Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
oppilas sanoi:Tosta lääkintämiehen hommasta... Ainoa asia mistä kieltäytyisin intissä on rektaalilämmön mittaus, joka on siis lääkintämiehen pakko tehdä. Suostun seisomaan sateessa, näkemään nälkää, juoksemaan maitohappovaahdon valuessa suusta, mutta kukaan, ei siis kukaan, tunge mittaria minun perseeseeni vaikka siinä olisi mikä tahansa yliluutnantti vieressä karjumassa että "housut kinttuihin ja etukeno, alokas!!!". Johonkin se raja pitää vetää.
Menin itse Keuruulle suojelukoulun puolelle, mutta sitten alokasajan jälkeen käväisin Mikkelissä 12-viikkoisessa Spol-AUK:ssa. Keuruullahan SpolK kuuluu pioneerikomppanian alaisuuteen, joten päivääkään en ole suojelumiehen hommia tehnyt. Kuntotalon punttis Keuruulla oli ihan ok ja ainakin Spol-ryhmännyhtäjänä (mulkkuaivoisena sellaisena) se tuli aika tutuksi. Ruokaa saat riittävästi kyllä ruokalassa ja jos Teemu "Bi-Ranger" Beranger on vielä siellä, niin flirttaamalla saat vaikka kuution motin rahkaa jälkkäriksi. En ole kokeillut, mutta pojat kertoi... Eniten vapaa-aikaa saavat yleensä sotilaspoliisit, mikäli b-miehiä (yleensä kirjurit ja spadet jne) ei lasketa. Meillä oli parhaimmillaan viikko vartiota ja viikko vapaata -kaavalla lomat, joten kyllä siinä ehti kotonakin käydä.hpena sanoi:TOMI, HGU, DOBERMAN!
Kertokaas jotain faktaa Keuruun varuskunnan käytännön toiminnasta. Ite menossa tammikuussa suojelujoukkoihin sinne, ja kiinnostaisi tietää etukäteen mitä on odotettavissa. Mitään käsitystä suojelumiesten toiminnasta? Onko normaalia rankempaa? Lieneekö varuskunnan ruoka hyvää ja saako sitä aina riittävästi? Millaiset harjoitteluolosuhteet=onko punttis hyvä ja ehtiikö siellä käymään? Heruuko harjoitteluvapaita hyvin? yms. kaikkea oleellista tietoa kaipaisin.
orsilla sanoi:Missä noin on kerrottu? Olin itse 1991 (hitto mä olen vanha) Säkylässä lääkintäalikessuna ja mm. apukouluttajana lääkintamieskurssilla, eikä siellä mitään anaalitoimenpiteitä tehdy (ainakaan palvelusaikana, sitä en tiedä, mitä oppilaat vapaa-aikanaan harrastivat)
Jos noi lääkintähommat yhtään kiinnostavat, niin kannattaa ennemmin tähdätä lääkintä-aukiin kuin -mieheksi. Ajoittain ihan mielenkiintoista hommaa.
oppilas sanoi:Kuulin kaverilta joka oli lääkintämies. Ehkei sitä jokapaikassa tarvitse tehdä. Kaveri oli Utissa, muitaakseni.
Voi olla että kyseinen tempaus oli tehty vain ryhmänjohtajan mieliksi
yajo sanoi:Onko kellään tietoa, mitä vaaditaan kun hakee sotilaspoliisiksi?
Eikös siellä pidä olla hyvä kunto ja hyvä näkö ym.?
Tomi sanoi:Iiiik voi hitsi joutuu työntämään kuumemittarin jonkun pyllyyn kihihihiihihi ja tihihii. Haloo! Eiköhän pitäisi harkita vaikka spaden hommia jos lämärien jutut ei nappaa?
niklas86 sanoi:Vanha aihe ylös.
Tuli mieleen, kun en muistanu kutsunnoissa kysyä. Tietääkö kukaan, haittaako pääsyäni spolleksi mun oikeusistunto? Kun joku puhui täällä aiemmin että se voisi haitata. Kyse kuitenkin on "vain" liikenteen vaarantamisesta mopolla tyhminä nuoruusvuosina.