spotify.com - ilmaista musiikkia

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No huh, mites nyt noin. :D

Mun mielestä numeroidut on Free -invitejä, ja Open voi lähettää loputtomasti (vois luulla kun kuka vaan saa sen tilattua).

Free on täysin rajaton. Käytin Free versiota vuoden päivät kunnes vaihdoin Premiumiin.

Selvä, pitää laittaa siskollekki oma. :)

Lähinnä juuri tämän takia itse en käytä palvelua.

Sama homma, muuten voisi ottaakin, mut se laatu on kyllä todella kompressoitua paskaa. Ja siis ei tässä puhuta mistään hifistelystä, se on selkeesti puukorvallekin kuultavissa se ero. Ne joilla on iTunesista biisiä, niin kuunnelkaa sama Spotifystä, morjens. Mikähän on ero CD-versioon? Varmaan ihan tajuton.

Jos maksaa Spotify Premiumista on mahdollisuus 320kbps Ogg Vorbis streamiin. Ilmaiseversioissa taitaa olla 160 kbps streami.

Soneran musiikkikaupasta edelleen saa noita Free kutsuja, vain rekisteröinnin vaatii. Tiedän sen toimivan, kerran tutulle tehty. Täältä: https://kauppa7.sonera.fi/Musiikki

Noin yleisesti, on muuten ihan vitun kuppanen laatu spotifyssä jos verrataan edes iTunesista ostettuun pakattuun kamaan.
Tärkein lihavoitu. Toki Spotify Premium (parempi laatu) maksaa, mutta siihen hintaan ostaa luokkaa 10 biisiä iTunesista?

Lähinnä juuri tämän takia itse en käytä palvelua.
Niin sitä ilmaista?

Sama homma, muuten voisi ottaakin, mut se laatu on kyllä todella kompressoitua paskaa. Ja siis ei tässä puhuta mistään hifistelystä, se on selkeesti puukorvallekin kuultavissa se ero. Ne joilla on iTunesista biisiä, niin kuunnelkaa sama Spotifystä, morjens. Mikähän on ero CD-versioon? Varmaan ihan tajuton.
Jos maksaa Spotify Premiumista on mahdollisuus 320kbps Ogg Vorbis streamiin. Ilmaiseversioissa taitaa olla 160 kbps streami.
Sepä se. Premium alla, ja jopa luuriin tulee 160kbps laadulla datan ylitse. Kyllähän tuo desktop soittimen 320kbps menee jo yli CD laadun, ja jopa toi mobiili HQ on tarpeeksi lähellä.

Spotify Free on kuitenkin ilmainen, miten laadusta voi valittaa? Kyllä se kuitenkin 95% kuuntelijoista (ylikin varmaan) riittää laadultaan. Sitten Premiumin laadun luulisi riittävän kaikille kun palvelun naurettavan halvan hinnan huomioi.

iTunes nyt on vähän eri asia, voiko sieltä muka 10€ tai alle per kuukausi kuunnella lähes mitä tahansa (muutamaa anti-Spotify artistia lukuunottamatta) niin paljon kuin huvittaa? Ja vielä puhelimeen tallentaa max. 3333 biisiä samaan hintaan jolloin ei edes data kulje?

Eikä vielä edes päästy siihen miten hyvä koko palvelu käytettävyydeltään on. Spotify on niin hyvä, että monesti jopa kaikki muut musiikin kuuntelun muodot/kanavat jää pois. Etenkin kun sen saa puhelimeen Premiumissa, niin soi se autossakin. Niin, ja jos nyt on omia ämpäreitä kotikoneella, niin Spotify osaa siirtää ne langattoman kotiverkon yli puhelimeen, niin että ne siis soi sen mobile Spotifyn kautta.

Kyllähän tuo on helposti viimeisten 10 vuoden parhaita verkkopalveluita. Kevyesti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miten Spotifyllä onnistuu useat soittimet? Mulla on autossa 5600 biisiä iPod classicissa. Saisiko siis Spotifystä samalla laadulla tungettua iPodin täyteen tavaraa? Ja jos hinta on argumentti, niin warettamalla tulee vielä halvemmaksi. Hintaa ei voi ottaa mukaan jos laadusta keskustellaan. Vaikka sulle maksettais Spotifyn käytöstä, niin paskaa se silti puskee.

Spotifyn alkuperäinen valtti oli (ja on edelleen) se, että ilmaiseksi (ja laillisesti) saa lähes kaiken musiikin ja hyväksyttävällä (enemmistön mielestä) laadulla. Siksi hinnasta voidaan keskustella. Premium on myös halpa 10€/kk hinnallaan, mutta laatu pomppaa ja puhelimeen saa myös pyörimään.

Spotify ei mene kuin älykkäisiin laitteisiin, eli perus iPodit ei käy. Touch sen sijaan menee, mutta sehän on iPhone ilman puhelinta. Spotify siis vaatii toimiakseen sen itse ohjelman, eli pitää olla mahdollisuus asentaa se. Silti, hirveä määrä eri soittimia sille käy... kaikki älypuhelimet ja älykkäämmät muut mobiililaitteet. Onkyolta tuli muuten juuri vahvari joka pyörittää itsessään Spotifytä, aika retee mun mielestä: http://www.eu.onkyo.com/article/Spotify_and_Onkyo.html

Sonera Koti-TV:ssäkin on Spotify. Katsotaan missä muualla löytyy jo vuoden sisään, ehkä suoraan uuden Audi/BMW/Lexus/Mercedes kaarojen touch screen soittimissa?

Mulla on ollut spotify normal sekä nyt premium enkä ole koskaan kiinnittänyt suurempaa huomiota äänenlaatuun. Normaali on 160kts ogg vorbis ja premium 320. Tosin möin vuosia sitten jo paremmat musiikkivehkeet pois ja nyt käytössä vain tietokoneen "hifi" purnukat.

10e maksan ihan vaan siitä että saan puhelimeen spotifyn. Kuljen pelkästään polkupyörällä/kävelemällä ja 99% ajasta musiikit päällä.

Premium on käytössä koska iPhone kulkee kaikkialla mukana ja kaiket päivät istun koneella toimistotyössä. Miinuksena se, ettei spotifystä löydy metallicaa eikä leevi&the leavingsia :/
Maksut olen laittanut tulemaan S-Tililtä. Just sopivasti saa bonuksista menemään tuon 10€/kuukaudessa.

Grooveshark. Ilmainen, loytyy samat musiikit (valilla enemmankin), saa tallennettua soittolistoja jne. Ja mika parasta: Ei mainoksia!

Miljoonasti parempi kuin Spotify.

Ilmaiseksi on käsittääkseni 192 laatuista, puhelimesta 160, maksullisesta 320. Jotkut artistit saattavat olla huonommalla laadulla. Kyllä näitä kuuntelee jos kaiuttimet eivät sitten pyöri viisinumeroisissa lukemissa. IMO 192 on se raja millä pärjää, ero seedeeseen ei ole älytön.

Groovesharkissa max 192

Upcoming changes to Spotify Free/Open

Here’s how the changes will work:

• New Spotify users will be able to enjoy our unrivalled free service as it is today for the first 6 months.
  • As of May 1st, any user who signed up to the free service on or before November 1st 2010 will be able to play each track for free up to a total of 5 times. Users who signed up after the beginning of November will see these changes applied 6 months after the time they set up their Spotify account.
  • Additionally, total listening time for free users will be limited to 10 hours per month after the first 6 months. That’s equivalent to around 200 tracks or 20 albums.

Sinne män. Olihan se odotettavissa että kun käyttäjäkunta paisuu tarpeeksi niin levy-yhtiöt heittää voltin ja näin käy.

Toivottavasti nyt edes artistien määrä lisääntyy, tai muuten muutos on aivan perseestä. Ei ehkä meille Premium käyttäjille, mutta muuten.

Oli odotettavissa eikä ole edes perseestä. Itse maksan sen vitosen kuussa ihan mielelläni, samaan hintaan saat 3-4 levyä kaupasta vuodessa.

Back
Ylös Bottom