Skoda Octavia 2009-

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huppe
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ottamatta sen enempää kantaa aiheeseen, niin tuo lupaus on pakko tehdä jos meinaa mitään enää myydä. Mutta saako tuo lupauksen kirjallisena autoa ostaessa? Epäilen, ettei saa.
Tuo 10v on muodostunut yleiseksi käytännöksi lähes alalla kuin alalla. Mikään "pakko" sellaista lupausta ei kuitenkaan ole antaa ts. mihinkään lakiteksteihin ei ole moista kirjattu.

Eiköhän noihin saabeihin tule kuitenkin varaosia saamaan vielä kauan. Joku sillä niiden myynnillä kuitenkin vielä pitkään tienää, oli se saab tai kuka tahansa. Paljon osia tulee myös ihan muualta kuten mainittu, omaan 9-3 kun ostaa varaosia niin joka toisessa lukee "opel".
 
Aiheeseen
Nää nyky tsfsi jutut ei vielä kyllä vakuuta..1.4 saatu ulos 500 heppaa niin voi vaan kuvitella miten ylärajoilla komponentit ja esim. turbot toimii.
Kävin koeajamassa octavia RS farkun kesällä..mukava peli,mutta pieni tiloiltaan,muovinen ohjaamo ja saatanallinen rengasmelu ei miellyttänyt.
 
Biltemasta ne vara-osat ostetaan eikä mistään Saabin tehtaalta ;)

tärkeetä kummiskin tietää mitä osia kannattaa motonetista hakea ja mitä ei...3 termaria on jotkuu saanu hakee, kunnes taipuneet orkkikseen, sitten taas motonetista saa GM:n öljyä ja Saabin orkkis öljysuodatinta...

autohommassa, jos vähänkään osaa itse laittaa, on kullanarvoisen tärkeää hyvä foorumi..saabilla tuo on valtakunnan paras, uskaltaisin väittää..
lisäksi oon ladannu elektronisen korjausohjelman, mikä siis huollossakin käytössä...mukavat sarjakuvat eri työvaiheista mitä sitten tekeekin...osa hommista tietty kannattaa jättää ammattilaisille...
 
Mulla on 1.4 TSI manuaali laatikolla. 3 v. ja 75.000 km alla ja ei ainuttakaan vikaa ollut vielä.
 
1.4 saatu ulos 500 heppaa niin voi vaan kuvitella miten ylärajoilla komponentit ja esim. turbot toimii.
Siis mitä tarkoitat... 500hp vakio-osilla? 500hp viritettynä?

Takuuvarmasti edes etäisesti vakiota muistuttavasta 1.4-litraisesta ei oteta 500hp. Esim. Bonnevillen Speed Week:lle täysin rakennetussa vRS Octaviassa (600hp) on iso Garrett, 120-oktaaninen race-bensa, metanoliruiskutus ym.ym.

car_photo_453730_25.webp
 
Ei varmaan tarkoittanut ihan kirjaimellisesti 500hp...

Kyllähän se vähän itseäkin ihmetytti ja arvelutti, näiden uusien pienten turbokoneiden kovat tehot että miten mahtaa kestää. Mutta kai ne on ihan hyviksi osoittautunut? Tuollaista octaviaa voisin itsekin harkita seuraavaksi autoksi.

Koeajoin sedan mallia 1.6tdi koneella ja se oli kyllä aika mahtava siihen nähden että ajoon lähtiessä oli aika vahvat olettamukset ettei noinkin iso auto voi liikkua mihinkään 1600cc kiisselikoneella. Mutta hyvin sillä pysy liikenteen mukana. Ja se riittää mulle, kortti on ollut kuitenkin hyllyllä tämän 4 vuoden aikana lähes yhtä kauan kuin taskussa, että enää ei tarvitse hurjastella. Tuollainen ekoauto oikein kannustaa köröttelyyn.
 
..no en ihan kirjaimellisesti tarkoittanut :)
mutta joo, itseä ei huvita tiputtaa tehotasoa nykyisestä perhepappafarmarista 200hv/350Nm alaspäin...
mutta onneksi vaihto ei vielä ajankohtainen ja voi rauhassa kattella miten nää uudehkot jutut pelaa tsit sun muut...
kulutushan noissa houkuttelee, tosin itellä ajaa vielä ohi ajo-ominaisuudet, teho/vääntö, tilat, laatu...
skoda RS:stä tuli oikeasti kiire omaan vm.99 9-5 saabiin...ovi kiinni ja kuulu humps ja nojatuolissa istuen kotiin...nopeasti...:rock:
 
Zone-sarja -42%
Jokos täällä oli juttua kun näistä edellisistä(?) 1.4tsi -koneista kilahti 70tkm kohdalla jakopäänketju paikoiltaan ja meni koneita paskaks :jahas:
Lisäksi ongelmat DSG:n parissa, joka tuntuisi olevan kulutustavaraa ja uusi 7000e(?).
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jokos täällä oli juttua kun näistä edellisistä(?) 1.4tsi -koneista kilahti 70tkm kohdalla jakopäänketju paikoiltaan ja meni koneita paskaks :jahas:
Lisäksi ongelmat DSG:n parissa, joka tuntuisi olevan kulutustavaraa ja uusi 7000e(?).

Niitä on myyty niin paljon, että väkisinkin jollain joku hajoaa. Ja siitä sitten meuhkataan netissä. Internet on pilannut autokaupat.

Kokeiles randomina etsiä tietoa jostain automallista, niin heti löytyy suoli24:lta pitkät tekstit laukeavista turboista, hajoavista hihnoista, palamaan syttyvistä automaateista ja räjähtävistä vänkärinpenkeistä.
 
Totta. Marraskuun lopulla suomessa oli rekisteröitynä 46 881 octaviaa. 2011 uusia myytiin 5797 kpl.

Totta tuokin, ja esim. Subaruja myytiin joku 300, joista ehkä puolet(?) dieseleitä. Ja joista tosi monella on lauennut kone ja ovat siitä kirjottaneet yhdelle palstalle.... :jahas:
 
Niitä on myyty niin paljon, että väkisinkin jollain joku hajoaa. Ja siitä sitten meuhkataan netissä. Internet on pilannut autokaupat.

Kokeiles randomina etsiä tietoa jostain automallista, niin heti löytyy suoli24:lta pitkät tekstit laukeavista turboista, hajoavista hihnoista, palamaan syttyvistä automaateista ja räjähtävistä vänkärinpenkeistä.

No niin Timo hus hus :D

http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=63153
 
Tuo nettijuttu on varmaan ihan tottakin. Nettiautosta katsotaan halvin hinta, ja sillä pitäisi auto saada kaupasta kuin kaupasta. Tosin tuolle sulantien kaverille ei kyllä heru sympatiaa. Kerran kävin Sulantiellä kaupoilla, enkä ikänä enää mene toiste. Älytöntä kusteusta tuontiautoilla.

Ennen sai autosta tingittyä tonneja pois. Mutta nyt vaihtoautot on melkein nettohinnoissa. Jos pyynti on 20900, niin käytännössä saat sen 20te ilman vaihtoautoa ja anelulla. En tiedä miten autokaupan kuiva kevät tulee tätä muuttamaan. Jossain vaiheessa varasto happanee käsiin ja on pakko dumpata halli tyhjäksi. Ostajan markkinat, sanoisin.
 
Tuo nettijuttu on varmaan ihan tottakin. Nettiautosta katsotaan halvin hinta, ja sillä pitäisi auto saada kaupasta kuin kaupasta. Tosin tuolle sulantien kaverille ei kyllä heru sympatiaa. Kerran kävin Sulantiellä kaupoilla, enkä ikänä enää mene toiste. Älytöntä kusteusta tuontiautoilla.

Ennen sai autosta tingittyä tonneja pois. Mutta nyt vaihtoautot on melkein nettohinnoissa. Jos pyynti on 20900, niin käytännössä saat sen 20te ilman vaihtoautoa ja anelulla. En tiedä miten autokaupan kuiva kevät tulee tätä muuttamaan. Jossain vaiheessa varasto happanee käsiin ja on pakko dumpata halli tyhjäksi. Ostajan markkinat, sanoisin.

Joo, munkin ois pitäny myydä Bemari suoraan jollekin turkulaiselle 17keurolla vaikka saan siitä vaihdossa 19ke liikkeessä vain vähän kalliimpaan. En takuulla saa 25ke autosta tingattua 2000 euroa pois liikkeestä. Helpompi pistää liikkeeseen se, vaihdetaan avaimia ja kirjoitellaan nimiä. Eikä tartte tarkistella edes ovatko setelit aitoja. Vittu mua vituttaa renkaanpotkijat vielä enemmän kuin (tuntemattomat) autokauppiaat. Onneksi on yks kaveri autokaupassa duunissa, oon hieronu sen kanssa diiliä nyt.

Hitto, ennen oli hyvä jos sai 1000mk tingattua hinnasta pois, nyt pitäs saada 2000-3000 euroa joidenkin pässien mielestä.
 
..ja sitten varsinkin tää turbojen kanssa toiminta....sitä ei saatana pysäytetä kun -83 asconaa 3m ennen katoksen seinää..turbo koneessa AINA min. 15 sek. jäähdytys ennen virtojen katkaisua, enemmänkin...kunnon motariohitusajossa esim. tankaamaan mennessä ei kannattasi sammuttaa lainkaan..öljyt palaa kiinni turbon laippoihin yms. ja sitten kirotaan kun 1,5v vanhasta autosta menee turbo...
ja toinen on ennakointi..jokainen tosimies tietää autonsa tyyppiviat ja ennakoinnilla niistä pääsee eroon...ite oon omaani vaihtanu eri osia/osakokonaisuuksia tietyissä kilsoissa, vaikkei ongelmia ole ollut...tiedän että ne hajoo..eipä oio tarttenu valittaa yhtään, eikä tienpäälle ole jääty...
on fakta, että osa ihmisistä ei varsinkaan uuden auton konepeltiä oo avannu koskaan...
nää seikathan synnyttää sitten tuota mielipidettä autosta ja avautumista netissä...ja ehkä väärän kuvan saamista jostain merkistä
 
^^ Pakko vielä ottaa esiin tuo 1,4 TSI ja 500hp. En tiedä volkkarin kestosta mutta GTI:ssä nissanin SR20 koneesta otettiin 1000hp/2litraa.

Mut jos toi kone on nii laho ku tääl puhutaa ni varmaa minuutin kesti nipussa. :D En ole viritettyihin vageihin perehtynyt, tai kuullut, joten en ota kantaa, mutta litratehona toi on mahollista.
 
Johan sitä 80-luvulla otettiin 1.5 litraisesta pikkukoneeta 1500hp ulos. Silloin oli formulakuskilla viikset, ja vedettiin tupaakkia varikolla.

Ikinä en ole turboa jäähdytellyt. Ja koskaan ei ole kone hajonnut. Harvoin tulee yli satasta sladitettua kotipihaan.
 
Johan sitä 80-luvulla otettiin 1.5 litraisesta pikkukoneeta 1500hp ulos. Silloin oli formulakuskilla viikset, ja vedettiin tupaakkia varikolla.

Ikinä en ole turboa jäähdytellyt. Ja koskaan ei ole kone hajonnut. Harvoin tulee yli satasta sladitettua kotipihaan.

ai sitä aikaa:rock:
joo, ei sitä jäähdyttelyä nyt kummemmin tarviikaan sillä koti-prisma-koti -matkan jälkeen, jollei turbo ole ollut pelissä mukana...
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom