Skoda Octavia 2009-

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mun kaikkien Bemarituttujen autot on hajonnu myös. Jokainen. Pitkään pähkäilin josko ottais manuaalin ja +40 heppaa (1.8tsi) samalla rahalla mutta ei, ei vaan pysty.

Mun tuurilla tosta kilahtaa sekä jakopää että dsg.

Onko Skodassa 2 vai 3v takuu?

Zone-sarja -42%
Onko Skodassa 2 vai 3v takuu?

Eihän siinä ole lainkaan takuuta. Itse joutuu 50tkm välein ostamaan uuden motin ja vaihteiston. Mä tiedän, kaveri kertoi. Se sama kaveri jeesas rakentamisessa.

Mulla oli reilun 30 tonnin aikana 1.4 tsi dsg octaviassa enemmän vikoja kuin kolmessa renaultissa yhteensä. Ja rellut oli vielä vm. -97, -01 ja -02, kun taas ocu oli uusi.

Lisäksi ocu jätti kerran tielle, mitä patongit ei tehneet kertaakaan. Sen sijaan DSG kyllä toimi kuin unelma. Ja alavääntö tossa koneessa on helvetin hyvä, normiajossa tooodellla hyvä moottori.

Toisaalta kai ne sitä TSI konetta ovat saaneet parannettua vuosien varrella? Eihän se enää uusinta hottia ola.

Itselläni oli 165tkm ajettu 6-pykäläinen DSG ja pelitti loistavasti. Toisin kun muut osat autossa.

Hyvin täälläkin porukka osaa kannustaa, kun yks ostaa auton! Aivan ku työpaikan kahvipöydässä. Ensin kerrotaan, että valinta oli täysin väärä ja seuraavaksi, että mitä siitä tulee hajoamaan. :)

Ai niin, onhan mullakin kokemusta yhdestä VAG-automaatista. Ei kestänyt. Eipä tosin ollut DSG...

Octavia on uusi Corolla. Jokamiehen järkivalinta niin kuin puuro voilla aamiaiseksi tai dressmanin neule insinöörille työpaidaksi.

RS:t ovat sitten niille vähän rohkeammille. Miehille, jotka laittavat chilikastiketta omaan kinkkukiusaus-annokseensa perheen ruokapöydässä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kerros nyt Huppe miks vitussa vaihdoit sen citymaasturin perheautoon? Järkisyyt? Rahat loppui?

Joo. Rahat loppu niin ostin uuden ja entistä kalliimman auton. :jahas:
Halusin bensa-tomaatin ja rahat ei tosiaan riittäny ku Skeidaan + tohon sai parhaiten vaihdossa. Golf ois ollu ok mutta farkun saa vasta "joskus". Toisaalta vuonna 2013 on sama minkä auton ostaa, ne on paskoja kaikki. Mitsussa oisin voinu pysyä mutta mallitarjonta on vähän heikkoa.

Skoda tuntui järkivalinnalta sekä hintansa, varusteidensa että tilojensa puolesta. Ulkonäkökin itseäni miellyttää ja tilat eivät häviä Mitsulle lainkaan. Hybridi ois voinu olla kovasana mulle pätkä-ajajalle, mutta uskoisin että pieni bensa-auto menee noin 10L vähemmällä /100km kuin Mitsu. Matka-ajossa varmaan aikalailla sama kulutus, arvelisin.

Suurin vitutuksen aihe, ellei ainoa, oli vajaa kk sitten tullut dieselveromaksu.

Jos ois ollu 5000e ylimääräistä ja tilaus ei ois venyny ens talveen niin olisin ostanu Subaru Foresterin bensa-tomaatilla. Se on ehkä sit seuraava auto.

Onko Ocuissa uudet TSI:t eli ne hihnalla olevat? Rapidissahan ei ainakaan ole.

On hihnakone. En ois muuten uskaltanu lähteäkään mukaan. Tosin eihän sen toimivuudesta tiedä kun kone on täysin uudentyyppinen.

Ai saatana kun odotan sitä vuodatusta tuosta Vaggineen romusta :D

Minulta löytyy tälläistä kotteroita pihasta

-VW Transporter 2.0TTDI 4Motion -13
-VW Crafter 2.5TDI -08
-Volvo V70 D5 biturbo AWD -12
-2x MB Sprinter 616CDI - 06
-MB Sprinter 619CDI - 12
-BMW 530dA -03
-BMW 750iA -98
-2x Ford Transit -99

Voin kertoa että noista edellä mainituista kotteroista vain ja ainostaan toimii Transitit, kaikissa on jatkuvasti isompaa ja pienempää vikaa!

Sitäpaitsi tuo uusi DSG kestää hyvin kun taas vauhtipyörä ei! Nimim 350tkm
Alkuperäinen DSG, 3x vauhtipyörä

Noista

Ai saatana kun odotan sitä vuodatusta tuosta Vaggineen romusta :D

Minulta löytyy tälläistä kotteroita pihasta

-VW Transporter 2.0TTDI 4Motion -13
-VW Crafter 2.5TDI -08
-Volvo V70 D5 biturbo AWD -12
-2x MB Sprinter 616CDI - 06
-MB Sprinter 619CDI - 12
-BMW 530dA -03
-BMW 750iA -98
-2x Ford Transit -99

Voin kertoa että noista edellä mainituista kotteroista vain ja ainostaan toimii Transitit, kaikissa on jatkuvasti isompaa ja pienempää vikaa!

Sitäpaitsi tuo uusi DSG kestää hyvin kun taas vauhtipyörä ei! Nimim 350tkm
Alkuperäinen DSG, 3x vauhtipyörä

Noista
Välineistä päätellen olet kuljetusalalla;)

Vaatiskohan toi sittenkin sporttialustan ja isot vanteet?

1006819_1024x768x75.webp

vs.

Skoda-Octavia-white-2013-elegance.webp

Hinta-ero noiden välillä olisi tehdastilauksena jotain 400 euroa. Vielä ehtis muuttamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom