Sosiaalipummit joutuvat töihin

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Purtsi
  • Aloitettu Aloitettu
Kuka vittu noita Hyssölöitä tonne äänestää?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Iltalehti sanoi:
Palkat nousevat 5,8 prosenttia aprillipäivästä lähtien.
Korotuksen jälkeen minimipalkka on 5 860 euroa kuukaudessa.

Huh huh, ei voi muuta sanoa.

Joko Hyssälä anto ne lupaamat 300/kk lisää eläkeläisille? Odotellaan ne nyt ekana.

Talouselämä.fi sanoi:
Juuri nyt inflaatio säntäilee neljän prosentin vauhdissa. Viime vuoden liittokohtaiset
työehtosopimukset antoivat runsaannäköisiä palkankorotuksia, joita on helppo syyttää laukkaavasta inflaatiosta.

D.Yates sanoi:
No kieltämättä viime vuoden lopulla tuli osapuilleen kaikille ainakin ~4% korotukset.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=2063442&postcount=1470

Eläkeläiset taisivat saada 2,39% korotuksen eläkkeisiinsä, eli elämä käy eläkeläiselle tiukaksi, koska inflaatio menee jo 4 % paikkeilla.

http://www.ksml.fi/mielipide/keskustelu/Suuria-eläkehuijauksia!(75201).ece?pgNro=2
 
"Perustelujen mukaan palkankorotuksiin vaikutti syksyn työmarkkinaneuvottelut ja kansalaisten ansiotason nousu."

Joo nääs. Kyllä ne vittu osaa.
 
Eläkeläiset taisivat saada 2,39% korotuksen eläkkeisiinsä, eli elämä käy eläkeläiselle tiukaksi, koska inflaatio menee jo 4 % paikkeilla.

Eikös jossain vaiheessa ollut juttua siitä, että yhä useampi eläkeläinen käy työssä. Tuosta porukasta meinaan saadaan paljon halpoja, helposti huijattavissa olevia, siivoojia yms. jotka eivät turhia valita ja oikeuksistaan tiedä.

Tarkoittaisikohan tämä muutos muuten sitä, että esimerkiksi mustalaisetkin joutuisivat töihin vai koskeeko tämä vain tiettyä kantaväestön väkiryhmää, josta halutaan ottaa kaikki hyöty irti.
 
No ei minua ainakaan huvita maksella toisten loisimista. Töihin tai opiskelemaan pitäisi mennä ainakin. Ja ihan riippumatta mikä se työ tai opiskelupaikka on. Jos ei kelpaa mikä tahansa työ tai opiskelupaikka, niin sitten pitää selvitä omillaan. Huomaa hyvin miten perverssejä näkemyksiä nykyjärjestelmä ruokkii, kun työttömillä lorvailijoilla on varaa syljeskellä rehellisten töiden päälle.

Pummeilta turhan usein kuuluu seuraavanlaisia "viisauksia": "MINULLA on oikeus olla tekemättä töitä jos ei huvita. MINÄ en rupea lattioita luuttuamaan. MINÄ en kyllä mene töihin jos ei makseta yli 10 €/h. MINULLE kuuluu hyvä työpaikka eikä minun tarvitse itse tehdä mitään tilanteeni hyväksi. Valtion pitää pelastaa MINUT taloudelliselta ahdingolta. MINÄ olen oikeutettu siihen, tähän, tuohon."

Kertokaa miksi kovaa työtä paiskivien ja hiellä menestyksensä ansainneiden pitäisi tuntea empatiaa tällaisia lonkan vetäjiä kohtaan, jotka ylimielisesti suhtautuvat työhön?
 
No ei minua ainakaan huvita maksella toisten loisimista...
Samaa mieltä kaikenkaikkiaan. Tässäkin triidissä 18-kesäinen urputtaa kun ei saisi kuin 8e tunnissa harjanvarressa. Jos ei itelle muuta tarjota (mitä ihmettä ton ikäiselle oikein pitäis olla?) niin eikun hihat heilumaan ja katsetta tulevaisuuteen.

Tässä katsonut kotopaikan entistä kaveripiiriä. Siellä ne jätkät herää puoli yhdeltä päivällä ja miettiin miten saisi rahaa sikspäkkiin. Tekeminenkin on vähän loppu kun pleikkari meni rikki. Töitäkin olis mutta pitäis muuttaa 30km päähän ja siellä ei oo kavereita.
 
Siis jumalauta.

edit. "Ihmiselle on ihan hyväksi, että joka aamu pitää mennä jonnekin ja tuntea olevansa tarpeellinen." <--- no mene sinä saatana siihen harjanvarteen alle 8e tuntipalkalla ni katotaan. Helppoo sielt ministerinpallilta on tollasta heittää, saatana.

Tai käy sinä tarvittavat koulut ja ala ministeriksi. Kun se kerran on niin hyväpalkkainen duuni, niin miksi jäädä harjanvarteen?
 
Minä en luutunnut lattioita, rehellisesti olin himassa kun ei niillä liksoilla kiinnostanut sellainen paska-duuni, ikää oli sen 17-20. Nyt on jotain kouluja käyty ja siisti sisäduuni kohtuullisella liksalla, ei valittamista. Onnea vaan jos yrittää uppiniskaisen nuorenmiehen pistää harjan varteen, se lähtee siitä kesken päivän kotiin kun alkaa vituttamaan, niin minäkin tein - ja voin sanoa että kannatti :D
 
Sitähän tässä koko ajan on yritetty, että ihmiset menisivät töihin.. Ei tuota järjestelmää pystytä niin radikaalisti uudistamaan, että jotain pöyristyttävää oikeasti tapahtuis..
 
Olisi mukava kokeilu, että TES:t poistettaisiin ja palkat määräytyisivät markkinoiden mukaan.Tuloeroja tasattaisiin progressiivisella verotuksella ja/tai perustulolla.

IMO TES:t ovat epäoikeudenmukaisia, koska kaikilla aloilla ei voi harrastaa käytännössä kiristystä ja koska osa palkoista maksetaan veroista. TES:eissä voidaan hinnoitella liian suurilla palkoilla paljon työvoimaa ulos työmarkkinoilta. Tällöin työssä käyvien tuloerot ehkä pienentyvät, mutta surkeaosaisten ja hyväosaisten tuloerot kasvanevat.
 
Sillä saataisiin jo aktivoitua porukkaa jos työkkäri ja sossu olisi auki vain 6-8 aamulla. Työkkärissä tietty sais ajanvarauksia muuhunkin aikaan.
 
Tai käy sinä tarvittavat koulut ja ala ministeriksi. Kun se kerran on niin hyväpalkkainen duuni, niin miksi jäädä harjanvarteen?

Sulta viuhuu pointti ohi. Se tais olla siinä, että Hyssälän tapainen eliittiliäinen huutelee, mikä ihmisistä on kivaa ja mitä ne tarvii, kun itse nostaa vitun kovaa liksaa vaikka on täys lehmä. Lieneekö Hyssälä luutaa tai lapiota nähnytkään?
 
Samaa mieltä kaikenkaikkiaan. Tässäkin triidissä 18-kesäinen urputtaa kun ei saisi kuin 8e tunnissa harjanvarressa. Jos ei itelle muuta tarjota (mitä ihmettä ton ikäiselle oikein pitäis olla?) niin eikun hihat heilumaan ja katsetta tulevaisuuteen.

Tässä katsonut kotopaikan entistä kaveripiiriä. Siellä ne jätkät herää puoli yhdeltä päivällä ja miettiin miten saisi rahaa sikspäkkiin. Tekeminenkin on vähän loppu kun pleikkari meni rikki. Töitäkin olis mutta pitäis muuttaa 30km päähän ja siellä ei oo kavereita.

Kyllä mä käyn mielelläni töissä. :D
Sitähän menis rytmi täysin päin vittuja, jos ei kävis töissä tai opiskelis.
 
Mielestäni ongelma on osittain siinä että työ ei palkitse, jos antaa suuren osan ajastaan johonkin vastenmieliseen hommaan ilman kunnon korvausta niin mieluummin sitä jää sitten vapaalle ja on persaukinen. Homman ei tarvitse olla edes vastenmielinen, itseäni vituttaa toisinaan lujaakin se että viikko menee töissä ja viikonloppu levätessä, ei ehdi siinä sitten tekemään mitään muuta. Kuollessaankaan tuskin miettii että "olisinpa ollut enemmän toimistolla"
 
Taitaapi olla ihan asenteesta kiinni palkitseeko se työ vaiko ei. Ehtiihän siinä töiden jälkeenkin tai ennen tekemään vaikka mitä, ajan käytöstä kiinni. Esimerkiksi eilen jaksoin helposti pitkän työpäivän + työmatkojen jälkeen vielä pyöriä 4 tuntia kaupoillakin :D
 
Tuo mitä hyssälä totesi että jokaisen pitää herätä aamulla ja mennä duuniin. Ihan oikeaa puhetta, se on loppujen lopuksi itestä kiinni tuo homma, ei voida syyttää ainakaan koulutuksen puutetta kun kaikki on ilmaista. Ja jos opiskelu ei kiinnosta, niin tehköön jokainen niitä siivoojanduuneja sitten. Mutta pelkkä lorviminen on väärin.
 
Mielestäni ongelma on osittain siinä että työ ei palkitse, jos antaa suuren osan ajastaan johonkin vastenmieliseen hommaan ilman kunnon korvausta niin mieluummin sitä jää sitten vapaalle ja on persaukinen. Homman ei tarvitse olla edes vastenmielinen, itseäni vituttaa toisinaan lujaakin se että viikko menee töissä ja viikonloppu levätessä, ei ehdi siinä sitten tekemään mitään muuta. Kuollessaankaan tuskin miettii että "olisinpa ollut enemmän toimistolla"

Tää on ihan totta. Tapaan olla kesät maata rakentamassa, eikä viikolla ole käytännössä muuta elämää kuin työ, koska ei yksinkertaisesti jaksa tehdä yhtään mitään muuta viikolla, varsinkin jos jää vähän ylitöihin. Vituttaahan tuo, kun opiskelemaan mennessä rahaa ei kuitenkaan ole säästynyt paskan vertaa koska vuokra on sen verran kova. Duunin tarttisi tosiaankin olla palkitsevaa, eikä ikäviä juttuja joita joutuu henkensä pitimiksi pakosta tekemään. Pitäis ja pitäis. Antaapahan ainakin motivaatiota koulutukseen.
 
Pummit pitäis ehdottomasti saada duuniin, mutta puheiksi taitaa tämäkin jäädä. Itse oon kyllä sitä mieltä, että yhtään euroa pitäis antaa ilmaiseksi työttömille. Jos ei muuta niin katuja siivomaan tai mummojen perseitä pesemään.

Itseäni ainakin vituttaa maksella kovia veroja niin, että jotkut saa elää niillä rahoilla kun ei vaan jostain kumman syystä jkinnosta tehdä töitä. Itse oon ollut duunissa koko pienen elämäni 13-vuotiaana saadusta kesäduunista alkaen. Nää pummit oppii jo nuorena, että asiat saa ilmaiseksi kun ensin vanhemmat antaa ja sitten vielä tää valtio tarjoo kaiken vähän vanhempana.

Kyllä tähän joku muutos pitäisi saada.
 
Pummit pitäis ehdottomasti saada duuniin, mutta puheiksi taitaa tämäkin jäädä. Itse oon kyllä sitä mieltä, että yhtään euroa pitäis antaa ilmaiseksi työttömille. Jos ei muuta niin katuja siivomaan tai mummojen perseitä pesemään.

Itseäni ainakin vituttaa maksella kovia veroja niin, että jotkut saa elää niillä rahoilla kun ei vaan jostain kumman syystä jkinnosta tehdä töitä. Itse oon ollut duunissa koko pienen elämäni 13-vuotiaana saadusta kesäduunista alkaen. Nää pummit oppii jo nuorena, että asiat saa ilmaiseksi kun ensin vanhemmat antaa ja sitten vielä tää valtio tarjoo kaiken vähän vanhempana.

Kyllä tähän joku muutos pitäisi saada.

Jos se pummina eläminen on niin hienoa niin ala itsekkin pummiksi ja lopeta tuo valittaminen. Ei kaikille oikeati löydy töitä vaikka haluaisi töitä tehdä. Veroja menee aika pieni osa sen takia ettei kaikki tee töitä.
 
Back
Ylös Bottom