoa, lihaksikasta ja typisteytyillä korvilla olevaa pitbullia?...

Ja kun staffi-linkki tuli, niin tässä amstaffi-linkki: Amstaffiyhdistys

Tässä ollaan katamaraanissa virosta tulossa. Koira on latvialaisesta kennelistä. Näette kuinka se kärsii sylissäni 12 viikkoisena, samalla kun huono itsetuntoni nousee.

Liitteet

• qwe.jpg
    qwe.jpg
    50 KB · Katsottu: 2 245
Quadzilla sanoi:
Tässä ollaan katamaraanissa virosta tulossa. Koira on latvialaisesta kennelistä. Näette kuinka se kärsii sylissäni 12 viikkoisena, samalla kun huono itsetuntoni nousee.
Oikein söpö :haart:

Tässä se oli juuri voittanut best in show tittelin ikaalisissa 2002 kesällä. Kuvan ottamisen jälkeen se raateli kameramiehen ja söi hänen eväänsä, samalla kun tein isometrisia harjoituksia etureisille.

Liitteet

• qwer.jpg
    qwer.jpg
    143,6 KB · Katsottu: 3 050
Andree sanoi:
Ja Quadzilla: Mulla olis erään pentuvälittäjän numero, joka tuo venäjältä koiria(tai ei itse tuo, soittaa tutuilleen sinne, jotka hankkivat sellaisen koiran kun haluat). Suomalainen nainen, eikä välitä/anna koiria kelle tahansa. Kyselee tosi tarkkaan miksi juuri se ja se rotu etc...
Laita vaikka privana tulemaan. Tosin tutkailen kaikki vaihtoehdot tarkkaan, ennenkuin teen mitään päätöksiä. Lisäksi haluan nähdä koiran, sekä kennelin, että koiran vanhemmat, ennenkuin ostan sen. Näin toimittiin myös tuon dobberin kohdalla.

Ja se mitä tulee johonkin itsetunnon kohottamiseen koiran kautta, on täyttä paskaa mun kohdalla. Koira jos mulle tulee, se on kun oma lapsi. Se kulkee mun kanssa 24/7. Pääsin juuri työhön missä voin pitää sitä mukana aina halutessani.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom