Six pack

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Groove89
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Itse saanut hyvän six packin helpohkosti treenaamalla salilla kovaa yhden kerran viikossa vatsoja ja tekemällä lisäksi viikottaisen lenkin jälkeen nopeat pidemmät sarjat. Rasvan vähyys on kaiken a ja o, hyvätkään vatsat eivät näy laardin alta kunnolla.

Salilla olen tehnyt kolme liiketta, kutakin kolme sarjaa
- Dippikoneessa jalkojen nostot 3 x 20, tässä tärkeää että pikkasen jännittää niitä jalkoja, itse saan hyvän poltteet kunnon keskittymisellä
- Vastaprässi 3 x 15 isoilla painoilla
- Istumaan nousu maksimikorkeudella painon kanssa 3 x 12

Lenkin jälkeen olen tehnyt yhden 30 toiston sarjan kolmen vatsaliikkeen kohdalla. Perus istumaan nousu vaakasuoralla lattialla, jalat 90 asteessa ja jalkojen nosto ilmaan. Vinoja lisäksi sarja molemmille puolille.

Miten muuten vinot vastalihakset ja sahalihakset saisi paremmin näkyviin, en oikein keski sopivia liikkeitä salille noille. Tietty niidenkin näkyvyydelle olis hyvä saada vähän rasvaa pois, mutta vinkkejä?

Mitäs sitte ku se sixpac on saavutettu? Kuka jaksaa vaan ylläpitää jotain kireetä vatsaa? Aika naurettavalta IMO näyttää esim. pienet rintalihakset ja erottuvat vatsalihat. Eli siihen vielä penkkiä päälle niin kyllä tyttöystävä tykkää. Ja sitten myös komia selkä on hyvä olla kun sängystä noustessa laittaa kalsareita jalkaan. Jalkojahan ei tarvitse treenata kun ne ei kuitenkaan näy farkkujen alta :david:

Unohdit hauikset, ne kannattaa myös lisätä treeniohjelmaan, mieluiten jokaiselle päivälle ja lopuksi pakkotoistoja

Pitäskö mun alkaa tehä tollein 6-12 toistoo ja 3-4sarjaa lisäpainoilla noissa vatsalihasliikkeissä ku oon tähän mennessä tehny 15-25 toistoo ja 2-3sarjaa??

Luulisin, että treenaamattomalla tuon pituisella pitäisi paino saada vähän päälle kuudenkympin, jotta alkaa palikat näkymään. Tämän arvion perustan siihen, että itse treenasin edellisen talven ja kesällä mitat oli 168cm/62kg ja vatsalihakset näkyivät jotenkin. Etänähän on paha arvioida varmuudella, ja vatsalihaksethan näkyy myös enemmän ja vähemmän :) Muuten kyllä yhdyn muiden mielipiteeseen, että paremmalta näyttää kun treenaa kokonaisvaltaisesti kehoa.

(Tartteisin jonkinlaisen treeniohjelman) eli miten kannattas treenata kotona kun ei oo varaa salillekkaan lähtee ainekaan vielä ja mikä ois hyvä määrä kaloreita päivässä? Tulin vaan kysymään tänne neuvoa miten voisin treenata enkä kuuntelemaan joidenkin vittuilua.

Tiedän että ei se varmaan kovin helposti tule mutta kuitenkin koitan silti treenata parhaani mukaan ;)

Itse treenasin vuosia sitten vatsoja tekemällä perinteisiä vatsarutistuksia 100 toistoa joka ilta viikon jokaisena päivänä. Söin tajuttoman paljon alle kulutuksen ja harrastin joka päivä arobista liikuntaa. Ja hyvin oli päkki kunnossa :D

Nyt treenaan 1-jakoisella ohjelmalla 3 kertaa viikossa, massaa on tullut reilussa vuodessa yli 10 kiloa lisää ja vatsalihaksia ei näy missään. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse treenasin vuosia sitten vatsoja tekemällä perinteisiä vatsarutistuksia 100 toistoa joka ilta viikon jokaisena päivänä. Söin tajuttoman paljon alle kulutuksen ja harrastin joka päivä arobista liikuntaa. Ja hyvin oli päkki kunnossa :D

Nyt treenaan 1-jakoisella ohjelmalla 3 kertaa viikossa, massaa on tullut reilussa vuodessa yli 10 kiloa lisää ja vatsalihaksia ei näy missään. :)
Jep, kyllähän tuon siksterin saa kuka tahansa näkyviin, kunhan polttaa rasvat pois. Ellei sitten ole surkastuneet vatsalihakset.:rolleyes:
Ja kokoa noihin ruutuihin saa ihan kivasti normaaleilla istumaannousuillakin. Vaikeintahan tuossa on juuri se että rasva kertyy ensimmäisenä juuri sikspäkin eteen. :itku:
Mutta sen voin varmuudella sanoa että monelle tuo päkin esiin tuominen on todella vaikeaa, saati sitten sen kunnon ylläpito...
Porukka vetää ittensä timmiin kuntoon ja sitten palkitsee itseään pullalla tms...ja kohta ollaan taas lähtöruudussa.
Onneksi en kuulu tähän porukkaan. :)

Tämähän nyt on pastettu miljoonaan threadiin ennen tätä, mutta pistetään taas näkyville. Eli jos englanninkieli taipuu yhtään nii tuossa nyt ainaki on melko pirun tehokas ohjelma vatsoille: http://www.musclemedia.com/training/BootCamp.asp

...mutta minäki kyllä suosittelisin treenaamaan vähä muutaki ku vatsoja, mutta kukin tyylillään ja tavotteidensa mukaan.

(Tartteisin jonkinlaisen treeniohjelman) eli miten kannattas treenata kotona kun ei oo varaa salillekkaan lähtee ainekaan vielä ja mikä ois hyvä määrä kaloreita päivässä? Tulin vaan kysymään tänne neuvoa miten voisin treenata enkä kuuntelemaan joidenkin vittuilua.

Tiedän että ei se varmaan kovin helposti tule mutta kuitenkin koitan silti treenata parhaani mukaan ;)

Täytyy rehellisesti alkuun sanoa, että se vie aikaa ja vaivaa saada helvetin timmit vatsapalat, mutta meikäläisellä on kasvanut, ja alkanut erottumaan muutamassa kuukaudessa huomattavasti tällä ohjelmalla:

- 30-40 asteisen (ei kannata olla liian jyrkkä kulma, selkä voi kärsiä) penkin väsääminen esim. puolapuiden väliin, ja siinä sitten "istumaannousuja" ryhdikkäästi ylöspäin jalat tukevasti puolapuiden välissä (selkä mahd. suorana, ottaa silloin alavatsaankin parhaiten). Yleensä teen 1-2 sarjaa tätä siten, että
eka sarja on about 20-25 (tai niin paljon kuin menee, mutta tuo alkaa jo polttamaan vitusti, jos tekee extra-rauhallisesti ja aina ylhäällä tekee pari nytkäytystä, eli tavallaan tupla-rutistuksen), ja toinen sarja jääkin jo max 12 toistoon (jos edes jaksan tehdä sitä)

- sitten teen päälle vatsalaudalla (niitä saa edullisesti esim. Anttilasta) rutistuksia siten, että minulla on 10 kg rinnan päällä, ja selkä mahd. suorana, jolloin ottaa jälleen paremmin vatsan alaosaan.

- perusrutistuksia teen usein eri päivänä, koska silloin saa treenattua ylävatsan paljon tehokkaammin.

Kannattaa muistaa että vatsat eivät ole sen kummempia kuin mitkään muutkaan lihakset, joten ei niitäkään tarvitse rytkyttää 100 kappaletta päivässä, vaan tyyliin 10-30 väliltä riittää jos tekee muuta kuin istumaannousuja (mikä perus lattiatyylillä on paskin mahdollinen liike, mutta se onkin meikäläisen mielipide :D )

Ja kaloreista kannattaa kysyä ravintopuolelta...

Jep, kyllähän tuon siksterin saa kuka tahansa näkyviin, kunhan polttaa rasvat pois. Ellei sitten ole surkastuneet vatsalihakset.:rolleyes:
Kyllä siinä helposti käy niin että muut vaan näkee sitten kuinka paskat vatsalihakset todellisuudessa on. Valitettavan usein näkee suht rasvattomia vatsalihaksistaan ylpeitä kavereita, joilla ne on ihan paskassa kunnossa...

tohon edelliseen, että joka paikasta mitä oon kuullu ja lukenu on sanottu, että vatsalihasliikkeitä ei saa tehä selkä suorana. lonkankoukistaja lihas vetää lannerankaa eteenpäin ja aiheuttaa siten painetta välilevyille ja voi tulla välilevynpullistuma eteenpäin.

tohon edelliseen, että joka paikasta mitä oon kuullu ja lukenu on sanottu, että vatsalihasliikkeitä ei saa tehä selkä suorana. lonkankoukistaja lihas vetää lannerankaa eteenpäin ja aiheuttaa siten painetta välilevyille ja voi tulla välilevynpullistuma eteenpäin.

Riippuu nyt vähän siitä esim. millaisilla lisäpainolla treenaa, ja kuinka "ryhdikkäästi". Mulla ottaa ainoastaan vatsaan, vaikka treenaan aika "rankalla" tavalla selkä mahd. suorana. Ei tietenkään siten että joutuu jännittämään selkää siten, että alaselkä olisi kovassa rasituksessa, vaan ryhdikäästi. Selkä taas ei saisi olla liian mutkalla, muuten ottaa varsinkin tuossa vatsapenkissä pelkästään ylempiin ja keskimmäisiin vatsalihaksiin, eikä ollenkaan kuormita alavatsaa).

Näitä on vaikea selittää ilman että näyttäisi kädestä pitäen, koska itsekin löysin tehokkaan tyylin oivaltamisen kautta. Ja muutenkaan en tiedä ymmärtääkö noista meikäläisen treenimetodeista hevonhelvettiä näin selitettynä.

PS. Yhden asian huomasin...tätä threadia ei ole haukuttu pystyyn, vaikka näitä löytyy pakkikselta about miljoona vastaavaa.

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=46998 tuolta hyviä vatsalihasliikkeitä, mitä voi tehdä kotona :thumbs:

ps. hassu tyttöystävä sulla ku pelkästä päkistä tykkää :rolleyes:

Treenaas piruuttas vaikka kunnon rintalihaksetkin samlla ;)

Mutta jokainen syö puuronsa tyylillään...

Edit: on muutes ihme, että tämä tredi on vielä pystyssä :eek: vaikka näitä tosiaan on "muutamia" pakkiksella jo ennestään

mite ois vatsarutistukset? ne auttaa tuohon paremmi ku "perinteinen" vatsalihasliike eli se jota tehää esim lihaskuntotestis. ja käyttä sitte jotai alustaa, ei käy selän päälle

Laitappa nyt ensin ne päivän esimerkkisyömiset mahdollisimman tarkasti näkyviin niin tiedetään missä mennään.

Turha täällä on vittuilla kenenkään, jos kaveri haluaa vain sikpäkin niin jeesataan siinä sitten. Varoitettu asiasta on ja se on vain ja ainoastaan oma voivoi jos ei se ulkomuoto sitten miellytäkkään. Sitä lihasta ja läskiä saa lisää kyllä kun tajauaa alkaa oikeasti treenaamaan.

Mutta pointti siis on se, että rasvat alas niin alkaa päkki loistamaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom