Sotilaspoliisi

Bump!

Riksusta tuli juuri kirje jossa oli nuo alokaskyselyt + esitteet. Katselin spollekoulutuksesta juttua, kun sellaiseksi ajattelin ryhtyä, ja aika kiva voi olla yrittää aukkiin tai varsinkin rukkiin; 45:stä spollesta 8 valitaan aukkiin ja niistä kahdeksasta yksi rukkiin Haminaan!! Taitaapa olla sittenkin vain aukki tavoitteena.

Onko kukaan täältä ollut spolle-rukissa ja vaatiko hirveää hommaa?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
juu sanoi:
Bump!

Riksusta tuli juuri kirje jossa oli nuo alokaskyselyt + esitteet. Katselin spollekoulutuksesta juttua, kun sellaiseksi ajattelin ryhtyä, ja aika kiva voi olla yrittää aukkiin tai varsinkin rukkiin; 45:stä spollesta 8 valitaan aukkiin ja niistä kahdeksasta yksi rukkiin Haminaan!! Taitaapa olla sittenkin vain aukki tavoitteena.

Onko kukaan täältä ollut spolle-rukissa ja vaatiko hirveää hommaa?
Minä olin, JPr:stä vuosituhannen vaihteessa. Vaikeahan sinne oli päästä ja tosissaan sai yrittää, semminkin kun usein jo spol-miehistö on karsittu ihan hyvätasoiseksi. Omasta mielestäni oli erittäin onnistunut valinta yrittää/hakea tuonne, näkee&kokee paljon ja saa todella monipuolisen koulutuksen. Silloin kun minä tuolla olin, Haminan jakso oli ihan normaali jääkäri-RUK. RU-kurssi oli fyysisesti intin raskain aika. Silti se oli (jälkeenpäin ajateltuna) erittäin mukavaa ja antoisaa aikaa, ja näkipä mitä se perinteitä huokuva RUK on. Tämän jälkeenhän seurasi vielä kuuden viikon jakso Utissa (spol-jjoht-kurssi), joka oli myöskin todella mielenkiintoista ja mukavaa aikaa. Utissa koulutus painottuu siis täysin spol-hommiin hieman erikoisjoukko-painotteisesti. Tuolloinhan ollaan jo kokelaita joten varusmiesesimiehiä ei ole ja meininki oli kertaluokkaa rennompaa ja asiallisempaa.

aropupu sanoi:
Minä olin, JPr:stä vuosituhannen vaihteessa. Vaikeahan sinne oli päästä ja tosissaan sai yrittää, semminkin kun usein jo spol-miehistö on karsittu ihan hyvätasoiseksi. Omasta mielestäni oli erittäin onnistunut valinta yrittää/hakea tuonne, näkee&kokee paljon ja saa todella monipuolisen koulutuksen. Silloin kun minä tuolla olin, Haminan jakso oli ihan normaali jääkäri-RUK. RU-kurssi oli fyysisesti intin raskain aika. Silti se oli (jälkeenpäin ajateltuna) erittäin mukavaa ja antoisaa aikaa, ja näkipä mitä se perinteitä huokuva RUK on. Tämän jälkeenhän seurasi vielä kuuden viikon jakso Utissa (spol-jjoht-kurssi), joka oli myöskin todella mielenkiintoista ja mukavaa aikaa. Utissa koulutus painottuu siis täysin spol-hommiin hieman erikoisjoukko-painotteisesti. Tuolloinhan ollaan jo kokelaita joten varusmiesesimiehiä ei ole ja meininki oli kertaluokkaa rennompaa ja asiallisempaa.
Olitko Saga ksilla?

Onkos spademiehen tai ppmekaanikon hommissa haastetta. Entä tykkimiehen?

Kas kummaa, kun en tiennytkään.

Tyhmään kysymykseen annetaan tyhmä vastaus. Kyllä se meno ja meininki on myös paljon itsestä kiinni. Jos haluaa toimintaa ja harjoituksia, onnistuu se varmasti sotilaspoliisina. Yleensä joukkueiden johtajat ovat suhteellisen aktiivisia, että kyllä jos virtaa riittää, saa varmasti spollinakin toimintaa.

Armeijassahan ei mm. koskaan pidä tuoda esim. viluista oloa esille...

janne321 sanoi:
Spadeillahan on luultavasti rennoin homma ja kyllä noista muistakin on haasteet kaukana...

Tai sitte ei. Jos haluaa hajota, niin Spade on oikea vaihtoehto. Se on niin paskaa hommaa kuin olla ja voi. Joka ikinen leiri samaa paskaa -> ruoanlaittoa. Ja kun ei olla leirillä, ollaan MUKEssa hajomassa.
On siinä hyvätkin puolensa, leirillä saa syödä aikasta hyvin.

Jos saisin valita uudestaan, menisin RK-mieheksi. Paljon helpompi homma. Ja jos vielä saisin valita uudestaan, en edes menis maavoimiin. Kannattaa miettiä tarkkaan mihin kokeilee mennä. Armeija ajasta voi oikeasti olla jotain hyötyä.

Spade 1/04 TJ 19 :hyper:

Itellä alkaa armeija nyt heinäkuun 12. Ajattelin kysyä, että onko sotilaspoliiseilla miten vapaata illalla? Tai yleensäkin, kenellä on eniten vapaata illalla vai onko kaikilla sama jne? Onko kellään tietoa lääkintämiesten hommista? Jäi tuo lääkis kahden pisteen päähän ja uudestaan ajattelin ens vuonna hakea ja oishan niihin kokeisiin ihan mukava lukeakakin. Pistin kutsunnoissa linjaks sotilaspoliisin sen kummemmin miettimättä, sanoivat, että ei sillä ole niin väliä, kun siellä palveluspaikassa kuitenkin määräävät, mihin on soveltuvin. Tiedä sitten...

Minullekin sanoivat kutsunnoissa että santiksessa ei sitten ole muita paikkoja kuin spollen paikkoja vapaana 04-kesänä, joten menet siis spolleksi. Sitten kaikki tutut sanovat että ei se millään voi olla vielä varmaa mihin sitä päätyy. Senhän näkee sitten kolmen viikon päästä :hyper:

Tosta lääkintämiehen hommasta... Ainoa asia mistä kieltäytyisin intissä on rektaalilämmön mittaus, joka on siis lääkintämiehen pakko tehdä. Suostun seisomaan sateessa, näkemään nälkää, juoksemaan maitohappovaahdon valuessa suusta, mutta kukaan, ei siis kukaan, tunge mittaria minun perseeseeni vaikka siinä olisi mikä tahansa yliluutnantti vieressä karjumassa että "housut kinttuihin ja etukeno, alokas!!!". Johonkin se raja pitää vetää.

Oppilas: Jaa no eihän tuo ole mitään verrattuna tuseeraukseen tai virtsakatedrin asentamiseen, joita siis saatan joutua tulevaisuudessa tekemään, jos lääkäriksi pääsen.

Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta lääkärinä saat palkkaa vähintään 3000e/kk (tämä on sitten puhdas arvio), lääkintämiehenä n. kolme euroa päivässä.

Sitäpaitsi itse olisin ainakin mielummin kyseissessä operaatiossa, jos olisi iiiiihan pakko valita, mielummin antavana osapuolena kuin ottavana, tämä on tietenkin ihan mielipide kysymys.

Jostain tuntemattomasta syystä itse en osaa jännittää inttiä oikeastaan ollenkaan. Se on kuitenkin ollut niin kauan takaraivossa että sinne on sitten joskus mentävä, että ei oikeen osaa ymmärtää että se lähtö on nyt oikeasti parin viikon päästä.
Siitä voi tulla joko elämäni yksi hauskimmista kokemuksista, tai sitten jotain aivan helvetillistä

Kolme viikko...ja ainut mikä jännittää on se, että saanko vedettyy cooperis 3000m...
edit: niin ja onks kavereit viel vuoden päästä...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom