Sotilaspoliisi

Armstrong sanoi:
onko totta että jos on pohjalla törkeä liikenteen vaarantaminen niin ei ole asiaa spolleksi, löytyykö jollain kokemuksia? :wall: :wall:
Ei ole kokemuksia, mutta kyllä tämän syksyn kutsunnoissa sanottiin aika suoraan että jos jotain riketaustaa löytyy niin aika turha haaveilla sotilaspoliisiksi pääsystä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tombster sanoi:
Ei ole kokemuksia, mutta kyllä tämän syksyn kutsunnoissa sanottiin aika suoraan että jos jotain riketaustaa löytyy niin aika turha haaveilla sotilaspoliisiksi pääsystä.
Mulla oli tupakaverina intissä kaveri joka oli saanut tuomion pahoinpitelystä mutta kyllä se vain polleksi pääsi / joutui.

Tombster sanoi:

Tutullakin aika kovia pahoinpitely juttuja taustalla ja spol-au siitä tuli. Riippuu varmaan aika pitkälti tapauksesta, henkilökunnasta ja itse henkilöstä..

Mulla aikoinaan spolli-kavereina muutama huumausainerikollinen, ei paljoo vaikuttanut. Tämän lisäksi yksi spol-joukkueen johtaja jäi vkv:lla rattijuoppoudesta kiinni ja vietti loppu viikonlopun päävartion sellissä omien jätkien vartioimana. No tottakai jamppa jatkoi tästäkin eteenpäin spol-joukkueen johdossa! :hyper:

Semmosta propagandaa ne teille syöttää, mutta toista on totuus :eek:

Aa. Minulla oli tänään kutsunnat. Pirkkalaan sotilaspoliisiksi heinäkuussa 07 ellen pääse valmiusjoukkoihin. Mutta tottakai minä sinne pääsen. Parola oli kakkosena.

kpsk sanoi:
Aa. Minulla oli tänään kutsunnat. Pirkkalaan sotilaspoliisiksi heinäkuussa 07 ellen pääse valmiusjoukkoihin. Mutta tottakai minä sinne pääsen. Parola oli kakkosena.

Mene Parolaan, siellä on hyvät liikuntamahdollisuudet ja hyvät safkat.

Elän luulossa että sotilaspoliiseilla on yleisesti ottaen hyvät safkat ja liikuntamahdollisuudet? Onko kukaan menossa -07 valmiusjoukkoihin spolleksi?

kovaa sanoi:
ei kannata hakee spolleks, spollet on kunnon koiria

Seuraavasta näin älykkäästä ja perustellusta kannanotosta toimitan julkisen mestauksen. Tai annan tertun banaaneja kouraan...

Wanderer sanoi:
Onko kellään kuka on utissa ollu spollenna tietoa siitä, pääseekö sieltä harjotusvapaille miten hyvin? jääkiekkoo pelaan..

Varmaan riippuu pitkälle paikasta mutta Pirkkalaan menneet Ilveksen ja Tapparan pelaajat kävivät vain nukkumassa kasarmilla? Riippuu tietenkin tasostasi. Urheiluklubihan on sitten erikseen.

Spolleksi..?

Meikäläinen ilmeisesti laitettiin Santahaminaan spolleksi kutsunnoissa. En oikein ehtinyt miettiä koko hommaa ja otin paikan vastaan. Onko tuollainen määräys pitävä vai saattaako minusta tulla sitten santikseen ihan perus-jääkäri?

Entä millainen homma toi sitten santiksessa on? Mietin että kaupungissa saattaisi tulla monipuolista hommaa... Itselläni on pohjalla pari vuotta nyrkkeilyä siviilissä joten kunnon pitäisi ainakin riittää. B-kortin toista vaihetta en ehdi ajoissa tosin suorittaa, mutta ei kai se haittaa...?

Kyllä taitaa haitata. Mitä nuoremmilta olen kuullut, niin intin ajoluvan saaminen saattaa hankaloitua ja ajohommat voivat jäädä vähäisiksi.

Tombardo sanoi:
B-kortin toista vaihetta en ehdi ajoissa tosin suorittaa, mutta ei kai se haittaa...?
Saattaa olla vähän palveluspaikasta riippuvaa. Meikäläisen varuskunnassa ei ainakaan II-vaihetta tarvinnut olla suoritettu. Mulla on B-ajolupa, vaikka sain kortin vasta tämän vuoden tammikuussa, eikä oo toista vaihetta suoritettu. Mutta eipä sitä ajolupaa tarvitse välttämättä kaikilla spollareilla olla. Ne kellä ei ole, ei aja. Silläpä se selviää. :)

Juu siis ei todellakaan tehdä kaikista spolleista kuskeja. Se olisi resurssien tuhlausta, koska intissä pitää ajaa armeijan oma ajolupa ennenkuin rattiin pääsee. Muutama saa kuskiluvan ja loput ovat sitten karttureita.

"Onko tuollainen määräys pitävä vai saattaako minusta tulla sitten santikseen ihan perus-jääkäri?"
Niin, ja onhan siellä muitakin kuin pakkotoiston kynäniskoja? ;)

Onkos kukaan ollut utissa sotilaspoliisina? kuulin sellasta huhua että nykysin ei tarvitsisi lähteä mikkeliin siinä alussa, vaan koko setti utissa, kellään tietoa siitä? ja jos joku tietää ni voisko kertoa että pääseekös siel tä aina iltavapaille miten hyvin?

Wanderer sanoi:
Onkos kukaan ollut utissa sotilaspoliisina? kuulin sellasta huhua että nykysin ei tarvitsisi lähteä mikkeliin siinä alussa, vaan koko setti utissa, kellään tietoa siitä? ja jos joku tietää ni voisko kertoa että pääseekös siel tä aina iltavapaille miten hyvin?
Tuli pari vuotta sitten itse käytyä Mikkelin kautta, naapurin jätkä kävi just kutsunnoissa samaan paikkaan ja puhu et sinne pääsis nykyään suoraan. Ei 100% varma tieto. Jos systeemit ei oo paljon muuttunu, ni aika hyvin pääsee iltavapaille. Ainoostaan joka toinen viikko väijy ja apu-/päivystäjän nakki haittaa toimintaa. Ainoa vika, et kova kateus voi iskeä apumekaanikkoja/sääpalloja kohtaan, ne kun ravaa kylillä melkein joka päivä..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom