Sosiaalipummit joutuvat töihin

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu
Mielestäni ongelma on osittain siinä että työ ei palkitse, jos antaa suuren osan ajastaan johonkin vastenmieliseen hommaan ilman kunnon korvausta niin mieluummin sitä jää sitten vapaalle ja on persaukinen. Homman ei tarvitse olla edes vastenmielinen, itseäni vituttaa toisinaan lujaakin se että viikko menee töissä ja viikonloppu levätessä, ei ehdi siinä sitten tekemään mitään muuta. Kuollessaankaan tuskin miettii että "olisinpa ollut enemmän toimistolla"

Kyllä se sitten palkitsee kun sossusta ei tuukkaan enää ilmasta rahaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pummit pitäis ehdottomasti saada duuniin, mutta puheiksi taitaa tämäkin jäädä. Itse oon kyllä sitä mieltä, että yhtään euroa pitäis antaa ilmaiseksi työttömille. Jos ei muuta niin katuja siivomaan tai mummojen perseitä pesemään.

Itseäni ainakin vituttaa maksella kovia veroja niin, että jotkut saa elää niillä rahoilla kun ei vaan jostain kumman syystä jkinnosta tehdä töitä. Itse oon ollut duunissa koko pienen elämäni 13-vuotiaana saadusta kesäduunista alkaen. Nää pummit oppii jo nuorena, että asiat saa ilmaiseksi kun ensin vanhemmat antaa ja sitten vielä tää valtio tarjoo kaiken vähän vanhempana.

Kyllä tähän joku muutos pitäisi saada.

Kyllä järkeviäkin duuneja olisi. Kirjastot voisi olla auki viikonloppuisin, VR:n asemat auki 24h, Sairaaloihin sairaanhoitajien avustajiksi (niinkuin sivarit on nyt) jne. Soskun tukien vakuuksena pitäisi olla joku tuollainen työvelvoite.

Sen lisäksi voisi olla hyvä ottaa jenkkityyliin ruokakupongit käyttöön. Niillä ei saisi sitten tupakkaa, viinaa tai kaljaa. Verorahoilla ei pidä kenenkään dokaamista kustantaa.
 
Jos se pummina eläminen on niin hienoa niin ala itsekkin pummiksi ja lopeta tuo valittaminen. Ei kaikille oikeati löydy töitä vaikka haluaisi töitä tehdä. Veroja menee aika pieni osa sen takia ettei kaikki tee töitä.

Minä tiedän montakin jannua jotka on ihan tyytyväisiä soskun asiakkaita. Kaikkia yhdistää WoWin peluu.
 
Miten sitten käy jos töitä ei saa tai jos saa niin palkka on niin pieni ettei riitä laskuihin? Rikollisuus lisääntyy jne..

No soskusta pitäisi tietenkin saada rahaa JOS palkka olisi niin pieni ettei riittäisi elämiseen. Mutta mistä työstä sitä ei palkkaa edes sen vertaa saisi? Eikös Suomessa ole työvoimapula?
 
No soskusta pitäisi tietenkin saada rahaa JOS palkka olisi niin pieni ettei riittäisi elämiseen. Mutta mistä työstä sitä ei palkkaa edes sen vertaa saisi? Eikös Suomessa ole työvoimapula?

Työvoimapula on paska puhetta. Jos työtunteja on tarpeeksi vähän niin palkka on silloin pieni.
 
Jos olet särmä niin kyllä niitä työtunteja tulee enemmän. Mutta jos olet veltto paska niin ihmekkään että tunteja ei ole paljoa :)
 
Kyllä järkeviäkin duuneja olisi. Kirjastot voisi olla auki viikonloppuisin, VR:n asemat auki 24h, Sairaaloihin sairaanhoitajien avustajiksi (niinkuin sivarit on nyt) jne. Soskun tukien vakuuksena pitäisi olla joku tuollainen työvelvoite.

Sen lisäksi voisi olla hyvä ottaa jenkkityyliin ruokakupongit käyttöön. Niillä ei saisi sitten tupakkaa, viinaa tai kaljaa. Verorahoilla ei pidä kenenkään dokaamista kustantaa.

Muuten hyvä kirjoitus, mutta minusta hallinnollisella ohjauksella ei pitäisi saada luoda yhtään tekohengitettyä työpaikkaa. Se tuhoaa tuottavuuden, kilpailukyvyn ja em.alojen sisäisen kilpailun ja tehokkuuden.

Työmarkkinoilla ja yleisesti markkinataloudessa kilpailun pitäisi allokoida yhteiskunnan resurssit, ei minkään sosiaaliviraston ja virkamiespäätösten.
Oisi sitäpaitti aika tyhjä arpa olla töissä laitoksessa, mihin hallinnollisella pakolla laitettaisiin kilpailua vääristämään työttömiä.

Sensijaan tuet tulisi muuttaa täysin maksusitoumuksiksi, joita ei saisi myydä ja vaihtaa rahaksi, myymisen tulisi olla vankeusrangaistuksen arvoinen teko. Eli maksusitoumuksen tulisi olla henkilökohtainen, ja sen väärinkäytöstä tulisi joutua linnaan, eli olla tarpeeksi pelotetta olla myymättä tai vaihtamatta niitä tai muiden käyttää niitä. Sen lisäksi niillä ei missään nimessä pitäisi saada ostaa päihteitä, niin tupakkia kun viinaakin, eikä epäterveellisimpiä herkkuruoka-aineita esim sipsejä.

Se että kuinka paljon sosiaaliturvaa siirrettäisiin järjestösektorin järjestettäväksi lahjoitusvaroin on sitte toinen kysymys. Mielestäni yksityistäminen toisi tännekin tehokkuutta eli samalla rahalla enemmin.

Minimipalkkalainsäädännön mahdollisella poistamisella, irtisanomissuojan alentamisella, ja yleissitovien työehtosopimusten kieltämisellä, sekä työvoiman sivukulujen mahdollisimman suurella alentamisella todennäköisesti vapaan kilpailun oloissa syntyisi lisää työtä, ja sen lisäksi jos mitoitetaan järjestösektorilta tuleva ruokatuki niin matalasti tienaaville, että suomessa ei edelleenkään tulisi nälänhätää köyhille, niin mitä pahaa siinä muka olisi?

Kaikki tulisi edelleen ainakin jotenkin toimeen, töitä oisi enemmin, ja paikallinen sopiminen saisi työn kysynnän kohtaamaan palkan ja päinvastoin, eli yhteiskunnassa todennäköisesti olisi itseään kehittämäänhaluaville ihmisille paljon enemmin mahdollisuuksia ansaitakin sillä;) Nykynen yhteiskuntamalli ei palkitse tarpeeksi työtä ja yrittämistä ja kouluttautumista.
 
http://www.mol.fi/mol/fi/05_tyovoimatoimisto/06_uutiset/2008-06-24-01/index.jsp

88 600 vapaata työpaikkaa.. kyllä ainakin olis mahdollisuuksia valita hommia.

Eniten huolestuttaa 3000 alle 20-vuotiasta työtöntä. Jos toi luku vielä paljon tulevaisuudessa kasvaa niin ei se hyvästä oo.

Mistähän noihin kaikkiin saataisiin osaavaa työvoimaa, ei ainakaan työttömien keskuudesta. Tällä hetkellä tiedän teknisellä huoltopuolellakin ainakin 20 avointa työpaikkaa, johon ei löydy riittävän ammattitaitoista kaveria tekemään. Palkka vaatimukset kaataa lähes kaikki haut. Eli palkkaa pitäs saada 13-15€ tunti ja se taas on mahdoton monelle maksaa.

Puolalaisetkin menee takas puolaan, kun siellä on talous nousussa, mistähän maasta noita vois alkaa suomeen laivaamaan?
 
joo sitte oltais ku jenkeissä, markkinat pyörittäis koko yhteiskuntaa ja alkas levitä pää yhellä jos toisellaki :down:
 
Sehän tässä taitaa isoin ongelma olla, että suomessa ei kertakaikkiaan uudelleenkouluttauduta, ja oppisopimuskouluteta työttömiä, joilla taas on ehkä turhan suuret vaatimukset palkan suhteen näin alkuun. Osansa mahdollistaa juuri tällänen yhteiskunta, missä on täysin mahdollista olla tekemättä töitä. Toisaalta, vaaditaanko työntekijöiltä liikaa, ja ollaanko kuitenkin liian kitsaita maksamaan varsinkin osaaville ihmisille. Vrt palkkataso Tanska-Norja akselilla, ja palkkataso Suomessa.

e: siis, lähteekö helposti parhaat kyvykkyydet tienestien perässä ulkomaille? JA onko Työttömyys enemmin syy vai seuraus?

Seuraus asenteesta, vai syy asenteeseen?
Ja suomalainen mentaliteetti, ettei kukaa saa olla rikkaampi ku muut, ja on hyväksyttävämpää vetää kiljua parvekkeella sossun rahoilla, ku olla optiomiljonääri..
 
Jos olet särmä niin kyllä niitä työtunteja tulee enemmän. Mutta jos olet veltto paska niin ihmekkään että tunteja ei ole paljoa :)

Et varmastikkaa minusta puhu. Itselläni on työtunteja kuukaudessa yli 200 tuntia. Muissa tapauksissa ei työtunnit riipu aina laiskuudesta.
 
EI työn tuntimäärät pitäisi olla mikää ylpeilyn aihe, vaa sen mitä niinä tunteina saa aikasiksi..

Muutenkin mua ärsyttää ehkä eniten se asenne mitä nuorten päähä työnnetää jo peruskoulusta, että pitää mennä amiksee, ja hankkii ammatti, että pääsee töihin, tai pitää mennä lukioo ja AMK:ho että pääsee töihin, tai että pitää käydä yliopisto että pääsee johku paikkaa töihi. EI se töihinpääsy pitäisi olla kenenkää tavote.
Se pitäisi olla paljon useamman ihmisen tavoite, se että perustaa oman firman, tekee kovasti työtä, ja ehkä ajanmittaa työllistää myös muita. Sen ei pitäisi olla puolirikollista vehkeilyä, ja pahinta mahdollista ahneutta.

Nuoria pitäisi kannustaa ottaa vastuu omasta elämästään ihan itse, eikä kouluttaa niistä lähinnä työvoimaa paikallisille yrityksille ja julkishallinnolle.. Elinvoimainen yrityssektori lisää kilpailua, sitäkautta tehokkuutta.
Mä itse ihailen yrittäjiä ja yrittäjyyttä. Mun suvussa on yrittäjiä, vieläpä todella menestynyt sellainen löytyy. Mun mielestä kouluopetuksesta lähtien tulisi kannustaa yrittäjyyteen, eikä niinkään virkamiesuraan ja duunariuteen.
 
EI työn tuntimäärät pitäisi olla mikää ylpeilyn aihe, vaa sen mitä niinä tunteina saa aikasiksi..

Muutenkin mua ärsyttää ehkä eniten se asenne mitä nuorten päähä työnnetää jo peruskoulusta, että pitää mennä amiksee, ja hankkii ammatti, että pääsee töihin, tai pitää mennä lukioo ja AMK:ho että pääsee töihin, tai että pitää käydä yliopisto että pääsee johku paikkaa töihi. EI se töihinpääsy pitäisi olla kenenkää tavote.
Se pitäisi olla paljon useamman ihmisen tavoite, se että perustaa oman firman, tekee kovasti työtä, ja ehkä ajanmittaa työllistää myös muita. Sen ei pitäisi olla puolirikollista vehkeilyä, ja pahinta mahdollista ahneutta.

Nuoria pitäisi kannustaa ottaa vastuu omasta elämästään ihan itse, eikä kouluttaa niistä lähinnä työvoimaa paikallisille yrityksille ja julkishallinnolle.. Elinvoimainen yrityssektori lisää kilpailua, sitäkautta tehokkuutta.
Mä itse ihailen yrittäjiä ja yrittäjyyttä. Mun suvussa on yrittäjiä, vieläpä todella menestynyt sellainen löytyy. Mun mielestä kouluopetuksesta lähtien tulisi kannustaa yrittäjyyteen, eikä niinkään virkamiesuraan ja duunariuteen.

Jos minuun viittaat tyotuntien määrällä ylpeilyyn niin ei ollut tarkoitus ylpeillä. Tuo sopiikin hyvin nykymalliin, että yhden työtunnin aikana pitäis tehdä kahden tunnin työt ja ylpeillä sillä sitten ja tuosta hyötyy vain työnantajat. Ennen pitkään tuolla tyylillä ihmiset palaa loppuun ja yhteiskunta joutuu kantaa taakan. Työantaja palkkaa sitten vain uuden loppuun
poltettavan.
 
Samaa mieltä kaikenkaikkiaan. Tässäkin triidissä 18-kesäinen urputtaa kun ei saisi kuin 8e tunnissa harjanvarressa. Jos ei itelle muuta tarjota (mitä ihmettä ton ikäiselle oikein pitäis olla?) niin eikun hihat heilumaan ja katsetta tulevaisuuteen.

Tässä katsonut kotopaikan entistä kaveripiiriä. Siellä ne jätkät herää puoli yhdeltä päivällä ja miettiin miten saisi rahaa sikspäkkiin. Tekeminenkin on vähän loppu kun pleikkari meni rikki. Töitäkin olis mutta pitäis muuttaa 30km päähän ja siellä ei oo kavereita.

Mussunmussunmussu? Mitä sä oikein mussutat kaveri. Tällä hetkellä en elantoani ansaitse harjanvarsi kädessä, enkä 8e tuntipalkalla. Taisit missata jotain, tai sit muuten vaan pitää mussuttaa.:jahas: Viistoist kesäsenä kyllä haravoin ja sain siitä vähän päälle 4e tunti.
 
Saisivat minun puolestani vaikka triplata palkan Arkadianmäellä. Josko sillä saataisiin muutama oikeasti päteväkin tyyppi lisää ajamaan asioita eteenpäin. Mitä taas aiheeseen tulee, joku ehdotti spurguja pesemään mummojen perseitä ja hoitsuja auttamaan. Itse en välttämättä päästäisi elämäänsä kyllästynyttä alkoholistia lykkimään pyörätuoleja sairaalaan... Muutenkin tämä koko idea kuulostaa vähän samalta kuin armeija. Harva sinnekään haluaa -> sluibailua, nakkisuojaa ja perseilyä.
 
Kyllä järkeviäkin duuneja olisi. Kirjastot voisi olla auki viikonloppuisin, VR:n asemat auki 24h, Sairaaloihin sairaanhoitajien avustajiksi (niinkuin sivarit on nyt) jne. Soskun tukien vakuuksena pitäisi olla joku tuollainen työvelvoite.

Sen lisäksi voisi olla hyvä ottaa jenkkityyliin ruokakupongit käyttöön. Niillä ei saisi sitten tupakkaa, viinaa tai kaljaa. Verorahoilla ei pidä kenenkään dokaamista kustantaa.

Miksei asiaa voisi hoitaa ennemmin niin, että noihin töihin palkattaisiin ihan oikeita työntekijöitä ihan oikealla palkalla? Tuohon ei auta työttömien kiristys, vaan verotuksen yms. järkeistäminen. Oikeat pummit on perseestä, mutta kyllä siellä osa jättää töihin menemättä ihan järkisyistä. Mitä vitun järkeä on siinä, että siivoja saa liksaa niin vähän, että joutuu hakemaan soskusta lisää tullakseen toimeen? Sen sijaan, että osoitellaan sormella työttömiä, niin voisiko olla fiksumpaa katsella sitä vastapuolta. Kun kuitenkin samaan aikaan voittoa tekevät yritykset karsii henkilöstöä lisävoiton toivossa, valtio ja kunnat tukee työharjoitteluja yms. kikkailuja, vuokratyövoimaa ja pätkätöitä, puhumattakaan ulkomailta haettavasta halpatyövoimasta. Jo tällä hetkellä palkkoja ja työntekijöiden oikeuksia poljetaan monella alalla aika rajusti, niin mitä touhusta tulisi, kun kun töihin voitaisiin pakottaa. Jos koitat ostaa 100 euron huoraa 50 eurolla, etkä saa sitä, niin pitää maksaa enemmän. Jos otat väkisin omalla hinnallasi tai ilmaiseksi, niin ei se huora silloin se pahis ole.
 
Pummit pitäis ehdottomasti saada duuniin, mutta puheiksi taitaa tämäkin jäädä. Itse oon kyllä sitä mieltä, että yhtään euroa pitäis antaa ilmaiseksi työttömille. Jos ei muuta niin katuja siivomaan tai mummojen perseitä pesemään.

Itseäni ainakin vituttaa maksella kovia veroja niin, että jotkut saa elää niillä rahoilla kun ei vaan jostain kumman syystä jkinnosta tehdä töitä. Itse oon ollut duunissa koko pienen elämäni 13-vuotiaana saadusta kesäduunista alkaen. Nää pummit oppii jo nuorena, että asiat saa ilmaiseksi kun ensin vanhemmat antaa ja sitten vielä tää valtio tarjoo kaiken vähän vanhempana.

Kyllä tähän joku muutos pitäisi saada.

Tässä vielä sulle niitä oikeita pummeja http://www.stormpages.com/eurooppa/somali2.htm

Nämä pummit vituttaa jo minuakin.
 
Back
Ylös Bottom