Stadin kahvilat, listaus. Le´sufee! + pakkiksen virallinen kahvikeskustelu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Molemmat erittäin hyviä ja Delicatossa oivat leivät.

Jossei tarvitse olla punainen, niin La Pavoni tai Lamborghinin keitin voisi olla hyvä :) Molempia olen nähnyt Zarrossa Annankadulla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Totta, pressopannu on lyömätön peli. Vitusti parempi sumppi tulee Costa Ricastakin kuin paperin läpi valuttamalla..

Totta. Amatöörikin osaa pressolla hulauttaa pehmoiset kahvit. Joskus tutuilla käydessä tullut kommenttia että "no ei me kyllä kauheana juoda kahvia.. on meillä tämmöne presso vieraita varten", sitte viskattu vanhoja puruja sinne ja vot, tajunta räjähtäny että miten tällä alkuasetelmalla voi tulla tommoista jälkeä :wtf:

Kahvimyllyä pitäisi hankkia ja tuo KitchenAidin Pro Line Burr Grinder on osunut silmään. Vaikuttaa ainakin ihan laadukkaalta, kannattaako vaan suoraan ostaa tuo?

Kaakaopuun cappuccino. Ottakaa kuvia niistä capuista. Kuva kertoo jo aikapaljon laadusta.

Liitteet

• photo-3.jpg
    photo-3.jpg
    72 KB · Katsottu: 286
Hommasin tänään 12 euron pressopannun viikonloppukäyttöön, koska vanhempieni parinkympin halpiskeitin tekee hervottominta kuraa mitä olen eläessäni juonut. Järkytys oli melkoinen kun valmisjauhettu Presidentti maistui pressopannulla 100-0 paremmalta kuin itsejauhettu pressa Moccamasterillani. :wtf:

Pressokahvin maku oli harvinaisen täyteläinen ja syyksi epäilen kahvin öljyjä, jotka lukemani perusteella jäävät suodatinkeittimen paperiin... Pitää siis alkaa etsimään tuollaista kullattua kestosuodatinta masteriin. En olisi uskonut että ero on oikeasti noin valtava suodattimen takia. Pressokeittimessä kahvi tosin seisoo kolmisen minuuttia, kun Moccassa se juoksee suht nopeaan läpi (omassa CD mallissa ei ole manuaalista tippalukkoa), mikä osaltaan vaikuttanee öljyn siirtymiseen.

Jos keittiöstä ei löytyisi jo viidenkympin Krupsin myllyä ja Moccamasteria, sijoittaisin ehdottomasti pressopannuun, parinsadan euron kahvimyllyyn ja vedenkeittimeen! :rock:

Kaakaopuun cappuccino. Ottakaa kuvia niistä capuista. Kuva kertoo jo aikapaljon laadusta.
No joo, alankin tästä lähtien kantamaan kameraa mukana aina kun menen kahvilaan. Ei helvetti, se on kahvia. Sitä saa aina lisää, ei siitä tarvitse kuvaa ottaa.:hyper:

No joo, alankin tästä lähtien kantamaan kameraa mukana aina kun menen kahvilaan. Ei helvetti, se on kahvia. Sitä saa aina lisää, ei siitä tarvitse kuvaa ottaa.:hyper:
No kyllä sinä nyt kameraa voit mukana kantaa, minä virittelin tuohon kuvaan 5 valoa, edessä ringflashi, takana spotit, päävalona metrin softari ja tarjoilija valaistiin yhdellä dishillä. Assarit piti tuulikonetta ja ihmiset katsoivat ihmeissään.

Mutta joo, kahvi on kahvia aina, mutta cappuccinon kohdalla niitä on vaikka minkälaisia. Hyvin duunattu capu näyttää jo kuvassa todellisen luonteensa. Eli älä suotta kuvaa sitä ABC:n kahvia kun kyse oli laadukkaista capuista.

No kyllä sinä nyt kameraa voit mukana kantaa, minä virittelin tuohon kuvaan 5 valoa, edessä ringflashi, takana spotit, päävalona metrin softari ja tarjoilija valaistiin yhdellä dishillä. Assarit piti tuulikonetta ja ihmiset katsoivat ihmeissään.
Ei muuten näy sitä tarjoilijaa ollenkaan, oiskohan pitänyt valaista useamalla dishillä

Ei muuten näy sitä tarjoilijaa ollenkaan, oiskohan pitänyt valaista useamalla dishillä
Kato kuvia voi rajailla, säästin sen tarjoilijan itselle. Rajausta kutsutaan croppaamiseksi, ju nou. Tai mistä sitä tietää, herneen kokoiset aivosi eivät sitäkään hiffaa, että puhelimissa on nykyään kamerat, ei tartte kantaa oikeaa kameraa mukanaan.

Niin ja itse aiheeseen. Rancilio Silviaa on kovasti kehuttu, saako noita stadista ihan vai pitääkö kenties tilailla?

http://www.espressocoffeeshop.com/s...achines.html?gclid=CNOH56_QvpgCFYU-3godmHWcYQ

Kato kuvia voi rajailla, säästin sen tarjoilijan itselle. Rajausta kutsutaan croppaamiseksi, ju nou. Tai mistä sitä tietää, herneen kokoiset aivosi eivät sitäkään hiffaa, että puhelimissa on nykyään kamerat, ei tartte kantaa oikeaa kameraa mukanaan.

Niin ja itse aiheeseen. Rancilio Silviaa on kovasti kehuttu, saako noita stadista ihan vai pitääkö kenties tilailla?

http://www.espressocoffeeshop.com/s...achines.html?gclid=CNOH56_QvpgCFYU-3godmHWcYQ

Netistä tilaamalla voipi säästää paljonkin rahaa kuin menee ja ostaa jostain sisustusputiikista tai Stokkalta. Itse säästin myllyn hinnan kuuklettamalla... Espressocoffeeshopista muistaakseni tilailin joskus yhden koneen.
Laittavat jollain kuuriirifirmalla tulemaan ja parhaimmassa tapauksessa on kone ovella jo parissa päivässä.
Eikös toiminimella saa vielä alvitkin pois?

En muista olenko täällä kertoillut oman kahvisettini?
Koneena ECM Giotto Premium ja myllynä Rancilion Rocky annostelijaton malli.
Nämä vehkeet tilasin Suomesta espressivolta. Ekan koneen Suomen Posti murjoi sellaiseen kuntoon ettei siitä enää saanut konetta edes korjaamalla.
Toinen kerta onnistui vaikka silloinkin ne paketin kylkeen liimatut varoittimet näyttivät punaista...

Pistin mailia tuonne Cafetoriaan kun myyvät konetta Nummelassa, josko saisi noutaa.
Otat sitten sitä Gran Palomaria testiin essokahveeksi. Mä olen siitä nyt innostunut ja jääny noi hasbean-tilaukset vähäksi ajaksi.

Unohdin mainita että Cafetorian paahtimolla voipi käydä tutustumassa lauantaisin.
Jos ne paahtamishommelit ja yleensä kahvinvalmistus napostelee niin varmaan mukava reissu.

Kyllä meitsi on nyt niin hurahtanut tuohon aamupommiin, että tilaan kilon ens kerralla. Aivan loistava kombo noilta.

Mulle uppos Monsuun Malabar ja tietty sekoituksista Toba Sulawesi.

No mikä jottei lähdetä porukalla joskus käymään.
Passaa varsin mainiosti sillä mieli on tehnyt mutta kun ei tuota autoa niin käymättä jäänyt.
Parikin kertaa jo kutsuttu käymään.

Stadista pääsee lössiä 4 mukaan. Mutta menen sinne heti kun vastaavat tuohon noutojuttuun.
Jos vaikka ensi lauantaina??? Oletetaan että heillä on varastossa nuita koneita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom