Sopivasti lihava

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nitsku
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En tiedä onko tuo otsikko/kirja kenellekään tuttu, mutta kyseessä on lihavan ruotsalaisen naistoimittajan kirjoittama kirja siitä miten lihavia ihmisiä syrjitään yhteiskunnassa. Eli taas sitä samaa: lihavuus ei ole yksilön oma vika vaan yhteiskunnan, tupakoitsija syyttää syövästään tupakkatehtaita jne..

No, joka tapauksessa Iltalehden kolumnisti Lehtola kirjoitti asiasta aika sattuvasti ja tässä muutama lainaus:

Jenny Dahlbergin kirjan tiimoilta on esitetty paljon väitteitä, joita on lähinnä todennettu vain virkkeiden passiivimuodolla. Lihavia pidetään tyhminä. Lihavia kohdellaan huonosti. Lihavia syrjitään työelämässä. Dahlberg on kertonut yhteiskunnan läskirasistisista asenteista ja lisännyt että "niin ei ole sanottu suoraan, vaan asenne on paistanut läpi". Eräässä Dahlbergin kirjan arvostelussa kuvattiin lihavan elämää toteamalla, kuinka "jokainen katse kertoo, ettet ole sopivankokoinen".

Kuulkaas nyt. Tuo ei ole argumentointia, vaan vainoharhaisuutta, jota yritetään siirtää yleiseksi totuudeksi. Vainoharhaiset ihmiset ovat puolestaan rasittavaa seuraa sekä työssä että vapaa-aikana riippumatta niiden elopainosta. Ne luulevat, että pilkkaat heitä, kun tilaat itsellesi ravintolassa "paksun pihvin" tai kun palaverissa toteat, että olipa "paksu väite". Ei niiden kanssa jaksa.

Vainoharhat ovat vaarallista maastoa. Ylikiloistaan ylihintaa pyytävä Dahlbergkin haluaa, että häntä kutsutaan "paksuksi" ja loukkaantuu, jos hänestä käytetään nimitystä "lihava". Ja kuka on keksinyt, että lihavien sisällä asuu aina kaunis ihminen, jota yhteiskunta kohtelee huonosti? Miksi siellä ei voisi edes joskus asua rumaa, vainoharhaista ja epävarmaa ihmistä, jonka kokema pettymys omasta vartalosta on alkanut vaikuttaa niin, että hän syyttää yhteiskuntaa omista tunnetiloistaan?

Yleisen käsityksen mukaan lyhyet miehet ovat epävarmoja raukkoja, jotka ylikompensoivat lyhyyttään valehtelulla, simputtamisella sekä rahan- ja vallanhimolla. Kaljuuntuva mies on menettänyt mieskuntonsa sekä nuoruutensa ja käyttäytyy sen mukaan. Kaljun tai lyhyen miehen sisällä ei koskaan asu kaunista miestä, vaan monivammainen hirviö.

Miksi lihava nainen on aina sisältä kaunis? Miksi lihavan naisen ongelmat ovat niin usein lähtöisin yhteiskunnasta, eivät lihavasta naisesta?

Jim Carrey sanoi hyvin "Liar, liar":ssa eli näin:

Poika: What about beauty on the inside?
Jim: That's just something ugly people came up with to make themselves feel better.

Sattuipa sopivasti tämä threadi. Juuri äsken meinasin etsiä kooklesta tietoa tosta tyypistä. Sen verran pisti silmään joku lehtiartikkeli missä tämä kyseinen henkilö sanoi olevansa ylpeä kiloistaan.

Täytyyhän sen jotenkin itselleen perustella että miksei kuntoile. Ja mikäpä sen helpompaa kuin hyväksyä terveysriskit ja olla läski tieten tahtoen.

Kuntopolulle siitä!! :whip:

Onko tämä se kirja missä se pullasorsaa muistuttava ruma ämmä on jossain missivaatteissa selluliittiensa kanssa kannessa? Eikö sillä lehmällä ole ollenkaan itsekunnioitusta? Ymmärrän jos on lihava, mutta että pitää oikein esitellä vitun makkaroitaan.

Uusimmassa City lehdessä vertaillaan tämän jokinorsun ja miss suomen mittoja ja sun muuta. Siinä kysyttiin myös mitä söit tänään? Miss Suomi: Terveellistä puuroa, terveellistä vettä,terveellisen lounaan ja yms.
Iso Tyttö(ja ylpeä siitä) vastaa: Hevosen, pari lammasta, pienen afrikkalaisen kylän ja tynnyrillisen limua.
Naisella oli hyvä ruokavalio jos tahtoo olla sopivasti lihava. :D
No tässä ainakin paljastui omat rajoittuneet asenteeni lihavia kohtaan. ;)

Mike sanoi:
Onko tämä se kirja missä se pullasorsaa muistuttava ruma ämmä on jossain missivaatteissa selluliittiensa kanssa kannessa? Eikö sillä lehmällä ole ollenkaan itsekunnioitusta? Ymmärrän jos on lihava, mutta että pitää oikein esitellä vitun makkaroitaan.

taitaapa olla juurikin se :urjo:

Vasta äsken oli se iso perä on pop ohjelma ja nyt jo jotain kirjoja julkaistaan kuinka mukavaa on olla läski. Samoin eilen oli töllössä joku komedia sarja jossa neitokainen yritti suurella tuskalla laihduttaa ja muut luulivat sen olevan raskaana ja siitä syntyi väärinkäsityksiä. Ja lopussa sitten asiat selvisivät ja sellainen fitnes runkoinen neitokainen kertoili että kuinka katkera on kun ei omaa samanlaisia pulleita muotoja ja tämän laihduttajan mies kanssa vannoi ikuista rakkautta sen läskeille. Eikös jossain kulttuureissa ole jo lihavuus naisilla jonkinlainen ihanuus. Samoin muuten näkyy jo suomessakin sitä että äijä on joku kukkakeppi ja muija on kolme kertaa paksumpi kuin äijä.
Joka paikassa jo toittotetaan että sitä sopivasti lihavuutta ja jokainen norsu sitten uskoo olevansa sopivasti lihava. Tässähän tulee viellä joku lihavuuden puolesta muoti-ilmiö.

Tähän liittyy myös se ikuinen valitus miksi lihava nainen ei miehille ei kelpaa. Onhan siellä sisällä se "kaunis" ihminen. Voi olla, mutta itseäni ainakin sapettaa sellainen syyllistäminen, jota saa lukea esim. erään foorumin (oliks se nyt heppii! vai mikä) teksteistä tyyliin: miehet on itsekkäitä, heikolla itsetunnolla varustettuja luusereita kun eivät kiljuen ryntää meidän tonnikeijujen syliin vaan himoitsevat kauniita ja hoikkia oman itsetuntonsa pönkittämiseksi.
Puhun nyt vain omasta puolestani. Arvostan ihmistä hänen luonteensa ja henkisten ominaisuuksien perusteella, vaikka tämä ihminen olisi miten ruma, lihava tms. tahansa. En häpeä liikkua kenenkään fyysisesti "ei täydellisen" kanssa. Itsetunnossani ei ole mitään vikaa. En ikinä haukkuisi ketään läskiksi enkä syrjisi esim. työhönottotilanteessa, ainakaan omalla alallani jossa ei fysiikalla ole mitään merkitystä.
Parisuhteessa ei kuitenkaan riitä pelkkä arvostus ja ystävys. En voisi elää sellaisen naisen kanssa joka ei viehätä minua myös fyysisesti. Haluan elää sellaisen kanssa, joka herättää helliä tunteita, seksuaalista vetoa, jne.
Sellainen nainen on normaalipainoinen, tai vaikka hieman vankkarakenteinenkin, tai hoikkakin. Yhdistettynä siihen että pitää itsestään huolta, niin fyysisesti kuin henkisen kasvun kannaltakin. Ei kuitenkaan XXXXL. Jollakin toisella asia voi olla päinvastoin. Harvemmalla kuitenkaan on.
Tässä törmätään myös siihen mistä suomalaisia miehiä on paljon moitittu: liialliseen kiltteyteen. Suostutaan tinkimään omasta onnellisuudesta että toinen saisi olla juuri sellainen kuin haluaa, eikä tarvisi ikinä muuttua, kehittyä, kasvaa mitenkään.
Minulle kelpaa tavallinen suomalainen nainen, mutta XXL ei vaan herätä sellaisia tunteita että siitä olisi rakkaudeksi asti. Valitettavasti.

Mulla oli töissä 140kilonen jokinorsu joka oli kyllä ihan mukava/pätevä duuniinsa mutta
about joka toinen viikko saikulla onneksi sain irtisanottua koeajan puitteissa!

päätelmä: läskin terveyshaitat ovat todellisia!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä en ymmärrä, että mitä vittu "sisäinen kauneus" tarkoittaa. Mun mielestä ihminen on kokonaisuus. Ei siitä ole eroteltavissa mitään "pintaa vs. sisäisyys" jaottelua. Tottakai meillä on pään sisäisiä ajatuksia ja tunteita, mitä muut ei näe. Se on ihan paskapuhetta, että jossain mun ihon alla luuraisi joku mun "sielu" tai "todellinen minä" tai "persoona" joka voitaisiin leikata jotenkin "irti" mun naamasta sen ilmeistä.

Sehän on vähän kuin väittäisi, että "mä olen oikeasti, sisäisesti, tosi huumorintajuinen, vaikka kukaan ei naura mun jutuille". "Oikeasti mulla on tosi hyvä itsekuri vaikka mä olenkin jokinorsu". Se on uskovaisten höpinöitä, että ihon alla luuraisi joku henkiolento. Materiaa on iho, materiaa haba ja materiaa on ne aivot millä ajatellaan ajatuksia. Ja materiaa on ne ajatukset - synapsien välisiä kytkentöjä ja sähköimpulseja.

Mua vituttaa ihan suunnatomasti esim. akoilla usein oleva asenne, että ulkonäkö kyllä saa merkata silloin kun IHASTUTAAN, mutta sitten kun styylataan tai ollaan naimisissa, niin on julma ja pinnallinen kusipää, jos vituttaa sen muijan hankkimat ylikilot.

"Mä olen ihan sama ihminen kuin 30 kiloa sitten" Tohon mä sanon, että et vittu todellakaan ole. Ihminen on just sitä mitä se on sillä hetkellä. "Mä en ollut oma itseni" No kuka vittu sä sitten olit?

Sitä mä en ole tajunnut koskaan, että miksi läskiksi syötetty koira herättää kaikissa ahdistusta, sääliä ja eläinrääkkäysajatuksia, mutta ihminen ei saa herättää mitään negatiivisia tunteita? Ihminen on elukka ja eläimen ei kuulu olla läski.

Mike sanoi:

Sillä just ei ole itsekunnioitusta, ja siksi se yrittääkin tehdä itsestään ja kaltaisistaan hyväksyttävämmän noin. Se missä tämä ämmä menee vipuun on että se kuvittelee harhaisessa mielessään muiden oikeasti olevan kiinnostunut hänen kiloistaan. Tosiasia on, että kukaan muu kuin hän itse ei ole kiinnostunut hänen kiloistaan. Satunnainen vastaantulija toteaa tuollaisen jokinorsun alle puolessa sekunnissa ei-kiinnostavaksi ja siirtyy ajattelemaan jotain ihan muuta.

Eikä edes tarvitse olla mikään jokinorsu jotta näin kävisi. Jos et ole poikkeuksellisen viehättävä lärviltä ja/tai kropaltasi, puoli sekuntia on se minkä korkeintaan saat. Ei ketään oikeasti kiinnosta.

repeh!!! Koko irjoituksesi on asiaa :5: :thumbs:

Mutta tuo pointti että mies on valmis antamaan omastaan onnestaan pois että toinen on onnellinen pätee tosi hyvin.
Muijat vinkuu että miksi ei suhteessa enää ole romantiikkaa tai miksi mies tekee kokoajan töitä tai on harrastuksissaan. No miks mies tekee näin? No siksi että se muija on lopettanut pitämään huolta itsestään ja eipä sitä entistä "kissaa" nykyistä jokinorsua enää huvita katsella. Mies vaan pysyy siinä suhteessa kun sille riittää se että toinen on selluliitteinen onnellinen ja perhe pysyy kasassa.

Veturi on kanssa oikeassa. Monesti lihavat ihmiset ovat tosi sympaattisia ja tosi mukavia, mutta sitten niillä on vaan niitä sairaslomia aika paljon.

ringside sanoi:
...Mua vituttaa ihan suunnatomasti esim. akoilla usein oleva asenne, että ulkonäkö kyllä saa merkata silloin kun IHASTUTAAN, mutta sitten kun styylataan tai ollaan naimisissa, niin on julma ja pinnallinen kusipää, jos vituttaa sen muijan hankkimat ylikilot...

Tuo on NIIN totisinta totta ja USEIN kuultua. Just tässä yks päivä juttelin yhden kaveri muijan kanssa ja tuli puhetta treenaamisesta. No se on nyt seurustellut jotai vuoden ja keränny laardia ja sanoi vaan et: "en mä nyt oo käynyt salilla qu ei silleen niiqu tarvi. Sillo sinkkuna piti käydä ku, no kyl sä tiedät." WTF!!! Eli kun saa miehen niin voi lihoa?
Oma kokemukseni asiaan oli että viiden vuoden seurustelun aikana muija Bulkkas jotai 15kiloo entisestä helmi setistä löysäks salluks. Ja vaikka kuinka jankutin että salille mars ei mitään tapahtunu. lopulta sain tarpeeksi. Kun sitten erottiin, niin muijan mielestä mä en enää panostanut siihen ja mun mielestä en panostanut koska muijasta oli tullut kaiken puolin laiska mätisäkki jota en enää halunnut. Eli lopetin seurustelun eri ihmisen kanssa jonka kanssa sen aloitin. Sad but true...

Onko havaittavissa pienehköä suvaitsemattomuuden tuoksua..?

Tuli tuosta ringsiden ja ironchefin jutusta mieleen kuinka totta tuo on että lihotaan kun aletaan seurustella. Näitä tapauksia on varmaan vitun monta miljoonaa liikaa.

Vastuun siirtämistä: Enkö kelpaa sulle tämmöisenä kuin olen? (muija, lihonut 15kg vuodessa) Mitä vittua tuolle nyt vastaa? ... Et todellakaan, sähän oot vittu ihan maitovalaan näköinen... Noniin nyt oot sitten kusipää ku sanoit rehellisesti. Sitten muija tunkee ittensä johonki vitun makkarankuori-napapaitaan niin että tursuaa ja tulee selittään, että "sun mielestä tää oli seksikkään näköinen kun tavattiin" .... voi prkl!! :joukkomassamurhaeutanasiapaloittelusurma: Siis muijalle ei tuu mieleenkään, että vois laihduttaa>>> Nimittäin nyt on homman nimi se, että meillä on ihmissuhde ongelma, eikä lihominen tähän voi liittyä. Jätkä ei halua seksiä, ei huomioi, ei arvosta, yms.... vika on siis jätkässä, muija on vaan päässyt pikkasen pulskistuun ja laiskistuun, mutta so what...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom