Sotilaspoliisi

Legenda Mikkelissä: Spol-kouluttaja yliluutnantti Alkiomaa :D

Hyvän kunnon tarpeesta en tiedä nykyään (itse II-92 erää), mutta kyllä tuo kiitettävillä lihastesteillä ihan hyvin meni, aukkikin tuli käytyä (en tiedä kyllä miksi hitossa :evil: ) Ja peruskoulutusajan kun on siivosti ettei hanki rangaistuksia tai ole silmätikkuna yms. niin eiköhän Spol-koulutukseen pääse.

Mikkelissä vuonna -93 oli kyllä ihme vartiopäällikkö, nimeä en muista mutta helvetisti sillä oli asevyössä kamaa (maglite, raudat, 9mm pistooli, kaasu, Mcgyver-veitsi, leatherman, kahvinkeitin jne jne...) Muutenkin ns. outo tapaus. On tietenkin ilkeää arvostella anonyymina ihmisten älykkyyttä mutta sillä "päälliköllä" ei ollut kyllä kaikki kortit pakassa. Hauska mies se kuitenkin oli, niin tahtoessaan kuin tahtomattaan :kippis1:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meilläki oli yks ihme pöykäri vartiopäällikkönä.Se oli polttanu cd:lle äänitehosteita jostain pelistä ja sitte kuunteli sitä koko illan. muutaki ihme tohellusta sillä oli...

Jaahas,

Fyysiset vaatimukset: palveluskelpoisuusluokka A

Mä taidan kuulua palveluskelpoisuusluokka B:n, koska mun näkö on (ilman laseja) kummassakii silmässä 0,4 + puutteellinen värinäkö :jahas:

Tiedä siitä sitte.

SAH virassa palveleviin vartiopäälliköihin- ja miehiin mahtuu monenlaisia tallaajia, kuten kaikkiin muihinkin ammatteihin. Oon kuitenkin sitä mieltä, että tänhetken tehtävät ja vaatimukset alkaa olla sitä luokkaa, että henkilöstö ei joudu häpeämään yhtään vastaaviin virkakuntiin (raja- ja vanginvartijat). Toki jolloinkin -70 luvulla on nuo pääsyvaatimukset olleet hieman erillaiset värvätyllä (hoida tuo portin vahtiminen ja pidä turpas kiinni...)

Hommat vaihtelee kuitenkin paikallisesti aika paljon. Parhaimmillaa kuitenkin suht vaativaa ja laaja-alaista, kun aletaan miettiä oikeasti, mistä vastataan.

Hyviä hommia kuitenkin liene.

Olitkos tomi kertaamassa nyt 9-12.9 Keuruulla?...ite olin siä intis I/00 ja nyt piti jo kertaan...

Fakta hommahan on se, että sotilaspoliisiksi ei ole asiaa ilman ajokorttia joka on hankittu ennen armeijaa. Tähän mun matkani tyssäsi. Pituudestakin tuli viime vuonna kutsunnoissa sanomista kun puuttui pari senttiä vaaditusta 175 sentistä. Mutta pitussraja on kuulemma neuvoteltavissa, näin sanoi herra majuri.

Nyt on lykkäystä haussa koulun takia ja jos mä saisin rahoituksen hankittua siihen ajokorttiin...

Originally posted by Evil Joe
Fakta hommahan on se, että sotilaspoliisiksi ei ole asiaa ilman ajokorttia joka on hankittu ennen armeijaa.
:confused: siis sulle on joku skappari näin sanonut vai mitä ihmettä? mä muistaisin omalta ajaltani vain sen näkötestin ja ns. puhtaan taustan, eli ei rikosrekisteriä. Mistään ajokortista kukaan koskaan edes kysellyt. Mitä tekemistä sillä ylipäätään on spol-koulutuksen kanssa?!? ole iso ja näytä pelottavalta, lukutaito suotavaa...

Toi pituusraja on ilmeisesti pelkästään suuntaa-antava, mua vitutti aivan jumalattomasti omana palvelusaikana yks saappaanvarrenmittanen pikkubodari, joka oli aina aukomassa joka helvetin asiasta. Oisin varmaan liistiny sen, jos en olis pitäny sen pätemistä lähinnä huvittavana... :lol2: :david:

Originally posted by Evil Joe
Fakta hommahan on se, että sotilaspoliisiksi ei ole asiaa ilman ajokorttia joka on hankittu ennen armeijaa. Tähän mun matkani tyssäsi. Pituudestakin tuli viime vuonna kutsunnoissa sanomista kun puuttui pari senttiä vaaditusta 175 sentistä. Mutta pitussraja on kuulemma neuvoteltavissa, näin sanoi herra majuri.

Nyt on lykkäystä haussa koulun takia ja jos mä saisin rahoituksen hankittua siihen ajokorttiin...

Höpöhöpö...

Eipä ollu mulla 2/97 Säkylässä spollina ollessa korttia, eikä ole vieläkään.

Eipä haitanna ainakaan sillon mittään, mutta en tiedä mietn nykyään.

Meitä taisi olla kolme kortitonta siellä sillon...

Originally posted by Sven Hassel
Legenda Mikkelissä: Spol-kouluttaja yliluutnantti Alkiomaa :D
Haha, mulla on sellainen valokuva, jossa ylil. Alkiomaa poseeraa kameralle mun hedelmäpilttipurkin kanssa. Keuruun porukan Spol- ja Spol-AUK-kurssit oli siis vielä II/98 Mikkelissä. SpolK:n hauskin skappari oli muuten ltn. Rauno Weide. :lol2:

Weide muuten kertoi tuon ltn. Alkiomaan miltei tukehtuneen naurusta, kun hän oli lukenut mun kirjoittamaa "Spol-RUK-pakinaa" SavPr:n Hikiristi-lehdestä. :)

Originally posted by MAP
Höpöhöpö...

Eipä ollu mulla 2/97 Säkylässä spollina ollessa korttia, eikä ole vieläkään.

Eipä haitanna ainakaan sillon mittään, mutta en tiedä mietn nykyään.

Meitä taisi olla kolme kortitonta siellä sillon...

Saatanan isot kihot kehtasivat kusettaa mua päin naamaa!!! Mä tiesin ettei mihinkään majureihin ole luottamista... Ja kehtasivatkin laittaa mut ilmatorjuntaan. Tänään soitan esikuntaan ja kyselen asiaa uudestaan. Saatanas!

Heps!
Täällä Sodankylässä kerättiin halukkaat kasaan ja sieltä sitten seulottiin ne jotka pääsivät SPOLleksi.
Tällä hetkellä täällä on kavereita väliltä 60kg/165cm ja 90kg/190cm. Joten taitaapi olla niin että, kuten aikaisemminkin on mainittu, niin palv.luokka A- pitäs ainakin olla.

Muahahaha! Portilla on kivaa kun siellä käy niin hevevetin paljon töhöjä vipeltäjiä. :lol2:

Originally posted by Ankka
Heps!
Täällä Sodankylässä kerättiin halukkaat kasaan ja sieltä sitten seulottiin ne jotka pääsivät SPOLleksi.
Tällä hetkellä täällä on kavereita väliltä 60kg/165cm ja 90kg/190cm. Joten taitaapi olla niin että, kuten aikaisemminkin on mainittu, niin palv.luokka A- pitäs ainakin olla.

Muahahaha! Portilla on kivaa kun siellä käy niin hevevetin paljon töhöjä vipeltäjiä. :lol2:

Ei olekkaan enää niin kivaa, ku tulee 30 asteen pakkaset tossa joulu-tammikuussa :kippis1:

Originally posted by Jusander
Ei olekkaan enää niin kivaa, ku tulee 30 asteen pakkaset tossa joulu-tammikuussa :kippis1:
No, onneksi on siirtymisiin käytössä tuo Uaz, venäläinen maastoajoneuvo (huom. ei auto). Sehän on tunnetusti lämmin kuin sauna. :D

30 astetta vielä kestää, mutta yli neljänkymmenen alkaa tuntua pahalta. Parhaat pakkaset minun sota aikoinani viime vuosi tuhannella Sodankylässä oli 42,5 astetta ja portilla oli seisottava.

Lähdin muka optimistinä polkupyörällä ajamaan kohti porttia (matkaa n. 500m), kokeilin ajaa muutaman kymmenen metriä, mutta pyörä oli niin kankea, ettei ajamisesta tullut mitään. Kyllä siinä kolmen tunnin aikana muutamaan kertaan tuli ajateltua takkatulen lämpöä.

Jos noita kovilla pakkasilla portilla seisomisia ei lasketa, niin SP:n tehtävät ovat ehdottomasti parhaita armeijassa ja reenaamaan pääsi vaikka vartiosta, jos halusi.

Eli jos haluat VP:si niin koita päästä Spolle-AUK:iin ja palveluksen jälkeen katto onko vartiopäällikön virkoja avoinna.Jos ei ole, niin hae sopimussotilaaksi vartioon tai hanki lisäkoulutusta esim. vartijana.Tonne Utin koulutukseen pääsee vasta sitte, ku on valittu SAH:n virkaan.

Sen verran täytyy korjata, että jos olet SPOL jjohtaja niin ihan samanlaiset mahdollisuudet on päästä VP:ksi kuin AU:nkin. Itselläni on nelja ystävää jotka ovat toimineet/toimivat VP:nä ja kaikki ovat RUK:n käyneitä, siis SPOL-jjohtaja kurssin.

Juu, kyllähän VP:ksi voi päästä vaikka olis 6 kk:n viestimiehenä suorittanu palveluksen, jos on muuten tehtävään sopiva henkilö ja on esim. vartijana toiminut.Spol-AUK:in käyminen katsotaan vain eduksi.

Originally posted by Ankka
Heps!

Miten olet pärjännyt tämän hetkisten SPOL-apukouluttajien kanssa? :offtopic:

Muistakaapa olla pilaamatta mainettanne naurettavalla öykkäröinnillä portilla.

Yleensä SPOL-joukkueessa on muiden hyvien puolien lisäksi myös hyvä sisäinen henki. Karsinnat varmistavat, että porukka on samanhenkistä ja yleensä motivoitunutta väkeä.

Suosittelen!

Originally posted by N.D.
Miten olet pärjännyt tämän hetkisten SPOL-apukouluttajien kanssa? :offtopic:
Muistakaapa olla pilaamatta mainettanne naurettavalla öykkäröinnillä portilla.
Yleensä SPOL-joukkueessa on muiden hyvien puolien lisäksi myös hyvä sisäinen henki. Karsinnat varmistavat, että porukka on samanhenkistä ja yleensä motivoitunutta väkeä.
Suosittelen!

Apukouluttajien kanssa menee ihan hyvin kun eivät ole mitään :david: :jä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom