Sivuvatsat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ants
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
37
Mikä olisi paras tapa treenata sivuvatsalihaksia ? Itse en ole tehnyt kuin joskus laittamalla jalat makuuasennossa sivulle ja nostamaan itseäni ylös, kylkeä ikäänkuin lyhentäen tai rutistaen.
Miten te teette sivuvatsoja ? :)

Tarkoititko siis sivuvatsalihaksilla obliquesseja? Silloin joskus harvoin kun tulee viitsittyä ja tehtyä, teen semmoisessa vehkeessä jonka tunnistat siitä että siinä todennäköisesti istuu joku naispuolinen henkilö me-naisten kanssa - tai siis meikäläisen salila ainaski ;)

Eli siis tämmösellä

Ja eilen tein, nyt on kyljet kipeät. Shortsi jos oli eri lihas :piis:

Itellä ainakin toimii taivutukset: Käsipaino käteen ja sitten taivutetaan yläkroppaa käsipainokäden puoleiselle sivulle ja sit siitä ylös.

No eräs parhaimpia vatsaliikkeitähän on venäläiset kierrot (tms, jto saa korjata).
Jossa ollaan vatsapenkillä ja heitellään levypainoa puolelta toiselle suorinkäsin.

KeskiNormaali sanoi:
Miksi ei?
Emt. Menee aikaa ja ei niitä muista koskaan tehdä. Tulevat aina joskus mavea tehdessä kipeeksi. Ei nuo tuolta alta kummiskaan näy ennen heinäkuuta ;)

Lynski sanoi:
Emt. Menee aikaa ja ei niitä muista koskaan tehdä. Tulevat aina joskus mavea tehdessä kipeeksi. Ei nuo tuolta alta kummiskaan näy ennen heinäkuuta ;)

No ei ne näy kyllä sillonkaan jos et niitä ollenkaan tee...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Nuo venäläiset kierrot on minullakin ohjelmassa. Samalla siinä saa suoratkin vatsat treeniä. Itse olen huomannut että leuanvedot ja taljaliikkeet kipeyttää yllättävän paljon suoria vatsalihaksia eli kannattaa varmaan käyttää enemmän aikaa kiertoihin ja kylkitaivtuksiin koska niiden en ole huomannut kipeytyvän juurikaan muuten. Syvät vatsat on ehkä lähes kaikilla treenaajilla liian vähällä huomiolla. Ne pitää olla todellakin kunnossa jotta pystyy kyykkäämään ja vetämään turvallisesti.

Jy_ri sanoi:
No ei ne näy kyllä sillonkaan jos et niitä ollenkaan tee...

Vatsalihakset saa paljon rasitusta kyykyistä ja maastavedoista ja kyllä ne niilläkin kehittyvät.

Paras vatsaliike mun mielest jalannostot rekkitangosta roikkuen

Tahvo Tohveli sanoi:
Ne "sivuvatsat" tekevät töitä myös normaaleissa vatsaliikkeissä, eli en ole niitä erikseen enää treenaillut.

Kun tätä laardia itsellä vielä riittää, niin tulee nuo "sivuvatsat" tehtyä jo ihan siksi, että treenin jälkeen pari päivää saavat näyttämään vyötärön vähän kapeammalta :D

Kaksi parasta liikettä IMO.

1.Tangolla kropan kierto (en muista nimeä), eli että tökkäät tangon pystyssä johonkin lattialla olevaan kohtaan mistä se ei karkaa. Sitten laitat painoja yläpäähän ja alat alakroppa paikoillaan kädet suht suorina kääntää tankoa puolelta toiselle, eli siten että se tangon painopää tulee tosiaan sinne ihan sivulle asti. Tavattoman toimiva liike kunhan muistaa tehdä sen niilä sivuvatsalihaksilla ja kyljillä, ja pitää sen jännityksen siellä. Toistotapa AIKA HIDAS.

2.Jalkojen kierto roikkuen. Tämä on SE liike millä saa niin perkeleen hyvin treenattua sivuvatsat. Eli menet tankoon roikkumaan ja nostat polvet nivusten korkeudelle ja alat kiertää polvia mahdollisimman sivulle että se liike tuntuu varmasti siellä missä pitääkin. Muista tehdä liike sen verran hitaasti ettei liike lähde heilumaan vaan käytät niitä vatsalihaksia.

Manala sanoi:
Kaksi parasta liikettä IMO.

1.Tangolla kropan kierto (en muista nimeä), eli että tökkäät tangon pystyssä johonkin lattialla olevaan kohtaan mistä se ei karkaa. Sitten laitat painoja yläpäähän ja alat alakroppa paikoillaan kädet suht suorina kääntää tankoa puolelta toiselle, eli siten että se tangon painopää tulee tosiaan sinne ihan sivulle asti. Tavattoman toimiva liike kunhan muistaa tehdä sen niilä sivuvatsalihaksilla ja kyljillä, ja pitää sen jännityksen siellä. Toistotapa AIKA HIDAS.

.
oisko tästä kuvia??..ei aukee mulle :nolo:

Joo, hyviä ja mielenkiintosen tuntusia liikkeitä. Joskus oon nähny joidenki tekevän tota venäläistä kiertoa, näytti melko tehokkaalta :)

huumor sanoi:
oisko tästä kuvia??..ei aukee mulle :nolo:

Saken sivuilla on selostus ja kuva. Liikkeen nimi on siellä sivukierrot. Linkkiä en voi tähän laittaa, mutta löydät varmaan kun etsit...

-Marchi- sanoi:
No eräs parhaimpia vatsaliikkeitähän on venäläiset kierrot (tms, jto saa korjata).
Jossa ollaan vatsapenkillä ja heitellään levypainoa puolelta toiselle suorinkäsin.

voimapyörä ja tuo ovat lempivatsaliikkeeni. ihan mielenkiinnosta, millä painoilla porukka tekee tuota kiertoliikettä? itsellä aloittaesa 2,5kg painollakin sai hirveän poltteen, mutta nyt menee mukavasti 10 molemmille puolille 15kg limpulla...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom