Sivutaivutus käsipaino pään päällä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onko kukaan treenannut vinovatsoja pitämällä seisten käsipainoa kahdella kädellä päänsä päällä, ja siitä kääntelemällä vartaloaan. Tähän liikkeeseen sain neuvon treenikaverilta, esim. ExRx ei sitä tunne.

Kokeilin liikettä ja jo 10 kg paino tuntui raskaalta, vaikka normaalissa sivutaivutuksessa, jossa painoa roikotetaan kädessä, olen käyttänyt 40 kg. Saapa nähdä tuleeko kyljet huomiseksi kipeiksi.

En tiedä ymmärsinkö liikkeen oikein, mutta eikä tossa kohdistu selkärankaan melkoinen vääntö!! Ei välttämättä tee selälle kovin hyvää...

Olen koettanut, todella hyvä liike kyljille. Siis itse tein liikkeen näin:

Joku suht kevyt kp käteen (esim. 10kg on jo aika kova muistaakseni). Nostat käsipainon kohtisuoraan ylös. Kosketat vapaalla kädellä vapaankäden puoleisia varpaita. Ja takas ylös. = 1 rep.

Lapo sanoi:
Olen koettanut, todella hyvä liike kyljille. Siis itse tein liikkeen näin:

Joku suht kevyt kp käteen (esim. 10kg on jo aika kova muistaakseni). Nostat käsipainon kohtisuoraan ylös. Kosketat vapaalla kädellä vapaankäden puoleisia varpaita. Ja takas ylös. = 1 rep.

Eli vähän kuin bent press, mutta ilman pressiä, ja käsipainolla tangon sijaan :)

Tuo alkuperäinen liike on nimeltään saxon side bend, joka tehdään kahdella käsipainolla.

Keiko- sanoi:
Ota mielummin levytanko?

E. Siis ei pään päälle vaan niskaan :)

Mikäs sulla on ideana tässä? Vai sekoititko vartalonkiertoihin (käsittääkseni tässä on siis kyse kylkitaivutuksesta vaikka tuossa vinoista vatsalihaksista vähän hämäävästi puhutaan. Vaikuttajalihas liikkeessä on obliques externus (nus) eli kylki..)

spinmaster sanoi:

Niin mutta käsipaino pään päällä...

Ei varmaankaan kannata voimaliikkeenä kyljille tätä tehdä mutta varmasti erilaisen rasituksen saa kyllä aikaiseksi.. Leveä selkälihashan tuossa pääsee kans ainakin staattista työtä tekemään ja varmasti selkärangan liikkuvuutta ajatellen ihan hyvä liike. venytyksen saa tehtyä koko kyljelle pitkälle ja painojen ollessa maltilliset supistukseen voi keskittyä huolella.

Lisätään vielä että henk. koht. uskon että paremmin pärjää kun pitää jumpat jumppina ja venyttelee kun on sen aika ja vastaavasti tekee kylkirutistukset kylkirutistuksina jolloin saa liikutella sitä rautaakin ihan eritavalla.. Jos muutosta haluaa niin kannattaa kokeilla alataljassa ja smitissä tehä kylkirutistuksia. Smithissäkin saa aika erilaisen rasituksen kun menee jalkaterän leveyden verran kauemmaksi tangosta seisomaan...

Minulle jo 7 kiloa oli riittävä paino vaikka 40 kilolla tuli tehtyä käsi alhaalla. Kummatkin liikkeet jääneet, koska tuntui pahalta kyljessä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Suositut

Back
Ylös Bottom