Staffordshirenbullterrieri

Lisäksi nämä osaa katsoa aina sen heikoimman lenkin laumastaan/hoitajistaan. Ja käyttävät sitä henkilöä kyllä täysin oman mielensä mukaan hyväkseen. Tulette huomaamaan tämän. esim. jos viette koiranne vaikka vanhempienne luokse hoitoon...

Totta. Kun kotona ei saa tulla mm. sänkyyn, ja muutenkin on tietyt säännöt, niin noiden hoitopäivien jälkeen joutuu aina teroittamaan niitä ja näyttämään kuka määrää.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Somia palleroita! On ne vaan niin viattoman näköisiä.. Tosin siihen se viattomuus sitten jääkin :)

Onnea vaan tulevalle staffin omistajalle! Hyvä valinta rodun suhteen. :) Meiltä löytyy kotoa tälläinen
tytteli
Alma01aa.gif

Staffit on kyllä tosi hienoja koiria, mutta ne täytyy kouluttaa hyvin (niin kuin kaikki koirat pitäisi). Vaikka staffit ovatkin todella kilttejä niin monet suhtautuvat siihen "kovan" ulkonäön ja taistelukoiramaineen takia varauksella. Siksi on tärkeää että staffi on omistajalla koko ajan hallinnassa. Onhan se selvää että kuriton ja villi staffi aiheuttaa paljon enemmän pelkoa ja väärinkäsityksiä kuin vaikkapa samanlainen kääpiömäyräkoira.

Monesti puhutaan, että staffi on vaikea rotu. Itse en tätä kahdesta syystä allekirjoita. Ensinnäkin kokemukset tuosta omasta sekä kasvattajan ja tuttujen staffeista eivät tue tuota käsitystä, samalla tavalla ne tottelevat ja oppivat kuin muutkin koirat. Tai sitten olen törmännyt vain helppoihin yksilöihin. Itse asiassa oman staffin koulutus on ollut yllättävänkin helppoa, lukuunottamatta uhmaikää, joka tosin sekin oli hyvin lyhyt.

Toiseksi on muistettava, että kaikki koirat ovat yksilöitä eikä eri rotujen käyttäytymistä loppupeleissä kuitenkaan voi hirveän hyvin ennustaa rotukuvausta lukemalla. Ja ehkä suurimpana tekijänä kuitenkin on itse omistaja.

Milloin muuten saat pennun kotiin?

Tuossa vielä aika hauska kuva loppukevennykseksi.

uintiretki.jpg

Kuvien lähde: http://www.hupsstaff.fi/galleria.htm

Näin äskettäin pojun 2-3 vuoden tauon jälkeen (kuva on tuore), koirat meni erossa exälle. Joskus käytiin Miken kaupallakin kyläilemässä, silloin kun vielä oli live pakkiskauppa.

Liitteet

• danny_nyky.jpg
    danny_nyky.jpg
    80,4 KB · Katsottu: 17 313
Näillä näkymin haetaan 13.8. Luovutuspäivä on 12.8. Kävi senkin suhteen todella hyvä tuuri, että kasvattajat asuvat reilun 100 km päässä. Näin ollen hakeminen on todella vaivatonta.

Pitkiä viikkoja kun joutuu odottamaan, että saa hakea palleron kotiin. :) Meillä kävi niin hyvä tuuri, että saatiin pentu jo viikon päästä siitä kun varmistui että se tulee meille. Se viikkokin tuntui menevän tosi hitaasti... Mutta tosiaan onnea matkaan ja laita kuvia kun saat pennun.

Täältä löytyy kans yksi staffero. On muuten mainioin otus mitä maa päällään kantaa.. Meikän pikkupossu täyttää tänään 8v. :haart:

Liitteet

• possu08.jpg
    possu08.jpg
    90,6 KB · Katsottu: 6 456
staffista kehutaan miten hyvin se suhtautuu ihmisiin etenkin omistajiin mutta miten samassa perheessä toiset koirat ja vielä erirotuiset koirat? jos ottaa staffin pennusta asti taloon jossa yksi isäntä ja yksi koira (keski kokoinen tai pienehkö koira) valmiiksi miten pitemmän päälle? olen kuullut staffin omistajalta että ei koskaan jätä staffia keskenään toisen koiran kanssa kotoa poistuessaan. ihan vaan koska staffi SAATTAISI tehdä jotakin.itsestäni kuullostaa vähän oudolta mutta mitä mieltä ihmiset? yleensähän koirat vain ystävystyvät ja ottaisivat toisensa parhaiksi kavereiksi mutta onko tämä staffin kohdalla jokin poikkeus vai olenko uskonut jotain ihan huuhaata.

staffista kehutaan miten hyvin se suhtautuu ihmisiin etenkin omistajiin mutta miten samassa perheessä toiset koirat ja vielä erirotuiset koirat? jos ottaa staffin pennusta asti taloon jossa yksi isäntä ja yksi koira (keski kokoinen tai pienehkö koira) valmiiksi miten pitemmän päälle? olen kuullut staffin omistajalta että ei koskaan jätä staffia keskenään toisen koiran kanssa kotoa poistuessaan. ihan vaan koska staffi SAATTAISI tehdä jotakin.itsestäni kuullostaa vähän oudolta mutta mitä mieltä ihmiset? yleensähän koirat vain ystävystyvät ja ottaisivat toisensa parhaiksi kavereiksi mutta onko tämä staffin kohdalla jokin poikkeus vai olenko uskonut jotain ihan huuhaata.

Olet uskonut huuhaata. Kyllä Staffin voi muiden saman perheen koirien kanssa jättää. Jos ei voi sen vertaa koiraan luottaa niin on koiran tai isännän päässä jotain vikaa. Meillä viettää päivät keskikokoisen paimenkoiran kanssa ja hyvin tulevat toimeen.

Mä en muuten jättäisi ikinä mitään koiria keskenään jos eivät olisi ns. samaa laumaa, ja oman rodun kohdalla on tullut opittua että samaa sukupuolta olevia en jätä keskenään vaikka olisikin samaa laumaa.
Koira on eläin, ei niistä voi koskaan 100% varmuudella tietää. Ja jos ihminen on se boss, niin sillon kun pomo ei ole paikalla, ei ole ketään ketä lopettaa tappelun jos kränää tulee.
Mulla on dobeja, ja ne joko sietävät toista, tai eivät koskaan tule sietämään toista. Samaa sukupuolta sietävät on vähemmistö. Ja niilläkin jotka sietävät, on usein rajoituksia mitä sietävät (ei pallon heittoa monelle koiralle, ei juoksuttamista ilman kuonokoppia, ei ruokakuppeja samaan tilaan yms.)
Mut mulla ei ole staffit kovin tuttuja, kunhan jaoin näkemyksen pitkäaikaisena koiraharrastajana.
miksei tää muuten oo tuolla lemmikeissä?

Olet uskonut huuhaata. Kyllä Staffin voi muiden saman perheen koirien kanssa jättää. Jos ei voi sen vertaa koiraan luottaa niin on koiran tai isännän päässä jotain vikaa. Meillä viettää päivät keskikokoisen paimenkoiran kanssa ja hyvin tulevat toimeen.

joo näin itsekkin asian ajattelin ja ihmettelin miksi juuri staffi olisi poikkeus tässä asiassa.

Nostetaas ylös tätä.
Eräällä tutulla on tällainen koira ja mua on itseänikin nyt alkanut houkuttaa ajatus sellaisen hankkimisesta, koska tämä tapaus ainakin tuntuu olevan ihan mahtava koira monessakin suhteessa.

Tämä tuttu sanoi, että kannattaa mieluummin ottaa narttu kuin uros, koska ne on tottelevaisempia ja sietää toisia koiria paremmin. Toisaalta olen kuullut ihan yleistä juttua, että ihmiset yleensä kuvittelevat koirista näin, mutta totuus on ihan päinvastainen. Ihmisissäkin naiset on paljon hankalampia ja sietävät toisiaan huonommin kuin miehet. Noin yleisesti ottaen, eikä se ole mikään vitsi. Kysymys siis kuuluu, että onko tämä tuttu staffin kohdalla oikeassa vai onko sekin juurtunut vanhoihin käsityksiin koirista ylipäätään? Kumpi siis olisi fiksumpi vaihtoehto? Kastroinnistakin saa puhua ja sen vaikutuksesta luonteeseen, koska se ei ole poissuljettu vaihtoehto.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom