Sotilaspoliisi

:offtopic:

Kai kontiorannassa on spolle-linja?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
millaisia testejä ne spol-testit ovat?varmaankin perus lihaskunto kikkailut jne mutta jotain normaalista poikkeavaa?juttuja kuullut vaikka minkälaisista paineensieto testeistä..valaiskaahan vähän asiaa :)

arni sanoi:
Kai kontiorannassa on spolle-linja?

On siellä http://www.mil.fi/maavoimat/joukot/pkarpr/koulutus.dsp

Itse Kontiorantaan menossa, todnäk spolleks. Jäi vähän kyllä tuo härnäämään "Muut vaatimukset: vähintään B-luokan ajokortti, molemmat vaiheet suoritettuna". Jotkut sanoo ettei tämä ole välttämätöntä, kuinkas on? En nimittäin toista vaihetta kerkeä ensi kesään mennessä suorittaa.

hyrre sanoi:
Itse Kontiorantaan menossa, todnäk spolleks. Jäi vähän kyllä tuo härnäämään "Muut vaatimukset: vähintään B-luokan ajokortti, molemmat vaiheet suoritettuna". Jotkut sanoo ettei tämä ole välttämätöntä, kuinkas on? En nimittäin toista vaihetta kerkeä ensi kesään mennessä suorittaa.
Kaveri santahaminassa pääsi (joutui :evil: ) kyllä spolleksi, muttei voinut suorittaa intin ajolupaa.

Koljonen sanoi:
Kaveri santahaminassa pääsi (joutui :evil: ) kyllä spolleksi, muttei voinut suorittaa intin ajolupaa.

Eikä sekään mikään ihan välttämättömyys ole, mut _erittäin_ suositeltava. (varsinkin vartiossa partion johtajana.. :D )

hankmo sanoi:
Eikä sekään mikään ihan välttämättömyys ole, mut _erittäin_ suositeltava. (varsinkin vartiossa partion johtajana.. :D )

pohdintaa asian toiselta kantilta: Jos ajolupa löytyy, nakki napsahtaa.
Tietty jos tykkää ajella vielä normi valvomisten päälle niin mikäs siinä sitten.

Siloposki sanoi:
pohdintaa asian toiselta kantilta: Jos ajolupa löytyy, nakki napsahtaa.
Tietty jos tykkää ajella vielä normi valvomisten päälle niin mikäs siinä sitten.

Kertaakaan ei ainakaan mun tarttenu ylimäärästä ajella..

hyrre sanoi:
On siellä http://www.mil.fi/maavoimat/joukot/pkarpr/koulutus.dsp

Ei ollu mullakaan korttia. 17-vuotiaana oli vähän hankala sitä ajella.

Ite olin Kontiorannassa alokkaana ja spol- miehistökurssin siellä kävin... Siellä todennäköisesti vaaditaan ajokortti, koska spolleille järjestetään viikon mittainen ajolupakurssi. Luulisin, että toista vaihetta ei tarvitse olla suorittanu.

Pienenä vinkkinä kontirantaan spolleks pyrkiville... Spollejen valinnoissa täytetään lappu, jossa kysytään onko halukas siirtymään Lappeenrantaan Maasotakoululle alokaskauden jälkeen (11 kaveria sinne lähtee), en voi suositella Maasotakoululle siirtymistä!!! Heitämpä vielä pari syytä, Lappeenrannassa olet aika varmasti joka toisen viikonlopun kiinni(ei vartiovapaita), leirejä aika paljon, koulutusviikoilla oikeastaan jääkäri toimintaan... Rupeaa vituttamaan, kun joka koulutusviikolla on yksittäisen taistelijan etenemismuotoja tai joukkueen hyökkäystä 7 miehellä. Sit siellä on 300 kadettia jotka leikkii korkearvoisia upseereita (ainankin portilla aamu 5 aikaa 2 promillen kännissä) ja viimeiseks siellä on varusmiehiä jotain 70-80 joista spolleja jotain 26, loput kuskeja ja pari lämäriä.
Asiat on kyllä saattanut muuttua, omasta palveluksesta on jo kotvanen.

Jos spolleksi mielii, niin hakeutuisin Porin Prikaatin valmiusjoukkoihin ja sieltä sotilaspoliisi -linjalle (12kk). Kaikille johtajakoulutus ja epäilemättä mielekkäämpää koulutusta FRDF -hengessä kuin perus spollena. Pääsykokeetkin näyttäisi olevan tosi helpot; normaali SA-int lihaskuntotesti, cooper, P1 ja P2 -kokeet. Joltain foorumilta luin vielä, että 2500m cooperilla oltiin menty heittämällä sisään.

edit: 1 saapumiserä vuodessa, heinäkuussa.

Mitenkäs yleensä viikonloppuvapaat spollena? Olen vaan kuullut juttuja että noista spollehommista pääsee vapaille huomattavasti harvemmin kuin useimmista muista...

Katabolic sanoi:
Mitenkäs yleensä viikonloppuvapaat spollena? Olen vaan kuullut juttuja että noista spollehommista pääsee vapaille huomattavasti harvemmin kuin useimmista muista...
Riippuu varmaan ihan paikasta. Hyrylässä oli aikoinaan yksi kolmesta viikonlopusta kiinni, mutta vastaavasti joka kolmas VIIKKO vapaa. :)

viiniksi sanoi:
Riippuu varmaan ihan paikasta. Hyrylässä oli aikoinaan yksi kolmesta viikonlopusta kiinni, mutta vastaavasti joka kolmas VIIKKO vapaa. :)

Ja Hyrylässä spolleilla ei ollut virka-apua.

MAP sanoi:
Höpöhöpö...

Eipä ollu mulla 2/97 Säkylässä spollina ollessa korttia, eikä ole vieläkään.

Eipä haitanna ainakaan sillon mittään, mutta en tiedä mietn nykyään.

Meitä taisi olla kolme kortitonta siellä sillon...

Samoin, Säkylä 2/97 spol :worship:

rantapantteri sanoi:
Onkos kenelläkään kokemusta Parolan panssariprikaatin spolle-meiningistä? Sinne olis meinaan vuoden päästä lähtö...

! menitkö sinne? Millaista siellä oli?

onko totta että jos on pohjalla törkeä liikenteen vaarantaminen niin ei ole asiaa spolleksi, löytyykö jollain kokemuksia? :wall: :wall:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom