Skopecin 5*5, harj 11........FAILED!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Andy
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
44
No niin. Kuten ennalta osasin arvata ja kuten moni muukin, ei tuo skopecin harjoituskerta 11, jossa tehdään entisellä maksimilla 5 toistoa, mennyt läpi. Olen tehnyt ohjelmaa joka toisella treenikerralla, joka kohdallani tarkoittaa 2 harjoitusta 8:an päivään (neljään jaettu joka toinen päivä salia). Tämä oli tietoinen valinta, sillä ohjelmahan kuuluisi viedä kaksi kertaa viikossa, joka olisi ollut oskoakseni liian tiuha tahti. Voima ei varsinaisesti minua kiinnosta pätkääkään, mutta kiva hakea vähän vaihtelua eri tyyleillä ja siksi tein ristiretkeni voimailun maailmaan.

Ensimmäinen harjoitus oli luonnollisesti rinta-hauis-päivänä ja toinen tästä neljäntenä päivänä ennen olkapää-ojentajatreeniä. Varsinaista ykköstä en ollut kokeillut, mutta olin arvioinut enkkani luullakseni kohtuu tarkkaan. Harjoituskerralla 11 tuli viimeisessä setissä hikinen kolmonen. Ihan hyvin, ikinä en ole niin isoja rautoja aiemmin liikutellut, mutta miten tästä eteen päin?

Te, jotka olette saman karvaan kohtalon kokeneet sekä muut konkarit, auttakaa miestä mäessä. Oletteko jatkaneet ohjelmaa niin kauan kaksi kertaa kierrossa, kunnes se 5*5 menee, vai kuopanneet ja siirtyneet takaisin bodarin arkeen?

En ole kyllä niinkään varma, onko pienoinen tulosparannus viidessä viikossa johtunut tuosta ohjelmasta. Tuskinpa, sillä kyllähän tuon verran saattaa tulokset nousta viidessä viikossa muutenkin, varsinkin kun ajattelen niitä ruokamääriä, mitä olen joulusta asti mätännyt. Nyt voisi ohjelman läpi vieminen olla vieläkin rankempaa, sillä kiristely alkanut...

Stalker? Muut?

Minä teen samaa settiä ja tänään meni treeni 5 läpi. Aiemminhan tuota Skopecin treeniä haukuttiin siitä ettei millään voi mennä kaikki sarjat vitosina läpi. Ei ole ilmeisesti tarkoituskaan. Kun otin tuolta sivuilta saman ohjelman Excel-version, niin siinä puhuttiin 10% korotuksesta ykköseen. Joten jossain vaiheessa nuo sarjat ilmeisesti failaa kuitenkin. Mut ois ihan kiva kun kerrottais mitä siinä vaiheessa tehdään. Itse ajattelin viedä ohjelman läpi, eli huolimatta siitä tuleeko vitonen vai kolmonen vikassa sarjassa, siirryn seuraavaan treeniin.

Mulla jumitti kans 11. treeniin. Tein sillä alkuperäsella 2 kertaa/viikko -tyylillä, ja rupes vetää ylikunnon puolelle. Sitten palauttelin n. viikon, ja viime la kokeilin ykköstä... 10 kiloa pompsahti ylöspäin. Tuntu siis toimivan ainakin minulla, ei tosin alkuperäsen kaavan mukaan, mutta kumminkin.

Nyt taas jatkuu perustreenaus. Ei jaksa rytmittää kovin pitkiä aikoja yhden liikkeen ehdoilla.

Niin, toisaalta seuraava on hieman löysempi kuin edellinen eli menee läpi, mutta sitten taas seuraava on vieläkin kovempi. Yksi mahdollisuus olisi ehkä tehdä seuraavaksi se edellinen, mikä meni läpi ja sitten taas yrittää sitä harjoitusta 11 ja jos ei vieläkään menisi läpi, tekisi taas edellisen, kunnes menisi se ongelmallinen kerta läpi ja voisi siirtyä järjestyksessä seuraavaan harjoitukseen jne...

edit: oletteko tehnyt rinnalle mitään muita liikkeitä? Mä olen tehnyt vinopenkkiä käsipainoilla 2 lyhyehköä sarjaa rintapäivänä.

No mä oon tehnyt tuota nyt 2 kertaa viikossa. Toinen rinta+hauis -päivänä ja toinen olkapää+ojentaja - päivänä. Oon koittanut myös tehdä tuon toisen treenin kapealla otteella. Toistaiseksi se on onnistunut, mutta ei tule kohta enää onnistumaan, tulee liikaa painoa tankoon. Rintapäivän penkin jälkeen oon tehny (ehkä liikaa) 3x10 vinopenkkiä käsipainoilla ja 3x10 flyesejä. Ja ojentajapäivän jälkeen 3x10 dippiä ja 3x10 ranskalaista. Tosin kuten sanottu vasta 4. viikko menossa, höllään ehkä tuossa parin viikon päästä, ja pidän kevyemmän, mut katsotaan nyt. Mut palaan asiaan kun failaa :)

Huomenna olis harjoitus numero 6. Harjoitus numero 5 alkoi jo painaa ja vikassa sarjassa ei tullu ku nelonen. Muuten olis vitonen tullu mutta siinä oli ne neljä sarjaa pohjilla jotka oli jo puuduttanu tissejä.

Osaako joku sanoa mikä on ideana kun siinä on ne neljä kevyempää sarjaa pohjana ennen kuin otetaan se viimeinen kova???

Yleensä oon tottunu vaan tekemään lämmittelyt + sisäänajo sarjat ja pistäny sit kunnon malmit ja antanu palaa!!!

Piti tätä vaan kokeilla kun penkki ei tahdo kehittyä....

Oon tehny 2 x viikko. Rinta + hauis päivänä ja olkapää + ojentaja päivänä kapeen penkin tilalla.

Hmm, jos jo harjoitus 5 alkoi tökkimään, ehkä ykkösesi ei ole oikeasti se mitä ohjelma edellyttäisi (en nyt vihjaa mitään runkkupenkkiä). Jos ykkönen on tullut puhtaasti, niin luulisi noiden alkuharjoitusten olevan lapsen leikkiä. Itselläni oli ekan kerran tiukkaa läpiviemisessä vasta harjoituksessa 8.

Minkälaiset palautukset olet pitänyt? Itse pidin 3-4 min. Jos olet treenannut liian tiuhaan sarjat ja siksi väsynyt ennen aikoja...

Veikkaan kyl et taisin ottaa liian lyhyillä palautuksilla....
No, tuleviin treeneihin pitää ottaa kunnon palautukset ja ehkä enemmän asennetta..

Mä oon pitänyt 4-5 minuutin palautuksia, vaikka on kevyt sarja kyseessä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mulla meni eilen ohjelmasta 11. harjoituskerta läpi. Oon yrittäny tehä puhtaasti toistot alusta asti ja hyvin siinä mielestäni onnistunutkin, johtuen varmaan just lyhyistä sarjoista. Tekniikkaan mulla tää ohjelma on vaikuttanu positiivisesti. Aika pitkillä palautuksilla oon myös tehny. Toivottavasti nyt vaan menis loppuun asti hyvin!

Niin voisko joku pistää ton ohjelman URL:n jo etukäteen, tekis mieli kokeilla tossa kevään aikana. - Kiitos etukäteen -

http://www.joeskopec.com/programs.html
Tuolta pitää valita se 5x5 workout generator. Löytyy java-scriptinä ja excelinä.

Mullakin tuo ohjelma kusi. 10 viikon kohdalla sain vikassa sarjassa 87.5 kg:llä vain kolme toistoa. No ei se mitään. Tuota oli kuitenkin mielestäni hauska juntata, tein kaksi kertaa viikossa. Mietin syitä miksi ei menny läpi. Painojen lisäys lopummalla oli ehkä liian rankkaa, ainakin mulle. Saatoin myös tehdä liikaa muita liikkeitä. (jatkoin ohjelmaani muutoin samaan tapaan kuin ennenkin) Palautumisen muuten luulen olleen kunnossa. Juomaa (reco2) otettiin ja harjotuskertojen välillä oli ainakin pari päivää. Maksimia en ole vielä uskaltanut kokeilla. Pitää tässä pari kertaa vetää pari kertaa kevyesti ja sitten katotaan. En nyt jaksa tarkemmin selittää, mutta siinä kuitenkin jotain.

ps. oisko pojilla lisää tälläisiä ohjelmia->url:eja tänne.
;) No ei vaan. Nyt vedetään vähän aikaa omalla ohjelmalla eteenpäin.

Välituloksia, nyt on 4 viikkoa takana ja toistaseks kaikki 8 treeniä läpi. Hyvältä näyttää, harjoituksessa 8 tein uuden 5 toiston ennätyksen. 5 kiloa tullut lisää viitosmaksimiin 4:ssä viikossa, ja kaikki toistot tuli yllättävän hyvin. No kohta nähdään miten käy, reilun viikon päästä ois tuo maaginen harjoitus 11.

Originally posted by Tomba
"Enter your weight sets minimum increment value"? Oon vähän huono englannissa joten joku voi suomentaa ton. :confused:

Eli suunnilleen, että kuinka paljon sulle on mahdollista lisätä painoa tankoon. Pistä 5 niin tulee hyvä...

Originally posted by Tomba
"Enter your weight sets minimum increment value"? Oon vähän huono englannissa joten joku voi suomentaa ton. :confused:

Eli pienin mahdollinen lisäys painoon. Tohon kannattaa laittaa numero 5, 2,5kg:lla huomattavasti helpompi kikkailla kuin 1.25000000kg:n painoilla.

Suositut

Back
Ylös Bottom